Crystal - dvouokruhové brzdy
Příspěvků: 6
• Stránka 1 z 1
- vojta 8011
- Příspěvky: 15
- Registrován: 23 lis 2011 21:15
Crystal - dvouokruhové brzdy
Mám dotaz, jestli je technicky možný dodělat na crystala dvouokruhové brzdy, popř. jestli nemáte někdo schéma zapojení?
- vojta 8011
- Příspěvky: 15
- Registrován: 23 lis 2011 21:15
Re: Crystal - dvouokruhové brzdy
Takže jestli to dobře chápu, tak červenou koncovku zapojim tak, aby v ní byl neustále vzduch a žlutá bude fungovat stejně jako jednookruhová koncovka?
Re: Crystal - dvouokruhové brzdy
vojta 8011 píše:Takže jestli to dobře chápu, tak červenou koncovku zapojim tak, aby v ní byl neustále vzduch a žlutá bude fungovat stejně jako jednookruhová koncovka?
Ne tak docela. Červená je plnící (takže ano, stálý tlak, to je pravda) a nouzová, pokud v tažném vozidle dojde k poklesu tlaku v "červené" větvi, pak rozvaděč přívěsu přepustí vzduch ze vzduchojemu přívěsu do brzdových válců, tohoto jevu se zneužívá u jednookruhových tažných vozidel, zkrátka se vymění jedna z hlavic a tato větev se používá místo dvouokruhového zapojení, ale má to své "mouchy" u některých novějších přívěsů se tento nouzový a parkovací systém používá jen u jedné nápravy, převážně u zadní, takže je to pak při tomto kutilském zapojení dosti nevypočítatelné. Žlutá větev je ovládací a funguje opačně než u jednookruhových brzd, tedy pokud je bez tlaku, je odbrzděno, pokud tlak stoupá, zvyšuje se brzdný účinek přívěsu. Jak je v jednom z témat, na které jsem odkazoval zmíněno, dal by se použít jednookruhový rozvaděč přívěsu na traktor (nejlépe i vzduchojem s dalším výstupem mimo příruby na rozvaděč), rozvaděč by se zapojil stejně jako na přívěsu, s tím rozdílem, že výstup pro brzdové válce by sloužil jako žlutá traktorová větev, ale říkám že by to možná šlo, nemám to vyzkoušené.
- vojta 8011
- Příspěvky: 15
- Registrován: 23 lis 2011 21:15
Re: Crystal - dvouokruhové brzdy
Balík píše:vojta 8011 píše:Takže jestli to dobře chápu, tak červenou koncovku zapojim tak, aby v ní byl neustále vzduch a žlutá bude fungovat stejně jako jednookruhová koncovka?
Ne tak docela. Červená je plnící (takže ano, stálý tlak, to je pravda) a nouzová, pokud v tažném vozidle dojde k poklesu tlaku v "červené" větvi, pak rozvaděč přívěsu přepustí vzduch ze vzduchojemu přívěsu do brzdových válců, tohoto jevu se zneužívá u jednookruhových tažných vozidel, zkrátka se vymění jedna z hlavic a tato větev se používá místo dvouokruhového zapojení, ale má to své "mouchy" u některých novějších přívěsů se tento nouzový a parkovací systém používá jen u jedné nápravy, převážně u zadní, takže je to pak při tomto kutilském zapojení dosti nevypočítatelné. Žlutá větev je ovládací a funguje opačně než u jednookruhových brzd, tedy pokud je bez tlaku, je odbrzděno, pokud tlak stoupá, zvyšuje se brzdný účinek přívěsu. Jak je v jednom z témat, na které jsem odkazoval zmíněno, dal by se použít jednookruhový rozvaděč přívěsu na traktor (nejlépe i vzduchojem s dalším výstupem mimo příruby na rozvaděč), rozvaděč by se zapojil stejně jako na přívěsu, s tím rozdílem, že výstup pro brzdové válce by sloužil jako žlutá traktorová větev, ale říkám že by to možná šlo, nemám to vyzkoušené.
Díky za radu, tahle verze vypadá, že by mohla fungovat a udělat by to neměl být problém. Pro jistotu si to ještě vyzkoušim u některýho traktoru, kterej je má z výroby... A dvouokruhové brzdy můžou pracovat při tlaku 6 bar, nebo musí mít 8 barů?
Příspěvků: 6
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků