autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvky: 214
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod tonik » 26 pro 2016 10:29

Nejde mně o legislativu, ale o to třeba z čeho použít disk kola, přibližná cena a celkové zkušenosti.
Mám 5 vleků 78SH origo tam jsou kola 7.5/20 a mám je jen na jednom na ostatních jsou 8.25/20 protože víc vydrží.
Proto bych dal třeba na dva vleky pláště 385/55R19,5 pokud na to budou nějaké dobré reference.
Co se týče disku kola 16/20paců na 10šroubů na BSS 17.13 atd, sehnal jsem pláště 395/80-20 a chtěl jsem to namontovat na HTS 100 tam se nevejdou tak je chci namontovat na 1010 co předělávám na převoz balíků sena a senáže.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1748
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 26 pro 2016 20:31

A co starší kola z Ify 16-20 8mi šroub?
Jinak se dají sehnat ty balonové ráfky 19,5" s 8mi dírovým středem,ale už to něco stojí a pláště taky.

Já mám předělané dvojmontážkové ráfky R22,5 na 8mi dírový střed a na tom nízké pneu z hnané nápravy z tahače 315/60 R22.5 nebo 295/70 R22,5 a výškově jsou skoro stejné jak ty V3Skové 8,25-20, ty seženeš kdekoliv za pár korun na dojetí.

Přebornící jsou na to poláci,houfně předělávají nákladní kola na traktorové vlečky a nevychází to cenově zle:

https://www.olx.pl/oferta/kola-bezdetkowe-do-przyczep-rolniczych-385-55r22-5-CID757-IDhsNjX.html#e5df0875ae;promoted
Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 214
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod tonik » 26 pro 2016 21:08

Dík, právě že jsem koukal, že jsi na jiném fóru psal, že dudeš mněnit kola na své 5tituně.
Tady se starší kola z IFY nedaj sehnat a pod 1000kč už vůbec ne a 30 roků staré. A nejhorší je, že ty staré gumy jsou všechny spuchřelé. Sehnal jsem 395/80-20 ale na HTS jsou moc velké a na 78SH také.
Proč jsi předělával a nedal tam rovnou balóny ?To jak jsi předělával dvojmontážkové ráfky R22,5 na 8mi dírový střed jsi vyřízl to plotnu s otvorana a navařil na disk 22" ? Můžeš sem dát fotku?
Mám představu, že předělam jednu sadu kol, a když ty sundané dojdou, tak předělám další sadu a tak dále.
Jak je znám Bold metalšrotem tak tady nic takového není, co tam lidi přivezou je večer už v železárnách.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1748
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 26 pro 2016 22:23

Ne ne, s žádnýma plotnama se netrápím,jednoduše středy přehazuji mezi ráfkami s drobnýmá úpravama podle potřeby.
Do těch ráfků R22,5 vevařuji středy z ráfků od V3sky,odrříznu ho i s kouksem disku a pěkně pasuje do toho většího ráfku.
Jiné středy zase odbrušuji malou flexkou přímo ve svárech a pak vyboucham kladivem ven, prostě fantazii se meze nekladou.
V létě jsem zase předělával pro diskový podmítač Ifácké balony 16-20 z 8mi díry na 10ti díru:
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Ono záleží co kde seženeš a stím pak pracuješ. Těch dvojmontážkových ráfků R22,5 je celkem dost všude, spíš pak záleží jaké pláště na to seženeš,chce to co nejnižší profil.
Jako 8mi díry se také dělají dvojmontážkové ráfky R19,5 i R17.5, mívají je menší nákladní auta,jako iveco eurocargo,renault LF atp, tam by jsis mohl střed posunout na ET0 a mohlo by to na těch vlečkách vypadat pěkně, chce se to někam nakontaktovat, kde se likvidují nákladní auta, popř. hledat po bazoši a internetu, každý máme holt jiné zdroje.

Obrázek

Obrázek
Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 214
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod tonik » 26 pro 2016 22:36

Dík, dvojmontáže chci do budoucna zavrhnout mám představu asi takovou https://postimg.org/image/dqmgg1rsh/

U nás je problém, že veké kovošroty tě dovnitř nepustí a malé tam nic nemaj a když někdo prodává starej návěs tak jde celej ven.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5076
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod bold » 27 pro 2016 11:28

No tady jezdí několik překupníků, kteří si na tom udělali živnost. Jeden vykupuje pístnice, druhý disky i s pneu, třetí nějaké jiné krámy. Pak to vidíš na bazoši :-) Koupíš pístnici za 200 a prodáš za 1000,- uděláš pár takových obchodů a nemusíš chodit do práce. :-) Ještě že mám kontakty. když přijde "žhavé" zboží, tak dostanu echo telefonem. Jinak tam taky nic není :-) Teď řeším slíbené nápravy na hona- zatím nic, všechno ty novější. Někdy čekám na věc kterou potřebuju i víc jak rok.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1748
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 27 pro 2016 12:27

to Tonik:
a co tak traktorové klasiky 12,5-18 nebo 14,5-18 , těch je všude dost, ty ti budou pasovat na každou vlečku a nové pláště jsem viděl už od 3000kč
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 214
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod tonik » 27 pro 2016 15:15

Nejhorší je, že už nikde nejsou ani vraky, když dávali za železo 5kč tak šlo vše do Poldovky, a v podstatě už BSS 10.10, 16.12 a 17.13 také není na silnici vidět, pouze pár kousků o žních ve výkupu. Třeba píst na BSS se nesežene(starší a pod 1000kč) a místní prodejce už přestal prodávat díly na BSS a byl prej rád že se skladovejch dílů nějak zbavil.

a traktorové klasiky 12,5-18 nebo 14,5-18 tam dávat nechci, do výkupu to mám 20km loni i letos pri 36 stupních a 40km/h dost odcházeli, líbí se mně jednoduchost jejich montáže, proto se poohlížim po něčem jednoduším co vydrží.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1748
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 27 pro 2016 15:48

To foto co jsi tu dával:
Obrázek

To je od jednoho mojeho známého, má tam pneu z Lowdecku tuším 445/55 R19,5, ráfky sehnal origo 8mi dírové s ET0, tento rozměr si nechal i oficiálně zapsat do TP, čili Panav na tento alternativní rozměr umí dát požehnání.
Tohle je asi nejlepší alternativa. Pláště jdou sehnat starší relativně levně,jen ty ráfky sehnat je trošku náročnější, ale jsou.

Já si na svoji vlečku budu zatím dávat ifácké kola 16-20 s ráfky z fekálu co mají také ET0 a pasuji na ty české traktorové vlečky celkem bez problémů.
Na tento typ ráfků pasují i jiné pláště, třeba z Unimoga atd. Tyto rozměry plášťů se pořád dají koupit a vydrží dost. Nejlepší jsou pláště co byly na Agro-Ifách,ty mají 14-16PR a nejvíce unesou,ty šípové co byly na mačkačích atp. mají jenom 8-10PR.

Ty Lowdeckové kola se mi také líbí,ale zatím využiji to co mám a pak v budoucnu uvidím jaké budou potřeby.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 214
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod tonik » 27 pro 2016 16:25

Budu schánět, pláště nejsou problém horší je to s ráfkama.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1608
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod neznalek » 27 pro 2016 18:30

poulm píše:To foto co jsi tu dával:

To je od jednoho mojeho známého, má tam pneu z Lowdecku tuším 445/55 R19,5, ráfky sehnal origo 8mi dírové s ET0, tento rozměr si nechal i oficiálně zapsat do TP, čili Panav na tento alternativní rozměr umí dát požehnání.
Tohle je asi nejlepší alternativa. Pláště jdou sehnat starší relativně levně,jen ty ráfky sehnat je trošku náročnější, ale jsou.



Nezjištoval jste někdo cenu nových disku třeba od MEFRO? V tabulkach produktů se najít dají, taky jsem uvažoval o předělání dvojmontážek na tyhle balony...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1748
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 27 pro 2016 18:43

Nebo se hecnout a pořídit nové a nemusíš se trápit s předěláváním středů. Není to málo,ale taková investice má pak smysl i s tím,že je to řádně legalizovatelné.
Každý rok si obuj jednu vlečku a za chvíli to budeš mít sjednocené všechno, tu hodnu ta vlečka či návěs na takových krásných papučích už neztratí:

http://eshop.nakladnidisky.cz/Nakladni-disk-14-00x19-5-8x221-ET0-AliveMZ-d39.htm
Obrázek

http://www.nakladni-disky.cz/produkty/disky/ocelove/disk-1400x195-8x275-et0-gianetti-15457/65.html
Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1748
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 27 pro 2016 20:08

to Tonik:
a kde bydlíš? Máš do Polska daleko? Tento sortiment je u nich celkem běžný skoro v každé prodejně s díly pro zemědělce:
https://www.olx.pl/oferta/felgi-19-5x14-8-otworowe-CID5-IDgowb5.html#81b5a16127
http://allegro.pl/nowe-felgi-felga-11-75x19-5-et0-8-otw-385-55r19-5-i5274551335.html

Ty 19,5ky dělají i 6ti otworové:
http://allegro.pl/felgi-bezdetkowe-do-przyczep-14-00x19-5-et0-6-otw-i6659234762.html
Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 214
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod tonik » 28 pro 2016 00:24

Přesně tak, chci postupně nahrazovat ojížděné dvojmontáže balónama, pouze mně vadí, že nemají ráfek na kuželovou matku.
Třeba ob rok udělat jeden. Co se nepovede na prvním odstranit na dalším.
Do Náchoda to mám tak 280km a co jsem koukal na foto v Polsku, tak mám pocit že jsou všechny převařené. A to můžu udělat sám.

Nemáte někdo odkaz na katalog rozměrů ráfků a jak se počítá ET.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5076
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod bold » 28 pro 2016 11:18

No já osobně jsem zastánce dvoumontážek, jednak s prázdným vlekem se dá dojet i na jedné pneu a jednak mám zdroj pneu. Balon má výhodu snad jen na utužení půdy ale to při žních moc neřeším, neb jsem zastánce minimalizace pohybu po poli, takže kombajn dojíždí na souvrať. Pokud se pohybuju po cestě tak je to jedno. Když si spočítám kolik úsilí a financí mně bude stát legalizace této úpravy, tak zůstanu u standartní klasiky. 8) Pokud má někdo ale víc vleků na které může dát stejné pneu tak je to taky cesta. Pokud mám jednu rezervu na víc vleků tak je to super.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1748
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 28 pro 2016 12:48

Tady jde spíš o nějakou alternativní náhradu za staré a přestárlé typy kol, jako jsou 6,5-20, 7,5-20, 8,25-20, 8,25-15, 10,50-16, 12,5-18, 14,5-18. 12,5-20, 16-20, 9-20, 10-20, 11-20 atd.
Legalizace v tomto případě je celkem jednoduchá, nejedná se o přestavbu přívěsu,ale zápis alternativních rozměrů pneu do TP, což obnáší poslání žádosti do Panavu a jejich kladné vyjádření,které stojí okolo 800kč a s ním se pak zajde na Odbor dopravy a do TP se zapíše další rozměr pneu.
Dokud to tak lze,tak by bylo dobré toho využít. U jiných přívěsů a návěsů,u kterých už neexistuje výrobce, tak už to většinou moc nelze. :cry:

tonik: náběh na kuželovou matku jsem si vždy upravil velkým vrtákem,to je to nejmenší :-D
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1748
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 30 pro 2016 17:24

to tonik:
tady mám jeden nedodělaný ráfek R22,5 s předělaným středem na 8děr.
Z ráfku od V3Sky vždy odříznu střed flexou v drážce pro pero,takže to zůstane i s tenkou obručí a pak se to lépe trefuje do nového ráfku na přivaření. Na tomto starém ráfku R22,5 jsem ten 10ti dírový střed ještě vypaloval švajcem, ale je lepší jej odříznout malou flexkou a tenkým řezným kotoučem přímo ve sváru,lépe se to pak začistí a je to profesionálnější a hezčí. Podobně bych asi řešil i ty 19,5ky :

Obrázek

Obrázek

Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 214
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod tonik » 31 pro 2016 09:56

Na 19,5 s toho středu budu muset odříznout asi víc, tak tam ten kroužek nezůstane.
Nezkoušel jsi to vařit s nasazenou pneumatikou ? Přezováš to v pneuservisu ?
Cena nového je kolem 3000kč a to není nejhorší, akorát jsou ET0, ja bych je chtěl tak na ET-100. Něco jako disk LIAZ na BSS.
Až seženu nějakej výchozí materiál, tak sem dám příspěvek.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1748
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 01 led 2017 13:25

Pokud je z čeho odřezávat,tak je to dobré :lol:
Lepší je to dělat se sezutou pneumatikou,s nasazenou jsem to ani nezkoušel.
Odřezání středu flexou ji neublíží, ale to navařování by ji mohlo přiškvařit.
Pneumatiky sezouvám tak různě jak se zadaří,někdy v pneuservise a někdy klasicky na ručáka :-D
Bezdušáky se dělají dobře,nejhorší je to odrazit,ale pokud máš doma nějakou techniku,tak si poradíš,dobrý pomocník je i hydraulická štípačka,pod břit něco dáš,ať to nerozsekne pneumatiku a pěkně ji stlačíš.
Chlapi v podniku je odrážejí normálně radlicí HONem nebo manipulátorem :lol:

Ty chceš přezout na ty 19,5ky ty velké autovleky jako 16.12, 17.13 atp.? Nebo jen na ty menší traktorové 5-9tunky?
Dej bacha,některé ty 19,5ky s ET0 nenasadíš na bubny těch starých autovleků, jedině ty s ET120 atp. otočit a dát na široko,ale to pak zase trpí vnější lořžisko na nápravě, tak si to raději dobře promysli.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 214
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod tonik » 01 led 2017 15:07

Na jedné 1010 chci nechat tuplák.
druhá 1010 GO+ široké nápravy z PV 24-18 , 13 listové péra z 17.13, a pneu 425/22 + jedna sada 20palcovejch disků s pneu MICHELIN XZL
17.13 s pneu 425/22
Druhá 17.13 bez OTP zůstane na ND (zámněr rozříznout šasi a použít na generálkovanou 1010)
4ks BSS 78sh letos jednu zkusit přezout na 19,5 a podle úspěchu pokračovat na dalších.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1748
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 09 led 2017 15:41

Má někdo zkušenost s přestavbou autovleku na traktorový , který má ABS?
Na STKáčkách s tím dělají ofuky,ikdyž nevím proč,modernější traktory a jejich přívěsy a návěsy přece taky mají ABS, tak nevím kde je problém. :roll:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1608
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod neznalek » 09 led 2017 18:00

poulm píše:Má někdo zkušenost s přestavbou autovleku na traktorový , který má ABS?
Na STKáčkách s tím dělají ofuky,ikdyž nevím proč,modernější traktory a jejich přívěsy a návěsy přece taky mají ABS, tak nevím kde je problém. :roll:


u vleku s ABS vydá výrobce povolení k přestavbě, kde bude nějak poznamenáno, že ABS se musí vyhodit ( teď nevim jestli to nemusí být odborná demontáž s potvrzením).Řekli mi to u SVAN i v Brandýse asi před dvěma lety. Ale logiku v tom taky nevidim.... nakonec sem sehnal bez ABS a na balíky místo tandemu koupil pronara...

Příspěvky: 214
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod tonik » 09 led 2017 18:54

Zažil to někdo, nebo je to jen podle vzoru jedna bába povídala?

Mám pocit. že z STKáček se dělá velká bublina.
Zákon píše co je dáno a co platí, tak jaké ofuky. Dnes je jiná doba, už nejezdí na STK 5 značek náklaďáků a 4 značky přívěsů a návěsů.
Dnes když přehodíš štítek z Panavu na Krone nebo třeba Kögela tak to nikdo nepozná. A focení ? Vyměníš plachtu a návěs vypadá úplně jinak.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1748
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 09 led 2017 20:45

No mně konkrétně zajímá,zda se dá přetypovat autovlek valník tandem třeba Panav s podvěsem na traktorový, dají se koupit za dobrý peníz i s TP a mají slušnou ložnou plochu okolo 7,8 až 9m, dobrou nosnost okolo 15t, jsou nízké atp.
Dají se použít na svoz balíků,přepravu stavební a zemědělské techniky,dlouhých nákladů atd.
Zatím údajně je problém s přetypováním kvůli ABS, ale jak to tak vidím, tak si to asi budu muset zase ověřit a zjistit sám :-(
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 214
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod tonik » 09 led 2017 21:03

Platí pravidlo, že prívěs s ABS může tahat vozidlo bez ABS a vozidlo s ABS nesmí tahat přívěs bez ABS. Celkem jednoduché a logické.

Co se týče PANAVu, tak schválí přestavbu na vše, ale pokud chceš třeba přestavět valník na sklápěčku ( nebo třeba cisternu ) tak chtějí dodat technickou správu technologie přestavby. Jeden čas se přestavovali PV 24-18 na PS 24-13 atd. Dnes to nemá moc cenu.

Po těch plaťákách jsem také pokoukával, ale zdá se mně ta konstrukce dost humpolácká a většinou jsou dost orasované, ale zase je rozdíl za něj dát 40 tisíc než 200 za Galánka.

Předchozí

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků