Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeho!!!

Uživatelský avatar
Příspěvky: 147
Registrován: 06 kvě 2007 21:00
Bydliště: ostrava Stará Bělá

Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeho!!!

Příspěvekod fortschritt » 26 pro 2014 21:13

Dobrý den,

zakládám novou nit, jelikož si myslím,že tady chybí a alespoň mě v práci se na to ptají stovky lidí a nikdo nic neví, a když ví,tak se to zase změnilo. Takže kdo má jakýkoliv dotaz ohledně legislativy, ať napíše dotaz !!!!
co se plazí neuteče

Uživatelský avatar
Příspěvky: 147
Registrován: 06 kvě 2007 21:00
Bydliště: ostrava Stará Bělá

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod fortschritt » 26 pro 2014 21:14

Třeba mám dotaz, mám pluh PHX 5, má výrobní štítek r.v. 1989 může na cesty? za jakých podmínek? co když někoho sejmu?
co se plazí neuteče

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod bold » 27 pro 2014 10:38

je to nářadí, tudíž na cestu může, neb bylo schváleno. Kdysi k tomu byli i takové kartičky, jmenovalo se to asi osvědčení o způsobilosti či tak nějak. Otázku při nehodě řeší PČR či následně soudy.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 147
Registrován: 06 kvě 2007 21:00
Bydliště: ostrava Stará Bělá

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod fortschritt » 27 pro 2014 13:18

Kartičku bohužel nemám, musím si to pojistit, pokud vyjedu na cesty?
co se plazí neuteče

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod bold » 27 pro 2014 14:33

je to pevně spojeno s vozidlem, tudíž je to součást vozidla které je již pojištěno.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 198
Registrován: 01 dub 2014 15:37

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod AGportal.cz » 27 pro 2014 17:30

Je to tak, i když jsem teď k novému nesenému obraceči dostal takový jakoby malý techničák. Ale u strojů tažených je to trochu složitější. Např. rozmetadlo z Agrostroje Pelhřimov koupený v roce 93 nemělo žádný techničák a jednou ho po mě policie chtěla, takže jsem napsal do agrostroje a ty na základě ser. čísla mi techničák vystavil, je lepší mít i povinné ručení. Problém je ale u např. starých západo-německých tažených strojů(grimme aj.) ty neprošly zkušebnou a víceméně nemají na silnici co dělat. Naštěstí E-512 se to údajně netýka, ta byla z východu :)
Jaký máte zkušenosti z policii vy?
http://www.AGportal.cz - Seznam manuálů, novinky ze zemědělství, vyhledávání a zadávání agroslužeb, jednoduchý agrobazar - vše ZDARMA a BEZ REGISTRACE

Uživatelský avatar
Příspěvky: 636
Registrován: 24 bře 2011 12:18
Bydliště: Mrtník

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod Mr.Equable » 27 pro 2014 17:48

To já mam taky spoustu starých, někdy i z kopřiv vytažený a opravený, stroje a vleky. Občas se potřebuju přesunout po silnici a mam docela strach, kdyby do mě někdo naboural. NEmam nic pojištěný a od ničeho žádné papíry. Na strojích nejsou světla, odrazky a jakýkoliv ozančení. Vesměs jsou to skoro šrotové stroje. Práci udělají, ale elektrika, vzduch na nich už neni funkčí aspoň 200let:-D. Jsou v plánu rekonstrukce, ale napřed potřebuju stroje za silnější traktor.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 198
Registrován: 01 dub 2014 15:37

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod AGportal.cz » 27 pro 2014 18:00

Když máš vlek ktery není pojištěný nemá číslo a ani techničák tak světla, odrazky a vzduch je to poslední co policajty zajímá. I já mám některé kopřivové stroje :) ale snažím se s tím moc na silnici nevyjíždět. Kamarád měl nehodu, kterou nezavinil, nicméně měl nehomologovaný přívěs a můžete hádat čí to nakonec byla vinna a pojišťovna to samozřejmě pak vymáhá...
http://www.AGportal.cz - Seznam manuálů, novinky ze zemědělství, vyhledávání a zadávání agroslužeb, jednoduchý agrobazar - vše ZDARMA a BEZ REGISTRACE

Příspěvky: 207
Registrován: 29 črc 2012 20:27

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod Brano » 27 pro 2014 18:09

Na Slovensku sme na tom horšie. Od roku 2016 musia mať všetky samochody (kombajny, rezačky a pod).
Citujem z jedného článku:
Po novom dané vozidlá nebudú môcť vstúpiť na cestu bez štátnej poznávacej značky.Nové pravidlá platia pre: motocykle, štvorkolky, osobné a nákladné motorové vozidlá, prípojné vozidlá, traktory, pásové traktory, prípojné vozidlá za traktory, pracovné stroje samohybné, pracovné stroje nesené a snežné skútre.
Čo k tomuto dodať? Snáď len legendárnu hlášku: Chce se mi zvracet.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 198
Registrován: 01 dub 2014 15:37

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod AGportal.cz » 27 pro 2014 18:35

Tak jen doufám, že tady se to nechystá. Je to trochu likvidační pro malé zemědělce a zahrádkáře...
Na druhou stranu souhlasím s tím, že by stroj měl být ve vyhovujícím technické stavu.
http://www.AGportal.cz - Seznam manuálů, novinky ze zemědělství, vyhledávání a zadávání agroslužeb, jednoduchý agrobazar - vše ZDARMA a BEZ REGISTRACE

Uživatelský avatar
Příspěvky: 370
Registrován: 13 dub 2010 21:08

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod winis » 27 pro 2014 19:02

Nesené stroje bych asi do povinného ručení traktoru zahrnul, ale stroje co se po komunikaci pohybují na vlastních kolech, secí stroje, postřikovače.... Nevím, nikdy jsem se o to nezajímal. To asi zjistíme až se někomu něco stane a začne se to veřejně řešit.....
My třeba máme cisternu HTS 100.27 pojištěnou už spoustu let, nemá spz tak podle výr. čísla. Polní nářadí ne.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 147
Registrován: 06 kvě 2007 21:00
Bydliště: ostrava Stará Bělá

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod fortschritt » 27 pro 2014 19:25

Jak již jsem naznačil, pracuji jako prodejce zemědělské techniky u jednoho Importéta do čR a kdyby někdo viděl, co my všechno děláme pro to,aby to mělo papíry, tak se smějete ještě 160 let. Tahle činnost uživí i 2 lidi.... máme asi 80 milionu stránek, kdežto každy Vám řekne: najdete to v paragrafu 8 odstavec 3 osmého svazku... a poser se..... Je to šílené, zkušebny, STK, teď to nesedí jelikož máme vyhlášky i na to, jak daleko od sebe musí být bočné obrysová světla, měří se brzdný účinek... a teď těch strojů máte asi 800..... jeden stroj stojí zhomologovat cca 50 000Kč, tak si to spočítejte.... No nic méně my dáváme osvědčení o provozu i na obraceče, sekačky, zametače atd... Návěsy a přívěsy mají klasickou RZ a podléhají technické kontrole co 4 roky.

Ale dotaz... někdo tady psal,že napsal do fabriky. Komu mám napsat já, když Ross už není? :D :D
co se plazí neuteče

Příspěvky: 554
Registrován: 08 črc 2009 20:06

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod miki » 27 pro 2014 19:37

V Německu co jede do 25 za traktorem tak nikoho nezajímá. Podívejte se Rakousko, jaké vlečky od koní i skozlíkama na kterých sedí lidi se tahají za traktory. Prostě jsme zase papežštější než Papež. Mislím, že ba se mělo nějak zatlačit přes komoru na poslance
Překovejme meče v pluhy a naopak

Uživatelský avatar
Příspěvky: 198
Registrován: 01 dub 2014 15:37

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod AGportal.cz » 27 pro 2014 21:32

fortschritt píše:Jak již jsem naznačil, pracuji jako prodejce zemědělské techniky u jednoho Importéta do čR a kdyby někdo viděl, co my všechno děláme pro to,aby to mělo papíry, tak se smějete ještě 160 let. Tahle činnost uživí i 2 lidi.... máme asi 80 milionu stránek, kdežto každy Vám řekne: najdete to v paragrafu 8 odstavec 3 osmého svazku... a poser se..... Je to šílené, zkušebny, STK, teď to nesedí jelikož máme vyhlášky i na to, jak daleko od sebe musí být bočné obrysová světla, měří se brzdný účinek... a teď těch strojů máte asi 800..... jeden stroj stojí zhomologovat cca 50 000Kč, tak si to spočítejte.... No nic méně my dáváme osvědčení o provozu i na obraceče, sekačky, zametače atd... Návěsy a přívěsy mají klasickou RZ a podléhají technické kontrole co 4 roky.

Ale dotaz... někdo tady psal,že napsal do fabriky. Komu mám napsat já, když Ross už není? :D :D




Zajímavý, naštěstí jsem to neřešil. Ale tenkrát v agrostroji řekli, že je to formalita, jde o homologaci ve zkušebně, takže kdyby na to přišlo tak by se to dalo řešit třeba nějakou kopii ze zkušebny, ale nevim...
http://www.AGportal.cz - Seznam manuálů, novinky ze zemědělství, vyhledávání a zadávání agroslužeb, jednoduchý agrobazar - vše ZDARMA a BEZ REGISTRACE

Uživatelský avatar
Příspěvky: 147
Registrován: 06 kvě 2007 21:00
Bydliště: ostrava Stará Bělá

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod fortschritt » 27 pro 2014 22:02

Kdysi jsem někdy slyšel, že u stojů s rokem výroby před 1989 stačí výrobní štítek a ten si nechat pojistit...
co se plazí neuteče

Příspěvky: 67
Registrován: 16 zář 2009 23:58

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod rakosniklubomir » 28 pro 2014 00:25

Dobrý večer,mě se u mojí 512 osvědčila žádost na St.zkušebnu zem.strojů,poslali mi opis schválených technických podmínek stroje-schválené tehdejším Ministerstvem dopravy,známý si takhle opatřil tech. podmínky/na základě nich se může na silnici,jak mi řekli na odboru dopravy na magistrátě v Ml. Bol./ na RS 09,no musel zaplatit poplatek 3000 Kč,pokud se dobře pamatuji.No a na základě výr.čísla mi pojištˇovna vystaví pov.ručení.
K tomu Německu to je fakt,byl v tomto duchu před vstupem do EU článek, když naši leváci plánovali zavést to co na Slovensku,samozřejmě se oháněli Unií,tak je v jednom časopise potopili.Jinak Sobotka před vstupem požadoval pro soukromníky podvojné účetnictví,že to chce Unie,samozřejmě to byla lež.

Příspěvky: 207
Registrován: 29 črc 2012 20:27

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod Brano » 28 pro 2014 10:08

Aj tu sa všetci oháňajú úniou,bezpečnosťou a podobnými nezmyslami. Už to vidím ako budú dávať značky na pluh a bude sa s nimi chodiť na STKčku. Čo mi skontroluje na STK na takom nesenom pluhu asi tak? :?: Ak chcú všetky prípojné veci za traktor, pozrel by som sa ako by chceli značky napr. na toto
http://farmweb.cz/index.php?page=view_image&id=OTQyWDE1MDUyWDE2NDIyMw==#skok :D
A taktiež je to vraj kvôli zabezpečeniu proti krádeži a ľahšej identifikácii. Ak mi niekto ukradne taký pluh, značku dať dolu bude najmenej :D Je to iba ďalšie vyťahovanie peňazí od ľudí, nič iné.

Příspěvky: 554
Registrován: 08 črc 2009 20:06

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod miki » 28 pro 2014 14:13

JE zajímavé (a bylo tojiž několikrát řešeno), že pokud někdo nabourá do přípojného vozíku např osobního auta, tak je pojistná událost řešena z pojistky auta a nikoli vozíku. tudíž mi to příjde celé jako úplná zbytečnost.
Překovejme meče v pluhy a naopak

Uživatelský avatar
Příspěvky: 198
Registrován: 01 dub 2014 15:37

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod AGportal.cz » 28 pro 2014 15:53

No já myslím, že povinné ručení na vozík či vlek je hlavně proto, když např. se vlek utrhne a ten následně způsobí škodu, ale kdyžtak mě opravte, protože pokud to tak není tak je vážně pov. ručení na vlek zbytečné :)
http://www.AGportal.cz - Seznam manuálů, novinky ze zemědělství, vyhledávání a zadávání agroslužeb, jednoduchý agrobazar - vše ZDARMA a BEZ REGISTRACE

Příspěvky: 555
Registrován: 20 zář 2011 12:06

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod tomous » 28 pro 2014 17:10

A z čeho by pak asi mohli pojištovny vegetit?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 147
Registrován: 06 kvě 2007 21:00
Bydliště: ostrava Stará Bělá

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod fortschritt » 29 pro 2014 13:01

No, nevím nevím, jak to je. Kousek od tud mám kamaráda, co měl klasický sběrák Horal, udělal si z něho vůz na převoz balíků, prostě demontoval sběrač a uvalil boky. Takhle jezdil rok. V roce druhém ho zastavili příslušníci s tím,že chtějí doklady i od vozu. Vůz samozřejmě nic neměl, byl akorát pojištěn na štítku. Takže vysledek: Ostré hrany, TP nemá, Převoz plně naložený- půl roku odnění řidičského oprávnění, pokuta 15 000 Kč..... Co chcete dělat? On si musel najmout zaměstnance, kdo mu bude jezdit a převážet mašinu na pole... no děs.
co se plazí neuteče

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod bold » 29 pro 2014 13:55

kdyby to nechal v původní verzi a nic neodstrojoval tak byl naprosto v klidu. Ono totiž jakýkoli zásah do konstrukce je porušením způsobilosti k provozu ( té slavné schvalovací procedury) a tudíž se nelze divit pokutě. Bohužel české kutilství je pojem. Ovšem některé tvůrčí pokusy jsou poněkud nebezpečné.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 198
Registrován: 01 dub 2014 15:37

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod AGportal.cz » 29 pro 2014 18:24

No pokutu chápu, jak říkal Bold není to originální stav, ale řidičák na pul roku, to mi přijde přehnaný :shock:
http://www.AGportal.cz - Seznam manuálů, novinky ze zemědělství, vyhledávání a zadávání agroslužeb, jednoduchý agrobazar - vše ZDARMA a BEZ REGISTRACE

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod bold » 29 pro 2014 19:06

bohužel řidič je zodpovědný za stav a použití vozidla nezpůsobilého provozu.......... pokud by se do toho obuli tak mu mohli napařit § 272–273 obecné ohrožení. tam je to na rok do basy....
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod poulm » 31 pro 2014 19:28

Co se týče pojištění přívěsů,tak se jeho pojistka vstahuje na škody způsobené v odpojeném stavu,např. když se díky technické závadě na ruční brzdě rozjede na pozemní komunikaci a způsobí škodu. Škody způsobené přívěsem,když jede a je zapojený za trakotrem,tak jdou vždy z pojistky z tažného vozidla a to i tehdy,když se přívěs za jízdy odpojí a způsobí další škodu.Takhle mi to bylo vysvětléné fundovaným pojišťovákem. Tudíž i z toho vyplývá,že pojišťovat nářadí nesené a polonesené je víceméně nesmysl, pokud je zrovna neparkujete na ulici,navíc je to definované i ve vyhlášce,že nepodléhají povinnosti registraci a povinného ručení. U strojů pracovních samojízdných je to jiné,tam už nově vyrobené,tuším od roku 2001 podléhají povinnosti registrace.Taktéž starší stroje pracovní a samojízdné z dob RVHP lze dodatečně registrovat,což mi bylo taktéž potvrzeno na odboru dopravy.

Co se týče různých tažených domadělů,tak v tom naše legislativa moc nemá oporu,jedině po absolvování úřední mašinérie a registrace jednotlivě vyrobéného vozidla,ale neznám nikoho,kdo by to dokázal dotáhnout do konce u doma vyrobené vlečky za traktor,tam se hledají spíše jiné cesty..... no comment. V tom mají slováci velkou výhodu v současném přidělování "C"čkových značek v podstatě na všechno :-)))

V současné chvíli vidím s nastávající novelou vyhlášky od 1.1 problémy u malých zemědělců a hlavně u starší zemědělské techniky počínaje 30let a víc starými traktory a přívěsy, které nemají dořešenou registraci, tak mnohé budou do půl roku bez TP a tím nezpůsobilé k provozu na pozemních komunikací a takové ty techničáky na vlečky BSS a Zetory od Z2011 budou čím dál vzácnější.

Přesto mám jednu otázku. Už tady bylo řečeno,že různé nářadí a stroje za traktor od nesených,polonesených a tažených,které kdysi dávno byly vyrobeny a schváleny pro provoz na pozemních komunikacích,byly vybaveny výrobním štítkem a měly nějaký ten typový průkaz,který je povinen řidič předložit ke kontrole polici,když si o něj pažádá. Moc se o tom zatim nikde ve větší šíři nemluvilo,ale tato povinnost traktoristy či řidiče stále trvá,mít ke svému pracovnímu stroji nějaké osvědčení.
Je tedy nějaký jednoduchý způsob jak to řešit u té oné staré techniky ke kterým už jsou ty průkazy dávno stracené, jako jsou polonesené pluhy PHX aj.,kombinátory, sběrací vozy,lisy,rozmetadla a desítky dalších strojů? Je vůbec reálné žádat ke každému takovému krámu ve státní zkušebně nějakou dokumentaci? A co pak s ní?
Mraky zemědělců používá staré stroje a myslím,že tohle zajímá v podstatě všechny. :roll: :?: :?:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod bold » 01 led 2015 11:02

no myslím si že někde existuje archiv státní zkušebny, kde bude seznam techniky která je schválená pro provoz na pozemních komunikacích. Ovšem kopie bude určitě něco stát. Nuž viděl bych to podobně jako u postřikovačů a jejich "STK" kde je určité procento zapsáno na listině kde je seznam schválených v ČR (běžné typy např HARDI a pod) no a ty které zapsané nejsou tak musí mít toto osvědčení u sebe při kontrole. 8)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod poulm » 01 led 2015 18:04

To je sice pěkné,že po dlouhých nervech,nákladech a času se dohledá nějaká dokumentace ve státní zkušebně,ale problém pořád setrvává, resp. neexistuje nikdo,kdo by mi vydal nějaký náhradní typový průkaz k danému stroji co má okolo 30roků,to vždy dělali a dělají prodejci nebo výrobce toho konkrétního stroje a přece kvůli absenci typového průkazu si nebudu kupovat nový pluh za půl baňky, to je přece hloupost,tudíž nevím co s tím. Na strojích mám všude výrobní štítky a ty vyhnité není problém obnovit.Ale je jen otázka času,kdy policajtům nebude stačit vidět jenom výrobní štítek.Brzy absolvují nějaké chytré měsíční školení na "Šumavě" a půjdou po nás jak po uzeném :roll: :? :cry: :cry:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod bold » 01 led 2015 18:46

tak jinak, co praví zákon? praví že na všechno co je připojeno musí být nějaké lejstro? Podle mně se tam praví že při provozu na pozemních komunikacích musí být vše schváleno k provozu na PK. nuž mám vyrobený pluh a ten je schválen státní zkušebnou. kartičku od stroje nemám, neb zákon nenařizuje ji míti u sebe, pokutu neplatím a při místním šetření beru právníka. Pluh je pevně spojen se zemědělským traktorem, a je to de facto to samé, jak korba či výměnná nádstavba na nákladním automobilu. Kupříkladu tatra, na povozky je montováno přehršel nádstaveb, autojeřáby,kontejnery, má snad jeřáb osvědčení o nádstavbě, ne, je to schváleno jako celek a takto dáno do provozu. Zemědělský traktor jest schválen jako nosič či tahač, má tříbodový závěs který slouží k PEVNÉMU spojení s přídavným zařízením. Zařízení takto vyrobené je schvalováno zvlášť. Nuž zrovna ze seriově vyráběných zařízení a kontrol PČR strach nemám.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod bold » 01 led 2015 21:05

vyhl.
č
. 341/2002 Sb
je tam řešeno co má splňovat zařízení připojené k traktoru
http://www.asociaceautoskol.cz/pravni-p ... 02-sb.html
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Legislativa všech návěsů, přívěsů, hejbátek, prostě všeh

Příspěvekod poulm » 02 led 2015 00:01

to bold:
to co popisuješ je už nějaký způsob obrany,není nereálný,ale fakty jsou dané a co se týče povinnosti při jízdě po silnici mít k nesenému,polonesenému či jinému nářadí či strojům nějaké technické osvědčení jsem si nevymyslel z hlavy,je to dané např. v §8 odst.3 v tzv. "Homologačním zákoně" :
http://www.autoznalosti.cz/index.php/legislativa/11-homolagacni-zakon.html

Našel jsem nějaké další zajímavé čtení,na str.9 se popisuje co dělat při strátě technického osvědčení,týká se to i přípojných pracovních strojů atp., takže nějaké řešení existuje:
http://svt.pi.gin.cz/vuztweb/doc/energetika/leg_dop.pdf?menuid=186

Jak jsem již psal,zatím po tom policajti nijak výrazně nejdou a většinou jim stačí ukázat výrobní štítek, ale přesto bych byl klidnější,kdybych měl nějaké ty průkazky hlavně k těm větším strojům co mám,jako jsou Pneusej 6m, pluh Agronom, kombinator Kon 8m atp. To vše jsou stroje se kterými není problém na silnici o někoho škrábnout,resp. někdo o vás a čím víc věcí má člověk v cajku,tím líp. Vidíte všichni jak to na silnicích vypadá a do toho šrumcu se začnete motat s traktorem a nějakým přerostlým heblem :roll: To že se nějaký konflikt dřív nebo později stane je víc než jasné a pak je pozdě skučet že jsem si mohl zajistit to či ono.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Další

Zpět na Co se sem nevešlo

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků