Mechanismus pro horní i spodní otevírání bočnic

Příspěvky: 102
Registrován: 09 led 2014 22:57

Mechanismus pro horní i spodní otevírání bočnic

Příspěvekod nabocklish » 11 říj 2015 18:46

Chtě-nechtě musím udělat nové bočnice na svoji brandýskou pětitunu S2. Buď udělám klasické dřevěné bočnice z palubek s plechovým obvodovým okováním. Nebo to pojmu velkoryseji a udělám je železné (výška 60cm) vč. ochrany zinkem atd. V takovém případě bych rád udělal bočnice tak, aby měly alternativně horní (pro sypké materiály) i spodní (palety) otevírání. A chtěl bych poprosit o zkušenosti a inspiraci jednak spodního uchycení - princip znám, ale pomohou konkrétní rady, kdyby někdo měl výkres a úplně ideálně i automatiku - jako to mívají dumpery S1. U horního otevírání jsem zase narazil na problém, že např. systém zajištění od HSP Partners neumožňuje otevření pouze zadního čela. To jde udělat jen po otevření obou bočnic a pak teprve zadní čelo. Mno tohle by se ale celkem dalo přežít...
Předem vřelé díky!

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Mechanismus pro horní i spodní otevírání bočnic

Příspěvekod bold » 12 říj 2015 07:44

moc ti neporadím, ale spíš tě budu odrazovat. Vytvářet tohle je poněkud složité. Nevím nakolik budeš potřebovat obě varianty ale já osobně jsem udělal svou 7tunu tak, že z jedné strany je výklopná přes horní panty a z druhé mám vysazovací celou bočnici. (nádstavba v kuse cca 120cm vysoká) Přední a zadní čelo napevno. Výklopná bočnice je kvůli obilí, a vysazovací bočnice je kvůli 1000l nádržím na vodu k postřikovači.
Plánuju předělávat i další 8 tunu na ten samý způsob, nebo na klasiku bočnice a náplatky. Výhoda sundání náplatků a používání jako klasika vlek. Otázkou pro tebe je, jak často musíš předělávat vlek na tu či onu variantu. 8)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 102
Registrován: 09 led 2014 22:57

Re: Mechanismus pro horní i spodní otevírání bočnic

Příspěvekod nabocklish » 12 říj 2015 12:32

Hoj Bolde, jo, Tvůj vlek jsem viděl. Dobrá práce, opravdu. Kdyby jsi mi vložil víc fotek, rád se pokochám. Používáš nějaké zpevnění (řetěz) ve středu korby, nebo to i na tu výšku a při překládání drží?
Aby to fungovalo spolehlivě řadu let, je dost náročné. Jsem si toho vědom. Taky jsem zatím jen ve fázi úvah a výkresů.
U mě je sypké-paletovka tak půl na půl. Občas jezdím pod bagrem. A to znamená nechat si naložit, popojet kilometr, vylézt z traktoru, otevřít bočnici, zpět do traktoru, vysypat, vylézt z traktoru, zavřít bočnici, vlézt do traktoru přejet kilometr, nechat si naložit .... A takhle třeba dvacetkrát za den. Jistě už chápeš, proč se raději na několik týdnů zavřu do dílny :) Jindy zase musím sklopit všechny tři sajtny (kromě předního čela) a couvnout pod zvednuté břemeno. Paletovka je jasná, tam se musí nakládat z boku.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Mechanismus pro horní i spodní otevírání bočnic

Příspěvekod bold » 12 říj 2015 13:12

nuž tak to bych to vyřešil asi stejně jak otvírání na BSS které měli "automat" takové to přepákování, ovšem vyžaduje to pevné zadní čelo neb i zde je mechanismus. Poradil bych ti ať zkusíš najít nějaký PRONAR tam to mají vyřešené, včetně vytvoření plata.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 102
Registrován: 09 led 2014 22:57

Re: Mechanismus pro horní i spodní otevírání bočnic

Příspěvekod nabocklish » 12 říj 2015 13:41

To néé! to je po všech stránkách úplně nešťastné řešení. Tady máš detail jak se to v dnešní době řeší https://www.google.cz/search?q=horn%C3% ... WI-gczM%3A https://www.google.cz/search?q=horn%C3% ... WI-gczM%3A
pouze to odjišťování bych rád měl na automat - stejně jako to mají některé náklaďáky, kdy se odjistí bok při úhlu sklopení cca 10°

Příspěvky: 477
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: Mechanismus pro horní i spodní otevírání bočnic

Příspěvekod tonik » 12 říj 2015 14:13

nabocklish píše:To néé! to je po všech stránkách úplně nešťastné řešení. Tady máš detail jak se to v dnešní době řeší https://www.google.cz/search?q=horn%C3% ... WI-gczM%3A https://www.google.cz/search?q=horn%C3% ... WI-gczM%3A
pouze to odjišťování bych rád měl na automat - stejně jako to mají některé náklaďáky, kdy se odjistí bok při úhlu sklopení cca 10°


To odjištění mám ovládané slabou hydraulickou pístnicí, ale potřebuješ dva okruhy nebo trojcestnej ventil, jinak poláci nabízejí i sady bočnic a cena není nejhorší.

Příspěvky: 102
Registrován: 09 led 2014 22:57

Re: Mechanismus pro horní i spodní otevírání bočnic

Příspěvekod nabocklish » 12 říj 2015 16:56

Výborně! zajímavá inspirace. Mám sice UŘI tedy jeden okruh, ale budiž. Šlo by to možná i vzduchem...
Máš odkaz na ty poláky? Už jsem se po tom díval, ale našel jsem jen plechy - cena se pohybovala kolem 1000Kč/bm bočnic, (plechu) profil obdobný jako Fuhrmann.

Příspěvky: 207
Registrován: 29 črc 2012 20:27

Re: Mechanismus pro horní i spodní otevírání bočnic

Příspěvekod Brano » 12 říj 2015 17:19

Vzduchom ovládané bočnice som videl tuším na WTCčku :wink:

Příspěvky: 102
Registrován: 09 led 2014 22:57

Re: Mechanismus pro horní i spodní otevírání bočnic

Příspěvekod nabocklish » 05 lis 2015 22:10

Všem moc děkuji za komentáře. I odrazování někdy pomůže - v tomto případě jsem si uvědomil, že není třeba dělat horní i spodní otevírání obou bočnic, stejně se v 90% případů sklápí doleva.
Základní koncepci mám vymyšlenou: celokovová konstrukce bočnic, bez rohových sloupků, výška bude 60cm nebo 70cm, bočnice budou jednoduché (ve smyslu nedělené). Jedna strana bude mít klasickou koncepci spodního otevírání, druhá strana bude mít horní i spodní otevírání. Zadní čelo bude taktéž výklopné - věřím, že pokud ho udělám dostatečně masivní, nebude se pod vahou bočnice otevírané nahoru deformovat. Horní otevírání bude zajišťovat vzduchový píst. Zkoumal jsem nedávno Volvo 8x8, který to takto měl a dost mě překvapila velikost pístu, který byl asi jako brzdící válec nápravy. Potřebnou sílu zatím neumím odhadnout.
Promítá se do toho totiž proměnná veličina "nalepená hlína jinej bordel". Takže to celé vyžaduje poměrně přesnou výrobu ale zároveň velké náběhy háku atd.
Otázkou je, jestli tuto dost náročnou úpravu dávat na 5T vlek nebo raději někoupit sedmičku, uvidíme

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Mechanismus pro horní i spodní otevírání bočnic

Příspěvekod poulm » 18 lis 2015 17:11

Nevím jaké máš potřeby na vleky,ale pokud už budeš realizovat nějaké takové náročné mechanizmy,které nebudou nejlevnější záležitostí,tak už bych to dělal na nějaký kompaktnější vlek jako je traktorový vlek 9t nebo rovnou přetypovaný autovlek.
Na vlečku 5t to považuji za zbytečné,pak by jsi stejně zjistil,že ji taháš věčně přeloženou na 7-9t.Také jsem měl kdysi klasické 5ti tunky a jakmile dáš na ni nádstavky tak je vždy přeložená,s pšenicí jsem měl na ni pořád okolo 8t a nedejbože s tím jet pro štěrk,jednou jim tam ukáplo trochu víc ze lžíce a už jsem na tom vezl domů 11t a bál jsem se aby se mi ta vlečka nerozklýžila na kousky. :roll: :lol:
Autovlek co má to klasické utomatické otevírání bočnic se ti nehodí? Tam by jsi mohl jenom dodělat pneumatické zavírání kerháků. Teď ke konci roku je na bazoši plno autovleků v ceně normálních traktorových vleček.
Navíc je dobré mít vedle vleku i nějakou sklápěcí vanu,hlavně tam kde je potřeba couvat a sklápět dozadu.
Vlek jako takový neumí dostatečně vykrýt požadavky na přepravu všech druhů nákladů.
Třeba na to vození hlíny či dřeva je lepší nějaká ta vana,něco jako opavský návěs atp.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků