Prosím o radu motor 6201
Příspěvků: 8
• Stránka 1 z 1
Prosím o radu motor 6201
Dobrý den, jsme majiteli zetoru 6245 a bohužel motor má špatné tlaky a tim pádem i špatné starty. Jelikož budeme muset motor vyvložkovat a hodil by se nám nějaký výkon navíc, prosím tedy o radu jestli má někdo zkušenosti s převložkovánim motoru na typ 7201. Znám jen základní údaje o průměru vložek 6201 průměr vložky 100, a 7201 průměr vložky 102. Je rozdíl 2 milimetrů v síle vložky a nebo je upraven blok motoru? Děkuji a budu vděčný za každou radu.
Re: Prosím o radu motor 6201
Nuž nevím, ale 2mm jsou asi dost. To už kladivo k montáži nepomůže. Každopádně ANO je ten blok jiný, a nejen blok, ale i klika. Zas tak univerzální motory zetor nejsou.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Prosím o radu motor 6201
Chtělo by to někde ověřit,protože jistá záměnnost v tom byla.
Já měl třeba na 69tce blok motoru 6701,ale vložky jsem tam měl dané už 102mm.
Navíc se vždy dělaly série jako traktor 4911,5911,6911 , 5011,6011,7011 , 5211,6211,7211
Takže bych se možná přikláněl i k názoru,že ten 1mm se najde na tloušťce stěny,resp. 2mm na průměru a půjde to tam dát.
Stačilo by skočit do kšeftu a mrknou na ty vložky a poměřit je,jestli ta 100mm má stejný vnější průměr pro uložení jak 102mm
Kdysi jak jsem měl 30ku a dělal jsem výbrus motoru,tak základní vrtání bylo 95mm a vložky mi tam šly strčit co měly už 100mm
Ale už je to vše hodně dávno,jen vím že s těmi Zetoráckými díly šly dělat kouzla.
Ale nějaké extrémní rozdíly ve výkonu bych zase nečekal,při nějaké práci rozdíl mezi 6211 a 7211 bude dost zanedbatelný,pořád to bude UŘ1ka
A jaký by měl být rozdíl mezi klikami 6201 a 7201? Tam jsem taky nikdy neshledal zásadní rozdíly,kromě toho že byly kliky na 2,3 a 4 válce
Já měl třeba na 69tce blok motoru 6701,ale vložky jsem tam měl dané už 102mm.
Navíc se vždy dělaly série jako traktor 4911,5911,6911 , 5011,6011,7011 , 5211,6211,7211
Takže bych se možná přikláněl i k názoru,že ten 1mm se najde na tloušťce stěny,resp. 2mm na průměru a půjde to tam dát.
Stačilo by skočit do kšeftu a mrknou na ty vložky a poměřit je,jestli ta 100mm má stejný vnější průměr pro uložení jak 102mm
Kdysi jak jsem měl 30ku a dělal jsem výbrus motoru,tak základní vrtání bylo 95mm a vložky mi tam šly strčit co měly už 100mm
Ale už je to vše hodně dávno,jen vím že s těmi Zetoráckými díly šly dělat kouzla.
Ale nějaké extrémní rozdíly ve výkonu bych zase nečekal,při nějaké práci rozdíl mezi 6211 a 7211 bude dost zanedbatelný,pořád to bude UŘ1ka
A jaký by měl být rozdíl mezi klikami 6201 a 7201? Tam jsem taky nikdy neshledal zásadní rozdíly,kromě toho že byly kliky na 2,3 a 4 válce
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Prosím o radu motor 6201
nuž ač jsem osobně neměřil tak má každá jiné číslo. předpokládám tudíž jinou verzi. Ojnice jsou stejné. +6mm rozdílu by mohlo být vytvořeno na vložkách ale to by byla stejná klika. Nevím......
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Prosím o radu motor 6201
Klika je stejná od 4001 do 7201. Vnější průměr vložek nevim ale pokud by se musel převrtat blok tak bych nechal 62.
Re: Prosím o radu motor 6201
Já osobně bych nechal přehonovat vymontované vlastní vložky na průměr 102, dále je dobré zvážit stav klikovky,( normálně vydrží 2-3 převložkování) zda nebude chtít předbrousit, a nechat přeštelovat vstřikovací čerpadlo na 72.
Mám zkušenost z JZD, když dělala 62 stejnou práci jako 70-72, tak tankovala o 5-10 litrů nafty denně víc.
Mám zkušenost z JZD, když dělala 62 stejnou práci jako 70-72, tak tankovala o 5-10 litrů nafty denně víc.
Re: Prosím o radu motor 6201
Dobrý den, děkuji za odpovědi a rady. Na převložkování mě přivedo setkání s motorem 67 jak píše (Poulm), pokud by se musel upravovat blok motoru nechám vložky 100. V jakém stavu je klika, tak to se uvidí až se motor rozebere.
Bolde prosím o vysvětlení co jsi myslel tim že +6mm rozdílu na vložkách, a v čem se liší blok? Pokud vím tak rozdílný blok je pouze u typu 7701 delší.
Bolde prosím o vysvětlení co jsi myslel tim že +6mm rozdílu na vložkách, a v čem se liší blok? Pokud vím tak rozdílný blok je pouze u typu 7701 delší.
Re: Prosím o radu motor 6201
u 77 je vyšší, A musím se rovněž přiznat že jsem se poněkud unáhlil, a svou dedukci vyvodil z katalogu ND. Ano, opravdu nejsem studnice vědění Klika má v katalogu jiné číslo (motory s vrtáním 100 a motory s vrtáním 102) čímž předpokládám že by mohla být jiná. Možná jsou bloky stejné a mají pouze rozdílnou vrchní montážní hranu- ale já bych na to moc nespoléhal- ideální je řešení jak psal POULM, vzít do ruky vložku 100 a vložku 102 a porovnat vnější rozměr.
rovněž se mně nechce věřit že by byla klika stejná jak ve 4001 tak i 7001 nebo dokonce 7201, ale hádat se nebudu.
rovněž se mně nechce věřit že by byla klika stejná jak ve 4001 tak i 7001 nebo dokonce 7201, ale hádat se nebudu.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Příspěvků: 8
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků