Založení živnosti

Příspěvky: 30
Registrován: 23 bře 2014 13:20

Založení živnosti

Příspěvekod KambaCZ » 01 dub 2014 22:50

Ahoj,

potřeboval bych poradit se založením živnosti v rostlinné výrobě. Můj děda má živnost a vlastní okolo 20 ha orné půdy a další ha má v pronájmu. Je to už starší pán a zdraví mu furt nebude sloužit a tak bych chtěl po něm převzít živnost. Na internetu jsem se dočetl, že pro založení živnosti potřebuju buď výuční list z oboru a nebo 6 let praxe v oboru. Jenže studuji strojní průmyslovku a půjdu na vysokou školu technického zaměření. Tím pádem nemohu mít ani vyuční list a na 6 let jit někam pracovat se mi nechce. Jde třeba považovat za praxi i to, že se s dědem v podstatě odmalička okolo zemědělství motám? Nebo to jde nějak obejít? Prosím poraďte mi. :) Díky

Uživatelský avatar
Příspěvky: 636
Registrován: 24 bře 2011 12:18
Bydliště: Mrtník

Re: Založení živnosti

Příspěvekod Mr.Equable » 02 dub 2014 07:44

Ahoj, já jsem byl na živnostenském úřadu a tam jsem řekl, že bych chtěl podnikat v oboru zemědělství. Vytiskli mi formulář a rozmysli se. Vrátil jsem se druhý den, zaplatil poplatky a dostal osvědčení. a bylo to. :) zajdi si na úřad a pozeptej se tam.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Založení živnosti

Příspěvekod bold » 02 dub 2014 07:48

no osobně jsem to nezjišťoval, ale mám pocit že lze založit živnost s "ručitelem" Což je garant toho že to budeš dělat správně. Ale já jsem automechanik a firmu jsem přebral na sebe, nechal jsem si potvrdit že jsem pracoval ve naší firmě ale nikdo to nepožadoval. Ale to už jsem měl za sebou zkoušky ohledně nakládání s přípravky na ochranu rostlin a podobné atrakce.Takže taky žádost,vyplnění a bylo.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 30