Zetor 5211 (převodovka)
Příspěvků: 7
• Stránka 1 z 1
Zetor 5211 (převodovka)
Dobrý den, chtěl bych se zeptat jestli je v Zetoru 5211ozubené kolečko v převodovce na pohon přední nápravy .
Re: Zetor 5211 (převodovka)
Je tam jiná hřídel pastorku. (krátká hřídel na které drží pastorek diferenciálu)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Zetor 5211 (převodovka)
Tak já si chci koupit přední hnanou nápravu a právě že někdo říká že tam to ozubené kolečko je a někdo ne . Tak to potřebuji vědět abych zase nevyhodil zbytečné peníze.
Re: Zetor 5211 (převodovka)
Ak to niekto neupravoval (čo pochybujem) tak tam na 100% není...
http://www.agroservishlucin.cz/5211-774 ... index.html
http://www.agroservishlucin.cz/5211-774 ... index.html
http://www.agroservishlucin.cz/5211-774 ... index.html
http://www.agroservishlucin.cz/5211-774 ... index.html
Re: Zetor 5211 (převodovka)
vem katalog N.D. a podívej se sám, je tam jiná hřídel, nejen chybějící kolečko. Pokud chceš předělat traktor na PHN tak je potřeba rozhodit převodovku (stačí rozpůlit traktor mezi převodovkou a rozvodovkou, což znamená kabina dole. Osobně bych prodal 5211 a koupil 5245, když si propočítáš cenu dílů které budeš měnit+nápravu+práci tak jsi na stejné ceně (podobných úprav mám za sebou dost a proto je už nedělám)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Zetor 5211 (převodovka)
Přesně tak.Taková přestavba vyjde okolo 100tis.,na různých forech se na toto téma prodebatilo mnohé ze všech stran.
Nejdřív musíš sehnat přední hnanou nápravu a nejlépe i komplet se spodní převodkou pod převodovku traktoru. Na 90% bude z nějakého vraku,takže ji musíš ještě zgenerálkovat. Pak začneš s traktorem,moho věcí vyměnit a když ti ještě nebude sedět převodový poměr tak tě čeká výměna zadního nebo předního diferáku,záleží co bude snažší.
Pokud vím,tak na UŘ1kách se dělalo několik různých diferenciálů a koncových převodů v portálech s různými převodovými poměry. Ledacos se dá upravit i průměrem kol,ale ne vždy se trefíš.
Takže krátce řečeno to obnáší mnoho práce a peněz a já bych ti to taky nedoporučoval.
Kdysi jsem to chtěl dělat na svém Z6911 a jsem rád,že jsem to neudělal,koupil jsem si druhý a silnější traktor 4x4 a jsem v pohodě,jenom se věnuji běžným opravám a údržbám.
Veškeré takové podobné úpravy jsou tak finančně náročné,že se ti tato investice nevrátí nebo za moc dlouho.
Nejdřív musíš sehnat přední hnanou nápravu a nejlépe i komplet se spodní převodkou pod převodovku traktoru. Na 90% bude z nějakého vraku,takže ji musíš ještě zgenerálkovat. Pak začneš s traktorem,moho věcí vyměnit a když ti ještě nebude sedět převodový poměr tak tě čeká výměna zadního nebo předního diferáku,záleží co bude snažší.
Pokud vím,tak na UŘ1kách se dělalo několik různých diferenciálů a koncových převodů v portálech s různými převodovými poměry. Ledacos se dá upravit i průměrem kol,ale ne vždy se trefíš.
Takže krátce řečeno to obnáší mnoho práce a peněz a já bych ti to taky nedoporučoval.
Kdysi jsem to chtěl dělat na svém Z6911 a jsem rád,že jsem to neudělal,koupil jsem si druhý a silnější traktor 4x4 a jsem v pohodě,jenom se věnuji běžným opravám a údržbám.
Veškeré takové podobné úpravy jsou tak finančně náročné,že se ti tato investice nevrátí nebo za moc dlouho.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Příspěvků: 7
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník