odpružení bateriového kastlíku

Příspěvky: 264
Registrován: 11 srp 2007 20:17

odpružení bateriového kastlíku

Příspěvekod kordl » 09 kvě 2009 19:29

Nazdárek Chlapi. Dneska sem se nachomejt u souseda když jim elektrikář dělal elektriku na 7745. Dostali sme se k diskuzi na téma baterie,taky proto, protože mě před nedávnem odešla. A on povídal takové poznatky z jzd. V nákladákách prí vydržela minimálně o rok po každé déle než v traktorech. A prý to bylo tím že nákladáky sou odpružený a nejezdí tolik v polích. a vysvětlil mi co dostává ta baterka v kastlíku za štosy když se jezdí po poli a tím se po čase utrhne olověný článek a nastane skrat. Kdyby se kastlík odpružil tak by prý určitě vydržela baterka dýl. Specielně u řady 52-77 by to nebyl takový problém. Máte s tím už někdo skušenost?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: odpružení bateriového kastlíku

Příspěvekod bold » 09 kvě 2009 21:12

kordl píše:Nazdárek Chlapi. Dneska sem se nachomejt u souseda když jim elektrikář dělal elektriku na 7745. Dostali sme se k diskuzi na téma baterie,taky proto, protože mě před nedávnem odešla. A on povídal takové poznatky z jzd. V nákladákách prí vydržela minimálně o rok po každé déle než v traktorech. A prý to bylo tím že nákladáky sou odpružený a nejezdí tolik v polích. a vysvětlil mi co dostává ta baterka v kastlíku za štosy když se jezdí po poli a tím se po čase utrhne olověný článek a nastane skrat. Kdyby se kastlík odpružil tak by prý určitě vydržela baterka dýl. Specielně u řady 52-77 by to nebyl takový problém. Máte s tím už někdo skušenost?

Připadá mně to jako scestná myšlenka-otřesy vadí baterce míň než "hrubé zacházení" se starterem. V náklaďácích to vydrželo víc protože s náklaďákama jezdili chlapi o třídu výš než s traktorama. Já jsem nezažil u náklaďáku startovat až to chytne nebo umře baterka. U traktoristů to bylo celkem normální.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 114
Registrován: 21 led 2009 21:40

Re: odpružení bateriového kastlíku

Příspěvekod premo » 10 kvě 2009 09:41

Myslím si že je to neporovnatelné baterka v náklaďáku který má odpružené nápravy a jezdí po cestě a v traktoru který skáče po hrubé brázdě ,u 77 a jim podobný problém s baterkou takový není kaslík je na kabině která aspoň trochu tlumí rázy ovšem na novějších super ,první proximy nebo forterry s baterkou ve předu pod kapotou tam opravdu odchází dřív (někdy se zakalí článek)než na 77.. a pokud jezdili v lese stává se že baterka vybuchne za jízdy a ještě pro zamyšlení žádná baterka nevydrží věčně ,proč myslíte že má johndeere v návodě napsané každé tři roky vyměnit baterii(prostě se zichrujou aby nemohl nikdo nic říct) .

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: odpružení bateriového kastlíku

Příspěvekod neznalek » 10 kvě 2009 10:15

mám taky jeden postřeh, na 7745 nám original baterie vydržela 9 let provozu bezproblemu....na landinim mam během 4 let už druhou...težko říct jestli je to provozem nebo kvalitou baterii :?:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: odpružení bateriového kastlíku

Příspěvekod bold » 10 kvě 2009 10:32

nechci tady vyvolávat hádku, ale měl někdo z vás rozdělanou baterku? Články jsou tam nacpány tak že se nehnou ani o fous (plusová elektroda,izolátor,mínusová elektroda) kolikrát to tam při opravách nešlo ani narvat a museli jsme jeden+ ajeden - odcvaknout.Pokud je baterka dobře udělaná tak se nemají elektrody kam pohnout a tudíž se neurvou. Nesetkal jsem se s urvaným článkem uvnitř baterky-většinou byl upálený kontakt,proražené víčko (to je závada pokud baterka není přišroubovaná a lítá po kastlíku) a někdy nějaký dobrodruh mlátil po kontaktu aby tam dostal svorku a tento mu zalezl do baterky-rovněž prasklo víčko. Z 80% jsem opravoval upálené kontakty. Pokud je baterka přikurtovaná,je plně nabitá a dodržují se pravidla startování tak vydrží minimálně 4 roky. To co vydrží člověk tak to vydrží i baterie. Pochybuju že někdo při přípravě tráví většinu času u střechy.Prezentuju tu svůj názor-nechci tu nikoho přesvědčovat že odpružení kastlíku je na houby,prezentuju tady pouze své poznatky. Můj názor je že odpružení kastlíku je neekonomické-ale pokud si někdo chce svůj stroj vyšperkovat ať tak činí, je to k jeho dobru.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: odpružení bateriového kastlíku

Příspěvekod CBS » 12 kvě 2009 20:21

V priebehu života batérie prebiehajú na doskách článkov nezvratné deje. Najmä sa na článkoch sa tvorí vrstva sulfátu a zlúčenín z nečistôt, ktoré vnikajú do článkov. Táto vrstva sa nabaluje na elektródy, tým elektródy vytvárajú tlaky na separátory, ktoré to vplyvom tlaku a otrasov nevydržia až nastane prieraz. Na životnosti akumulátora sa otrasy podieľajú v nemalej miere. Svetový výrobcovia akumulátorov ponúkajú akumulátory pre poľnohospodársku techniku so zvýšenou otrasuvzdornosťou, Do traktora, ktorý jazdí denne by som tých pár korún naviac nešetril. Riešiť nejaké odpruženie tiež podla mňa nemá efekt vzhľadom na vynaložené úsilie a možné predĺženie životnosti. Umiestnenie akumulátora pred chladičom je naozaj skvelé riešenie, nakoľko je na takmer najprašnejšom mieste s najväčšou mierou otrasov. Od štandardnej batérie by som pri priemernej starostlivosti v takomto relatívne ťažkom prostredí životnosť viac ako 4 roky ani nečakal. Práve 90% porúch, olovených akumulátorov s nehermetickým obalom, vzniká nečistotami, otrasmi a nesprávnou údržbou, kde nastane prieraz jedného článku, čo sa prejavuje hustotou elektrolytu pod 1,24 g/cm3 na porušenom článku po pár dňoch od nabitia. Ak sa však hustota na všetkých článkoch udrží približne na rovnakej hodnote v okolí 1,26 g/cm3 a máte problém spustiť motor, tak treba hladať príčinu v obsluhe stroja, alebo si daný akumulátor naozaj zaslúži recikláciu po rokoch spoľahlivej práce :idea:

Příspěvky: 18
Registrován: 22 úno 2009 12:12

Re: odpružení bateriového kastlíku

Příspěvekod pantau2 » 16 kvě 2009 11:41

Čau kluci já mám 2 baterie v Zetoru 10111 už 2.5 roku a pořád jsou dobrý jednou za rok je nabiju ,doliju.Jinak se oně nestarám.

Příspěvky: 97
Registrován: 05 bře 2007 15:49

Re: odpružení bateriového kastlíku

Příspěvekod svec » 28 kvě 2009 19:24

Tak si dej kolem do kola mechovku(takovou tu nafouklou gumu) a máš to. já ji mam teda jen pod baterkou a ani neni přidělaná a drží to pěkně.

Příspěvky: 84
Registrován: 16 kvě 2007 01:10

Re: odpružení bateriového kastlíku

Příspěvekod accuphase » 29 kvě 2009 22:31

mne vydržala baterka na 5211 9 a pol roka. AFA 170 Ah. bezúdržbové, otřesuvzdorné provedení...

Zpět na UŘ I

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků