Crystal - dvouokruhové brzdy

Příspěvky: 15
Registrován: 23 lis 2011 21:15

Crystal - dvouokruhové brzdy

Příspěvekod vojta 8011 » 05 lis 2012 23:29

Mám dotaz, jestli je technicky možný dodělat na crystala dvouokruhové brzdy, popř. jestli nemáte někdo schéma zapojení?


Příspěvky: 15
Registrován: 23 lis 2011 21:15

Re: Crystal - dvouokruhové brzdy

Příspěvekod vojta 8011 » 07 lis 2012 22:16

Takže jestli to dobře chápu, tak červenou koncovku zapojim tak, aby v ní byl neustále vzduch a žlutá bude fungovat stejně jako jednookruhová koncovka?

Příspěvky: 18
Registrován: 11 zář 2010 08:53

Re: Crystal - dvouokruhové brzdy

Příspěvekod Balík » 08 lis 2012 22:11

vojta 8011 píše:Takže jestli to dobře chápu, tak červenou koncovku zapojim tak, aby v ní byl neustále vzduch a žlutá bude fungovat stejně jako jednookruhová koncovka?

Ne tak docela. Červená je plnící (takže ano, stálý tlak, to je pravda) a nouzová, pokud v tažném vozidle dojde k poklesu tlaku v "červené" větvi, pak rozvaděč přívěsu přepustí vzduch ze vzduchojemu přívěsu do brzdových válců, tohoto jevu se zneužívá u jednookruhových tažných vozidel, zkrátka se vymění jedna z hlavic a tato větev se používá místo dvouokruhového zapojení, ale má to své "mouchy" u některých novějších přívěsů se tento nouzový a parkovací systém používá jen u jedné nápravy, převážně u zadní, takže je to pak při tomto kutilském zapojení dosti nevypočítatelné. Žlutá větev je ovládací a funguje opačně než u jednookruhových brzd, tedy pokud je bez tlaku, je odbrzděno, pokud tlak stoupá, zvyšuje se brzdný účinek přívěsu. Jak je v jednom z témat, na které jsem odkazoval zmíněno, dal by se použít jednookruhový rozvaděč přívěsu na traktor (nejlépe i vzduchojem s dalším výstupem mimo příruby na rozvaděč), rozvaděč by se zapojil stejně jako na přívěsu, s tím rozdílem, že výstup pro brzdové válce by sloužil jako žlutá traktorová větev, ale říkám že by to možná šlo, nemám to vyzkoušené.

Příspěvky: 15
Registrován: 23 lis 2011 21:15

Re: Crystal - dvouokruhové brzdy

Příspěvekod vojta 8011 » 12 lis 2012 21:25

Balík píše:
vojta 8011 píše:Takže jestli to dobře chápu, tak červenou koncovku zapojim tak, aby v ní byl neustále vzduch a žlutá bude fungovat stejně jako jednookruhová koncovka?

Ne tak docela. Červená je plnící (takže ano, stálý tlak, to je pravda) a nouzová, pokud v tažném vozidle dojde k poklesu tlaku v "červené" větvi, pak rozvaděč přívěsu přepustí vzduch ze vzduchojemu přívěsu do brzdových válců, tohoto jevu se zneužívá u jednookruhových tažných vozidel, zkrátka se vymění jedna z hlavic a tato větev se používá místo dvouokruhového zapojení, ale má to své "mouchy" u některých novějších přívěsů se tento nouzový a parkovací systém používá jen u jedné nápravy, převážně u zadní, takže je to pak při tomto kutilském zapojení dosti nevypočítatelné. Žlutá větev je ovládací a funguje opačně než u jednookruhových brzd, tedy pokud je bez tlaku, je odbrzděno, pokud tlak stoupá, zvyšuje se brzdný účinek přívěsu. Jak je v jednom z témat, na které jsem odkazoval zmíněno, dal by se použít jednookruhový rozvaděč přívěsu na traktor (nejlépe i vzduchojem s dalším výstupem mimo příruby na rozvaděč), rozvaděč by se zapojil stejně jako na přívěsu, s tím rozdílem, že výstup pro brzdové válce by sloužil jako žlutá traktorová větev, ale říkám že by to možná šlo, nemám to vyzkoušené.


Díky za radu, tahle verze vypadá, že by mohla fungovat a udělat by to neměl být problém. Pro jistotu si to ještě vyzkoušim u některýho traktoru, kterej je má z výroby... A dvouokruhové brzdy můžou pracovat při tlaku 6 bar, nebo musí mít 8 barů?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Crystal - dvouokruhové brzdy

Příspěvekod bold » 13 lis 2012 08:37

je to jedno
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Zpět na UŘ II

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 návštevníků