zetor 8045

Příspěvky: 27
Registrován: 13 pro 2012 20:06

zetor 8045

Příspěvekod ricmont77 » 26 čer 2013 22:11

Kdybych na zetor 8045 namontoval turbo a přivedl pouze olej, vše bych nechal. co to udělá? Myslím, že bych nic nedělal s čerpadlem ani s motorem.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: zetor 8045

Příspěvekod bold » 27 čer 2013 08:58

olej musíš přivést a taky odvést. Jinak to neudělá nic.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 4
Registrován: 28 lis 2013 15:06

Re: zetor 8045

Příspěvekod zarohem » 28 lis 2013 15:10

všecko a nic....

pokud předěláš jen toto ( turbo ), buď Ti to nebude nepojede - nebude tlak, nafta atd....., nebo to chvilku pojede a pak uvaříš motor.
1. je potřeba dát jiné čerpadlo. které dává jiné tlaky - pro turbo, ale také i hodnoty - průtok nafty na výkon atd
2. je potřeba dát jinou hlavu
3. je potřeba dát jiný chladiš - 80tkovým to v zátahu neuchladíš
4. jinou nádržku serva - kvůli výměniku tepla
5. nádrž - nebo ji alespoň kladivem upravit tak, aby Ti tam vešlo potrubí
6. myslím si že toho bylo víc, už si to nepamatujiu

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: zetor 8045

Příspěvekod bold » 28 lis 2013 15:33

pokud pominu technické předpoklady pro montáž (místo na jiné potrubí apod) Tak při montáži turba dojde k navýšení množství vzduchu a tím pádem i k lepšímu využití paliva. Nasouhlasím s výše uvedeným bodem č1, čerpadlo má sice navíc přetlakový korektor avšak není životně nutný k provozu motoru, rovněž má vyšší dávka paliva avšak rovněž nedůležité k běhu motoru, trysky jsou víceotvorové rovněž můžou zůstat původní. Rozhodně to pojede a půjde dolů spotřeba (měřeno ve stejné práci) a určitě neuvaříš motor.
Hlavu lze nechat původní, nevím jak chladič, nejspíš bude mít snížení na opačné straně kvůli vstupu vzduchu, ale je kolem toho potřeba hromada dalších serepetiček, a výsledná investice není ekonomická. Ohledně přeplňovaných 4 válců u UŘ-II jsem skeptik tyto motory nejsou moc povedené, šel bych cestou koupě nepřeplňovaného 6 válce. Toliko můj názor.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 4
Registrován: 28 lis 2013 15:06

Re: zetor 8045

Příspěvekod zarohem » 28 lis 2013 16:37

jak píše kolega, je tu spousta další serepatiček...

pokud to vše neuděláš..... jak píše kolega, že to není třeba...nedosáhneš 100k výkonu a časem motor odrovnáš...

Vše má své pravidla - i tato přestavba... Zkus ponechat jen filtr - vzduchu....taková hloupost, ale nedostaneš do turba tolik vzduchu, tudíš nemáš výkon atd.... má cenu tam pak dávat turbo, aby jsi z 80 k udělal 87?.... pokud potřebuješ 100 k...je potřeba měnit vše, jinak se to podepíše na životnosti morotu atd.

Chladič není jen v prolisu jiný. Má větší obsah - pro uchlazení větších teplot - talků.... pokud ho nevyměníš, budeš v létě pořád na 100-110 C.

ale já jsem jen laik oproti jiným tady machrům, co tomu opravdu rozumí a klobouk dolů před jejich zkušenostmi.

Já jen mluvím ze zkušenosti, co jsem si prožil jako amatér, co má rád Crystálky:)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: zetor 8045

Příspěvekod bold » 28 lis 2013 19:59

pokud namontuješ JEN turbo, tak motor neuvaříš. Dosáhneš jen menší spotřeby a lepšího spalování. Mám za sebou předělávku 7045 na turbo, předpokládám že je to jedinná 70 v republice co má turbo (předělávali se 77) avšak už bych do toho nešel, v materiálu to bylo kolem 50 tis. a kde je práce? tudíž lepší varianta je prodat a koupit silnější. Bohužel nyní je moje 70 srdcová záležitost a tudíž je neprodejná. Do crystalu narveš minimálně 30 tisíc v materiálu (50 pokud budeš chtít opravdu 100koní) když to přepočítáš tak prodej a koupě silnějšího je ekonomicky výhodnější.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 2
Registrován: 28 lis 2013 21:03

Re: zetor 8045

Příspěvekod hanz70 » 28 lis 2013 21:09

Já mám taky 70 s turbem, tak jsou minimálně 2 :) jinak vim o 69 kde bylo jen přidaný turbo bez jiných úprav a vydržela a to dostávala docela zabrat.

Příspěvky: 4
Registrován: 28 lis 2013 15:06

Re: zetor 8045

Příspěvekod zarohem » 29 lis 2013 12:38

kucííí.... nechci se hádat...ale dát jen turbo u Uř2 není fakt jen dát turbo....možná uř 1 je na tom jinak konstrukčně...ale když si vezmu pouze to čerpadlo - korektor....do 1200 otáček, kdy turbo nezapíná - dává stejně naftu jako na 8011...při dosáhnutí 120 otáček se spíná turbo - a korektor zapracuje a dává více nafty.... nebo tak nějak to funguje...jsem opravdu amatér...ale něco už jsem si zažil....to prostě fungovat nebude - tak aby jsi měl více koníků...prostě Ti zústane jen zase těch 80, možná nějaký koníček přiskočí navíc... a jen ty sám máš pocit, že to jede líp......:)...ale je to jen pocit

Jak toho chcete dosáhnout s normálním čepadlem?? nedosáhnete...budete dostávat pouze a jen dávku pro 80...takžeto pojede ... na prd...a nic to nepřinese...jen vyhozené prachy za turbo které honí olej dokola, ale samo o sobě to výkon nepřidá. protože to nemáš čim nakrmit. Jak vzduchem, tak ani naftou.

je fakt, co jsem nastrkal dopřestavby já...to raději už nepočítám ale je to také moje srdcovka...nikdy bych " Béďu crystálka " neprodal.

Z 8011 nejdříve na 8045....pak z 8045 na 10045..( GO motoru ).....pak kabina na 101 45....pak čelák Quicke ( ještě stále ladím....musím vyrobit lepší lžici ) a teď nově chci ještě převodovku do 40 km...a šilhám po servu - orbitrolu:)....

70 s turbem jsem ještě neviděl...moooc by mě to zajímalo.... chtělo by to změřit na brzdě, kolik máš teď koníků. Já chci zajet teď do Perštějna...tam jeden frajer staví takovou :)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: zetor 8045

Příspěvekod bold » 29 lis 2013 14:49

tákže.... Přetlakový korektor slouží k omezení max dodávky paliva kvůli "absenci" plnícího tlaku vzduchu. Tohle je opatření aby se omezila kouřivost motoru (první náznaky kurvítek kvůli ekologii) Výkon dělá opravdu nafta, tudíž pokud se nepřidá nafty tak výkon nenaskočí, avšak je zde další věc, plnění atmosferického motoru není taky ideální, dáš plný plyn a motor ukuřuje- tohle je nafta která letí komínem bez užitku, když se namontuje turbo tak se tato část využije. Důležité je vzít turbo na 100 a ne na 161. Dále mírná připomínka, turbo "nezapíná" turbo se roztočí hned po nastartování, avšak na volnoběh nemá plnící tlaky (turba jdou dopředu, mají měnitelné nastavení lopatek a podobné srandy) Každopádně, pokud si chce někdo pohrát tak má možnost. Avšak finance jdou prohýřit i jinak.
Konstrukce motorů je vesměs stejná, navyšování výkonu se děje zvětšováním objemu motoru a přidáváním serepetiček do stávajících objemů.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Zpět na UŘ II

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník