Tatra 815 (148)

Příspěvky: 2
Registrován: 01 led 2007 18:38

Příspěvekod 141.Lukas » 04 led 2007 19:58

Ahoj Vasku a myslís 815agro??Urcite mas v něčem pravdu.Taky si myslím že Liaz je více na cesty a tatra spíš do terénu.Ale nejsem si jistej,že Mates uveze víc než Tatrovka(agro). :lol:

Příspěvky: 147
Registrován: 23 lis 2005 13:23
Bydliště: Vých.čechy

Příspěvekod xslayer » 04 led 2007 21:26

tak to je jasná blbost mates 8tuna tatra agro 10tun mluvim o základu žádný ůpravy že namatesoj uděláte xx vysoké bočnice a vozíte na něm 15 tun :lol: :lol: taky je to snad už jasné podle naprav tři nápravy na lepší rozložení větší hmotnosti

Uživatelský avatar
Příspěvky: 257
Registrován: 30 pro 2005 19:32
Bydliště: MladoBoleslavsko

Příspěvekod vasek » 04 led 2007 22:12

141.Lukas píše:Ahoj Vasku a myslís 815agro??Urcite mas v něčem pravdu.Taky si myslím že Liaz je více na cesty a tatra spíš do terénu.Ale nejsem si jistej,že Mates uveze víc než Tatrovka(agro). :lol:

To jsem neřekl, že Mates uveze víc, ale jen jsem byl svědkem a né jedno toho jak Matísek projel dál něž 815 Agro, i když s obtížema. A tvrdit takhle od boku, že je Tatra užitečnější se mi nezdá moc pravdivý tvrzení. Ale nějak to nehrotím, jen je to můj názor. :wink:

Příspěvky: 63
Registrován: 22 lis 2005 12:21
Bydliště: Pusté Úľany, Slovensko

Příspěvekod rado » 05 led 2007 23:26

Lenže civilné verzie Tatier 815 :!: nemajú uzávierku diferenciálu prednej nápravy. :shock:

Příspěvky: 29
Registrován: 03 bře 2007 12:07

Příspěvekod Hamánek » 04 bře 2007 09:35

S tatrou sem jezďí na sluzby,minulí rok se sesunuli do pangejtu s plnou nastavbou kukurice, kdyz se vihejbali se 160tkou.vyndavali ji 2 160tkama a št180.
Jsem kutil mám malou dílnu a nic jiného mě nezajímá.

Příspěvky: 299
Registrován: 18 úno 2007 18:46

Příspěvekod franta » 11 bře 2007 17:59

tatra utuzuje pudu 10 krat vic jak traktor a silnicni dan a povine ruceni stoji celkem asi 60000kc tak nevim jestli jeto nejlepsi volba

Příspěvky: 3
Registrován: 08 srp 2007 09:12

Příspěvekod Efele » 08 srp 2007 09:22

Ahoj,podle me opravdu tatra neni lepsi do terenu,prtze kdyz sem byl s kamaradem v lese(vlastni lesacky traktor) a drivy odvazeli po rozbahenych cestach 2 auta(tatra 815-6x6 a liazka tahac) tak se auta nalozila..jela liazka hrabla si ale projela tou kaluzi..jela tatra a byla po blatnik v bahne,prtze je o kupu tezsi..pak pred dvema lety sem jezdil s dedou,ma Liazku 4x4 kontajner(senazni nastavba,vana,a prepravnik na dobytek)..jbyli zne,jelikoz se odvazelo do 15km vzdaleneho sila tak odvazeli auta..odvazel deduv Liaz+autovlek,Tatra 815+autovlek,MTSP+autovlek..a dalsi traktory..kombajny uz byli plny a my sme zrovna jeli z vecere za sebou,najedem na pole(bydlim na horach..takze sami kopec..) a jedem do kopce..bylo trochu mokro po desti..a Liaz a Tatra najeli vedle sebe..Tatra na bolanech v pulce kopce zacala couvat..a Liazka to v poho s prednim nahonem vyjela(obje auta byla uplne prazdna..) takze urcite neplati ze pod lizu flusnes a uz nepojedes..myslim ze to je prave naopak..

Příspěvky: 67
Registrován: 09 srp 2006 22:13
Bydliště: pardubicko

Příspěvekod schejbic » 10 srp 2007 11:38

Efele píše:Ahoj,podle me opravdu tatra neni lepsi do terenu,prtze kdyz sem byl s kamaradem v lese(vlastni lesacky traktor) a drivy odvazeli po rozbahenych cestach 2 auta(tatra 815-6x6 a liazka tahac) tak se auta nalozila..jela liazka hrabla si ale projela tou kaluzi..jela tatra a byla po blatnik v bahne,prtze je o kupu tezsi..pak pred dvema lety sem jezdil s dedou,ma Liazku 4x4 kontajner(senazni nastavba,vana,a prepravnik na dobytek)..jbyli zne,jelikoz se odvazelo do 15km vzdaleneho sila tak odvazeli auta..odvazel deduv Liaz+autovlek,Tatra 815+autovlek,MTSP+autovlek..a dalsi traktory..kombajny uz byli plny a my sme zrovna jeli z vecere za sebou,najedem na pole(bydlim na horach..takze sami kopec..) a jedem do kopce..bylo trochu mokro po desti..a Liaz a Tatra najeli vedle sebe..Tatra na bolanech v pulce kopce zacala couvat..a Liazka to v poho s prednim nahonem vyjela(obje auta byla uplne prazdna..) takze urcite neplati ze pod lizu flusnes a uz nepojedes..myslim ze to je prave naopak..


Nevím kolik toho máš naježděného s Tatrou a kór v terénu, ale pochybuju že si v tom lese naložila ta Liazka stejně jako Tatra na kterou není problém naložit 30 kubíků. V tomhle bych viděl kromě hmotnosti prázdného auta ten největší rozdíl.
O problémech AgroTatry na balónech ( pokud je prázdná a nejhůř pokud je uslizlo ) není třeba debatovat, hodně záleží na dezénu pneumatik, protože většina aut má obuto univerzální nebo silniční vzorek. Ty co mají obutý teréní vzorek takové problémy nemají. A nebo pak pokud mají nasazené dvojmontáže, protože plocha na kterou je směřována hmotnost je daleko menší - větší tlak na podložku a lepší přenos síly.
Letos koncem zimy jsem měl možnost si zajezdit s T 815 8x8 AV 15 ( automobil vyprošťovací ), hmotnost 3Ot po tankodromu. Pneu byly univerzální, nepodhušťovali jsme je. A mohu říct, že jediné co nezvládla byla až třetí jízda do kopce, kdy jsme se prohabali až na jíl. Jinak zvládala rozmoklé výmoly a díry až do hloubky 1m - dokud se měla o co opřít.
Tím nechci nijak hanit Liazku - na silnici je perfekt, ale prostě do terénu je Tatra.

Příspěvky: 3
Registrován: 08 srp 2007 09:12

Příspěvekod Efele » 10 srp 2007 12:44

schejbic píše:
Efele píše:Ahoj,podle me opravdu tatra neni lepsi do terenu,prtze kdyz sem byl s kamaradem v lese(vlastni lesacky traktor) a drivy odvazeli po rozbahenych cestach 2 auta(tatra 815-6x6 a liazka tahac) tak se auta nalozila..jela liazka hrabla si ale projela tou kaluzi..jela tatra a byla po blatnik v bahne,prtze je o kupu tezsi..pak pred dvema lety sem jezdil s dedou,ma Liazku 4x4 kontajner(senazni nastavba,vana,a prepravnik na dobytek)..jbyli zne,jelikoz se odvazelo do 15km vzdaleneho sila tak odvazeli auta..odvazel deduv Liaz+autovlek,Tatra 815+autovlek,MTSP+autovlek..a dalsi traktory..kombajny uz byli plny a my sme zrovna jeli z vecere za sebou,najedem na pole(bydlim na horach..takze sami kopec..) a jedem do kopce..bylo trochu mokro po desti..a Liaz a Tatra najeli vedle sebe..Tatra na bolanech v pulce kopce zacala couvat..a Liazka to v poho s prednim nahonem vyjela(obje auta byla uplne prazdna..) takze urcite neplati ze pod lizu flusnes a uz nepojedes..myslim ze to je prave naopak..


Nevím kolik toho máš naježděného s Tatrou a kór v terénu, ale pochybuju že si v tom lese naložila ta Liazka stejně jako Tatra na kterou není problém naložit 30 kubíků. V tomhle bych viděl kromě hmotnosti prázdného auta ten největší rozdíl.
O problémech AgroTatry na balónech ( pokud je prázdná a nejhůř pokud je uslizlo ) není třeba debatovat, hodně záleží na dezénu pneumatik, protože většina aut má obuto univerzální nebo silniční vzorek. Ty co mají obutý teréní vzorek takové problémy nemají. A nebo pak pokud mají nasazené dvojmontáže, protože plocha na kterou je směřována hmotnost je daleko menší - větší tlak na podložku a lepší přenos síly.
Letos koncem zimy jsem měl možnost si zajezdit s T 815 8x8 AV 15 ( automobil vyprošťovací ), hmotnost 3Ot po tankodromu. Pneu byly univerzální, nepodhušťovali jsme je. A mohu říct, že jediné co nezvládla byla až třetí jízda do kopce, kdy jsme se prohabali až na jíl. Jinak zvládala rozmoklé výmoly a díry až do hloubky 1m - dokud se měla o co opřít.
Tím nechci nijak hanit Liazku - na silnici je perfekt, ale prostě do terénu je Tatra.


No meli stejne navesi..tak nevim ..vypadalo to ze maji nalozeno skoro stejne..

Příspěvky: 299
Registrován: 18 úno 2007 18:46

Příspěvekod franta » 05 zář 2007 19:17

Efele píše:Ahoj,podle me opravdu tatra neni lepsi do terenu,prtze kdyz sem byl s kamaradem v lese(vlastni lesacky traktor) a drivy odvazeli po rozbahenych cestach 2 auta(tatra 815-6x6 a liazka tahac) tak se auta nalozila..jela liazka hrabla si ale projela tou kaluzi..jela tatra a byla po blatnik v bahne,prtze je o kupu tezsi..pak pred dvema lety sem jezdil s dedou,ma Liazku 4x4 kontajner(senazni nastavba,vana,a prepravnik na dobytek)..jbyli zne,jelikoz se odvazelo do 15km vzdaleneho sila tak odvazeli auta..odvazel deduv Liaz+autovlek,Tatra 815+autovlek,MTSP+autovlek..a dalsi traktory..kombajny uz byli plny a my sme zrovna jeli z vecere za sebou,najedem na pole(bydlim na horach..takze sami kopec..) a jedem do kopce..bylo trochu mokro po desti..a Liaz a Tatra najeli vedle sebe..Tatra na bolanech v pulce kopce zacala couvat..a Liazka to v poho s prednim nahonem vyjela(obje auta byla uplne prazdna..) takze urcite neplati ze pod lizu flusnes a uz nepojedes..myslim ze to je prave naopak..
letos sme delali silaz za mokra ajezdila tatra a liaz a tatra byla upne v prdeli ani si neskrkla a to porovine liaz sice taky zapadal ale jezdil tatra jenom stala a kdiz jsem se dival na vaze tak liaz odvezl vic metraku za celi den jak tatra tatra jeproste tezky kram ktery ma nsat pet ramu ktere furt musis vozit mluvim o kontejnerce

Příspěvky: 59
Registrován: 08 črc 2007 14:54
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod Tom T » 27 zář 2007 16:57

Tak proč nebere armáda liazky když jsou tak dobré v terénu.Výrobcem udávaná nosnost skláěček liaz-8,8t tatra-15,6t s3.Proč liaz nikdy nevyhrál dakar jezdí ho dýl než tatra?Na tatru nazout taktické pneu nebo stačí hrubší vzorek a nemá konkurenci.Na matesa 9t a má dost,jednou jsem na něm vezl 16 ale jen 1km pak mi střelilo kolo a prasklo listové pero,u tatry už jsem viděl 23tun a jela jak nic.Ale rekord měl kamoš s V3S(na silnici pětituna)vezl 22tun 50km jen mu to zabralo půl dne.Když jedu s matesem do pískovny a spěchám abych se přikurtoval k sedačce a když jede tatra tak se jen pohupuje :roll: .Je pravda ze zapadlého matesa vytáhnu traktorem jak nic,ale tatru už ne tak lehce.A to nemluvim jak jsem ukroutil poloosy na předku ŠKODA(MTSP-27)mluvit.

Příspěvky: 27
Registrován: 27 úno 2007 15:39

Příspěvekod honza001 » 17 říj 2007 18:19

No já teda nevim, ale u nás maj jezedácí 5 T 815, maj na to valníky, velkoobjemový nástavby, rozmetadla, fekály, 1 míchačku na beton. Dělaj s tim kukuřici, senáže, obilí, hnijení a jiný věci na 3300 ha, jezdí teda i Krystali 162 a 161 a jedna stará 148 s valníkem, ale tatry v dopravě udělaj nejvíc a bez problémů, po strništi s obilím jede taky 80! Myslim si, že tatra je super auto, a nezažil sem, že by zapadla. A jak říkam, nedělaj toho málo. Krystal je sice dobrej, ale jak jede proti tatrovce po silnici!

Příspěvky: 133
Registrován: 11 zář 2007 10:47
Bydliště: kladensko

Příspěvekod vsvarc » 17 říj 2007 19:41

TATRA je vozidlo do terénu :!: a néé na pole :!: :!:

to že tatra nevyjede když se pod ni plivne je spíš vizitka toho kdo má na starosti její obutí a to že nevyjede nějaký terén co traktory tak to je taky trochu vizitka šoféra :wink:

na poli nemá nákladní vozidlo (pokud teda nemá speciální flotační gumy) co dělat -- to je samozřejmě ideální teorie (překladací vozy a tak) praxe je trochu jiná a každý jezdí s tím co má ale není od věci se tomu ideálu alespoň přiblížit a když už musí do pole tak s pořádnýma širokýma gumama - nejhorší jsou asi tupláky( i co se bordelu na silnici týče :wink: )
zemědělství není práce, ale styl života

Příspěvky: 67
Registrován: 09 srp 2006 22:13
Bydliště: pardubicko

Příspěvekod schejbic » 18 říj 2007 20:27

Musím plně souhlasit s VSVARCem. Tatra je vojenský terení speciál a v ideálních podmínkách by na poli neměl co dělat - skutečnost je jiná! Pro udělání si obrázku co zdolá:

http://www.youtube.com/watch?v=AKJYDdiaBYQ

http://www.youtube.com/watch?v=zq0YfozoilQ

Jinak to čím projede je hlavně na řidiči - co má v hlavě a jaké má zkušenosti. A hlavně se musí být o co opřít - je to stejné jak např. u traktoru tak i nákladního auta.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 270
Registrován: 03 led 2006 00:00

Příspěvekod Mischel » 19 říj 2007 20:18

Když jsme u té Tatry:
http://youtube.com/watch?v=3ULeIniaVM4& ... ed&search=


Kolik myslíte, že tam bude spotřeba? Zkoušel jsem něco najít na netu, ale moc se mi nedaří.....

Příspěvky: 138
Registrován: 18 pro 2006 15:32
Bydliště: Liptákov

Příspěvekod claas celtis 456 » 19 říj 2007 20:46

Chci se zeptat jednou o senážích jsem se vozil s tatrou a řidič vždycky když jsme se blížili třeba k močálu atp. tak řekl že tam hodí divokou a zmačkl takový knoflík na palubce tak se chci zeptat co se tím ovládá? předem dík.

Příspěvky: 80
Registrován: 21 črc 2007 21:42
Bydliště: okr. Tábor

Příspěvekod Zdeněk B. » 19 říj 2007 22:36

claas celtis 456 píše:Chci se zeptat jednou o senážích jsem se vozil s tatrou a řidič vždycky když jsme se blížili třeba k močálu atp. tak řekl že tam hodí divokou a zmačkl takový knoflík na palubce tak se chci zeptat co se tím ovládá? předem dík.

Přední náhon, příp. uzávěrky diferenciálu. Ale v tomhle případě si myslím, že to byl přední náhon

Příspěvky: 138
Registrován: 18 pro 2006 15:32
Bydliště: Liptákov

Příspěvekod claas celtis 456 » 20 říj 2007 12:03

Jo díky.

Příspěvky: 25
Registrován: 10 říj 2007 18:55
Bydliště: Stepankovice

Příspěvekod Haro » 21 říj 2007 20:09

to urco zmacknul uzacerku.........jezdim (taky) s 815 a hyd rukou.Jednu dobu jsem mel ve predu sipaky a nestalo se ze bych nekde zustal vyset sice to vypada jako koza ale jede,pak jse jelo na stk tak se tam hodily balony a za dva tydny sem uz jel kolegu vytahovat.

Příspěvky: 59
Registrován: 08 črc 2007 14:54
Bydliště: Hodonín

Příspěvekod Tom T » 21 říj 2007 21:33

claas celtis 456 píše:Chci se zeptat jednou o senážích jsem se vozil s tatrou a řidič vždycky když jsme se blížili třeba k močálu atp. tak řekl že tam hodí divokou a zmačkl takový knoflík na palubce tak se chci zeptat co se tím ovládá? předem dík.

Předek je na vypínač a uzávěrky na tlačítko na palubce vedle motorovky.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 3
Registrován: 09 črc 2007 19:57
Bydliště: Zdíkov

Re: Tatra 815 (148)

Příspěvekod Venca » 26 čer 2008 18:26

Všichni se hádají co vyjede víc jestli Liaz nebo Tatra nebo Trambus každý viděl něco a hned podle toho soudí já sem taky viděl jak Tatra tahá Liazku ale myslim si že když nákladák zapluje po schůdky do bahna tak nemá šanci žádnej jedině že by měl pásy.Ono taky záleží jaký sou obutý gumy a jestli sou sjetý tak opravdu stačí plivnout a stojí a to každej na mokrý trávě nebo v bahně.Tatra je pěkná velká a když je to 12V tak jede jako blázen oproti Liazce ale ložná plocha je skoro stejná jako Tatra(myslím tu delší Liazku) akorát Mates je malinkej ale zase nejsou problémy s průjezdem malých ouzkých lesních zatáček kdežto ty dlouhý jedou pangejtem nebo si musí nadjet když to jde.Ale jinak názor je názor každýho a nikomu ho nevyvracim.Já ho mam na všechny stejnej ale každý má svý.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re:

Příspěvekod bold » 26 čer 2008 21:35

schejbic píše:
Efele píše:Ahoj,podle me opravdu tatra neni lepsi do terenu,prtze kdyz sem byl s kamaradem v lese(vlastni lesacky traktor) a drivy odvazeli po rozbahenych cestach 2 auta(tatra 815-6x6 a liazka tahac) tak se auta nalozila..jela liazka hrabla si ale projela tou kaluzi..jela tatra a byla po blatnik v bahne,prtze je o kupu tezsi..pak pred dvema lety sem jezdil s dedou,ma Liazku 4x4 kontajner(senazni nastavba,vana,a prepravnik na dobytek)..jbyli zne,jelikoz se odvazelo do 15km vzdaleneho sila tak odvazeli auta..odvazel deduv Liaz+autovlek,Tatra 815+autovlek,MTSP+autovlek..a dalsi traktory..kombajny uz byli plny a my sme zrovna jeli z vecere za sebou,najedem na pole(bydlim na horach..takze sami kopec..) a jedem do kopce..bylo trochu mokro po desti..a Liaz a Tatra najeli vedle sebe..Tatra na bolanech v pulce kopce zacala couvat..a Liazka to v poho s prednim nahonem vyjela(obje auta byla uplne prazdna..) takze urcite neplati ze pod lizu flusnes a uz nepojedes..myslim ze to je prave naopak..


Nevím kolik toho máš naježděného s Tatrou a kór v terénu, ale pochybuju že si v tom lese naložila ta Liazka stejně jako Tatra na kterou není problém naložit 30 kubíků. V tomhle bych viděl kromě hmotnosti prázdného auta ten největší rozdíl.
O problémech AgroTatry na balónech ( pokud je prázdná a nejhůř pokud je uslizlo ) není třeba debatovat, hodně záleží na dezénu pneumatik, protože většina aut má obuto univerzální nebo silniční vzorek. Ty co mají obutý teréní vzorek takové problémy nemají. A nebo pak pokud mají nasazené dvojmontáže, protože plocha na kterou je směřována hmotnost je daleko menší - větší tlak na podložku a lepší přenos síly.
Letos koncem zimy jsem měl možnost si zajezdit s T 815 8x8 AV 15 ( automobil vyprošťovací ), hmotnost 3Ot po tankodromu. Pneu byly univerzální, nepodhušťovali jsme je. A mohu říct, že jediné co nezvládla byla až třetí jízda do kopce, kdy jsme se prohabali až na jíl. Jinak zvládala rozmoklé výmoly a díry až do hloubky 1m - dokud se měla o co opřít.
Tím nechci nijak hanit Liazku - na silnici je perfekt, ale prostě do terénu je Tatra.

Takže bych se taky zůčastnil.měl jsem tu čest jezdit s T 815 8x8 AV 15,na silnici jsem s tím tahal podvalník s tankama-souprava cca 100tun.v terénu jsem s tím tahal méně zdatné řidiče.Jen pro pořádek-hmotnost této "krásky"je 32 tun,nepovedlo se mně s ní nikde zůstat-podotýkám byla obutá na balonech.Dokonce se mně povedlo dostat tuto hmotnost do skoku a chvilku letět volně vzduchem-nedoporučuju provádět s civilní verzí,má totiž slabší nápravy.Taky nutno podotknout že to bylo v mých 22letech takže jsem byl divočák,příjemný zážitek to nebyl,vletěl jsem v 80 na křížení cest a to mně vykoplo do vzduchu,počítal jsem že to nevydrží,a jsem po smrti,ale ona to vydržela.Opakovat bych to nechtěl.Jinak jsem ještě nezapadl,a to jsem jezdil hodně v extrému,nutno podotknout že když s tím někdo zajede do bažiny,sedne si to na nápravy tak budou prokluzovat všechna kola a ani se nehne,jinak -pokud se má o co opřít tak opravdu nezná bratra.její hlavní výhodou je vzduchové chlazení,vydrží "přehřátí" zatím co líza vyvře tak tatra začne cedit "pouze"olej.co se týče průchodnosti-když vezmeme stejně šikovné řidiče,tak se tatra dostane dál.toliko můj názor.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 1
Registrován: 14 bře 2008 21:57

Re: Tatra 815 (148)

Příspěvekod Zetor3011 » 08 črc 2008 23:17

Píšu k těm uzávěrkám na T 815 přesně tak vypínač je na zapínání předního náhonu, ale k tomu se zavře mezinápravový diferenciál tudíž před tím, když Tatra začla hrabat tak hrabalo jedno kolo ze čtyř, po vytažení vypínače se zapne předek a v zádu jede každá náprava samostatně hrabe jedno kolo z každé nápravy. A po zmáčknutí červeného knoflíku došlo k uzavření zadních náprav natvrdo. V jednu dobu neměli civilní 815 uzávěrku přední nápravy hlavně agrotatry.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Tatra 815 (148)

Příspěvekod bold » 09 črc 2008 09:16

Zetor3011 píše:Píšu k těm uzávěrkám na T 815 přesně tak vypínač je na zapínání předního náhonu, ale k tomu se zavře mezinápravový diferenciál tudíž před tím, když Tatra začla hrabat tak hrabalo jedno kolo ze čtyř, po vytažení vypínače se zapne předek a v zádu jede každá náprava samostatně hrabe jedno kolo z každé nápravy. A po zmáčknutí červeného knoflíku došlo k uzavření zadních náprav natvrdo. V jednu dobu neměli civilní 815 uzávěrku přední nápravy hlavně agrotatry.

jen bych upřesnil,že tatra má stálý pohon všech kol (i předních) tudíž knoflík se symbolem přední nápravy pouze uzavře mezinápravové diferenciály
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 38
Registrován: 26 říj 2008 14:30

Re: Tatra 815 (148)

Příspěvekod smouki » 12 úno 2009 21:20

takže taky přidám svůj názor:tatra je tatra a na tu nikdo nemá.projede prostě všude co se týče 8x8 a 10x10 šestikolka už problémy mit bude s velkýma dírama.jak někdo psal že trambus nebo liazka zajede dál tak to je blbost-vlastní zkušenost máme 3xtrambus a 2xtatra815 a 1x tatra 148.trambus zapadne i v pšeničném strništi když je trochu vlhčeji. tatra nemá problémy ani při silážích když týden v kuse prší což se na podzim u nás stává často ale trambusy nemužou ani vyjet.taky je pravda že loni při silažich když dlouho pršelo tak jsme s dědou na t 815 měli spotřebu 70l na 100km :D to se to člověku směje když tu naftu nemusí platit.jak říkam tatra nezná bratra třeba minulý týden jsme jeli lesem ve sněhu(20cm) a dokonce jsme brodili řeku (asi 50cm) a bez problému. takže tatra je nejlepší a někdo kdo řekne že liaz je lepší tak neviděl tatru v terénu.a ti co tvrdí že tatra není na pole taky blbost ale je pravda že musí mít balony (utužení půdy,když má dvojmontáže tak za mokra vytahuje moc bláta na cestu, ale to i ostatní liazky) takže se držte tatry!!!!!

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Tatra 815 (148)

Příspěvekod bold » 13 úno 2009 09:18

smouki píše:takže taky přidám svůj názor:tatra je tatra a na tu nikdo nemá.projede prostě všude co se týče 8x8 a 10x10 šestikolka už problémy mit bude s velkýma dírama.jak někdo psal že trambus nebo liazka zajede dál tak to je blbost-vlastní zkušenost máme 3xtrambus a 2xtatra815 a 1x tatra 148.trambus zapadne i v pšeničném strništi když je trochu vlhčeji. tatra nemá problémy ani při silážích když týden v kuse prší což se na podzim u nás stává často ale trambusy nemužou ani vyjet.taky je pravda že loni při silažich když dlouho pršelo tak jsme s dědou na t 815 měli spotřebu 70l na 100km :D to se to člověku směje když tu naftu nemusí platit.jak říkam tatra nezná bratra třeba minulý týden jsme jeli lesem ve sněhu(20cm) a dokonce jsme brodili řeku (asi 50cm) a bez problému. takže tatra je nejlepší a někdo kdo řekne že liaz je lepší tak neviděl tatru v terénu.a ti co tvrdí že tatra není na pole taky blbost ale je pravda že musí mít balony (utužení půdy,když má dvojmontáže tak za mokra vytahuje moc bláta na cestu, ale to i ostatní liazky) takže se držte tatry!!!!!

Tatra je hrob pro půdu-dík své prostupnosti terénem-tím že projede a vyjede za sebou zanechá spoušť.Pole jsou utužená do metru i víc-bohužel.20cm sněhu je pro tatru směšné-až máš sníh u předního okna to je teprv prdel (viděno na vlastní oči)
a voda u sedáku v kabině-pravá noha na plynu levá na přístrojovce (zažito na vlastní botu při povodních v KM)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 38
Registrován: 26 říj 2008 14:30

Re: Tatra 815 (148)

Příspěvekod smouki » 13 úno 2009 13:33

bold píše:
smouki píše:takže taky přidám svůj názor:tatra je tatra a na tu nikdo nemá.projede prostě všude co se týče 8x8 a 10x10 šestikolka už problémy mit bude s velkýma dírama.jak někdo psal že trambus nebo liazka zajede dál tak to je blbost-vlastní zkušenost máme 3xtrambus a 2xtatra815 a 1x tatra 148.trambus zapadne i v pšeničném strništi když je trochu vlhčeji. tatra nemá problémy ani při silážích když týden v kuse prší což se na podzim u nás stává často ale trambusy nemužou ani vyjet.taky je pravda že loni při silažich když dlouho pršelo tak jsme s dědou na t 815 měli spotřebu 70l na 100km :D to se to člověku směje když tu naftu nemusí platit.jak říkam tatra nezná bratra třeba minulý týden jsme jeli lesem ve sněhu(20cm) a dokonce jsme brodili řeku (asi 50cm) a bez problému. takže tatra je nejlepší a někdo kdo řekne že liaz je lepší tak neviděl tatru v terénu.a ti co tvrdí že tatra není na pole taky blbost ale je pravda že musí mít balony (utužení půdy,když má dvojmontáže tak za mokra vytahuje moc bláta na cestu, ale to i ostatní liazky) takže se držte tatry!!!!!

Tatra je hrob pro půdu-dík své prostupnosti terénem-tím že projede a vyjede za sebou zanechá spoušť.Pole jsou utužená do metru i víc-bohužel.20cm sněhu je pro tatru směšné-až máš sníh u předního okna to je teprv prdel (viděno na vlastní oči)
a voda u sedáku v kabině-pravá noha na plynu levá na přístrojovce (zažito na vlastní botu při povodních v KM)

no tak to vim že 20cm je pro tatru nic ale říkam že projede všude a to utužení taky neni nejhorší když jsou dneska soupravy(traktor s návěsem)co dohromady váží 40tun i víc tak těch 22 tun co má plná tatra není tak hrozné

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Tatra 815 (148)

Příspěvekod bold » 14 úno 2009 12:47

jde o měrný tlak na půdu-návěsy na 20 tun mají 2 nápravy a když se podíváš na styčnou plochu s podkladem tak zjistíš že mají daleko menší měrný tlak na půdu.Tatra je sama o sobě těžká a na pole není to nejlepší řešení.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 1
Registrován: 15 úno 2011 19:58

Re: Tatra 815 (148)

Příspěvekod dajos » 15 úno 2011 20:50

Ta vaše debata mě vrátila o takřka o 30 let zpět do dětství, které jsem s nadšením trávil s otcem a jeho tatrovkami (T 138 S3 a spec. úprava rozmetadlo průmyslových hnojiv, v zimě pluhˇ"šípák", T 148 S3 a T148 kontejner). Škoda že v té době nebyly záznamové technologie co máme dnes - byly by to pěkné videa. Z osobní zkušenosti musím potvrdit, že starší civilní verze (148, 138) si poradily s terénem lépe než 815 a to díky uzávěrce přední nápravy. Zažil jsem i brodění po čelní sklo a to bylo hodně drsné :o) (ve vojenském prostoru Libavá). Debata kam které auto vyjede je určitě složitější, jak už tu někteří uváděli, není to jen o stroji, ale i o umu řidiče. Každopádně je fakt, že v měkkém terénu má tatra nevýhodu vyšší pohotovostní hmotnosti. Nezapomenu silážování, kdy bylo pole po dešti a "my" s Tatrama jsme spíš pole orali než jezdili a závistlivě jsme pozorovali kolegu s PVS3 jak v pohodičce poletuje po stéjném poli jak růžová blůzka ve větru. Holt vše má své plus a mínus. Velká výhoda tatrovácké konstrukce je její bytelnost - vysoká torzní tuhost, schopnost snést velké přetížení, tlumení terénních nerovností (vyšší rychlost průjezdu oproti klasické koncepci s tuhými nápravami), ochrana hnacího traktu před vlivy vnějšího prostředí (uschováno v páteřovém rámu - "rouře") atd. Do terénu je přímo vyvinuta a ne odvozena od cestovní verze jako u jiných výrobců. Vysoká spotřeba je spíše u starších typů, dnešní motory už tak žíznivé nejsou. No bylo by to na dlouhé povídání...
Tady je pár ukázek Tatra vs. terén :D :
http://www.youtube.com/watch?v=kh2I6vo0wJw

PS: Myslím že na konstukci Tatry můžeme být právem hrdí :)

Příspěvky: 554
Registrován: 08 črc 2009 20:06

Re: Tatra 815 (148)

Příspěvekod miki » 15 úno 2011 22:15

Dr. Hans Ledwinka byl génius. Člověk, který se vypracoval od nuly.
Překovejme meče v pluhy a naopak

PředchozíDalší

Zpět na Nákladní vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník