6901 vs 7201

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: 6901 vs 7201

Příspěvekod CBS » 12 led 2009 23:24

Trocha som pátral a prepočítaval parametre niektorých motorov:
Typ: výkon(kW): merná spotreba(g/kWh): hodinová spotreba pri menovitom výkone(l/h):
___________ZETOR 5201____31_____________270____________________________10,46
_________________6201____39_____________270____________________________13,16
_________________7201____43_____________268____________________________14,41
_________________7701____46,5___________262____________________________15,23
Martin Diesel 8604.042,3___129,2___________242,3___________________________39,13
(ZTS 18345)
___8481.10-02 (K744 P3)___265_____________231____________________________76,52
Touto tabuľkou chcem vyjadriť iba to, nevyužitý výkon malého motora sa prejaví na spotrebe pár litrami, ale u veľkého motora sú to desiatky litrov, Z5211 spotrebuje pri behu na voľnobeh cca 3,5l za hodinu, K744 sa môžno zmestí do 25l :) za hodinu pri chode na prázdno, je to extrém, ale práve tu je vidieť veľký rozdiel v spotrebe motora pri nevyužitom výkone.

Keď má niekto pocit, že motor jednoducho nevládze, ak kúpi silnejší ušetrí na spotrebe, ale popravde pri 145 kosačke by motor 5501 v kopci nemal mal poznať prekážku
Naposledy upravil CBS dne 13 led 2009 17:55, celkově upraveno 2

Příspěvky: 15
Registrován: 21 srp 2008 16:42

Re: 6901 vs 7201

Příspěvekod bigtroll » 13 led 2009 00:59

Bold pouze říkal že by se turbem snížila spotřeba a zvíšil výkon, ale to pro mojí potřebu bylo zbytečné.... Co jsem koukal na spotřeby tak 6901 má 252 +5% g/kW.h, 7201 má 246 g/kW.h to už si myslím není takový rozdíl. No nevím proč ale opravdu ten motor špatně tahá s rotačkou. Zlepšilo se to přidáním na čerpadle ale ta spotřeba :oops: . Když pak nahrabuju nebo sklízím se zběrákem tak to jede dobře ale pořád to žere i když to tak nehonim. Ted na podzim sem dával čerpadlo+vstřiky seřizovat a dával
nechal mi nastavit spotřebu jako u 6901 asi říkal z 10kubickejch na 12kubickejch. Ni ale jak říkam ta spořeba není úměrná výkonu. Kdybych měl bud 5901 nebo 6701 tak bych řekl že je to zbytečný ale ta 5501 je vážně slabá a jiný motor se podle mě vyplatí dát. Známej si koupil Crystala 8011 a co mi říká o spotřebě tak to bych vyměnil hned. :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: 6901 vs 7201

Příspěvekod CBS » 13 led 2009 18:12

Odkiaľ berieťe tie merné spotreby a výkony, ja mám tieto hodnoty z Návodu k obsluhe ZETOR 5211 až 7745, lebo sa tie údaje dosť odlišujú :?:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: 6901 vs 7201

Příspěvekod bold » 13 led 2009 20:26

Staňa píše:
bold píše:Jak jsem už psal všechno je to o palivu,pokud chceš výkon zaplatíš ho
spotřebou-jediná investice která ti přinese zvýšení výkonu a nebude až
tak přidávat na spotřebě je namontování turbodmychadla-což je asi na
5501 blbost. Jednoduší je sehnat si někde údaj o výkonu na kg váhy a
potom porovnání výkon /gramáž paliva.porovněj a uvidíš 55 versus 72

bolde nic proti tobě ale člověk který má 55 nebude vrážet těžky prachy do turba,takovy úvahy může napsat jen někdo kdo je mimo
S tím čerpadlem jsem to myslel jak psal CBS,to nastavení stojí do 1000

Přečti si můj příspěvek pořádně-sám to komentuju že dávat turbo na 55 je blbost-pouze jsem konstatoval že jediná možnost jak získat výkon při stejné spotřebě je turbo,nebo jiná technická modernizace motoru.A já osobně jsem turbo nabastlil na 7045 a mimo si nepřipadám :-)) Mám pouze pozitivní skušenost.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 114
Registrován: 27 dub 2007 12:52

Re: 6901 vs 7201

Příspěvekod Staňa » 13 led 2009 21:04

Bolde ty co napíšeš to perla,žádny navýšeny výkonu bez navýšení spotřeby není,s turbem je sice menší spotřeba na kW ale stejná určitě není :lol:
CBS mám technickou příručku pro seřizování palivových souprav je tam od TK přes všechny zetory,ursusy,detiky až 516

Příspěvky: 112
Registrován: 06 bře 2008 11:54
Bydliště: Rimavská Sobota Slovensko

Re: 6901 vs 7201

Příspěvekod Deutz-Fahr » 14 led 2009 10:08

Ahoj ak ti môžem poradiť tak 52ku isto neber...to oproti tomu je 55 silák. Mali sme ju a sme radi že je preč. Máme asi podobne podmienky ako u teba (rovina iba na futbalovom ihrisku) a to už 52 s kosačkou ide kam chce ona a nie ty aj ked motoricky to na 2 brala všade tak sa kus čudujem že 55 dusi na 1. Teraz máme 69 no a tá na 2 vylezie aj do neba a este ma dostatočnú zálohu. Ale v hrabačke bola lepšia 52 (hlavne spotreba) a celkove bola šikovnejšia...ale s ťažším náradím už tam chýba stabilita.
Deutz-Fahr

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: 6901 vs 7201

Příspěvekod bold » 14 led 2009 11:29

Staňa píše:Bolde ty co napíšeš to perla,žádny navýšeny výkonu bez navýšení spotřeby není,s turbem je sice menší spotřeba na kW ale stejná určitě není :lol:
CBS mám technickou příručku pro seřizování palivových souprav je tam od TK přes všechny zetory,ursusy,detiky až 516

Tak teď si přečti co jsi napsal- :-) Pokud si dáš dohromady že výkon se udává v kW tak popíráš sám sebe.cituji:s turbem je sice menší spotřeba na kW ale stejná určitě není. Máš pravdu-pokud namontuješ turbo a nebudeš zasahovat do čerpadla tak se zvedne výkon a spotřeba nebude stejná-bude menší. Jak jinak mně vysvětlíš že po namontování turba na 70 mně stoupl výkon a na čerpadlo jsem ani nešáhl (to se podle tebe asi poštelovalo samo nebo co) To že jde po takové úpravě spotřeba dolů je způsobeno tím že je větší výkon tudíž určité práce bere vyšší "kvalt" A protože Výkon= práce/čas tak tím je jasné že pokud stihneš určitou práci za kratší dobu tak podáváš větší výkon-ona ta spotřeba bude na hodinu vyšší (i když ne moc) ale když to porovnáš s tou prací kterou stroj udělá tak výsledek je nižší spotřeba.
A o to vlastně jde-pokud navýšíš výkon tím že přidáš na čerpadle tak to bude větší výkon ale taky o dost větší spotřeba-Většina traktorů (bavím se o zetorech) kteří mají přidané na čerpadle "hulí" jak prokopnuté-ten černý dým je nespálená nafta-tudíž nevyužitá.Každý motor je nastaven tak aby pracoval s přebytkem vzduchu-(nebudu tady rozepisovat váhové procenta palivo/vzduch) tudíž je tam část nevyužitého vzduchu, to je kvůli tomu že když tomu "stoupneš na krk" tak aby to nezačalo "hulit" a mělo to ještě dost vzduchu pro tu naftu co tam zničehož nic jde navíc (než se motor rozběhne a rozproudí se vzduch v sacím potrubí na vyšší rychlost a tím sníží nárazový vyšší podtlak v sacím potrubí) Tudíž pokud někdo přidá s rozumem!! na čerpadle, tak využije i tu trošku vzduchu která je tam navíc, ale víc výkonu z toho stejně nedostane. I kdyby přidal hodně tak tam stajně nebude vzduch se kterým by ta přebytečná nafta vytvořila výkon. Tudíž-pokud chci ještě zvednout výkon motoru musím šáhnout po jiné metodě-buďto dám víc nafty a víc vzduchu (tím se ale zvedne tlak na celý spalovací prostor, což se vlastně zvedne při každém zvednutí výkonu) Další možností je jiná vstřikovací souprava a trysky,dále mezichladič stlačeného vzduchu a tak bych mohl pokračovat dál.
Můj názor je že vycházíš z tabulek a jiných tiskovin.Já mám určité věci už ověřeny vlastní praxí.To neříkám že nečtu odborné publikace,příručky a pod.Pouze uvádím do praxe to co si přečtu a na co stačím. Zetor začal montovat turbodmychadla na řadu 77,bylo pro ně zbytečné zvyšovat výkon na 70-já jsem to udělal,počítám že úspěšně-zatím to slouží. Máš i ty nějaký vlastní "pokus" o zvýšení výkonu,pokud ano tak ho hoď do placu,já se velmi rád poučím.
P.S. Nemám nic proti tvojí osobě-nevím jestli jsi dítko školou povinné,nebo nějaký starší mechanik,ale i tak jsem rád že jsi se vyjádřil i když jsi to asi napsal jak jsi nechtěl.Pokud zabruslíš do problematiky výkonu je potřeba myšlenku rozepsat,aby na ni bylo možno reagovat. S přátelským pozdravem BOLD
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 114
Registrován: 27 dub 2007 12:52

Re: 6901 vs 7201

Příspěvekod Staňa » 14 led 2009 21:57

Bolde Naposled na tebe reaguji protože nechci aby tohle forum bylo přízpěvkama o ničem,bavíme se tady teoreticky protože praxe je oněčem jinym .Napsal jsem to asi blbě mělo to být menší spotřebu na 1kW a vycházel jsem z normální serivé řady takže celková spotřeba traktoru s turbem na jednu hodinu je vyšší.Protože to tvoje psaní jak sis dal na 70 turbo a jak ti to jede je jen chvástání,jestli někdo navýší výkon tak o 3 až 5kW a to ještě není jisty investicí za cirka 30 litru no prosim ale psát tady jak je to perfektní na každý téma už mě přijde trochu moc aještě jak ušetříš :) .
Tohle téma je o něčem jinym,bigtroll,jestli ti ta 55 netáhne nemusí to být jen motorem může třeba přibrzďovat brzdy,,.. je tam spoustu možností,ale takhle od stolu se to těžko radí,pokud máš možnost za rozumnou cenu sehnat ten motor s 72 nebo 69 tak nic nepokazíš

Příspěvky: 15
Registrován: 21 srp 2008 16:42

Re: 6901 vs 7201

Příspěvekod bigtroll » 15 led 2009 00:00

Brzdama to nejsíš nebude... Jak někdo tu psal že jezdil s 56 na trojku s 165 rotačkou tak bych to rád viděl. Když byla někde vysoká tráva a jel sem do kopce tak ten motor měl totálně dost. Po rovině to taky rozjedu na trojku a ale s jakou spotřebou. Pokud si někdo myslí že 5501 zvládá rotačku (dvoububnovku české výroby) bez problému tak at tu nelžou. Známej dělá vedoucího
dílně v jzd a říkal že tento motor nemá dostatečnej výkon. Sice se stim dá jet ale je to tak na utahání motoru. Motor 6901 prodává komletně zgenerálkovanej za 30 000 kč Kompletní výměna. Za 10 000 koupí ten můj motor a mě vyjde ta 6901 na nějakech 20 000. Asi bez práce. 7201 by vyšla dráž ale říkal že bohatě tenhle motor stačí. Pokud dá do toho nový věci, teda kliku
pokud bude dobrá tak dá přebrousit, tak si myslím že je to dobrá cena. Známej dával generálkovat 25 a vyšla ho na 13 000 ale je to jen dvouválec.

Příspěvky: 164
Registrován: 23 úno 2008 20:18

Re: 6901 vs 7201

Příspěvekod trago105 » 15 led 2009 00:35

no já tahám ŽTR 166 za 7011(má asi něco málo přes 7000mth), po rovině na trojku 1800-2000ot/min, do mírnýho kopce 3 s násobičem, ale seču taky kopce kde mě to stěží bere dvojka na plnej kotel

Příspěvky: 164
Registrován: 23 úno 2008 20:18

Re: 6901 vs 7201

Příspěvekod trago105 » 15 led 2009 00:38

ještě jsem zapomněl, jestli potřebuješ ten vyšší výkon jen do rotačky a na ostatní práce ti stačí ta 55tka, co třeba rotačku prodat a koupit starší diskovku- stejný nebo o něco málo větší záběř, a budeš jezdit jako pán.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: 6901 vs 7201

Příspěvekod CBS » 15 led 2009 01:39

Neviem v akej cene sa pohybujú sady na zetora, ale myslím, že ak ťa to nevýde viac ako 10 tak sa to oplatí. To že kosíme lucerku na 4 s 5718 + ŽTR165 je realita, len to nemôže byť tankodrom :lol: . Tráva sa na 4 určiťe nedá kosiť, lebo je jemnejšia a nekosia ju poriadne ani nové nože, niekde sa dá kosiť iba 2. Určiťe rotačka dáva zabrať 5718, ale že by niekde nevládala...keď je chladič trocha zanesený voda je na 110°po druhom kolečku.

Možno to bold fakt už trocha preháňa, ale keď sa niekto dostane k turbu za dobrý peniaz, prečo nie? Že turbo dúchadlo znižuje mernú spotrebu (napr 12145 a 16145) je fakt. To, že hodinová alebo hektárová spotreba hovorí niečo iné, to je vina obsluhy, lebo nevyužitý výkon ide iba do spotreby. Kamarát namontoval turbo na ifa motor, a bez zásahu do čerpadla tvrdí, že ten motor ide oveľa lepšie. Nakoniec výrobcovia všetkých motorov, ktorý plánujú splniť emisnú normu EURO 5 o ktorých som čo to počul si zakladajú jedine na preplňovaných motoroch a techonológii Ad Blue a to myslím že hovorí za všetko.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: 6901 vs 7201

Příspěvekod bold » 15 led 2009 17:30

musím uznat že jsem se trošku rozepsal a že to začalo vypadat jako hádka.Bohužel moje skušenost je taková že ta investice do turba se vyplatila.Pokud chceš a nejsi z daleka tak přijeď-předvedu-Pokud totiž jezdíš s 6 metrovou diskovkou za 4.v kopci za 3 tak je ten hektarový výkon poznat. Ale o tom ta diskuze nebyla-já jsem pouze konstatoval že zvedat výkon nejde donekonečna přidáváním nafty-a že je potřeba přidat i jiné technické řešení,např turbo-hned jsem ale podotknul že u 55 je to blbost. Osobně nerad používám narážky typu "co slovo to perla" nebo "chvástáš se". Tohle není můj styl.
Na závěr bych chtěl podotknout že ta 55 by měla se sekačkou pracovat bez problémů.A osobně se kloním spíš k převložkování motoru než ke koupi druhého motoru.Popřípadě k výměně celého traktoru.Pokud je tu ale možnost získat motor za dobrou cenu v dobrém stavu tak se dá o výměně motoru za silnější uvažovat reálně. HOWG
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: 6901 vs 7201

Příspěvekod CBS » 15 led 2009 18:45

Ja osobne by som si dal zmerať tlaky na každom valci (ten prístroj nieje nič zložité a mala by ho mať každá dobre vybavená družtevná dielňa), no určite to nebude žiadna sláva a pripojil manometer miesto čidla tlaku oleja, ak ho samozrejme nemáš na prístrojovke a zistil aký máš tlak oleja, ak nemáš vybehanú kľuku dal by som to prevložkovať a prípadne zabrúsiť sedlá ventilov (ak zoženieš sadu, tak za dva dni sa to dá v pohode zvládnuť aj so zabrúsením ventilov ). No ak nemáš ani tlak oleja nejaký slávny asi by som zobral tú výmenu, keď myslíš že 55 je slabá.
Ak ten motor dlhšie stál alebo vňom menila olej naposledy Mária Terézia tak môžeš mať iba pripečené krúžky, keď píšeš, že od generálky by nemal mať veľa najazdené :(

Uživatelský avatar
Příspěvky: 573
Registrován: 26 pro 2006 22:54
Bydliště: Komorní Lhotka (Frýdek - Místek)

Re: 6901 vs 7201

Příspěvekod Ondřej Novák » 15 led 2009 19:15

bigtroll píše:Jak někdo tu psal že jezdil s 56 na trojku s 165 rotačkou tak bych to rád viděl. Když byla někde vysoká tráva a jel sem do kopce tak ten motor měl totálně dost. Po rovině to taky rozjedu na trojku a ale s jakou spotřebou. Pokud si někdo myslí že 5501 zvládá rotačku (dvoububnovku české výroby) bez problému tak at tu nelžou. Známej dělá vedoucího
dílně v jzd a říkal že tento motor nemá dostatečnej výkon. Sice se stim dá jet ale je to tak na utahání motoru.


Takže asi takhle: co říká něčí známý je NESMYSL, je vidět, že tomu rozumí jak koza petrželi, možná dobře opravuje traktory v tamním JZD, ale to je tak všechno. Předpokládám, ale že je to ten co seřizoval to čerpadlo na tvoji 55ce, která netáhne, zato ale žere.... :lol: :lol: :lol:
Motor 5501 má výkon motoru 38,3 kW, na tom se snad shodnem. Výrobce rotačky doporučuje 40 kW u tažného prostředku, aby byla za normálních provozních podmínek pokryta spotřeba příkonu stroje tohle je taky fakt. Motor je relativně čerstvě po GO a s touhle rotačkou za výše popsaných podmínek NEMÁ problém.
Takže si vyprošuju kecy typu: Pokud si někdo myslí... tak at tu nelžou...
Nevíš, tak nemel.
Kdo nevěří, klidně může přijet až budu sekat...
HOWG
Když osladit, tak Crystalem...

Příspěvky: 15
Registrován: 21 srp 2008 16:42

Re: 6901 vs 7201

Příspěvekod bigtroll » 15 led 2009 23:53

Zajímavě řečeno ondřeji... Ale psal sem že mi přidal na čerpadle a výkon se zved na úkor spotřeby. A výkon byl sakra znád. A nevím kde jsi sebral že motor 5501 má výkon 38,3 kW když má 40,5kW. Převložkovat tento motor nejde protože má vrtání 95mm a 6901 má 102mm a to do bloku nedostanu. A navíc bych musel stejně koupit většinu dílů nových. CBS má možná pravdu, traktor toho moc nenajezdil od 93 a olej?? Když sem ho měnil tak bych to asi ani nenazval olejem :) Mohlo to možná poškodit válce.... Na začátku sem se pouze ptal který motor je si lepší vybrat, ale z důvodu že se tu začalo řešit něco jiného tak už sem sáhnul po 6901. Jelikož už nějaký pátek chodim na tuto diskuzi tak vím že bold není žádný amatér a ví o čem mluví. A je snad každému jasné že turbo zvedne výkon znatelně a bez zashování do čerpadla to ma menší spotřebu. A ondřeji psal sem že mám zadek ze 6911 a ta má rychlejší převodovku tak musíš počítat že při řazeni se mi to dýl roztáčí....

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: 6901 vs 7201

Příspěvekod CBS » 16 led 2009 01:10

Viem, že sa nedá prevložkovať na 6901, preto píšem že buď nové vložky na (5501) alebo vymeniť motor. Výkon pri tých cca 40kW (+/-)5% sú to aj tak iba teoretické údaje, ktoré sa nezhodujú v rôznej literatúre. Nie je vylúčené, že sa behom výroby týchto motorov motorov neupravovala dávka paliva (merná spotreba, výkon,...). Skutočný výkon sa meria na brzde a to až po zábehu, takže nemá zmysel sa tu hádať o fazuľkách :roll:
Verím, že bigtrollovi sa zmenší spotreba paliva a vzrastie výkon po zábehu oproti súčasnosti nech už tam už dá akýkoľvek motor po GO a to práve potrebuje :)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 573
Registrován: 26 pro 2006 22:54
Bydliště: Komorní Lhotka (Frýdek - Místek)

Re: 6901 vs 7201

Příspěvekod Ondřej Novák » 16 led 2009 09:40

bigtroll píše:Zajímavě řečeno ondřeji... Ale psal sem že mi přidal na čerpadle a výkon se zved na úkor spotřeby. A výkon byl sakra znád. A nevím kde jsi sebral že motor 5501 má výkon 38,3 kW když má 40,5kW. Převložkovat tento motor nejde protože má vrtání 95mm a 6901 má 102mm a to do bloku nedostanu. A navíc bych musel stejně koupit většinu dílů nových. CBS má možná pravdu, traktor toho moc nenajezdil od 93 a olej?? Když sem ho měnil tak bych to asi ani nenazval olejem :) Mohlo to možná poškodit válce.... Na začátku sem se pouze ptal který motor je si lepší vybrat, ale z důvodu že se tu začalo řešit něco jiného tak už sem sáhnul po 6901. Jelikož už nějaký pátek chodim na tuto diskuzi tak vím že bold není žádný amatér a ví o čem mluví. A je snad každému jasné že turbo zvedne výkon znatelně a bez zashování do čerpadla to ma menší spotřebu. A ondřeji psal sem že mám zadek ze 6911 a ta má rychlejší převodovku tak musíš počítat že při řazeni se mi to dýl roztáčí....


Výkom mám z techničáku, pokud bude potřeba tak ho oskenuju pro nevěřílky...
Pokud máš zadek ze 69ky tak se dýl roztáčí co? náhon? :lol:
Reagoval sem jen na tvrzení že ten motor to nemůže zvládat, ale z vlastní zkušenosti vím, že může, bez problémů a dlouhodobě.
Mám ještě 70ku, ale s tou nesekám, protože má větší spotřebu a víc práce za stejnou dobu s ní stejně neudělám.
Když osladit, tak Crystalem...

Příspěvky: 15
Registrován: 21 srp 2008 16:42

Re: 6901 vs 7201

Příspěvekod bigtroll » 16 led 2009 12:04

Hmm, máš asi pravdu že ve techničáku bude 38,3kW. Mám knížku o zetorech a tam je napsáno že to má 40,5kW. Já ti neberu že ti nejezdí traktor s 165 rotačkou.... Ale promluv si s někým co dřív dělal v JZD a s čím jezdily a co bylo pro práci lepší.... Pro traktory 5511 byly dělaný čtyřbubnový rotačky protože to má menší odpor.... Dokonce je 6911 dohání s rotčkou 6711 a rozdíl je mezi něma minimální. Jak říkám, sekat se s tim dá ale v našich kopcích to zkrátka nezvládá. 6911 by měla mít rychlejší převodovku než měla 5511 tudíž při řazení se to víc přidusí.... Pokud máš ondřeji dobrý motor a nejezdíš moc v kopcích tak ti věřím že ti to stačí... Bohužel já to štěstí nemám

Předchozí

Zpět na UŘ I

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků