Výměna křížů v přední hnací nápravě Z7245

Příspěvky: 26
Registrován: 17 kvě 2012 18:09
Bydliště: Jistebnice, Tábor

Výměna křížů v přední hnací nápravě Z7245

Příspěvekod petrvalyi » 03 bře 2017 16:54

Prosím zkušenější o radu. Měním kříže v těžké přední nápravě a stala se mi taková zapeklitost. Jedno z pouzder šlo do oka v hřídeli vsunout rukou a při natáčení kříže se pouzdro v oku protáčí (místo toho, aby se kříž otáčel v jehličkách uvnitř, otáčí se vlastně celé ložisko). Ostatních sedm pouzder pasovalo s přiměřeným odporem. Kříže i tato jedna hřídel jsou nové, kříže KOYO a hřídel Zetor (ta kratší - od dvojkříže do reduktoru).

Co s tím? Nechat být, reklamovat hřídel (velký vývrt?) zalepit?

Díky

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Výměna křížů v přední hnací nápravě Z7245

Příspěvekod slava » 03 bře 2017 20:44

lepidlo na ložiska to vyřeší

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Výměna křížů v přední hnací nápravě Z7245

Příspěvekod bold » 04 bře 2017 14:14

pokud je nová hřídel a nové pouzdro tak bych to šel vyreklamovat (nebudu napravovat něčí chybu- jestli je to polský ND tak vyměnit za náš) pokud je cokoliv staršího tak lepidlo.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 26
Registrován: 17 kvě 2012 18:09
Bydliště: Jistebnice, Tábor

Re: Výměna křížů v přední hnací nápravě Z7245

Příspěvekod petrvalyi » 04 bře 2017 22:00

Díky za názory. Polským dílům se snažím vyhýbat jak jen to jde. Hřídel byla originál a kříže KOYO (neznám osobně, ale prý v pohodě. Měl jsem je doma už několik let, tak jsem je chtěl zpracovat).
Nakonec jsem se rozhodl pro lepení. Kvůli času, ale pro jistotu jsem to celé rozhodil a zakápl i ostatní pouzdra. Sice se přímo neprotáčely, ale když jsem o tom tak přemýšlel, stejnak šly zaklepnout až moc zlehka (krom poloosy od diferáku, tam to bylo úplně akorát). Tak uvidíme časem, při další rozborce, jak moc jsem si nas... do bot :o).
Co mě ale štve je jiná věc, s jakou samozřejmostí se prodávají polské díly. Když chci koupit originál, musím si o něj speciálně říct a pak ještě hlídat, že ikdyž jsem originál objednal, originál též dorazí. A ikdyž už si ohlídám originál, stejnak to není úplně košér...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Výměna křížů v přední hnací nápravě Z7245

Příspěvekod bold » 05 bře 2017 10:16

záleží čím jsi lepil. Tohle je dost otázkou volby. něco stačí nahřát a něco se holt musí urvat. Někde si to poznač až to budeš pod lisem marastit :-) :-)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 477
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: Výměna křížů v přední hnací nápravě Z7245

Příspěvekod tonik » 05 bře 2017 13:28

Nechci do toho kecat, ale podle mně je základ vzít šupléru a změřit kde je problém. Zda je špatná poloosa nebo kříž.
Mám zkušenost, že když někde neco zbastlíš, tak za 5let už o tom nevíš.
V nejhorším případě použít starou osvědčenou metodu- důlčik a vadný díl naklepat.

Stále tu někdo mele o originálních dílech, tak pokud můžu poprosit, kde stojí třeba fabrika originálních dílů ZETOR ? CLAAS ? atd.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Výměna křížů v přední hnací nápravě Z7245

Příspěvekod bold » 05 bře 2017 13:49

pokud to bylo na mně, tak opravdu to opakuju pořád dokola. :lol: :lol: Jde spíš o to, že když je to origoš díl, tak ať je vyrobený kdekoliv, tak jeho kvalitu někdo hlídá. Zatím co No name výrobek ze severní části evropy dokáže odlít Dariusz pomalu v garáži a opracovat to normálním vrcajkem, s tím že vrcholem metalurgie je kýbl s vodou.
Filtry Claas made in mexico, ložiska něco němci, něco japonci, něco slováci. Na claas jsem ještě neobjevil krabičku made in poland či made in europe. Ale kde to vyrábí opravdu nevím. Já tady neustále řeším náhradní díly, které nám tu nabídnou za laciný peníz a bohužel kvalita té ceně odpovídá. Kontroly potravin se už provádí, ještě by mohli kontrolovat dovozovou kvalitu náhradních dílů. :lol: :lol: :lol:
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 26
Registrován: 17 kvě 2012 18:09
Bydliště: Jistebnice, Tábor

Re: Výměna křížů v přední hnací nápravě Z7245

Příspěvekod petrvalyi » 05 bře 2017 23:12

No, tak předně si myslím, že nebastlím. Nemám na to tolik času a peněz. Když už něco rozdělám, řeším vše co je třeba a snažím se to dělat tak říkajíc "technologicky správně". Lepení ložisek je celkem běžná technologie (je-li ten správný lep), tak se toho nebojím. Dotaz jsem vznesl pro to, abych si vše ujasnil v hlavě a zároveň byl zde na fóru i pro ostatní, neboť jsem tu podobný problém neobjevil...
Co se týče měření šuplérou, jsem ze školy už nějaký čas pryč, ale pokud si dobře pamatuji, uložení s přesahem se tolerují v tisícinách, a to šuplérou moc dobře nezměřím.
A co se týče ND, jsem za jedno s Boldem, může mi být celkem jedno, kdo je dodavatelem Zetoru, Audi atd., ale jakmile se k tomu výrobce hlásí svým jménem, téměř vždy byl znát rozdíl. Shodou okolností, měním také kolečka v reduktoru PHN a chybou dodavatele mi dorazila směs koleček česko-polská. Mohl jsem si je tedy pěkně položit vedle sebe a prohlížet. Lišily se v konzervaci (vosk/olej), ale hlavně v opracování (ostré hrany, drsnost povrchu) a geometrii zubu (zaoblení v příčném řezu zubu). Když jsem zkusil jak do sebe pasují, jedny se odvalovaly pěkně plynule, druhé ne (jakoby každý zub byl cítit). Hádejte která byla která. A o tom to je.
P.S. Metalurgické zpracování bohužel neposoudím.

Zpět na UŘ I

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník