Chlazení-Zetor 6911

Příspěvky: 23
Registrován: 05 kvě 2011 21:20

Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod Zetor 5511 » 21 kvě 2016 15:44

Ahoj chlapi, mám problém s chlazením na Zetoru 6911 a to konkrétně s hadicí, která vede dole z chladiče k vodní pumpě. Při otáčkách motoru nad 1000 otáček se hadice hned za chladičem začíná svírat a když dám plný plyn, tak se mi téměř sevře a voda víceméně nemá kudy procházet k vodní pumpě. Zkoušel jsem i vyčistit chladič, ale že by byl ucpaný se mi nezdá. Když ho naplním po okraj vodou a sejmu tu spodní hadici, voda je okamžitě venku a teče i celkem solidním proudem... O to zajímavější je, že jakmile stoupne voda nad 80 stupnu, tak ta hadice už se přestane svírat. Zhruba před rokem se nám v lese ta spodní hadice prodřela od volného klínového řemene a po ruce byla plastová trubka, víceméně stejného průměru, tak jsem tu hadici zhruba uprostřed nastavil tou plastovou trubkou a od té doby to tak jezdí a problém s tím žadnej nebyl... Může to být i díky té plastové trubce? Ale jak říkám, průměr té hadice se uprostřed změnil cca o 2mm... Setkal jste se už někdy někdo s takovýmto případem? :)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod bold » 21 kvě 2016 18:40

podle toho co píšeš bych hledal u termostatu. Pokud se to při 80 odstraní samo, tak je to teplota při které otvírá termostat. Termostat by měl mít odvzdušnovací element.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod slava » 21 kvě 2016 18:41

ta hadice uz je pravdepodobne dost zmekla pusobenim oleje nebo jiné mastnoty také stari se na ni podepisuje kup novou ta bude tvrdsi a nebude se vcucavat to ze to nedela uz po ohrati je zpusobeno tim ze je otevreny termostat a tak muze voda proudit celym průřezem a nevznika v chladici sanim cerpadla tak velky podtlak

Příspěvky: 23
Registrován: 05 kvě 2011 21:20

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod Zetor 5511 » 21 kvě 2016 19:28

Termostat tam vůbec neni. Teda alepsoň zatím. Jinak tu hadici vyměnín, ale že by byla nějak měkčí, než nová se mi nezdá...

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod slava » 21 kvě 2016 20:47

tak v tom pripade udelej pokus az bude v tech otáčkách ta hadice sevrena tak otevri zatku chladice pokud se vyrovna tak hledej pricpanou cestu na privodu z motoru do chladice

Příspěvky: 477
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod tonik » 22 kvě 2016 00:45

Dělá to zarostlej chladič. Vodní pumpa má docela výkon a když je zarostlej cladič a trochu starší hadice tak se hadice smrskává. Máte tam fridex, nebo vodu? Nekdy při vypouštení vody a ponechaném otevřeném chladiči tam hlodavci nanosí docela dost bordelu.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod bold » 22 kvě 2016 07:59

jest mně záhadou ukončení tohoto problému při 80 st.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod slava » 22 kvě 2016 12:00

u te zahady me napada jen jedna moznost při 80 st. se systém natlakuje natolik ze je hadice tvrdsi a tak se uz nevcucava chlazeni prece pracuje v pretlakovem rezimu

Příspěvky: 477
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod tonik » 22 kvě 2016 15:25

slava píše:u te zahady me napada jen jedna moznost při 80 st. se systém natlakuje natolik ze je hadice tvrdsi a tak se uz nevcucava chlazeni prece pracuje v pretlakovem rezimu


Spíše naopak, každá guma při zahřátí změkne. Nevím co máš na mysli přetlakový režim- jestli to, že je utěsněné víčko, já ve víčku těsnění nemám vůbec a u postřikovače jezdím bez víčka úplně.
Rady na dálku jsou na prd. Chce sytémově jít a hledat, základ je dát novou hadici a když na chladič nasadíš zahradní hadici, tak musí voda proudit proudem a chce takhle zkusit propláchnout i motor.

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod slava » 22 kvě 2016 16:46

to ze ty nemas ve vicku chladice tesneni a dokonce jezdis i bez vicka je tvůj problém většina mají svůj traktor v poradku takze když je utesnene vicko tak vznika v chladici soustave pretlak a to proto aby se voda nevarila prilis brzo ale az třeba při 110 st. no a prave ten pretlak nedovoli hadici aby se vcucavala ja jsem nepsal ze guma při zahrati ztvrdne ale ze se natlakuje a to je rozdil který pochopi jen ty kteří mají vicko chladice v poradku

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod bold » 22 kvě 2016 20:04

no asi bych sundal víčko, doplnil vodu a natočil, pokud bude po přidání plynu lítat voda z chladiče, tak je problém v chladiči. To jestli má někdo víčko nebo nemá je jeho věc.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 477
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod tonik » 22 kvě 2016 22:09

slava píše:to ze ty nemas ve vicku chladice tesneni a dokonce jezdis i bez vicka je tvůj problém většina mají svůj traktor v poradku takze když je utesnene vicko tak vznika v chladici soustave pretlak a to proto aby se voda nevarila prilis brzo ale az třeba při 110 st. no a prave ten pretlak nedovoli hadici aby se vcucavala ja jsem nepsal ze guma při zahrati ztvrdne ale ze se natlakuje a to je rozdil který pochopi jen ty kteří mají vicko chladice v poradku


Nás učili ve škole že je bod varu 100 st. a podle mého názoru traktor není papíňák. Nemám pocit, že mám stroje ve špatném stavu a jezdím na provozní teplotu 82 st. Nevzpomínám si, kdy jsem mněl na traktoru naposledy 95 st. (Zetor) Pak se všichni podivují nad tím že jim praskaj hlavy, hadice atd. John Deere má povoleno 115 st. když dosáhnu 96-97 st. zastavím opucuju chladič a jede se dál. Většinou při podmítce, když je na poli hodně drobné slámy.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod bold » 23 kvě 2016 07:08

aniž bych chtěl kohokoliv urazit nebo naštvat. Víčko chladiče aneb uzavřená chladící soustava slouží opravdu ke zvýšení bodu varu. Když si postavíte vodu na plotnu, tak se první bublinky neobjeví při 100st ale mnohem dřív. A to je ten problém. Navíc čidlo teploty je poněkud jinde než je největší přenos tepla. Vzduch je izolant a právě při vzniku "bublinkového" povlaku na hlavách dochází k praskání, neb se to tam prostě přehřeje. Pokud je na budíku 95 st.a není zátka na chladiči, tak věřím tomu že na hlavách je už 100 a minimálně bublinky. Nuž a nějak jsem nepobral proč je provoz bez víčka výhodnější, či proč je to známkou dobrého stavu motoru.
P.S. S tou teplotou 82st bych byl opatrnější, neb většina termostatů otvírá při 83 st.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 554
Registrován: 08 črc 2009 20:06

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod miki » 23 kvě 2016 09:15

To Tonik: soustava je papiňák schopná provozu až do 120 °C. Víčko má gumičku a pružinku. Spousta lidí se opařilo když si oddělali víčko při signalizaci přehřátí, aby se podívali, kolik tam mají vody. Bod varu je 100 °C při atmosferickém tlaku.
Jinak by jsem hledal závadu v termostatu
Překovejme meče v pluhy a naopak

Příspěvky: 477
Registrován: 24 dub 2015 10:30

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod tonik » 23 kvě 2016 18:07

Zetor 55 11 psal že tam termostat vůbec nemá. Jakej tam má chladič, řidší nebo hustější ? jaká je tam vodní pumpa ? třeba 7701 má údajně větší výkon vodní pumpy.

Jen mně zajímá co je větší zlo, zda jezdit bez těsnění na víčku nebo bez termostatu?

Jinak má Bold pravdu v tom, že by se věc měla užívat tak jak je zkonstruovaná a nemusí to bejt jen traktor. Jednou se mně stalo, že vylítla mrazovka za vstřikovacím čerpadlem ( při jízdě z kopce) a pravděpodobnou příčinou mělo být přetlakování motoru a to se bez těsnění nestane. Netvrdím že jezdit bez těsnění je známkou dobrého motoru ale jezdím takhle 15 let a nějaké zhoršení nepozoruji.
Před 25 lety jezdil kamarád s mačkačem E-303, šel dolej vodu, motor nevařil, otevřel výčko a voda začala okanžitě vařit a opařila mu půlku těla.

Termostat je i na 78 a třeba 93, je otázka co tam lidi zbastlí.

Příspěvky: 23
Registrován: 05 kvě 2011 21:20

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod Zetor 5511 » 26 kvě 2016 17:06

Omlouvám se. Byl jsem pár dní mimo, proto odpovídám později. Víčko s gumičkou tam mám a ta hadice je průchozí pouze v případě, když už je to v přetlakovém režimu tak, jak píše slava. Jinak to asi opravdu dělá zarostlý chladič, protože když prudce přidám plyn a nemám víčko na chladiči, tak voda letí v ten moment z chladiče ven. Před 14 dny jsem se ho pokoušel čistit šertnější cestou ( kys.citrónová, soda..). Nějakej bordel sice vylezl, ale asi málo. Dnes jsem pořídil kys. solnou, tak přes noc odpojim a zacpu hadice co jdou k motoru a uvidím zítra, co z toho vyleze... Díky moc za rady :)

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod slava » 26 kvě 2016 17:54

pokud je uz hodne zaneseny tak se tezko podari vyčistit a když jo tak zacne tect zrovna v te nejnevhodnejsi době kdy budes dost daleko od baraku za me je nejlepší koupit novy chladic nebo tento dat odbornikum ty ho cely ponori do vany s louhem a pak udelaji i tlakovou zkousku

Příspěvky: 207
Registrován: 29 črc 2012 20:27

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod Brano » 12 čer 2016 11:10

A čo opačný problém? Keď motor tlakuje tak že dochádza k roztrhnutiu spomínanej hadice. Chladič po oprave, jazdí sa už bez termostatu a tiež viečko chladiča je tam iba na okrasu aby tlak mohol unikať von, no hadica je znova napuchnutá a čakám kedy povolí.

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod slava » 12 čer 2016 12:41

motor tlakuje když podfukuje do vody a pokud je tam vicko netesne tak prece nemůže vznikat tlak v chladici hadice je asi naboptnala od oleje

Příspěvky: 207
Registrován: 29 črc 2012 20:27

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod Brano » 12 čer 2016 21:28

Veď práve preto som sa pýtal...a že by bola napuchnutá od oleja...neviem, hadica je tam tak 3-4 dni. Keď bol motor naštartovaný a zapchalo sa viečko tak bolo vidieť ako ju tlakuje. Jedine snáď že by nestíhalo odfukovať cez ten odvzdušňovací otvor?
edit: ešte jedna vec mi napadla - nemôže byť niekde niečo pripchaté?

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod slava » 13 čer 2016 08:44

muze byt ucpana ta odpadni trubička od vicka a vicko tesni i na vrchni strane hrdla sice jen kovem ale tesni dobře takze když chybi gumička ve vicku a trubka je ucpana tak to tlak udrzi ale to nic neresi je potřeba odstranit tlakovani do vody a ne otevírat chladic

Příspěvky: 554
Registrován: 08 črc 2009 20:06

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod miki » 13 čer 2016 13:37

Před pár roky jsem se setkal v rámci konkurenčního boje kombajnéru na E512 s případem nasypání řepky do chladiče. Byl velký problém vyčistit nejenom chladič ale i motor
Překovejme meče v pluhy a naopak

Příspěvky: 207
Registrován: 29 črc 2012 20:27

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod Brano » 13 čer 2016 18:51

Ďakujem, pozriem tú odpadnú trubičku. A nejaký tip čo by mohlo spôsobovať to tlakovanie?

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: Chlazení-Zetor 6911

Příspěvekod slava » 13 čer 2016 19:47

tlakovani do vody zpusobuje netesnost mezi spalovacim prostorem a vodnim prostorem nejčastěji a také nejlepe opravitelnym je podfoukle tesneni pod hlavou horsi je to když je praskla hlava to uz je drazsi oprava nejdříve je potřeba zjistit která hlava to dela tu pak sundat a provest kontrolu

Zpět na UŘ I

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník