bss 5tuna

Příspěvky: 1
Registrován: 25 říj 2011 19:38

bss 5tuna

Příspěvekod vasek.proutek » 25 říj 2011 19:41

Čau nemát odkaz na nějakou dílenskou příručku ? Dělám teď GO a nevím jak dát dohromady brzdy koupil sem vrak a nebylo na něm nic krom vzduchojemu a jedno brdovýho pístu

Uživatelský avatar
Příspěvky: 41
Registrován: 06 lis 2010 20:50

Re: bss 5tuna

Příspěvekod cvolf » 26 říj 2011 20:07

Zetor 7011

Příspěvky: 102
Registrován: 09 led 2014 22:57

Re: bss 5tuna

Příspěvekod nabocklish » 14 bře 2014 21:23

Ahoj! Měl bych dotaz ohledně mailerů na BSS P 53 S.
Na vlečce jsou dvoupístové, kolébkové mailery. Úhel sklopení v reálu odhaduji na slabých 45°. V příručce uvádí vlevo 42°, vpravo 45°. Takže to zhruba sedí.
Můj problém je ten, že na tuto vlečku potřebuji dát vanu na hrozny, která nemá otevírací bočnice, ale jednu stranu zešikmenou. Jako na potvoru je ta šikmina taky zhruba 45°. Takže při úplném sklopení je rovnoběžně se zemí. Navíc potřebuji sklápět doleva (42°). Někde jsem zahlédl, že mailerů je více typů - jsou kolébkové na dva písty, jsou s koulí na tři písty, ale já bych potřeboval nějaký kolébkový na tři písty. A dotaz zní: je nějaká možnost, jak zvětšit úhel sklopení u této vlečky, tzn. například za použití jiných mailerů? A pokud ano, co na to stabilita vlečky?
Pokud by možnost použití jiných mailerů nebyla, nebo byly nesmyslně drahé (nechce se mi investovat 15 tisíc do vlečky, která se používá týden v roce), uvažoval jsem o posunutí mailerů více k levé straně, to bych udělal převařením úchytů na kolíbky. Co si o tom myslíte?
Předem děkuji za odpovědi...
Obrázek

Uživatelský avatar
Příspěvky: 636
Registrován: 24 bře 2011 12:18
Bydliště: Mrtník

Re: bss 5tuna

Příspěvekod Mr.Equable » 14 bře 2014 22:48

Jen lajckej názor. co předělat uložení majlerů, aby se mohly více vyklonit?
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.

Příspěvky: 102
Registrován: 09 led 2014 22:57

Re: bss 5tuna

Příspěvekod nabocklish » 14 bře 2014 23:25

Equable, díky za reakci. Pokud myslíme oba to samé, tak právě na to se ptám v posledním odstavci. Je možné buď posunout mailery více doleva, nebo posunout uložení koule na korbě více doleva. Dosáhne se stejného výsledku...

Příspěvky: 136
Registrován: 07 bře 2010 22:48
Bydliště: Znojmo

Re: bss 5tuna

Příspěvekod zdeni » 14 bře 2014 23:29

a co si sebou vzit dva šikovny špalky a najet jednou stranou opatrně ,,jednoduchy
když to nejde vem kladivo

Uživatelský avatar
Příspěvky: 636
Registrován: 24 bře 2011 12:18
Bydliště: Mrtník

Re: bss 5tuna

Příspěvekod Mr.Equable » 14 bře 2014 23:36

buď posunout a nebo naklonit v nějakém úhlu, který by vyhovoval. Zkus si to nakreslit a přeměřit.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.

Příspěvky: 102
Registrován: 09 led 2014 22:57

Re: bss 5tuna

Příspěvekod nabocklish » 16 bře 2014 16:08

Špalky jsou celkem k ničemu, zkoušel jsem najíždět na 15cm vysoký, úhel to moc nezvětšilo, ale stabilita šla do háje.
Předělání mailerů je asi nejjednodušším rešením, otázkou je, co na to řekne stabilita vlečky. Ty hrozny jsou takové "médium", že to vylítne všechno najednou. Vozí se na tom tak tři tuny, dostane to švunk a s vlečkou to celkem zacvičí (musí se sklápět rychle). Už se mi stalo, že jsem sklápěl s půjčenou vlečkou a obě pravé kola jsem měl v luftu 15 cm nad zemí. Celkem se mi tenkrát stáhnul otvor, protože se sklápí do košů, které jsou z tenkých nerezových plechů...
Ještě by samozřejmě byla možnost zatížit pravou stranu vlečky, ale připadá mi to trochu přitažený za vlasy...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: bss 5tuna

Příspěvekod bold » 16 bře 2014 18:20

vzduchová vlečka má kratší držáky "kloubů" na kterých se nádstavba otáčí, pokud je posuneš blíž ke středu tak se zvedne náklon a spodní stranu (při vyklopení) dostaneš níž. důrazně doporučuju pojistit mailery buď řetězem či lanem.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 115
Registrován: 26 lis 2011 11:58

Re: bss 5tuna

Příspěvekod CaseMXU » 16 bře 2014 19:57

souhlasím jak píše bold. :!:

Příspěvky: 102
Registrován: 09 led 2014 22:57

Re: bss 5tuna

Příspěvekod nabocklish » 17 bře 2014 11:24

Ty závěsy nebo klouby nebo panty či jak to nazvat, znamenají hodně předělávání. Na druhou stranu zase čím více se panty posunou do středu, tím větší stabilitu bude vlečka mít. Uvidíme co nakonec vytvořím. Mám do podzimu čas.
Jen se zeptám, vám těch 45° stačí? Chápu, že na obilí asi jo, protože vyteče vždy... ale co třeba suť či nějaký lepivý materiál (hlína)? Nikdy jste tento problém neřešili? Já to totiž až do teď používal jen třístranné sklopky (návěs ZDT a 5t STS Humenné), které i do boku umí sklápět pod velkým úhlem.
Řetězy tam dám, díky za připomínku. Na mých vlečkách ty lana zatáhnou koncáky, které zastaví přísun oleje do maileru, ale to se u těchto vleček nepoužívá, že?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: bss 5tuna

Příspěvekod bold » 17 bře 2014 13:16

tam nejde o zastavení oleje, ale o možnost "překlopení" nádstavby a vytržení mailerů.
Zkrácení o cca 15cm vyřeší tvůj problém. Osobně bych si nechal vypálit nové úchyty (na vrchní část)a pouze zkrátil spodní rameno
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 102
Registrován: 09 led 2014 22:57

Re: bss 5tuna

Příspěvekod nabocklish » 18 bře 2014 12:25

bold píše:Zkrácení o cca 15cm vyřeší tvůj problém. Osobně bych si nechal vypálit nové úchyty (na vrchní část)a pouze zkrátil spodní rameno


tak zkrátit bohužel není kam... Obrázek

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: bss 5tuna

Příspěvekod bold » 18 bře 2014 13:59

tak to jo...... zkusit tedy posunout mailery na jednu stranu
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: bss 5tuna

Příspěvekod poulm » 19 bře 2014 08:18

Tohle uchycení mám na své sedmitunce, která původně byla vzduchová a automobilní..
Mám tam klasické třípístové mailery a vyklopit to jde dost, až se mi opře korba o kola, ale chtělo by to občas ještě víc, záleží jaký je materiál.

Co tak sehnat třípístové kolébkové mailery? Do boku je to přece jedno, do boku se mailer vyklápí s celou kolíbkou.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 102
Registrován: 09 led 2014 22:57

Re: bss 5tuna

Příspěvekod nabocklish » 19 bře 2014 13:13

Jojo, přesně na to jsem se ptal, jestli to vůbec existuje a jestli to na některé pětituně bylo. Já jsem to nikdy neviděl, ale možná jen proto, že jsem se o vleky nikdy nezajímal. Ale asi to není originál, když mi dvoupístové kolébkové mailery dají takový úhel, jaký je psaný v návodu... nebo?
Jaký je tam pak zhruba úhel sklopení? Fotka by potěšila...
Jinak ta vlečka fakt nevím co je zač. Já ji dostal darem. Je bez značek a zřejmě někdo tahal uvízlý traktor dozadu za vlečku nebo byla převrácená, každopádně měla natáhlé šasi. Tak jsme jí srovnali, dali nové olejové vedení a pak jsem zjistil, že nesklápí úplně tak, jak potřebuji. Ale mailery se zdají originál. Bude to jednoúčelvka na vinobraní, odveze 50 tun za rok, takže se jí nehodlám nějak extra zabývat...

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků