trochu oleje ve výfuku 6211
Příspěvků: 31
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
- crazymen11
- Příspěvky: 85
- Registrován: 05 lis 2012 21:56
trochu oleje ve výfuku 6211
Čest pánové, dotaz ohledně trochy oleje ve vyfuku, myslím tím tou dírkou v koleni. Jsem v sobotu nechal chvíli klapat traktor na takových 600 ot za studena podobu asi 8 minut nez jsem nasel hadici na foukaní. Jdu ji zašroubovat do regulatoru a všimnu si že tyč na řízení je mastná a koleno taky trochu mastné. Všimnul jsem už dříve že to dělá na volnoběh. Mohli by to být volná vodítka ve ventilech, nebo něco jiného. Nebo by to dělali kroužky.
Víte já jsem na motoru měnil kroužky, ale také jsem si nechal dělat GO hlav v Renově ve Stránecké Zhoři a jestli mi tam nenechali staré vodítka.
Víte já jsem na motoru měnil kroužky, ale také jsem si nechal dělat GO hlav v Renově ve Stránecké Zhoři a jestli mi tam nenechali staré vodítka.
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
Proč jsi měnil kroužky? Kde jsi je kupoval? Jaké měli vůle v zámku? měli vůli v drážce?
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
Nejsem si jistý, ale když sejm nechal u soukromníka, kterému občas pomáhám, klapat motor na méně nž 800 otáček, byl jsem upozorněn, ať to již více nedělám, že to poškozuje cosi okolo ventylů, ale nevím přesně.
„Národ, který ničí půdu, ničí sebe.“ Franklin D. Roosevelt
- rakosniklubomir
- Příspěvky: 67
- Registrován: 16 zář 2009 23:58
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
Zdravím,kdysi jsem měl podobný problém,dělalo to volné vodítko v hlavě,po demontáži pružin šlo vodítko vytáhnout prsty,problém byl vyřešen výrobou abnormálního vodítka soustružníkem.Ale ten únik jsem měl asi o dost silnější než popisuješ./bylo to na malotraktoru s Z2011 motorem,když jsem dojel domů mohl jsem jít na maškarní za kominíka(
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
také to muze byt nespalena nafta zahustena karbonem se da snadno zaměnit za olej
- crazymen11
- Příspěvky: 85
- Registrován: 05 lis 2012 21:56
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
to jsem neměřil, ale asi jsem udelal chybu, ale když jsem vyndal písty tak 3 vrchní kroužky byly chromový to mě bylo divné, většinou bývají černěné a 1 je chromovaný, dneska bych to dělal jinak.
- crazymen11
- Příspěvky: 85
- Registrován: 05 lis 2012 21:56
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
jak poznam že to dělá vstřikovač - odpojím ho za běhu a jestli poklesne tak je dobrý?
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
to ze poklesnou otáčky motoru při odpojeni ještě nemusi znamenat ze vstrikovac neodkapava nebo ze spatne nerozprasuje sundej vyfukove sberne potrubi a hned uvidíš ze kterého valce to jde potom vyndej ten vstrikovac a zkontrolovat ja osobne bych vyndal všechny vstrikovace a provedl jejich zmereni pokud bys mel moznost si nekde pujcit zkoušečku vstrikovacu prenosnou tak tou se daji kontrolovat i vstriky namontovane v motoru
- crazymen11
- Příspěvky: 85
- Registrován: 05 lis 2012 21:56
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
tu mam nc 251 mam i stolní 50 nastavoval jsem je na 170 a dotahnul momentakem na 10 Nm
- crazymen11
- Příspěvky: 85
- Registrován: 05 lis 2012 21:56
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
ty 8 svorníky na 10 Nm
- crazymen11
- Příspěvky: 85
- Registrován: 05 lis 2012 21:56
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
jeste chlapi mam na vas prosbu nevite nahodou, zajímám se o diagram snížení pístu na počátek vytlaku o kolik se sníží píst z HU v mm když je vytlak na 77 25° pred HU jestli nahodou nevíte.
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
no tak když mas NC 251 tak ji postupne pripoj ke každému vstriku a vyzkousej jestli bude rozdil ve vrzani a v tlaku
- crazymen11
- Příspěvky: 85
- Registrován: 05 lis 2012 21:56
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
jjo vyzkoušám to
- crazymen11
- Příspěvky: 85
- Registrován: 05 lis 2012 21:56
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
Taky bych chtel znat poradne motory od zetoru, s nekym pokecat kdo to doopravdy rozumí, takových lidí je málo.
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
Né že bych se chtěl vtírat, ale jestli chceš nějak pomoct tak bys mohl odpovědět na mé otázky které jsem ti psal nahoře (2 příspěvek).
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- crazymen11
- Příspěvky: 85
- Registrován: 05 lis 2012 21:56
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
Kroužky jsem kupoval monsta nebo dak agrimo v Nabočanech. Jsem blbej a mladej dneska bych si sehnal 1 novej a zkusil bych ho do válce jestli neprosvítá a do pístu jestli tam nemá velkou axiální vůli kvůli čerpání oleje. Měnil jsem je proto, že šlo z výdechu hodně páry. Víte když do motoru nikdo nechce dát peníze za celé válce a peníze do ojnic, tak jsem to řešil takhle.
Zkoušel jsem ty vstřikovače.
Tak dneska jsem vyndal vstřikovače, rozprašovali pěkně, ale měli malý tlak na NC 50, já tam mam starý typ budíku na kp/cm a Lb/cm měli 165 tak jsem nastavil 180 dal jsem je do motoru a ještě zkusil zkoušečkou NC 51 ruční a ejhle měli 165 a já nastavoval 180 tak jsem je nastavil na motoru na 180. Nastartoval jsem a kouřivost klesla, tak o 70% a lépe to chytá.
Chlapi mam dotaz ohledně manometru na nc 50 a kolem tak všeho, dělají v motorpalu v Jihlavě servis nebo zkoušku těch nc 50 nebo manometrů, já tam mám ten starý typ, dneska se používá v MPa.
Zkoušel jsem ty vstřikovače.
Tak dneska jsem vyndal vstřikovače, rozprašovali pěkně, ale měli malý tlak na NC 50, já tam mam starý typ budíku na kp/cm a Lb/cm měli 165 tak jsem nastavil 180 dal jsem je do motoru a ještě zkusil zkoušečkou NC 51 ruční a ejhle měli 165 a já nastavoval 180 tak jsem je nastavil na motoru na 180. Nastartoval jsem a kouřivost klesla, tak o 70% a lépe to chytá.
Chlapi mam dotaz ohledně manometru na nc 50 a kolem tak všeho, dělají v motorpalu v Jihlavě servis nebo zkoušku těch nc 50 nebo manometrů, já tam mám ten starý typ, dneska se používá v MPa.
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
Tlak 165 není zas tak nízký, jde hlavně o to, jak rozprašují a pokud je problém tak kontrola jestli jsou trysky dobře zamontovány v držáku. (ryska - ryska) i malé pootočení dokáže udělat neplechu. Já mám zakódováno že starší zetory mají vstřikovací tlak 170 ale to je jen můj názor Pokles na 165 zas takový čurbes neudělá (pokud jsou tedy všechny trysky stejné)
Ohledně kroužků, předpokladem pro montáž (překroužkování) je měření vůle v zámku a hlavně měření vůle v drážce, pokud mají vůli v drážce tak je to vyhození peněz a plýtvání prací. Překroužkování pístů se dnes už prakticky nepoužívá, vzhledem k ceně sady pístů a vložek je ekonomičtější to přeházet na vložkách. Jen nechápu co jsi měl na mysli větou " a peníze do ojnic".
Ohledně kroužků, předpokladem pro montáž (překroužkování) je měření vůle v zámku a hlavně měření vůle v drážce, pokud mají vůli v drážce tak je to vyhození peněz a plýtvání prací. Překroužkování pístů se dnes už prakticky nepoužívá, vzhledem k ceně sady pístů a vložek je ekonomičtější to přeházet na vložkách. Jen nechápu co jsi měl na mysli větou " a peníze do ojnic".
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
vymena samotnych krouzku muze nekdy vest ještě ke zhorseni stavu ale ten stav se pak zacne zlepšovat az se krouzky zabehnou do vybehanych valcu ale nikdy to nebude perfektni s tim pootocenim trysky ma bold naprostou pravdu staci trochu a uz nespaluje vsechnu vstriknutou naftu hlavne při volnobehu a co se tyka toho meraku tak si udelej pro sebe kalibraci podle jiného budto ho seřídíš nebi si oznacis na stupnice spravne hodnoty nebo si najdi firmu co dela kalibraci meridel tech je plno a posli jim samotny manometr
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
pokud je vůle v drážkách tak nepomůže nic.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- crazymen11
- Příspěvky: 85
- Registrován: 05 lis 2012 21:56
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
Myslíte že když je tryska trochu pootočená vůči držáku to má tak velký vliv na spalování, jak se to pozná podle kouře za studena nebo nějak jinak. To mě zajímá, protože v práci ted převložkovávám 77 a budu dělat trysky.
- crazymen11
- Příspěvky: 85
- Registrován: 05 lis 2012 21:56
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
S tím tlakem po mám zatim pořešené tak že mam 1 vstřikovač, v práci odvezli čerpadlo ze 77 na seřízení, v pondělí jede pro čerpadlo a já dám svůj vstřikovač na přesné seřízení, seřídí to na nějaký požadovaný tlak a já si to zkusím na své zkoušečce a tak zjistím odchylku od tlaku.
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
Vy si nenecháváte dělat revize na budících? U nás se to každé dva roky sundalo a dávalo přezkoušet.
Každopádně pootočená tryska je problém, čím víc je držák montovaný od svislé osy válce tak tím větší je problém to pootočení. Samozřejmě řeším otvorové trysky ne čepové.
Každopádně pootočená tryska je problém, čím víc je držák montovaný od svislé osy válce tak tím větší je problém to pootočení. Samozřejmě řeším otvorové trysky ne čepové.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- crazymen11
- Příspěvky: 85
- Registrován: 05 lis 2012 21:56
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
Zdravím pánové, chtěl bych se zeptat, jak nastavujou čerpadla vstřikovací, třeba v Agromotoru nebo v Renově nebo dokonce v Zetoru. Jak správně a přesně nastavit předvstřik. Jak to dělají profesionálové ve firmě. Jenom by mě to zajímalo.
Děkuji za odpověď.
Děkuji za odpověď.
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
Normálně. Při skládání motoru se nastaví rozvody a vrzne čerpadlo. Pak si ho seřídí brzdař- pokud se tedy motor brzdí. Bavím se samozřejmě o klasických řadových čerpadlech. Křídou se udělala ryska na řemenici kdy by měl první válec vstříknout a pak snímačem na první trubce a stroboskopem se to doladilo. Ale většinu motorů dokázal brzdař nastavit pouhým uchem.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- crazymen11
- Příspěvky: 85
- Registrován: 05 lis 2012 21:56
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
JJ mockrát dekuju
- crazymen11
- Příspěvky: 85
- Registrován: 05 lis 2012 21:56
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
jak správne zní 7745, ja jsem praci převlozkoval 77 čerpadlo se seřídilo nastavil jsem ho na 25 no a ventily jsem nastavil 0,25 sací a 0,30 vyfukový, motor vůbec nekouří, ale jde trošku tvrději. Tak se uvidí
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
Až uděláš 100motorů, tak to poznáš Každopádně motor by měl jít za plynem, musí dobře startovat.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- crazymen11
- Příspěvky: 85
- Registrován: 05 lis 2012 21:56
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
Zdravim chlapi, mam jen takový zájem. V práci jsem převložkoval 77 a čerpadlo nastavil na 25°. Motor chytá, je pravda že jde tvrději. Ale dříve vyjel kopec s mlatem na 5 možná půlil dnes po vyvložkování jezdí 4. Dříve byl motor dělanej v Renově a čerpadlo bylo jestli jsem to dobře změřil na 23° podotýkam motor byl zapeklej na 3 pístu.
Jde mi o to jestli když je for 25 tak lépe chytá nebo jestli je to naopak a nejde asi tak rychle do otáček nebo nevim.
A jakej je rozdíl když je na 25 nebo 23 stupních jestli na 23 jde líp do otáček.
Jestli by mě to někdo řádně nevysvětlil a popsal.
Děkuji za vyčerpávají odpověď.
Jde mi o to jestli když je for 25 tak lépe chytá nebo jestli je to naopak a nejde asi tak rychle do otáček nebo nevim.
A jakej je rozdíl když je na 25 nebo 23 stupních jestli na 23 jde líp do otáček.
Jestli by mě to někdo řádně nevysvětlil a popsal.
Děkuji za vyčerpávají odpověď.
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
předvstřik slouží k tomu, aby mělo palivo čas hořet a vytvořit tlak na píst. Takže je ideální když je těsně za HU všechno spáleno a tudíž největší tlak na píst. Když to shoří dřív tak to mlátí neb to musí motor ještě víc stlačit a když to shoří až za HU tak to zas nemá výkon. Cím menší předvstřik, tak to lépe startuje ale nemá to prostě výkon. Bohužel čerpadlo neumí posunout předvstřik podle otáček (čím vyšší otáčky tím může být větší předvstřik) takže se volí kompromis. Nebudu tu řešit pístky v čerpadle neb je jich víc typů (konstantní počátek vstřiku a pod)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- crazymen11
- Příspěvky: 85
- Registrován: 05 lis 2012 21:56
Re: trochu oleje ve výfuku 6211
A myslíte že když dříve vyjel 5 a teď 4 po převložkování že na to má vliv ten for nebo i to převložkování. Tak že za čas se to zlepší.
Příspěvků: 31
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník