Návěsy ZDT Mega

Příspěvky: 235
Registrován: 31 srp 2009 22:19

Návěsy ZDT Mega

Příspěvekod Jarda X » 07 kvě 2016 20:32

Zdravím, vím, že to řeším předčasně, ale jestli mi vyjde investiční úvěr přes PGRLF s tzv. "odpuštěním" jednorázovým snížením jistiny a to do max. výše de minimis(15.000 EUR), tak bych investoval do zmiňovaného návěsu. Výměný systém z důvodu budoucího nákupu rozmetadla s využitím podvozku. Chtěl bych poradit, zda má někdo zkušenost a poradil zda Megu 13 nebo Megu 18. S třináctkou si říkám, že si moc nepomohu oproti BSS 9 tun, ale zase mám strach zda ta 18 nebude moc? Traktor do něj je Valtra N111 chipnutá na cca 140 koníku a se závažím v čelní hydraulice má cca 7t. Má někdo s obdobně velkým traktorem a návěsem pozitivní zkušenost? Děkuji předem za odpovědi.

Příspěvky: 16
Registrován: 09 dub 2016 14:59

Re: Návěsy ZDT Mega

Příspěvekod mišo » 08 kvě 2016 18:29

Máme dve megy 20 taháva sa to aj s forterru 125tku a 140tku a pohode len v kopčekoch troška má čo robiť. Vozí sa na tom viac než sa má takže celková hmotnosť niekedy aj cez 23ton. Vozíme na tom všetko čo sa dá štrk hlina hnoj slama zrno a držia dobre za 3roky sa na tom nič nerobilo len to treba mazať ako sa má. Tá valtra by nemala mať problém s 18tku.

Příspěvky: 235
Registrován: 31 srp 2009 22:19

Re: Návěsy ZDT Mega

Příspěvekod Jarda X » 08 kvě 2016 20:22

Děkuji za reakci, to mne potěšilo, ta 13 se mi zdála málo. A co vyklápění např. hnoje, zůstává viset - není to někdy na převrácení s těmi zetory? A máte na to třeba i rozmetadlo hnoje? Jak s tím si poradí zetory? Díky Jarda.

Příspěvky: 16
Registrován: 09 dub 2016 14:59

Re: Návěsy ZDT Mega

Příspěvekod mišo » 09 kvě 2016 00:48

Rozmetadlá na to nemáme aj keď sa nad tým už rozmýšľalo. Stabilita je slušná aj pri vyklápaný na senáži v jame. Hnoj ostáva len na schodkoch a troška v rohoch na predu inak pekne padá máme korby čo sypú na dve strany. Keď som bol v novom veselí tak som pozeral tie rozmetadlá a celkom dobre vyzerajú tak malo by to dobre držať. Inak aj prístup ľudí čo tam sú je v pohode.

Příspěvky: 207
Registrován: 29 črc 2012 20:27

Re: Návěsy ZDT Mega

Příspěvekod Brano » 09 kvě 2016 13:20

Kúsok odo mňa behá Mega, buď 18 alebo 20, nie som si istý a ťahajú to buď Forterrou alebo 160tka Zetor, podnik na rovine, na pár poliach mierne kopčeky ale zvládajú to v pohode.

Příspěvky: 16
Registrován: 09 dub 2016 14:59

Re: Návěsy ZDT Mega

Příspěvekod mišo » 09 kvě 2016 19:22

Kde presne si to videl behať ? :D

Příspěvky: 235
Registrován: 31 srp 2009 22:19

Re: Návěsy ZDT Mega

Příspěvekod Jarda X » 09 kvě 2016 20:36

Díky moc za další pozitivní ohlas spojení tohoto návěsu s obdobným traktorem. U nás na vysočině sice kopečky jsou, ale jednou je to nahoru a pak zase dolu, podřadím a hold se budu plazit pomaleji. Navštívil jsem dva majitele tohoto návěsu a jeden to tahá Case Puma 165 a John Deere 6534 premium a druhý 200 koňovým Fendtem(obojí mají 20 Megu). Ten s tím fendtem povídal, že z hnojem v kopci(náklad cca 18t-přeloženo jak je v zemědělství obvyklé :lol: ) jede tak 15km/h. Tak si říkám, že pokud nebudu tu 18 překládat, tak to zvládnu.
Tak teď jen čekat jak se ke mě vyjádří PGRLF :wink: . Jinak návěs chvíli ještě počká.

Příspěvky: 207
Registrován: 29 črc 2012 20:27

Re: Návěsy ZDT Mega

Příspěvekod Brano » 09 kvě 2016 21:46

Mišo, Žlkovce, kúsok od Trnavy.
Ono ak ide iba o to potiahnuť to tak si osobne myslím že na širokých pneu a s dobre doťaženým traktorom by to nemal byť problém. A ako píšete, nikde nie je napísané že ho musíte valiť kopcom hnojom alebo niečim podobným. Podnik vedľa používa v žatve zasa NH TL 90 s autovlekom, valia do kopcom pšenicou ale zvláda to snáď už piatym rokom, no je pravda že podnik na rovine, ale zasa je to príves čo nedoťažuje traktor vôbec.

Příspěvky: 16
Registrován: 09 dub 2016 14:59

Re: Návěsy ZDT Mega

Příspěvekod mišo » 09 kvě 2016 23:15

Tak to si potom videl presne u nás :D Máme dve 160tky a väčšinou to za nimi ťahám ja a občas s JD8200 ale to už ide inak ako tie zetory :D

Příspěvky: 401
Registrován: 04 led 2011 15:45

Re: Návěsy ZDT Mega

Příspěvekod roman7711 » 10 kvě 2016 05:23

Taky je třeba se podívat do TP traktoru, jak velký návěs se může s traktorem tahat.

Příspěvky: 207
Registrován: 29 črc 2012 20:27

Re: Návěsy ZDT Mega

Příspěvekod Brano » 10 kvě 2016 11:59

Tak to sme sa zrejme už aj videli, chodievam často okolo :wink:
S TP pre pokoj v duši by to korešpondovať malo, aj keď mám silný pocit že naša Forterra má v techničáku max. váhu prívesu zapísanú 32 ton :D

Příspěvky: 16
Registrován: 09 dub 2016 14:59

Re: Návěsy ZDT Mega

Příspěvekod mišo » 10 kvě 2016 18:35

JD 8200 a 8220 tak isto Forterra 125 aj 140hsx všetko to má písané 32ton brzdený.

Příspěvky: 401
Registrován: 04 led 2011 15:45

Re: Návěsy ZDT Mega

Příspěvekod roman7711 » 10 kvě 2016 18:56

My máme na JD5090r v techničáku taky 32 t, to je maximální hmotnost přívěsu, ale maximalni povolená je tam napsaná pouze 13,83 t.

Příspěvky: 235
Registrován: 31 srp 2009 22:19

Re: Návěsy ZDT Mega

Příspěvekod Jarda X » 10 kvě 2016 20:32

Je to přesně jak píše roman 7711, těch 32tun je maximální technicky přípustná hmotnost brzděného přívěsu, ale pak je lomítko a za ním je maximální povolená hmotnost( já mám 17225kg) - pěkně je to vidět ve velkém TP. Tam je též maximální hmotnost soupravy a tu mám něco málo přes 24t. Jen nevím jak se ta hmotnost bere u návěsu, když nějaká část je vlastně na traktoře cca +-2t.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Návěsy ZDT Mega

Příspěvekod bold » 11 kvě 2016 08:13

pozor na termíny. Maximální konstrukční je to co traktor zvládne, maximální povolená je to co může na silnici a to co zajímá chrániče.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 16
Registrován: 09 dub 2016 14:59

Re: Návěsy ZDT Mega

Příspěvekod mišo » 11 kvě 2016 23:19

Ak nezabudnem pozriem ako to je v malom tp od JD8200 ale nech tam je čo chce tak policajti tu nejak poľno stroje nezastavujú a aj keby nemá tú hmotnosť ako zmeriat. Bol som 2x priamo v novom veselí s traktorom 220km tam 220km naspak a že by sa policajti o mňa nejak zaujímali tak sa nedá povedať a to som ich postretal dosť.

Příspěvky: 54
Registrován: 11 dub 2006 21:29

Re: Návěsy ZDT Mega

Příspěvekod bobr2 » 13 kvě 2016 21:30

U nás tahají 2 x Megu 18 Zetory 10641 , nosnost Megy 18 je 13 tun a s plně naloženou to dají i když nic moc .Používáme taky na výměnu rozmetadla RMA 8 - s prodlouženou korbou a ty zvládnou v pohodě teda krom kopců .Další dvě Megy 18 tahají Claas Ares 697 a Zetor 16245 a to je úplně v pohodě až na rychlost u 16245 .Jinak je dost rozdíl v použitém obutí buď diagonály 500/60 - 22,5 nebo radialy 550/60 - 22,5 velký rozdíl v průjezdnosti v vlhku - diagonály řežou kolej ,radialy se "rozplácnou" do široka a jedou po vrchu . Mechanicky jsou Megy bez problémů jen je třeba mazat rejdové čepy zadní nápravy . Co se týče povolené hmotnosti přívěsu/návěsu stále platí max. 2,5 násobek hmotnosti tahače, takže traktor 10 tun - přívěs 25 tun , pro návěs platí toto - traktor 10 tun + dotížení od návěsu 2 tuny = 12 tun x 2,5 = 30 tun

Příspěvky: 101
Registrován: 31 kvě 2013 23:20

Re: Návěsy ZDT Mega

Příspěvekod Denis » 14 kvě 2016 00:19

bobr2 píše:U nás tahají 2 x Megu 18 Zetory 10641 , nosnost Megy 18 je 13 tun a s plně naloženou to dají i když nic moc .Používáme taky na výměnu rozmetadla RMA 8 - s prodlouženou korbou a ty zvládnou v pohodě teda krom kopců .Další dvě Megy 18 tahají Claas Ares 697 a Zetor 16245 a to je úplně v pohodě až na rychlost u 16245 .Jinak je dost rozdíl v použitém obutí buď diagonály 500/60 - 22,5 nebo radialy 550/60 - 22,5 velký rozdíl v průjezdnosti v vlhku - diagonály řežou kolej ,radialy se "rozplácnou" do široka a jedou po vrchu . Mechanicky jsou Megy bez problémů jen je třeba mazat rejdové čepy zadní nápravy . Co se týče povolené hmotnosti přívěsu/návěsu stále platí max. 2,5 násobek hmotnosti tahače, takže traktor 10 tun - přívěs 25 tun , pro návěs platí toto - traktor 10 tun + dotížení od návěsu 2 tuny = 12 tun x 2,5 = 30 tun


Ale zapoměl jsi na zatížení náprav - dle platné legislativy na přívěsech max. 9 t na nápravu. Ale u vícenápravových návěsů je to jen 8 tun na nápravu. Pak vychází maximální povolená hmotnost návěsu 27 tun (při zapojení do spodního závěsu). Rozhodně tu neplatí ono německé 1,81 metru mezi nápravama a 10 tun na nápravu. Návěsy s 33 t celkové hmotnosti se tu vedou jako 27 t pro silniční užívání, 33 t pouze v poli. A v neposladní řadě se musíš vejít do celkové hmotnosti soupravy 48 tun.

Jinak u závěsů platí 2 t horní, 3 tuny spodní. K80 může mít i 4 tuny, ale nikoliv na silnici. :cry:

Příspěvky: 235
Registrován: 31 srp 2009 22:19

Re: Návěsy ZDT Mega

Příspěvekod Jarda X » 14 kvě 2016 22:25

Denis píše:
bobr2 píše:U nás tahají 2 x Megu 18 Zetory 10641 , nosnost Megy 18 je 13 tun a s plně naloženou to dají i když nic moc .Používáme taky na výměnu rozmetadla RMA 8 - s prodlouženou korbou a ty zvládnou v pohodě teda krom kopců .Další dvě Megy 18 tahají Claas Ares 697 a Zetor 16245 a to je úplně v pohodě až na rychlost u 16245 .Jinak je dost rozdíl v použitém obutí buď diagonály 500/60 - 22,5 nebo radialy 550/60 - 22,5 velký rozdíl v průjezdnosti v vlhku - diagonály řežou kolej ,radialy se "rozplácnou" do široka a jedou po vrchu . Mechanicky jsou Megy bez problémů jen je třeba mazat rejdové čepy zadní nápravy . Co se týče povolené hmotnosti přívěsu/návěsu stále platí max. 2,5 násobek hmotnosti tahače, takže traktor 10 tun - přívěs 25 tun , pro návěs platí toto - traktor 10 tun + dotížení od návěsu 2 tuny = 12 tun x 2,5 = 30 tun


Ale zapoměl jsi na zatížení náprav - dle platné legislativy na přívěsech max. 9 t na nápravu. Ale u vícenápravových návěsů je to jen 8 tun na nápravu. Pak vychází maximální povolená hmotnost návěsu 27 tun (při zapojení do spodního závěsu). Rozhodně tu neplatí ono německé 1,81 metru mezi nápravama a 10 tun na nápravu. Návěsy s 33 t celkové hmotnosti se tu vedou jako 27 t pro silniční užívání, 33 t pouze v poli. A v neposladní řadě se musíš vejít do celkové hmotnosti soupravy 48 tun.

Jinak u závěsů platí 2 t horní, 3 tuny spodní. K80 může mít i 4 tuny, ale nikoliv na silnici. :cry:


To vše je sice pravda, ale nad tím vším se musí dodržet ještě maximální povolená hmotnost přívěsu a nebo soupravy uvedená v TP.

Příspěvky: 235
Registrován: 31 srp 2009 22:19

Re: Návěsy ZDT Mega

Příspěvekod Jarda X » 29 kvě 2016 22:35

Zdravím, nevíte jestli má nějakou výhodu boggie náprava vůči tandemu u návěsu(zda vůbec nějakou má), asi tandem má lepší komfort odpružení, když se používá u dražších a větších návěsů.

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Re: Návěsy ZDT Mega

Příspěvekod chomyz » 03 čer 2016 16:31

Je podstatný rozdíl v SK a CZ - v SK totiž už nemají ten nešťastný 2,5 násobek, takže (min. u novějších traktorů, které už při homologaci ten 2,5 násobek nezažily) tam opravdu mohou tahat to co má traktor technicky přípustné - tedy hodnotu kterou má traktor na štítku resp. v techničáku v ČR "před lomítkem". Je teda třeba myslet ještě na to, že tam mají omezení celkové soupravy na 40t, ale to u soupravy která se řeší v tomto vláknu nehrozí...
Dovolím si upřesnit některé (asi správně míněné ale někdy trochu zavádejícím způsobem napsané informace v příspěvcích výše):
- neplatí obecně (10+2) x 2,5 = hmotnost přívěsu protože zároveň bys neměl překročit povolenou hmotnost na nápravy přívěsu a ta je bohužel v TP traktoru počítána vždy jen ze základní hmotnosti traktoru, takže teoreticky u 10t traktoru budeš mít v TP zapsáno těch 25t a víc nesmíš mít na nápravy návěsu, i kdybys měl traktor aktuálně dotížený třeba na 13t. Ty 2 tuny na oji by ti pak správně mohly sloužit jen k tomu, že 10t traktor můžeš odlehčit o 2t závaží protože to ti dorovná to dotížení od oje. Je to poněkud nelogické a obtížně popsatelné (a v praxi to stejně takto nikdo neřeší) ale správně by to mělo být takto. A to nemluvím o tom, že v TP je uvedená i max. celková hmotnost soupravy a ta je určována tak blbě, že je to součet hmotnosti traktoru a toho 2,5 násobku pro přívěs, takže ta hmotnost na oje už jaksi v tom součtu není kam přičíst, pokud bychom šli do důsledku...
- K80 pokud je na to schválená (a nejsou další omezení ze strany traktoru atd.) už může mít 4t i na silnici
- max. 9t na nápravu na přívěsech neplatí - na samostatné nápravě může být 10t, je tím myšleno zřejmě 18t t na dvojnápravě (což ale není to samé jako 9t na nápravě)
- u vícenápravových návěsů to obdobně není 8t na nápravu ale 24t na 3 nápravy (což je slovíčkaření, ale není to to stejné)
- kupodivu tu platí (je velmi rozšířený omyl že to neplatí) i to zmiňované německé 10t na nápravu při rozvoru nad 1,8m - pak už je to totiž jednotlivá náprava. Ale v praxi je to minimálně využitelné protože tomu brání něco jiného - omezení celkové hmotnosti traktorového návěsu (aktuálně u tridemu max. 28t), který je v ČR připodobňován k přívěsu, zatímco v SRN je považován za návěs (a návěs nemá jako jediné vozidlo ze všech přímo určené hodnoty maximální celkové hmotnosti ale jsou dány pouze součtem zatížení na nápravy a na tažné vozidlo - v ČR toto platí bohužel jen pro klasické návěsy "na točnu").

Zpět na Vleky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků