CHLAZENÍ ZETOR 16145
Příspěvků: 10
• Stránka 1 z 1
CHLAZENÍ ZETOR 16145
ČAU CHLAPY.POTŘEBUJI PORADIT S VODOU U Z 16145.PŘI TEPLOTĚ ASI 50 STUPNŮ SE VYVALÍ VODA PŘES ZÁTKU VEN.TĚSNĚNÍ JE V POŘÁDKU,HLAVA PO GO A CHLADIČ NOVÝ.KDYŽ DÁME TERMOSTAT PRYČ JE TO DOBRÝ ALE MOTOR SE NEZAHŘEJE.PROPOJILI JSME HADICE U VÝMĚNÍKU NAPŘÍMO A PO NASTARTOVÁNÍ ŠLA VODA VEN HNED.TAK JSME HADICI ZASLEPILI A JE TO VPOHO.ALE VÝMĚNÍK JE VYŘAZEN A OLEJ MOTORU BY NEBÝL CHLAZEN.VODA JDE VLASTNĚ OD PUMPY KOLEM VÁLCŮ DO HLAVY MOTORU DO TĚLESA TERMOSTATU A SOUDKEM ZPÁTKY DO PUMPY.ČÁST VODY Z BLOKU JDE PŘES VÝMĚNÍK K ROZBOČCE POD PUMPOU A ODTUD JE NASÁVÁNA ZPÁTKY DO MOTORU.MĚ SE ZDÁ,ŽE VODA V TÉ ROZBOČCE POD PUMPOU NEJDE DO PUMPY,ALE TLAČÍ SE DO CHLADIČE ZPODNÍ TRUBKOU A ZASTAVÍ SE PŘES HORNÍ HADICI AŽ U TERMOSTATU .TEN JE ZAVŘENÝ A TAK VODA JDE ZÁTKOU VEN.JESTI MÁ NĚKDO NĚJAKOU RADU,TAK MI NAPIŠTE.DÍK.
Re: CHLAZENÍ ZETOR 16145
Píšeš že od vyučení děláš opraváře a máš bohaté skušenosti. Problém jakým je vyhazování vody je otázkou pro běžně vyučeného opraváře. Tady nelze postupovat dle tabulek, ale jsou určité věci jak postupovat.
1, Proč jde voda ven - jde ven rozpínáním ( vysoká hladina vody v okruhu-nefunguje expanzní prostor) při 50 to něco vyhodí a pak je klid.
(nefunguje dírka v termostatu-moc silikonu-neodvzdušní se prostor v hlavě a pak to vyháže přes spodní hadici)
- něco ji tlačí- olej-(někde něco povolilo-hlava,těsnění,výměník)
vzduch (někde něco povolilo hlava, těsnění,vložky)
2, identifikace závady. -Je ve vodě olej?
je v oleji voda?
letí z výfuku voda?
letí z výfuku olej?
jak smrdí chladič (olej,spaliny)
předpokládám špatné těsnění, nebo prasklá hlava cca 80%.
Nezlobte se na mně, ale když mně někdo napíše že má bohaté skušenosti a pak není schopen diagnostikovat vyhazování vody, tak to je buď opravář podle brožury, nebo dítě které si na opraváře hraje. Taky jsem byl mladý, taky jsem si hrával, ale poskytovat někomu rady s tvrzením bohatých skušeností...............no comment. Nic proti nikomu nemám, jen zde prezentuju svůj názor.
Až budou zodpovězeny otázky uvedené výše, tak můžem pokračovat v diagnostice.
P.S. Vypnout capslk please. blbě se to čte
1, Proč jde voda ven - jde ven rozpínáním ( vysoká hladina vody v okruhu-nefunguje expanzní prostor) při 50 to něco vyhodí a pak je klid.
(nefunguje dírka v termostatu-moc silikonu-neodvzdušní se prostor v hlavě a pak to vyháže přes spodní hadici)
- něco ji tlačí- olej-(někde něco povolilo-hlava,těsnění,výměník)
vzduch (někde něco povolilo hlava, těsnění,vložky)
2, identifikace závady. -Je ve vodě olej?
je v oleji voda?
letí z výfuku voda?
letí z výfuku olej?
jak smrdí chladič (olej,spaliny)
předpokládám špatné těsnění, nebo prasklá hlava cca 80%.
Nezlobte se na mně, ale když mně někdo napíše že má bohaté skušenosti a pak není schopen diagnostikovat vyhazování vody, tak to je buď opravář podle brožury, nebo dítě které si na opraváře hraje. Taky jsem byl mladý, taky jsem si hrával, ale poskytovat někomu rady s tvrzením bohatých skušeností...............no comment. Nic proti nikomu nemám, jen zde prezentuju svůj názor.
Až budou zodpovězeny otázky uvedené výše, tak můžem pokračovat v diagnostice.
P.S. Vypnout capslk please. blbě se to čte
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: CHLAZENÍ ZETOR 16145
chtěl jsem jen poradit,nečekal jsem,že se budeš do mě navážet.někdy prostě nastane problém a hlava to nebere.jednou nám netáhl traktor 8045 a zjistili jsme,že se vačka u jednoho válce pod zvedátky úplně opotřebovala.dali jsme novou a nešel nastavit předstih.později jsme zjistili,že nová vačka měla špatně vyfrézovanou drážku na péro.čekal bys to,když je nová z obchodu? hlava na té 16145 je po GO a zkoušena tlakem,těsnění na 100%,termostat nový a vyzkoušený(dírku má),tlaky ve válci výborný,mysleli jsme že dělá chladič,protože byl málo průchodnej a scucávala se spodní hadice.po výměně je to stejný.voda v oleji není.ve výfuku také ne,mám spíš podezření na prasklou vložku nebo propojení pumpy s držákem termostatu.když tam termostat není tak je to dobrý a voda se nestrácí.ale zapomente,že jsem prosil o radu,nějak na to přijdu.to,že jsem psal,že mám bohaté zkušenosti přece neznamená,že všechno vím a znám.nejhorší je přijít na to,oprava už je v poho.možná je to už taková ta rutina,kdy člověk je přesvědčenéj,že chyba je tam kde minule,opraví to a ono se to opakuje.ale raději na to přijdu sám než aby se do mě někdo navážel.
Re: CHLAZENÍ ZETOR 16145
Uznávám, poněkud jem přestřelil. Tímto se ti omlouvám. Dle tvých reakcí jsem soudil na nedospělce. Jsme lidé omylní. Neber to jako navážení, jen co na srdci to na jazyku.
U UŘ-II bych čekal cokoliv- náhradní díly se už dlouho dělají jinde. A kvalita není nic moc.
Podle toho co píšeš je to jobovka, pokud vyhodíš termostat a vodu to neháže tak bych napřed hledal problém tam. Vyhodit termostat, doplnit vodu, sundat víčko, a nakuknout na hladinu v chladiči (bubliny? ano/ne) zadělat rukou chladič (tlakuje? ano/ne) přidat plyn (tlakuje? ano/ne) (bubliny? ano/ne)
Jednou jsme museli vyvrtávat větší dírky do termostatů, páč nám to házelo taky vodu ven. osobně bych překontroloval termostat, jak je schopen odvzdušnit motor.
pokud by byla prasklá vložka tak by byl chladič cítit spalinami a sem tam by byla vidět mastná skvrna.
Proč měl chladič malou průchodnost? nemůže být podobná příčina i jinde v motoru?
U UŘ-II bych čekal cokoliv- náhradní díly se už dlouho dělají jinde. A kvalita není nic moc.
Podle toho co píšeš je to jobovka, pokud vyhodíš termostat a vodu to neháže tak bych napřed hledal problém tam. Vyhodit termostat, doplnit vodu, sundat víčko, a nakuknout na hladinu v chladiči (bubliny? ano/ne) zadělat rukou chladič (tlakuje? ano/ne) přidat plyn (tlakuje? ano/ne) (bubliny? ano/ne)
Jednou jsme museli vyvrtávat větší dírky do termostatů, páč nám to házelo taky vodu ven. osobně bych překontroloval termostat, jak je schopen odvzdušnit motor.
pokud by byla prasklá vložka tak by byl chladič cítit spalinami a sem tam by byla vidět mastná skvrna.
Proč měl chladič malou průchodnost? nemůže být podobná příčina i jinde v motoru?
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: CHLAZENÍ ZETOR 16145
zdravim nevím jak je to u 161 ale máte jen tak pro jistotu správný termostat?u 80xx a 81xx byli dva druhy sice v 8011 mám termostat z 81 a funguje to ale opačne netuším.
Re: CHLAZENÍ ZETOR 16145
termostaty byly 78 a 83 stupňů. Plus podobné alternativy. opravdu bych se ale soustředil na "bublání" chladiče. Pokud bublá tak tam něco tlačí vzduch. Pokud nebublá, tak to vyhazuje neodvzdušněná hlava.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: CHLAZENÍ ZETOR 16145
nedával ti silikon kolem gumy mezi termostatem a vodní pumpou a neucpala se díra?
Re: CHLAZENÍ ZETOR 16145
dík za omluvu a za rady.chladič se vyměnil,protože byl zasanétrován a měl malý prútok.dolní hadice se podtlakem deformovala.dnes jsme zkotrolovali termostat a zkusili vyvrtat větší dírku(3mm),s tim soudkem to byl dobrý nápad,opravdu jsme použili silikon,protože držák termostatu měl to usazení pro soudek vyžraný a voda prolínala.ted je držák nový a soudek uložen na vazelinu.trubičku v něm jsem udělal o 5mm delší,aby držela soudek líp v přímé poloze.zkouška proběhla v pohodě,jen se zdá že se traktor pomaleji zahřívá,asi kvůli té zvětšené dírce v termostatu.když oddělám zátku,je vidět,že voda v chladiči cirkuluje a po zacpání chladiče i přepadu rukou tlak nevzniká.problémy vznikly na jaře,když byla vypuštěna voda a jeden dobrák se nezeptal,odjel a když si to uvědomil.nalil do motoru studenou vodu.prasklá hlava se nechala opravit,ale problémy pokračovaly.přes žně to jezdilo bez termostatu a začalo se to řešit až na podzim.chceme to těd vyzkoušet v řepách a pak uvidíme.zatím ještě jednou dík za rady.
Re: CHLAZENÍ ZETOR 16145
ten silikon bývá poslední dobou problém, používá se všude a někde dokáže způsobit dost problémů. Proto jsem ti psal "nefunguje dírka v termostatu-moc silikonu"
Převrtání je potřeba volit s rozumem, poznat vhodný průměr bývá problém, my vyvrtávali dírku do jednoho z termostatů ze tří (termostatový blok Karosa) Pokud je to zavzdušněné tak to lze vyřešit i napuštením vody před fajrontem a ráno dolít. Většina problémů se řeší dle hesla "ráno moudřejší večera".
Převrtání je potřeba volit s rozumem, poznat vhodný průměr bývá problém, my vyvrtávali dírku do jednoho z termostatů ze tří (termostatový blok Karosa) Pokud je to zavzdušněné tak to lze vyřešit i napuštením vody před fajrontem a ráno dolít. Většina problémů se řeší dle hesla "ráno moudřejší večera".
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: CHLAZENÍ ZETOR 16145
My se snažíme nedávat silikon hlavně tam,kde by se dostalo do styku s olejem motoru nebo hydrauliky.V té vodě nám to dosud problémy neudělalo.Hold člověk se stále učí.Dřív byla jen vazelina nebo hermetik.Taky je problém ty plochy očistit.Při nalívání vody je dobrý otevřít všechny kohoutky a postupně ,jak z nich vytéká voda,je uzavřít.
Příspěvků: 10
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků