zetor 16245 motor

Příspěvky: 2
Registrován: 04 říj 2012 17:48

zetor 16245 motor

Příspěvekod pepso05 » 04 říj 2012 18:04

prosim chalani potrebujem radu mam zetor 16245 a ked sa motor ohreje na pracovnu teplotu tak ako by jeden valec vinechaval vstrekovacie cerpadllo bolo v oprave a nic mu nebolo aj trysky su ok ma to taki to zvukak na tomto videu http://www.youtube.com/watch?v=mPpJ0A9Zw5k

Příspěvky: 142
Registrován: 18 říj 2009 19:28

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod bob » 04 říj 2012 18:46

A co takhle ventily,kdy je někdo naposled seřizoval :D

Příspěvky: 2
Registrován: 04 říj 2012 17:48

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod pepso05 » 05 říj 2012 15:20

ventily boli stelovane aj zabrusovane asi dva mesiace do zadu ked som menil tesnenie pod hlavu este som aj rozmislal ci to nemoze robit aj koliecko na rozvodoch ci neni volne alebo ci neni aj kail visekany

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod slava » 05 říj 2012 16:45

nejdrive nez neco rozeberes tak nech zmerit tlaky ve valcich

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod standais » 14 říj 2012 09:55

zkusil bych nejdřív ty tlaky, pokud jsou v pořádku, tak bych přetáhnul hlavu a znovu seřídit ventily, po cca 10mth znovu ventily. jenom se zeptám: kolik má motor mth od poslední GO ?
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 24
Registrován: 23 bře 2012 22:34

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod michal 16245 » 14 pro 2012 22:38

majstry ja menim 2 krat za rok tesnenie pod hlavou ... na jar sme robili gumycky pod volzkama a vcera mi zase zacalo tlacit vodu z chladica ... poradte

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod standais » 15 pro 2012 00:18

michal 16245 píše:majstry ja menim 2 krat za rok tesnenie pod hlavou ... na jar sme robili gumycky pod volzkama a vcera mi zase zacalo tlacit vodu z chladica ... poradte

jak je na tom hlava?
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 24
Registrován: 23 bře 2012 22:34

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod michal 16245 » 15 pro 2012 09:51

hlava bola martine v oprave prebrusovali hu aj nove ventyle sa davane ...jedno je divne ze jed sme davali hlavu uz3 krat dolu tak boli volne hlavove sroby

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod bold » 15 pro 2012 09:53

přeměřit!!! můžou být natažené a opřou se o dno.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 24
Registrován: 23 bře 2012 22:34

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod michal 16245 » 15 pro 2012 10:46

bold píše:přeměřit!!! můžou být natažené a opřou se o dno.

unas sa taky majsty dielny ... povedia ze to je dobre

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod standais » 15 pro 2012 13:50

michal 16245 píše:hlava bola martine v oprave prebrusovali hu aj nove ventyle sa davane ...jedno je divne ze jed sme davali hlavu uz3 krat dolu tak boli volne hlavove sroby

asi by bylo dobrý šrouby i matky dát nový
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod slava » 15 pro 2012 18:06

je mozne ze ty srouby se povolili az pri povolovani hlavy protoze neby poradne do bloku predem zatazeny ale take je mozne ze je pod nima olej a pri dotazeni pusobi jako hydraulicky tlak ktery se znasobi jeste pri ohrati srouby vyndat a diry vycistit a provest kontrolu zavitu jestli uz nejsou natazene nova matka musi jit natocit lehce pokud ne tak srouby dat nove diry v bloku projet zavitnikem a srouby pojistit tmelem na zavity

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod bold » 15 pro 2012 18:43

šrouby se nemůžou povolit, pokud je ovšem dodržen montážní postup. Tady je něco špatně.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 24
Registrován: 23 bře 2012 22:34

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod michal 16245 » 15 pro 2012 19:46

nema ziaden vplyv nato ,ze je vybraty obmedzovac z dopravneho cerpadla ??

Příspěvky: 1109
Registrován: 14 lis 2009 15:49

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod slava » 15 pro 2012 20:23

no jestli motor pretacis tak potom bych se ani nedivil kdyby se srouby vice namahaly a uvolnovaly se

Příspěvky: 24
Registrován: 23 bře 2012 22:34

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod michal 16245 » 15 pro 2012 20:39

aj druhe traktore unas to maju povyberane a nerobi im to nic a vytacaju to

Příspěvky: 24
Registrován: 23 bře 2012 22:34

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod michal 16245 » 15 pro 2012 20:40

ani za studena to nenahanam aj tak to roby

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod bold » 16 pro 2012 14:37

á další vykuněný motor, jen tak dál-čerpadlo nastavuje podle tabulek jen blb, zaplombované šrouby jsou tam proto aby se plomby servali a dalo se tomu pořádně paliva. Regulátor je taky k ničemu, jak se otáčkoměr nedokáže přetočit tak to není ono. To že motor snese dočasně víc paliva, větší otáčky a pod. ještě neznamená že je k tomu konstrukčně postavený. Malinko bych tady uvedl. Např 2/3 energie z paliva je teplo, toto se někde musí odvést, chladič je nějak dimenzován,vodní pumpa taky. Hlava je dlouhá jak týden před výplatou a pokud se u 6 válce nedochlazuje tak se začne kroutit. (liaz má hlavu sešroubovanou ze 3kusů právě kvůli délce a teplotnímu rozpínání)
Nedej bože pokud se motor přehřívá pravidelně, to se ani nedivím že se šrouby uvolňují. Ale každému co jeho jest. Chceme li frajeřinky typu saze z komína či výkon závodního stroje, tak si musíme uvědomit že závodní motory se staví většinou na jeden závod, pak prochází GO.
Asi jsou skutečnosti poněkud jiné, ale když vidím výrobník sazí který býval traktorem tak se mně otvírá kudla v kapse. Tudíž se omlouvám všem koho můj příspěvek pohoršil.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod standais » 16 pro 2012 14:52

bold píše:á další vykuněný motor, jen tak dál-čerpadlo nastavuje podle tabulek jen blb, zaplombované šrouby jsou tam proto aby se plomby servali a dalo se tomu pořádně paliva. Regulátor je taky k ničemu, jak se otáčkoměr nedokáže přetočit tak to není ono. To že motor snese dočasně víc paliva, větší otáčky a pod. ještě neznamená že je k tomu konstrukčně postavený. Malinko bych tady uvedl. Např 2/3 energie z paliva je teplo, toto se někde musí odvést, chladič je nějak dimenzován,vodní pumpa taky. Hlava je dlouhá jak týden před výplatou a pokud se u 6 válce nedochlazuje tak se začne kroutit. (liaz má hlavu sešroubovanou ze 3kusů právě kvůli délce a teplotnímu rozpínání)
Nedej bože pokud se motor přehřívá pravidelně, to se ani nedivím že se šrouby uvolňují. Ale každému co jeho jest. Chceme li frajeřinky typu saze z komína či výkon závodního stroje, tak si musíme uvědomit že závodní motory se staví většinou na jeden závod, pak prochází GO.
Asi jsou skutečnosti poněkud jiné, ale když vidím výrobník sazí který býval traktorem tak se mně otvírá kudla v kapse. Tudíž se omlouvám všem koho můj příspěvek pohoršil.

:D tak zetory vždycky zakouří, ale máš pravdu, musí to být v rozumných mezích
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 24
Registrován: 23 bře 2012 22:34

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod michal 16245 » 16 pro 2012 14:56

motor sa mi neprehrieva stale drzi na 70 teplotu cil som naposledy smykoval a stale 70 drzal

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod bold » 16 pro 2012 15:12

michal 16245 píše:motor sa mi neprehrieva stale drzi na 70 teplotu cil som naposledy smykoval a stale 70 drzal

něco je špatně, termostaty otvírají buď při 79 nebo při 83, tudíž má motor většinou minimáně 80 ideálně 90. dále se této problematiky odmítám účastnit, neb mám pocit že problematiku řeším s žákem ZŠ. Nechci nikoho urazit, jen je to můj pocit.
To že zetor občas zahulí je normální (mně při maximálním zatížení mírně ukuřuje), ale proud sazí normální není. :lol:
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod standais » 18 pro 2012 14:39

je možný že termostat nedovírá, nebo je špatný budík (mě třeba ukazoval o dvacet stupňů míň) ale vrátil bych se k tomu, že to vyhazuje vodu. jak to probíhá? doleju vodu do motoru bez vody, nastartuju, motor po nějakou dobu vyhazuje vodu přes chladič a dělá si hladinu, potom už je vše v pořádku ? nebo vyhazuje vodu pořád? jak se chová po opětovném dolití? pak bych se chtěl zeptat, co má znamenat že máš sundaný regulátor čerpadla? dyť bez regulátoru by to čerpadlo nešlo vůbec ne ?
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 24
Registrován: 23 bře 2012 22:34

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod michal 16245 » 19 pro 2012 19:40

dali mi majstry dielne von obmedzovač paliva co je pod tyma 4 srobama na cerpadle a ma lepsi tah aj lepsie startuje ... teplomer to nemam sajnu ci je dobry ... vodu vyhadze vsetku z chladica ... robi mi to uz 4r vzdy mynenime tesnenie pod hlavou a chvilu to vydrzi . Cil chodim bez termostatu anevyhadzuje hu

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod standais » 19 pro 2012 20:27

michal 16245 píše:dali mi majstry dielne von obmedzovač paliva co je pod tyma 4 srobama na cerpadle a ma lepsi tah aj lepsie startuje ... teplomer to nemam sajnu ci je dobry ... vodu vyhadze vsetku z chladica ... robi mi to uz 4r vzdy mynenime tesnenie pod hlavou a chvilu to vydrzi . Cil chodim bez termostatu anevyhadzuje hu

tak zkus provrtat větší dírku do termostatu, někde se to tu už řešilo, dokoce taky snad na 16245. a co ty šrouby ?
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod bold » 19 pro 2012 20:32

PŘEDPOKLÁDÁM ŽE ODPOJILI PODTLAKOVÝ KOREKTOR. To je zařízení které nedovolí dát maximální dodávku paliva pokud se nedosáhne plnícího tlaku turba. Prostě čím víc tlačí turbo tak tím víc to dovolí paliva. Pokud se to odstaví tak to dá max dodávku i bez tlaku a tudíž se zdá že to líp jede, využije to totiž veškerý vzduch a přebytek paliva vyletí ven coby hustý kouř. Majstri sú opravdu majstri-řemeslo braň se. Takové odborníky bych poslal na podporu ze své firmy ihned, ovšem pokud mají minimální mzdu, tak by mně to bylo asi taky jedno. 8)
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod standais » 19 pro 2012 20:51

bold píše:PŘEDPOKLÁDÁM ŽE ODPOJILI PODTLAKOVÝ KOREKTOR. To je zařízení které nedovolí dát maximální dodávku paliva pokud se nedosáhne plnícího tlaku turba. Prostě čím víc tlačí turbo tak tím víc to dovolí paliva. Pokud se to odstaví tak to dá max dodávku i bez tlaku a tudíž se zdá že to líp jede, využije to totiž veškerý vzduch a přebytek paliva vyletí ven coby hustý kouř. Majstri sú opravdu majstri-řemeslo braň se. Takové odborníky bych poslal na podporu ze své firmy ihned, ovšem pokud mají minimální mzdu, tak by mně to bylo asi taky jedno. 8)

korektor mě nenapadl, říkal jsem si, že regulátor asi neodpojili :D
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 24
Registrován: 23 bře 2012 22:34

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod michal 16245 » 20 pro 2012 21:50

presne hento odpojilii ... aj termostate som mal dierky navrtane uz ... sroby uvidime co povedia po novom roku ci sa to bude opravovat

Příspěvky: 24
Registrován: 23 bře 2012 22:34

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod michal 16245 » 21 pro 2012 10:04

a ma to vpliv ten podtlak na tesnenie pod hlavou ?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod standais » 21 pro 2012 12:28

michal 16245 píše:a ma to vpliv ten podtlak na tesnenie pod hlavou ?

ne, ale hlava může být křivá, nebo máš třeba špatný přesah vložených válců. zkus nejdřív ty šrouby a připoj zpátky ten korektor, není jenom tak ze srandy
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: zetor 16245 motor

Příspěvekod bold » 21 pro 2012 14:58

michal 16245 píše:a ma to vpliv ten podtlak na tesnenie pod hlavou ?

Jakýkoliv neodborný zásah do vstřikovací soupravy má vliv na životnost motoru. Asi slušnej oddíl ti vaši mechoši. Jak říkal major Terazky "Oknom by som ich vyhádzal a eště vo vzduchu do rici nakopal. :lol: :lol:
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Další

Zpět na UŘ II

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků