Polské návěsy Pronar a Metaltech
Příspěvků: 11
• Stránka 1 z 1
Polské návěsy Pronar a Metaltech
Velké návěsy resp. přívěsy polských výrobců Pronar a Metaltech už u pár zemědělců v ČRjezdí (jak je vidět i z fotek na Farmwebu). Nevíte nějaké reference? Já vím že to není profesionální technika, profesionální nápravy atd. atd. ale vzhledem k provedení a cenám to může být alternativa do provozu na poloviční úvazek třeba ke Z160 nebo traktorům které jdou do dopravy jen příležitostně atd. podstatně lepší efektivita dopravy než s devítitunou nebo autovlekem...
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Rád bych vstoupi do této diskuze. Na trhu jsou různí výrobci návěsů s různou nosností, a s různou značkou náprav a různým provedením náprav.
Zatímco u Premiového sektoru návěsů (platí i o ostatní dopravní technice)
jsou namontovány většinou BPW nápravy s bubny 410 x 180 mm (průměr x šířka bubnu), tak u běžné produkce "jen přes cenu" jsou nějaké nápravy od ADR nebo někoho jiného s bubny od 350 x 80 mm po
400 x 140 mm. Mezi tím jsou další rozměry bubnů, nosníků náprav od 80 mm přes 110 mm až po 150 mm u BPW.
Pokud vůz nasadíte 300 dní v roce, pak je lepší zvolit nápravy BPW.
Další věcí je typ náprav - parabelicky odpružené (jsou nejčastěji záležitostí ADR) přitom ,ale si výrobci tyto nápravy upravují. Například Krampe má od ADR speciální verzi se zesílenými ložisky atd.
Segment Kloubových výkyvných náprav a hydropneumatického odpružení je doménou zatím BPW.
Soudit je podle ceny a toho, že se prodávají v Německu je zcestné.
Vždy je třeba se podívat na bubny, nápravy, rám (tažený profil nebo U rám nebo svařované U profily).
Poté se dá něco soudit.
Zatímco u Premiového sektoru návěsů (platí i o ostatní dopravní technice)
jsou namontovány většinou BPW nápravy s bubny 410 x 180 mm (průměr x šířka bubnu), tak u běžné produkce "jen přes cenu" jsou nějaké nápravy od ADR nebo někoho jiného s bubny od 350 x 80 mm po
400 x 140 mm. Mezi tím jsou další rozměry bubnů, nosníků náprav od 80 mm přes 110 mm až po 150 mm u BPW.
Pokud vůz nasadíte 300 dní v roce, pak je lepší zvolit nápravy BPW.
Další věcí je typ náprav - parabelicky odpružené (jsou nejčastěji záležitostí ADR) přitom ,ale si výrobci tyto nápravy upravují. Například Krampe má od ADR speciální verzi se zesílenými ložisky atd.
Segment Kloubových výkyvných náprav a hydropneumatického odpružení je doménou zatím BPW.
Soudit je podle ceny a toho, že se prodávají v Německu je zcestné.
Vždy je třeba se podívat na bubny, nápravy, rám (tažený profil nebo U rám nebo svařované U profily).
Poté se dá něco soudit.
Já na to nepřišel já čekal že to napíše pan Hruška ne nic ve zlém souhlasím s obojím cena je hodně zajímavá, horší než ZDT to asi nebude, Molčíka bych nezmiňoval, ten jeho tridem by zasloužil samostatné fórum . Že se to prodává v SRN samozřejmě něco znamená, ale vytížení strojů v západní části je někdy opravdu až neuvěřitelně nízké... Nápravy jsou věc zásadní a zdá se mi že je velmi ovlivňuje země výrobce např. francouzi staví ortodoxně boogie atd. uživatel se těžko vyzná když vidí ty různé Colaert, FAD, SAF atd. Ale hlavně jak je napsáno výše - není to na 300 dní v roce, ale např. traktor, který se dopravy zúčastní jen 3 týdny v senáži/siláži a v zimě třeba při vývozech hnoje tak tohle může být určitě řešení. Je to přece jen moderní technika a bude to určitě bezpečnější a ekonomičtější než matýsci nebo 8tAgro za traktorem 200k při 40km/hod. I takové zoufalce potkávám stále dost často.
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Nechci zaplnit polovinu tohohle fóra ale protože je to muj denní chleba rád se vyjádřím.
Plně souhlasím s Chomyzem. Za dva roky provozu, pokud je vůz nasazen 3 týdny v roce se nedá moc poznat.
Moji zákazníci jsou často druhý exterém. U jednoho zákazníka s 28 000 ha máme výměnný systém s cisternou 18 m3. Po dvou letech provozu cisternu odstavili a jali se dělat první větší opravu. Cisterna jezdí ve dvou směnách 2 x 12 hodin s traktorem prakticky 250 dní v roce. Roční aplikace asi 70 000 m3 kejdy. V těchto podmínkách se vyplatí profi nápravy a profi gumy!!!
Plně souhlasím s Chomyzem. Za dva roky provozu, pokud je vůz nasazen 3 týdny v roce se nedá moc poznat.
Moji zákazníci jsou často druhý exterém. U jednoho zákazníka s 28 000 ha máme výměnný systém s cisternou 18 m3. Po dvou letech provozu cisternu odstavili a jali se dělat první větší opravu. Cisterna jezdí ve dvou směnách 2 x 12 hodin s traktorem prakticky 250 dní v roce. Roční aplikace asi 70 000 m3 kejdy. V těchto podmínkách se vyplatí profi nápravy a profi gumy!!!
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Nerad bych na tomto fóru dělal reklamu. Nejsou to Jevišovice, kde je využití naší techniky ještě větší. Jedná se o Agro Měřín. kolik přesně mají ha ví asi jen jeden člověk. Já slyšel toto číslo.
Něco málo jsem zjistil o návěsech Pronar, když jsem byl v pátek na přátelské návštěvě na řezačce v senáži (fotky už chystám). V žádném případě tady nejezdí jen 3 týdny v roce, ale úplně stejně, jak Fastracy s Flieglama. Byly tady tři, letos koupili čtvrtý do Fastraca 2140. Začínají třetí sezonu, a určitě to byly první kusy v republice, protože to teprve museli otypovat. Zatím s nima problémy nejsou. Nápravy mají ADR, tonáž 14000kg, objem 22 kubíků, a je to dvoustranná sklopka. Cenu mi nikdo přesně neřekne, ale asi okolo 300tis. Ale to je spíš jen odhad.
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
K Měřínu a velikosti to souhlasí. Celou výměrou byly myšleny všechny podniky, navázané na Měřín.
K info o Pronaru. Když jsem si dělal průzkum u podniků, které mají Annaburger návěs, tak průměrné využití v roce bylo 80-100 dní.
Závisí ,kolik se na ty vozy dává hmoty a kolik dní v roce jezdí.
Pokud se na ně dává 14 t a jezdí 60 dní v roce, tak to za 3 roky nezjistíš.
Pokud na vozy budeš dávat 20 t a někdy i více a budeě jezdit 200 a více dní pak se uvidí.
Ze zkušenosti vím, že první roky nic neříkají a u každého zákazníka je využité různé. U parabelických náprav jsou velké rozdíly v průchodnosti a v spotřebě.
K info o Pronaru. Když jsem si dělal průzkum u podniků, které mají Annaburger návěs, tak průměrné využití v roce bylo 80-100 dní.
Závisí ,kolik se na ty vozy dává hmoty a kolik dní v roce jezdí.
Pokud se na ně dává 14 t a jezdí 60 dní v roce, tak to za 3 roky nezjistíš.
Pokud na vozy budeš dávat 20 t a někdy i více a budeě jezdit 200 a více dní pak se uvidí.
Ze zkušenosti vím, že první roky nic neříkají a u každého zákazníka je využité různé. U parabelických náprav jsou velké rozdíly v průchodnosti a v spotřebě.
Příspěvků: 11
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků