autovleky BSS a přestavby na traktorové

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5276
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod bold » 02 zář 2015 07:43

já to mám taka tak jak poulm. červená -tlak při odbržděném vleku (plní vzduchojemy) při brždění tlak klesá při ruční na nulu. žlutá- tlak žádný, při brždění stoupá tlak. červaná vede do ovládacích ventilů na vzduchojemech (tak jak u jednohadicových) a žlutá vede k brzdovým válcům (přes třícesťák)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1776
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 02 zář 2015 07:58

to K10:
ty kohouty u brzdičů mám taky,ale jsou na větvi pro hadici se žlutou koncovkou.
Hele,taková blbost,nemáte náhodou přehozené koncovky na hadicích? Pak by dávalo smysl to co popisuješ. Ony jsou stejné,jenom mají barevně odlišené víčka a pokud to někdo montoval zároveň i na tu Liazku,tak se to mohlo jednoduše přehodit,už jsem to několikrát zažil. Dvakrát mi na dílnu dotáhli vlek na výměnu obložení,který tahali za T815kou a pak jsem to chtěl vyzkoušet za Dafem jak jdou zdvihy na klíčích a mohl jsem se zbláznit,než jsem přišel na to,že byly naopak koncovky,ale na té Tatře jim to sedělo,protože to měli spárované. Pozor na takové srandičky.

Našel jsem pár pěkných obrázků:

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Tohle schéma se trochu podobá autovlekům BSS:

Obrázek
Naposledy upravil poulm dne 02 zář 2015 09:08, celkově upraveno 2
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 267
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod tonik » 02 zář 2015 09:00

vývody jsou většinou udělané proti sobě , žlutá vlevo, červená vpravo, tak nevím jak to jde přehodit. Žlutá hadice slouží při brždění k doplňování vzduchu do vzduchojemů. Na jednom vleku mám vyhozený dvoucestný a ovládací ventil a žlutou napojenou rovnou na vzduchojem a funguje to.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 627
Registrován: 24 bře 2011 12:18
Bydliště: Mrtník

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod Mr.Equable » 02 zář 2015 09:41

Perfektní obrázky. :-) zase si osvěžim, co mě učili ve škole. Pánové, co všechno bych potřeboval, kdybych si chtěl předělat na BSS P73S brzdy na dvouokruhové? díky
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1776
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 02 zář 2015 10:04

Udělej to jak je to na tom autovleku,na každou nápravu dej vzduchojem s tím klasickým brzdičem a dokup zátěžové regulátory s třícestným ventilem,nebo pokud seženeš ten starší typ ovládacího ventilu č.8 co je na tom černobílém obrázku bez zátěžového regulátoru.
A máš zároveň dvouokruhové dvouhadicové brzdy,nebo pokud budeš chtít ušetřit,tak ke stávajicímu vzduchojemu s brzdičem dokup ten ovládací ventil s dvoucestným ventilem a rozveď to z něj na obě nápravy a budeš mít jednookruhové dvouhadicové brzdy.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 267
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod tonik » 02 zář 2015 10:31

co získáš pokud budeš mít jednookruhové dvouhadicové brzdy ?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1776
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 02 zář 2015 11:13

Tak nějaké výhody tam určitě najdeš,jde o to jak kdo má jaký vozový park a jeké má potřeby.
Jednak ti to při intenzívním brždění z kopce stíhá lépe doplňovat vzduchojem ve vleku, můžeš to připojit i za nákladní auto a u moderních traktorů bývá problém s tím jednookruhovým vývodem pro staré vlečky,které jsou často domontované dodatečně formou jednoduchého elektroventilu,který odpouští vzduch z hadice najdenou a je problém plynule vlečku přibržďovat,resp. to brzdí šusem. Neříkám,že je to tak na všech traktorech,ale na mnohých jsem se už s tím setkal a i z tohoto důvodu si předělávali devítitunky na dvě hadice. Dvouhadicový systém se už stává standartem a jednohadicový se už pomalu a jistě stává minulostí.
V agroshopech lze dokonce koupit takový přepuštěcí ventil,který se dá někde na oje vlečky,do něj se od vlečky připojí ta jedna stávající jednookruhová hadice a z něj do traktoru už jdou ty dvě - červená a žlutá, ale to je čistě jenom řešení toho přepojení na dvě hadice pro lepší citlivost brždění.
Já osobně zatím tahám svůj autovlek připojený na jednu hadici (červenou),tu druhou (žlutou) mám volně pověšenou na oji, protože na traktorech nemám dvouhadicové vývody,brzdí mi to bez problému,protože mi to kompresory stíhají dofoukávat,ale do budoucna plánuji své traktory předělat také na dvouhadicové okruhy,protože občas si půjčím cizí autovlek,tak ať se nemusím pořád trápit s přehazováním hlavic atp.,však to znáte.
V současnosti už ani nelze koupit žádný nový přívěs nebo návěs s jednohacicovými-jednookruhovými brzdami,snad možná někde v Polsku nebo dál na východě.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 267
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod tonik » 02 zář 2015 11:37

Čím víc je něco složitější, tím víc se to sere, tak já jsem předělal BSS78Sh z dvouokruhu na jednookruh a funguje to bez problémů, mám vyhozené i zadní vzduchojemy.
Pokud tě někdo pučí něco s dvouokruhem tak si udělej redukci - samec, samice, holendr a dvě těsnění. Jako falešnej druuhej plnicí okruh lze natáhnout ze vzduchojemu traktoru přes kohout, koncovku samec, samice, hadice, zpětný ventil do vzduchojemu na vleku proti straně brzdiče.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1776
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 02 zář 2015 11:52

Tak jasně,každý si pomůže jak umí a máš pravdu,jednodušší věci se méně kazí a lépe opravují,ale zrovna u velkého autovleku,kde mívám celkovou až 20t bych ty dva okruhy rád zachoval,máme tu dost kopců a nechci se dočkat toho,že při prasknutí jedné hadice mi to přestane všechno brzdit tak jak na malých traktorových vlečkách,kde jsou všechny 4 brzdové válce na jedné větvi. Samozřejmě je to vše o údržbě a kontrole,ale štěstí přeje připraveným a co neubrzdíš,to neukecáš,však to znátě všichni,ty situace,kdy člověk přemýšlí zda to ukličkovat nebo vyskočit z traktoru :lol: :lol: :lol:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 627
Registrován: 24 bře 2011 12:18
Bydliště: Mrtník

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod Mr.Equable » 02 zář 2015 14:18

Taham vůz za JD a nevim jestli to je traktorem, nebo spíš obsluhou :-) Ale nejde mi jen přibržďovat, vždy mi vlek zabrzdí hodně a zase se skoro rozjíždim. a hlavně mi brzdí traktor dřív než vlek, to bych taky potřeboval doladit. Ale zas pak bude na prd, když budu potřebovat táhnout vůz se starym traktorem.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1776
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 02 zář 2015 14:53

A co to máš za vlek? Matně si pamatuji,že taháš ten klasický traktorový na jednu hadici, pak je to ten problém,co jsem teď popisoval kousek výš, moderní traktory co mají v základu dvouhadicové brzdy,tak ten jednohadicový vývod je k tomu jakoby přilepený navíc přes jednoduchý ventil,který neumí dávkovat vzduch proporciálně s pedálem a odpustí ti vzduch z hadice najednou.

A to že ti traktor brzdí dřív než vlek je problém někde v traktoru,vlečka sama o sobě neumí ovlinit to jestli brzdí dřív nebo později než traktor.Teď záleží jak je to v tom JD udělané a určitě tam bude něco,čím to seřídit.Víc by ti snad pověděli v servise,nebo se poptej borců ve vlákně na JD.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 627
Registrován: 24 bře 2011 12:18
Bydliště: Mrtník

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod Mr.Equable » 02 zář 2015 16:39

Mam BSS P73S. Pozeptám se jich, pokud nenajdu v návodu, zatim se nepodařilo. :-)
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1776
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 06 zář 2015 10:32

Řešil někdo mailery ve vlecích 16.12 popř. 17.13? Zjistil jsem,že se tam dávaly mailery různých délek. Já mám teď ve vleku dva mailery,které mám povysunuté cca 5cm,když je korba dole,údajně jsou to prej mailery z 16.12 Jinak mi to sklápí dobře a dostatečně,ale občas by se hodilo i trochu víc.
Nebo ví někdo typové označení těch mailerů?
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 47
Registrován: 21 kvě 2008 22:10

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod caryfuk » 06 zář 2015 15:59

V návodu k obsluze BSS PS-2 16.12 z roku 1985 je uveden teleskopický válec TČG 1340.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1776
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 06 zář 2015 20:29

OK,dík,to mně navedlo.
Mně by se tam tím pádem vešel TČG 2800,ale zase mám obavy,aby se mi vracela korba,už tak s tou vysokou korbou se jí chce někdy za mrtvý bod. :roll:

Obrázek
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1636
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod neznalek » 06 zář 2015 23:18

U dvojmotážek byl válec kratší, kolega má původní balonák (delší válec) na dvojmontážkach a bočnice (automaty) se při plném vyklopení opírají o pneumatiky..

Příspěvky: 38
Registrován: 06 říj 2014 20:44

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod KUK420 » 15 zář 2015 10:22

Zdar pánové, nevíte co je to za vlek...? Uvažuji o něčem takovém. Je bez papírů. Chlap tvrdí že je to BSS P 73 S a že má užitečnou 7 t (celkovou cca 9,2 t) . Ale mě připadá, že by to mělo mí kulaté nápravy, a ne hranaté... Tyhle hranaté mi připadají slabé. Díky
http://stroje.bazos.cz/inzerat/51822778/Vlek-7t.php

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1776
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 15 zář 2015 10:49

Ty hranaté nápravy jsou z plného materiálu,není to dutý Jackel.
To jestli vydrží více nebo méně než kulaté trubkové nápravy je diskutabilní.
Já mám tyto nápravy taky na své vlečce,ale mám tam tupláky kola 8,25-20 a už jsem na tom párkrát vezl i 12t štěrku,takže o nosnost se bát nemusíš,záleží kolik a jak často chceš na to nakládat.
Namalovaný je ten vlek pěkně,ale s TP by to bylo lepší.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 38
Registrován: 06 říj 2014 20:44

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod KUK420 » 15 zář 2015 14:28

dik. Papíry asi sezenu. Myslis ze cena je OK..?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1776
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 15 zář 2015 16:50

To záleží na tobě,jestli tu vlečku potřebuješ.
Je potřeba to shodnotit z blízka na místě,v jakém stavu jsou pneu,jestli nejsou moc popraskané a spuchřelé,mrknout se do dirky ve štítech brzd,kolik tam zbývá obložení atd. Jde vidět,že si s bočnicemi taky nedělali hlavu,když tam chybí všude po obvodě kování a to není vidět jestli jsou to vůbec falcované desky,křivé oje,chybí rezerva,nemá to TP,není tam lanko ruční brzdy,takže je nefunkční,kdo ví jak jsou na tom ložiska v kolech,potřeba mrknout při prudkém zabrždění,jestli není vůle v točně a mnoho dalších detailů.Prostě bych řekl,že je ta vlečka natřená na prodej a to doufej,že to není naházená nějaká nejlevnější barva na rez a hlínu. Co víc k tomu dodat. :?: :?:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 214
Registrován: 31 srp 2009 22:19

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod Jarda X » 15 zář 2015 20:40

Přesně takovou jsem letos prodal za 35000,- s papírama, na 2roky starých pneu, téměř nejetých, nové hevery a brzdové válce, ale nebyla nově natřená. Těžko říct zda za ty peníze stojí.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1636
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod neznalek » 15 zář 2015 21:19

Taky pozor na ten údaj 7 t, tohle bude 7t celková, užitečná 5t ( podle podvozku a počtu listu na pérach). Když jsem prodával loni svou "sedmičku" tak se každý zájemce divil, že to je oficiálně 7t užitečná byť vypadala úplně stejně, jako ta na fotkách - jen měla silnejši šasi a vetší počet listů na perech... Měla vysoká nástavky, dva roky staré obutí a novou STK, prodal sem za 25 tis.... Tohle v inzerátu je předražené, když to nemá ani TP

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1776
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 15 zář 2015 22:02

Také jsem měl tušení,že je to 5ti tunka,ale nebyl jsem si tím jistý,dík za doplnění.
Bohužel faktem zůstává,že cena takových vleček pořád roste nahoru,obvzlášť když má origo platné TP a je ve slušném stavu.
Alfou a omegou těchto starých vleček je stav pneumatik,pokud má staré popraskané křusky a ještě je bez TP,tak je zadarmo drahá.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 38
Registrován: 06 říj 2014 20:44

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod KUK420 » 15 zář 2015 23:43

A kde se dají tyhle vleky sehnat za rozumnou cenu...? :-) Bazoš, s-bazar, annonce...?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1776
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 16 zář 2015 00:06

Mně se vždy vyplatilo poptávat se v okolí a známých a vždycky se něco našlo,ikdyž to bylo na opravu,ale vlečky se dobře opravují,to zvládne každý trochu svářečky a flexy zručný. :lol:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1776
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 03 říj 2015 09:12

Možná,že jsem se už na to jednou ptal,ale má někdo doma tandemový autovlek 18.13, který tahá nějakým traktorem?
Zajímalo by mne,jaké to má jízdní vlastnosti
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5276
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod bold » 03 říj 2015 09:27

výše uvedený vlek B 73 S Mám předělaný. Na balonech, nová nádstavba. Vzhledem k tomu že je to stařenka tak platím 73kč pojištění :lol: :lol:
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1776
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod poulm » 10 říj 2015 10:55

Tak tohle jsou celkem vděčné vlečky a za pár peněz odvozí taky dost,o tom žádná,akorát cena nových pneumatik je asi největší položkou každé opravy takové staré vlečky.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5276
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod bold » 10 říj 2015 17:48

rám z U profilu se znakem hutí klementa gottwalda, žádný tenkostěný uzavřený, péra pořád původní- sice leze rez z meziprostoru ale pořád nejsou unavené- z čeho to ti komunisti dělali? :lol: :lol:
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 181
Registrován: 11 čer 2008 15:30

Re: autovleky BSS a přestavby na traktorové

Příspěvekod tozer » 18 lis 2015 21:32

zdravím kolegové, potřeboval bych radu ohledně točny u vleku bss p78sh - točna se mi po menší srážce se stromem rozpůlila, podařilo se sehnat nové kuličky, ale nemůžu sehnat to jistící pero(originál se mi zdá dost pomačkanej). otázka zní, řešil někdo podobnej problém? případně čím nahradit ono jisticí pero...

PředchozíDalší

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků