kary a vleky bez spz

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod poulm » 08 led 2013 09:38

Každopádně,jestli pracovní přípojné stroje nepodléhají povinnosti mít povinné ručení, tak to znamená jenom to,že pokud v případě nehody budeš mít na tom nějaký podíl viny,tak to uhradíš ze své kapsy.
To je už na zvážení každého,do jaké míry hodlá riskovat.
U velkých drahých kombajnů si zemědělci platí něco jako havarijní pojištění,ze kterého se hradí škody a opravy stroje a je to i včetně vozíku s lištou atp.
Bohužel u starých strojů jako jsou E512 či E516 atp. se to nevyplatí.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 161
Registrován: 28 zář 2007 17:43

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod chose » 08 led 2013 17:56

to standis:
Koupil jsem si nedávno podvozek od lišty z E 516, abych si na něj mohl odkládat řepkovej předvál a má plnohodnotnej výrobní štítek. Je z roku 1978. U dvou podvozků z E 512 výrobní štítek nemam. Název je Transportwagen což v překladu je podvozek a jelikož se připojuje a není pevnou součástí kombajnu tak si myslím,že by tu pojistku asi měl mít.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod standais » 08 led 2013 19:00

chose píše:to standis:
Koupil jsem si nedávno podvozek od lišty z E 516, abych si na něj mohl odkládat řepkovej předvál a má plnohodnotnej výrobní štítek. Je z roku 1978. U dvou podvozků z E 512 výrobní štítek nemam. Název je Transportwagen což v překladu je podvozek a jelikož se připojuje a není pevnou součástí kombajnu tak si myslím,že by tu pojistku asi měl mít.

u 516 nevím, nejezdím s ní, ale u 514 štítek není, ale i když je na podvozku štítek, tak já sázím na to nepojistit (je to součást kombajnu-příslušenství) když u traktoru sundáš závaží, tak taky neběžíš na dopravku, aby ti přepsali hmotnosti, je to prostě příslušentví, se kterým ten stroj může (nemusí) být provozován, ale je to v podstatě na každém, jak si život uděláš, takovej ho máš. toť můj názor, až budu mít chvilku, zkusím napsat do tý zkušebny.
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod poulm » 09 led 2013 13:26

Bohužel mnoho věcí je v zemědělství takto nedořešených,nebo se spíš s nimi dříve nepočítalo.
Bohužel při nehodě nebo problému to chtějí vždy hodit na toho zemědělce nebo traktoristu,protože už z principu je považovaný za nežádoucí silniční překážku.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod standais » 09 led 2013 13:44

poulm píše:Bohužel mnoho věcí je v zemědělství takto nedořešených,nebo se spíš s nimi dříve nepočítalo.
Bohužel při nehodě nebo problému to chtějí vždy hodit na toho zemědělce nebo traktoristu,protože už z principu je považovaný za nežádoucí silniční překážku.

proto to alespoň částečně řeším tím doprovodným vozidlem, i když taky se samozřejmě dá narazit na blba...
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 62
Registrován: 19 led 2010 22:53

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod mates » 10 srp 2013 07:11

no právě je to kocourkov, taky řeším rozmetadlo bohužel z bývalého záp. německa. je to katastrofa.zlatě v DE tam na to hodí cedulku s rychlostí 6km a valí a nikdo papíry neřeší .... mužou v okolí obce normálně jezdit jen to musí brzdit a svítit. to samé je v Rakousku .Bohužel u nás je legislativa uplně na ......

Uživatelský avatar
Příspěvky: 636
Registrován: 24 bře 2011 12:18
Bydliště: Mrtník

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod Mr.Equable » 13 dub 2014 20:35

Nechci zakládat nové téma, tak se zeptam tady. Mám možnost koupit jednonápravovéj vlek za traktor(tahali ho 6345, tak bych tipoval cca 5tuna). Akorát je to domácí výroba a neni k tomu žádná dokumentace, nemá to štítek, techničák a pochopitelně ani spz. Cena 25tis. Chtěl bych ho používat na plnění sečky a rozmetadla UH přes šnek. Teoreticky by se v mých službách na silnici skoro nedostal, ale... Teď k mému dotazu(ům)... zda-li koupit(v podstatě už sem slíbil, že si ho odvezu) a druhá věc, jak ho dopravit domů? Nejjednodušší je jet po vlastní ose cca 60km, ale co na to pánové z gangu Pomáhat a chránit?
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 198
Registrován: 01 dub 2014 15:37

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod AGportal.cz » 13 dub 2014 21:14

Zdravím jen přidám jednu zkušenost, 2x mě zastavili z toho jednou kontroloval pouze traktor, ale podruhé to bylo horší, připojné vozidlo musí mít zelenou kartu, SPZ, technickou atd. od té doby mám vše na SPZ. Zkrátka záleží na koho narazíš a nejlepší je když nenarazíš na nikoho :)
http://www.AGportal.cz - Seznam manuálů, novinky ze zemědělství, vyhledávání a zadávání agroslužeb, jednoduchý agrobazar - vše ZDARMA a BEZ REGISTRACE

Uživatelský avatar
Příspěvky: 636
Registrován: 24 bře 2011 12:18
Bydliště: Mrtník

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod Mr.Equable » 13 dub 2014 21:45

Přesně tak, nejlepší je když nenarazíš na nikoho. Akorát problém, jak udělat zelenou kartu, kdy o vleku nevím nic. a hlavně mi pak bude minimálně rok stát doma na dvoře a nikam nepojede.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod poulm » 17 dub 2014 09:16

Mnoho lidí žije v hořkém omylu,že když si pojistí nějaké samodomo,že to postačí a něčemu pomůže.
Bohužel opak je pravda.Bohužel pojistka bez TP a SPZ, popř. nějakého typového průkazu je absolutně k ničemu.
Navíc tažené nebo nesené pracovní stroje nepodléhají povinnosti mít povinné ručené a i v případě že ho mají a jsou tažené po silnici a dojde ke škodné události,tak je škoda vždy hrazená z povinného ručení tažného vozidla,tj. z traktoru.
Takové ty všelijaké vozíky a vlečky vyrobené doma jsou neštěstí.
Dejte si také pozor i na ježdění po polních nebo obecních prašných cestách,pořád se jedná o nějaký druh komunikace a platí na ní stejné předpisy jako na silnici. Přesněji řečeno,když pojedu nějakým samohybem samodomo nebo i továrním traktorem který nemá TP a nedejbože na takové polňačce někoho rozcuchám, tak jsem skončil. Na takových cestách v dnešní době chodí mnoho chodců na procházce,cyklistů,motorkářů,čtyřkolkářů a jiný silniční hmyz a střety se zemědělskou technikou dopadají špatně.
Nechci tím nikoho strašit,jenom si srovnejte souvislosti.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 636
Registrován: 24 bře 2011 12:18
Bydliště: Mrtník

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod Mr.Equable » 17 dub 2014 09:33

Jsem to ještě promyslel a vlek nakonec nebudu kupovat. Nejen z důvodů problémů s jakýmkoliv "přihlášením" či legálním provozem, což je hlavní důvod a taky kvůli malé kapacitě a nevyhovujícím rozměrům a objemům. Potřebuju spíš něco většího za JD a né menšího :D.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.

Příspěvky: 12
Registrován: 06 srp 2013 09:54

Re:

Příspěvekod Nenasyta » 28 kvě 2014 10:31

Ondřej Novák píše:Dalo, pochybuju že budou znát rozdíl mezi NTVS40 a RU5 :lol:


fakt byste se nebál to "ojebat"? mě to přijde trošku riskantní, kdyby chtěli můžou si to asi bez větších problému zjistit, ne?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod poulm » 30 kvě 2014 07:17

Mnoho lidí se nebojí, ale je to jenom do času.
Ale, že by někdo zkusil regulérně přihlásit přívěs, tak o tom nerozumuje nikdo.
Vždyť se přece přihlašují přívěsy domácí výroby za OA , viz. podmínky registrace vozidel. :roll:
Já v současnosti provádím přestavbu autovleku na traktorový a pak mám v plánu přihlásit plaťák tovární výroby,samozřejmě až ho dám do kupy aby vše svítilo a brzdilo jak má, taktéž návěs NS900 atd.,vše chci mít v cajku a nechci se dočkat toho,že se o mně někdo na silnici otře a pak budu vše platit.
Při dnešním zběsilém provozu na silnicích považuji za sebevražedné jezdit s nějakou károu či vlečkou bez TP nebo s TP z nějakého rozmetadla či jiného stroje,v případě problému a zjištění se jedná o podvod a tak k tomu bude policie také přistupovat.
Naposledy upravil poulm dne 30 kvě 2014 07:28, celkově upraveno 2
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod poulm » 30 kvě 2014 07:20

Mr.Equable píše:Jsem to ještě promyslel a vlek nakonec nebudu kupovat. Nejen z důvodů problémů s jakýmkoliv "přihlášením" či legálním provozem, což je hlavní důvod a taky kvůli malé kapacitě a nevyhovujícím rozměrům a objemům. Potřebuju spíš něco většího za JD a né menšího :D.


A jaký objem či tonáž potřebuješ za JD? A sháníš návěs nebo přívěs?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 636
Registrován: 24 bře 2011 12:18
Bydliště: Mrtník

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod Mr.Equable » 30 kvě 2014 10:01

Za JD by se mělo dát tahat kolem 12-15tun. Takže něco o této celkové hmotnosti. a nejlépe přívěs(s návěsem bych se asi ve stodole nevytočil) aby byl S3 (nebo alespoň sklápět dozadu, kvůli plnění rozmetadla, popř.sečky)
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod poulm » 30 kvě 2014 13:06

Spíš se podívej to techničáku jakou tam máš uvedenou hmotnost přívěsu.
Pokud budeš hledat nejlevnější variantu,tak to udělej jako já,kup si nějaký autovlek BSS 16.12 nebo 10.10,mnoho už jich je na prodej rovnou (přetypovaných) s provedenou přestavbou na traktorové.Mají solidní objem i tonáž vhodné za střední traktory 100-200k.
Co se týče sklápění dozadu,tak mám v plánu si tento svůj vlek,který je standartně S2, předělat na S3.Chci na to použít 5ti stupňový hever z Tatry,který už mám ,upravit zadní úchyty korby a čelo,nějaké výstuhy a mělo by to jít. Samozřejmě zase někdo může namítat,že je to zásah do konstrukce,samozřejmě ano a určitá ryzika to obnáší,ale s tím jsem s mířený. Nicméně ještě je to jenom ve formě nápadu a od realizace daleko,nejdřív možná příští rok.

Na Bazoši jsem viděl i autovleky 16.12 na převoz sypkých materiálů se sklápěním dozadu už originál,ale na tom se mi zase nelíbí,že to nejde sypat do boku.Vypadá nějak takhle:
Obrázek

Nebo BSS 18.13 S3
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod bold » 30 kvě 2014 15:34

kdysi jsem měl v plánu taky sypání zadní stranou, avšak osivo mám vakované a poslední dobou i UH. Tudíž jsem od zadního sypání upustil. Zakoupil vlek 10.10H je nižší než 16-12 (nasype tam i E 514) za 16145 ideál ač 10tuna tak tam vozím 14 pšenice. Cesta zakoupení staršího autovleku se mně zdá jako ideální.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod poulm » 30 kvě 2014 16:23

V současné době je velká móda velkoobjemových návěsů,no na pole je to fajn,že to dotíží traktor a sklápí to dozadu,ale po silnici to ma příšerné jízdní vlastnosti.S autovlekem se zase po silnici dobře jede, ale občas je to problém vytáhnout z pole,holt je to vždy něco za něco,to si musí každý přebrat sám co mu víc vyhovuje. Každopádně ty plechové autovlečky jsou zatím nejlevnější variantou.
Typ BSS 10.10 je asi takovou nejpraktičtější variantou jak píše bold:
http://stroje.bazos.cz/inzerat/35105844/Vlek-BSS-1010H.php
Obrázek
Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 636
Registrován: 24 bře 2011 12:18
Bydliště: Mrtník

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod Mr.Equable » 30 kvě 2014 16:47

Chlapy, díky za rady. Taky bych potřeboval něco nižšího, abych se tam dostal z E514 :) Taky jsem přemýšlel o 16.12. Zatim jen plánuju. Osivo mam taky ve vacích, ale UH mam volně ložený. Uvidim, co jak přístí rok.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod bold » 30 kvě 2014 17:15

na 16-12 s náplatky je problém, tam nasype E-514 jen těsně za okraj, a vychází to tak tak, takže stejně nenasype plný vlek, Ta 1010 je nižší tu nasype pěkně.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 636
Registrován: 24 bře 2011 12:18
Bydliště: Mrtník

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod Mr.Equable » 30 kvě 2014 17:59

ten z bazoše je pěknej. :) Uvidim, časem jestli něco pořídim a co :) chtěl bych nějakej větší, ale zase kombajnista řiká, že budu dlouho čekat na poli než mi naseká. :) chtěl bych ale stejně nejakej větší než 7tunu(ikdy na ní je cca 92q pšenice).
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod bold » 30 kvě 2014 18:02

jako pokud mlátíš 514 tak si vem sebou rybářskou stoličku. já takhle v pohodě trávil loňské žně.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 636
Registrován: 24 bře 2011 12:18
Bydliště: Mrtník

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod Mr.Equable » 30 kvě 2014 20:36

jj, taky mi napadlo. Většinou tam stojim a bolí mi pak celej člověk, jak jsem skroucenej. :) většinou mam vůz nasekanej za cca 2 hoďky a do výkupu jedu tam i zpět max. hodinu a pak ještě chvíli čekam na místě, tak mi to vychází akorát.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.

Příspěvky: 462
Registrován: 19 kvě 2013 07:21

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod Rolník74 » 30 kvě 2014 22:31

takovou perličku, k té stoličce.Před loni jsem měl ještě jedno pole 1,5ha a vedle 10ha a 516 a tatra s třínápravovým vlekem!Na tom 1,5ha poli nasekaná tatra úplně plná(prý 12t),ale jak přejel vedle,tak do toho třínápraváku to bylo peklo!!Téměř bezedná sklenička,jak v ikeii!Vleze se mu tam 20t!!

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod standais » 01 čer 2014 16:26

záleží, kdo u té 514 sedí za volantem, co seká a jak moc se ten kombajn s*re. je den, že mi tatra nestíhá odvážet (cca 5km) a je taky den (jako např v loňských ječmenech) kdy jsem namlátil 2 fůry za den. šoféra od tatry jsem poslal domů, protože nemělo smysl, aby tam seděl a čuměl na mě. jinak 514 má výsypnou výšku 3,5m.
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 636
Registrován: 24 bře 2011 12:18
Bydliště: Mrtník

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod Mr.Equable » 01 čer 2014 19:04

3,5m? ale to pak sype těsně za sajtnu.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod bold » 01 čer 2014 19:18

tak nějak.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod neznalek » 01 čer 2014 23:37

spíš zálěží na zvýšené máte bočnice, na 17.13 mám nastaveno asi 35cm...zvedal sem včetně pantů...pohodlne s 514kou nasypu 5 násypek s čepicí....

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod poulm » 02 čer 2014 06:50

Dobrá poznámka,sice to sem nepatří,ale tohle taky začínám řešit. Mám také 17.13ku s dodělanými nádstavkami a mám to vysoké 3,2m
Kamarád mi teď slavnostně sdělil,že má naptaný na žně kombajn E514ku, s čímž už jsem nepočítál,tak začínám laborovat,zda to tam vůbec dostane,ať nemusíme vymýšlet nějaké zlepšováky,jako nějakou brázdu pro vlečku nebo nájezdovou rampu pod kolo pod kombajn :shock: :?
Ale jestli 514ka nasype až do 3,5m, tak by to mělo být v pohodě,ikdyby to sypal těsně za bočnici,na korbě to už holt nějak rozhrnu a uhážu lopatou :roll:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: kary a vleky bez spz

Příspěvekod bold » 02 čer 2014 09:22

musíš najít v okolí kombajn a poměřit. :-) za bočnici by to měl dostat, ale přehrnovat to bude peklo.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

PředchozíDalší

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník