Start v zime Zetor 7245

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Start v zime Zetor 7245

Příspěvekod bold » 24 led 2012 21:07

jo a taky zdroj nafty, to je dost podstatné, já beru přímo z čepra a nemám problém spotřeba šla dolů, starty perfektní. Dobrou naftu má i benzina. Pokud natankuju někde od "dobrého známého" a nevím odkud nafta pochází tak to nemusím spravit ani litry aditiv.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 591
Registrován: 06 led 2010 21:30

Re: Start v zime Zetor 7245

Příspěvekod farmářJH » 24 led 2012 21:10

nebo jen trochu benálu a je to :)
aditiva jsem používal jak pitomej a při čištění čerpadla jsem tam měl humáče jak v lovišti bláta. A stejně zamrzala. Dávám benzín a od té doby mám pokoj....už deset let. Plus mínus autobus...no jo je to tak, ten čas letí!
PS: tehdy jsem braz zásadně tu lepší od OMV a tvdil, že kvalita je znát. Teď beru na ONO. A kupodivu nic se neděje. Bareláři mi do baráku nesmí...za prvý čorkaři mě přímo serou, to se nezlobte za výraz, za druhé bordely z nádrží, za třetí ti vychcanější i tranformátorový olej či jiné divoké mixy. Ne děkuji.
Každý pokrok jde pomalu,ale ani Řím nepostavili přes noc!

Příspěvky: 4
Registrován: 23 led 2012 18:38

Re: Start v zime Zetor 7245

Příspěvekod makac.vseruby » 24 led 2012 23:14

To mi neříkáš žádnou novinku s tim sprejem, někdy ho musím dát. Slyšel sem že nějaká série 72 mají problémy se startováním,ale nwm co je na tom pravdy. Ohřívač je dobrá věc, mít ohřívač a stát mi traktor za plotem tak není problém,ale bohužel.

Příspěvky: 4
Registrován: 23 led 2012 18:38

Re: Start v zime Zetor 7245

Příspěvekod makac.vseruby » 24 led 2012 23:17

bold píše:
makac.vseruby píše:čau,taky jezdim s 7245 a v zimě to je hrůza startovat,hrozně dlouho musím točit než chytne. Vše je seřízeno a je to hrůza.

doporučuju namontovat ohřívací tělísko, odlehčíš starteru,motoru,baterce.
. Mít tělěso tak je to sranda.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Start v zime Zetor 7245

Příspěvekod bold » 25 led 2012 08:07

Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 22
Registrován: 04 zář 2009 20:23

Re: Start v zime Zetor 7245

Příspěvekod Tomas.Molnar14 » 05 úno 2017 16:09

Zdravim Pani,

Uz ako tu bolo napisane na zaciatku, chlapec mal problemy so zlym startom na Z 7245. Mam takyto isty problem na Z7211. Motor chyta velmi zle, najprv chyti na jeden valec potom sa prida druhy, dost dlho ide na dva valce potom na tri a asi po minute a pol sa rozbehne normalne na 4 valce. Len dodam ze motor je vyvlozkovany, su tam 102 vlozky, trojkruzkove piesty s velkou kompresnou komorou, priemer kompresnej komory cca 54mm, vstrekovacie cerpadlo po GO, nove vstrekovacie trysky 1436 nastavene na 175 barov, predvstrek nastaveny na kapilare 4,5mm pred hornou uvratou. V com moze byt problem zo startovanim? Naftu kupujem z cerpacej stanici a je zimna takze v tom problem nevidim. Vie mi nikto prosim Vas poradit? Uz si fakt neviem dat rady.

Vopred dakujem ze vsetky rady a napady.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Start v zime Zetor 7245

Příspěvekod bold » 06 úno 2017 09:20

Problém je v té komoře (deflektoru) v pístu. Máš tam písty na 77 která má o 1cm vyšší zdvih, tudíž je potřeba tam dát písty s větší komorou. na 72 patří ty menší. Tím že jsi zvětšil "díru" tak tím jsi snížil kompresní tlak, takže to chytá jak motor bez komprese. Mám stejné písty na 70 neb tam je turbo, v zimě to bez nahřátí nenatočím (pod 0 to nechce chytat) Takže buď se s tím smíříš, nebo to převložkuješ na písty s menším deflektorem.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 22
Registrován: 04 zář 2009 20:23

Re: Start v zime Zetor 7245

Příspěvekod Tomas.Molnar14 » 06 úno 2017 13:25

Neni pravda, original tam boli tieto s velkou komorou. Potom sme tam dali stvorkruzkove s malou komorou a chytal tazko a dymil na modro a celkovo velmi moc na bielo dymil. Teraz sme ho nanovo prevlozkovali na trojkruzkove piesty s velkou komorou. Motor ide podstatne lepsie je ostrejsi a nedymi na modro ani na bielo pekne ide. Netusim co tam moze byt. Ked tam boli tie piesty s mensou komorou tlaky na piestoch sa pochybovali okolo 22 atmosfer. Este dodam ze je normalne aby som spalil 80 litrov pri orbe na 1,5 Ha? Nemoze byt zasekany kajl na niektorom rozvodovom kole? Este dodam ze vlozky a piesty su original od zetoru mozem odfotit krabicu boli dodavane na modely 5211-7211. Predtym co som mal piesty sa zvyknu montovat do 6911. Toto sle tam dali : http://shop.markomt.sk/motor/kompletna- ... 02-3-6mod/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Start v zime Zetor 7245

Příspěvekod bold » 06 úno 2017 18:15

Deflektor v pístu musí mít určitý objem, je to prostě spalovací prostor. Pokud je opticky větší, ale má stejný objem, tak prosím. Ale pokud má větší objem, tak klesá kompresní tlak což má vliv, na horší studené starty, kdy se vzduch musí tlakem ohřát tak, aby zapálil vstříknutou naftu. Za tepla už chytá naprosto normálně. Stačí vyfotit štítek s číslem. Dík.
Další problém je spotřeba. Nevím co je to "zasekaný kajl" Ale předpokládám, že pokud jste řešili vyšší spotřebu (80l na 1,5ha je trošku hodně i když někdy se dá jít i ke 30l na ha) tak jste určitě nastavovali čerpadlo na kapiláru, nebo jste ho poslali na kontrolu k čerpadláři (píšete že ano) Pokud tedy tvrdíte že je čerpadlo OK a máte vysokou spotřebu, tak to může být tím že máte špatný pluh a je na něj vysoký nárok na tahový moment (sice máte záběr 90cm ale odpor má jak při záběru 150cm) Tudíž jakou rychlostí ořete a jaký máte záběr? A nebo je prostě špatné čerpadlo i když je po GO. Zeptám se jak blázen. kdy to naposled jelo normálně a co se od té doby opravovalo?
Vidím tady hodně skutečností které směřují k závadám. Tudíž se zeptám, za tepla to taky špatně chytá? Kdo dělal vstřikovací čerpadlo. kdo ho nastavoval? Padá nafta (musí se před každým startem načerpat ruční pumpičkou)?
každopádně ti můžu zodpovědně říct, že vrtání 102 má 3 druhy pístu v katalogu 52,72 jedn typ, 77 druhý typ a 77turbo třetí typ a pokud jsi tam dal číslo 7211 0099 ( to je na odkazu co jsi sem vložil) tak to je na 77 (čili větší deflektor kvůli většímu zdvihu). Na 72 je číslo 5211 0099. Ale tohle asi nebude zdroj tvého problému, pouze k tomu přispívá. Zkus si někde půjčit funkční vstřikovací čerpadlo, já si myslím že to bude čerpadlem.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 22
Registrován: 04 zář 2009 20:23

Re: Start v zime Zetor 7245

Příspěvekod Tomas.Molnar14 » 06 úno 2017 23:46

Ten odkaz som poslal priblizne zajtra odfotim krabice od vloziek, ale pan co to predava povedal, ze toto sa davalo do Z 7211. Co sa tyka pluhu, taham Regent saturn 2x35, mam ho zatial len kratku chvilu, ale nejavi sa, ze by isiel tazko v zemi, v tazkej ilovitej zemi chodim na redukovanu 4, ale to je uz fakt extrem orba, normalne oriem na redukovanej 5, ked je lahsia zem, tak aj na normalnej 1. Co sa tyka spotreby zdalo sa mi, ze to dost zerie nafty aj pri tahani vlecky. Cerpadlo sme davali zrepasovat do Nitry, robila to firma dieselplus.sk . Kamrat tam tiez daval robit cerpadlo na GO na svoj zetor 6911, zatial bez problemov uz druhy rok. Zacalo to takto: "generalka" sa robila cca 1 rok dozadu, ked sa davali nove vlozky a piesty, kvoli tomu, ze tlacill olej cez karter ,pokial si dobre pamatam. Robili sa aj ventily, zabrusenie a vsetko stym spojene. S motora ktory pred tym nebol rozoberany, sa vybrali trojkruzkove piesty s velkou komorou, lenze predajca nahovoril mojho otca na stvorkruzkove s mensou kompresnou komorou. Od tej chvile traktor tazko startoval v zime a za studena, dymil na modro a bielo. Po zohriaty startoval na brnk. Po roku sme zacali riesit problem zlych startov, vymenu vstrekovacich trysiek za nove ceske, typ 1436 nastavene na 175 barov. Nepomohlo. Dalej sme teda vymenili vsetky hadicky na naftu. Nepomohlo. Dali sme do generalky vstrekovacie cerpadlo. Nepomohlo. Nakoniec sme motor na novo vyvlozkovali s piestami, ake tam maju ist. Motor je ostrejsi a zivsi, nedymi na modro ako pred tym. Ale zly start sme stale neodstranili. Zaseknutym kajlom som myslel, ci nie je rozmlateny alebo vytlceny kolik na niektorej z hriadeli rozvdu?? Dufam ze som odpisal na vsetko zajtra prilozim foto cisel novych vloziek.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Start v zime Zetor 7245

Příspěvekod bold » 07 úno 2017 10:19

Nevěřím že by menší deflektor (originál) udělal až takový problém. Pokud jsi si jistý že je čerpadlo OK a je nastavené na kapiláru tak by mohlo být něco s rozvodama (střihlý klínek a pootáčející se kolo) to by ovšem znamenalo že by to chvilku jelo a chvilku ne(tuhle závadu jsem ještě nezažil- snad jen pokud to někdo přetočil a potkalo se to. Osobně bych uchopil čerpadlo a zkušil tam dát nějaké které opravdu funguje, nebo to tvé nasadit na jiný motor a zkusit. Já orával 3x30 za nějakých 20l na ha. Pokud taháš menší záběr a jezdíš pomaleji, tak je logické že bude spotřeba vyšší, ale 50l je fakt moc. Naftu dává čerpadlo a to ovlivňuje spotřebu. Já bych fakt šel hlavně po tom čerpadle. Jaké máš číslo na čerpadle? Může to být víc faktorů. Předvstřik je 25+1 stupňů před HU Kolik mm na zdvihu to je, tak to opravdu nevím, na setrvačníku by měli být značky (za víčkem na levé straně spojkové skříně) Takže tím bych si začal :-)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 22
Registrován: 04 zář 2009 20:23

Re: Start v zime Zetor 7245

Příspěvekod Tomas.Molnar14 » 07 úno 2017 19:11

Pozeral som na tu krabicu od vloziek spravil som aj fotku ale neviem ako sa sem vklada je tam cislo 5211-0099. Cislo cerpadla je 4M 3113 Ut 0224. Takze mame zasa nastavit predvstrek?Skusim teda to cerpadlo vymenit za ine a uvidime. Dnes som skusal nastartovat a pred startom som natahal naftu, trebalo 6x natiahnut s rucnou a potom bolo pocul pretlakovy ventil ktory bol pred nedavnom meneni. Dakujem za rady a tipy. Ked to vymenime dam vediet ako to dopadlo.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Start v zime Zetor 7245

Příspěvekod bold » 08 úno 2017 07:48

začal bych tím čerpadlem, to je nejvíc pravděpodobné.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 22
Registrován: 04 zář 2009 20:23

Re: Start v zime Zetor 7245

Příspěvekod Tomas.Molnar14 » 12 úno 2017 22:37

Cerpadlo sme vymenili, start rovnaky mozno o kusok lepsi ale stale dlho ide na dva valce. Pada mi nafta. Nemoze to byt dopravne cerpadlo? Este jedna otazka uz niekto menil olejovy predcistic vzduchu za suchy papierovy? Pripadne ak ano aky filter treba kupit pripadne nejake rady.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Start v zime Zetor 7245

Příspěvekod bold » 13 úno 2017 11:28

Nevím co myslíš olejovým předčističem, ale jestli myslíš ten válec s olejem tak to je vzduchový filtr. Já ho mám vyměněný za suchý. Je menší a dá se vyměnit z boku (origoš co se montuje do novějších zetorů) Musíš ale koupit komplet jiný i s obalem.
Pokud jsi vyměnil čerpadlo, tak jsi vyměnil i podávací čerpadlo nebo jsi to přehazoval mezi sebou? Začnu základem, jak jsi to odvzdušnil? Kde všude? Napumpuješ před startem? Jakou tam máš ruční pumpičku? Jaké tam máš trysky (typ-číslo) kdo je seřizoval?
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 126
Registrován: 07 bře 2012 19:27

Re: Start v zime Zetor 7245

Příspěvekod koprkam » 08 bře 2017 21:42

Já mám zkušenosti asi tyto. U UNC 750 (motor asi 4901 nebo 5201), pod mínus pět nahřívám skrze bateriák. Kdyby tak nehořel, tak natočím i v mínus dvaceti. Spíš jsem měl problém se zmrznufým olejem. Zkrátka nezhasla kontrolka mazání. O krystalu ani mluvit nebudu, ten chytl v mínus patnácti na poprvní bez nahříváčku. Teď jsem koupil Dh112, motor 7201, dlouho stál a v mraze chytl na brnk. Ale tam je to zapříčiněno dvěma 180ah baterkama a starférem ze stošedesátky. Paradoxně nejhůř chytá liazka (motor 640 212kW), ta je za trest a ještě hulí jako potvora.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Start v zime Zetor 7245

Příspěvekod bold » 09 bře 2017 09:18

640 nejde nastartovat? Tohle chodilo bez problémů. A ani to moc nehulilo.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 126
Registrován: 07 bře 2012 19:27

Re: Start v zime Zetor 7245

Příspěvekod koprkam » 09 bře 2017 17:15

Zase tak strašný to taky není, ale zetor je zetor.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Předchozí

Zpět na UŘ I

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků