Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvky: 142
Registrován: 18 říj 2009 19:28

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod bob » 03 led 2010 16:06

Venawass píše:Já nevim jak vy ale já nastartuju a jedu. Po silnici naplno, na poli 1,800ot a je mi jedno jesti s Case nebo Z 7711.

To asi tu naftu neplatíš ze svého.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod lukasbranka1 » 03 led 2010 16:30

hledal jsem a nenašel teda v graficke podobě určitě ne
jsou d dispozici veškera data měrne spotřeby kroutaky tlaky valcu tlaky turba všechno ke kompletni genaralce dokonce hodnoty pro dynamonetr
graficky prostě ne asi to nepožaduji za duležite s těch všech dat okolo se da něco poskladat ale jako celek to nepujde
nezbyde neš podle navodu k obsluze čist a čist da se to s toho pochopit nehledě nato že skušeny člověk tu chatakteristiku odpozoruje a u všech novych motoru v reilu je to podobne
v ten moment je nejjednoduši vario to si vše řeši samo jen si je třeba vybrat spusob použivani

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod VonVagel » 03 led 2010 17:06

Dost pochybuju o tom ze charakteristika motoru je v navodu k obsluze nebo ze ji ma servis, prodejce... A k vyuziti motoru jak uz tady bylo napsano to je urcite zapotrebi... V dnesni dobe to nahrazuji ruzne automatiky razeni.
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 72
Registrován: 25 zář 2008 20:19
Bydliště: Jihlavsko

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod Venawass » 03 led 2010 18:22

bob píše:
Venawass píše:Já nevim jak vy ale já nastartuju a jedu. Po silnici naplno, na poli 1,800ot a je mi jedno jesti s Case nebo Z 7711.

To asi tu naftu neplatíš ze svého.


Naftu si platím sám. Je pro mne důležitější využít počasí a stinout všechno včas než se dívat na pár desítek možná stovek litrů nafty za rok. Nejlepší charakteristika motoru by měla být ta co je z výroby nastavená v pc třeba při používání automatu. Když není někdo totální kopyto tak pozná sám kdy řadit a jak to točit. Z parxe vím že se dá docílit lepší spotřeby než u zmiňovaného automatu. A také proč nevyžít na silnici všechny koňe a nejezdit 40km/h? (na 1850ot/h) U nás na Vysočině si traktory v dopravě pěkně užijou.

Dále věta "John Deere hodně žere" - myslím že to platilo o starších motorech. Dnešní Common Raily jsou na tom podobně jako konkurence.

A protože se grafu - charakteristika motoru od svých prodejců a sesvisů nedočkáme, nezbývá než vše vyzkoušet v praxi a pak si o tom tady dát vědět :wink:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod poulm » 03 led 2010 21:57

Jasně, že všichni máte svým způsobem svoji pravdu, bohužel čísla nelžou a v praxi se to mnohokrát potvrdilo.

Abych to vysvětlil, na vysoké škole na MZLU v Brně jsme v době mých studií dělali nejrůznější možné propočty a měření v praxi v závislosti na správném využívání charakteristik a všech regulací na hydraulice ve vzájemné vazbě.Dodnes je v tomto velká kapacita nějaký Doc.Bauer.

Pro výpočty se vždy nejlíp hodí orba, proto se nejvíc měření dělá v této operaci. Jednoduše řečeno jsme jednou spočítali, že správným užíváním otáčkové char. a silových regulací na hydraulice se při 1000mth v orbě dá jenom na úspoře nafty ušetřit až 300 000kč. Což si myslím , že není jen pár litrů navíc, jen abych něco stihl. Myslím, že 1000mth orby za rok udělá nějaký stěžejní traktor v nějakém větším podniku. Jasně že vše je relativní a mnoho ovlivňují momentální podmínky na poli, ale proto od toho jsou ty traktory tou technikou vybaveny, aby se s tím uměly efektivně poprat. A pokud to někdo nechápe a bude si drncat na ty svoje otáčky a nepřemýšlet nad tím, tak pak je to krok zpět a je lepší ať si ten dotyčný koupí zpět starého Krystala nebo Supra. Možná proto se ty přes 30let staré Zetory stále tak drží na ceně :lol:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 72
Registrován: 25 zář 2008 20:19
Bydliště: Jihlavsko

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod Venawass » 03 led 2010 23:18

poulm píše:Jasně, že všichni máte svým způsobem svoji pravdu, bohužel čísla nelžou a v praxi se to mnohokrát potvrdilo.

Abych to vysvětlil, na vysoké škole na MZLU v Brně jsme v době mých studií dělali nejrůznější možné propočty a měření v praxi v závislosti na správném využívání charakteristik a všech regulací na hydraulice ve vzájemné vazbě.Dodnes je v tomto velká kapacita nějaký Doc.Bauer.

Pro výpočty se vždy nejlíp hodí orba, proto se nejvíc měření dělá v této operaci. Jednoduše řečeno jsme jednou spočítali, že správným užíváním otáčkové char. a silových regulací na hydraulice se při 1000mth v orbě dá jenom na úspoře nafty ušetřit až 300 000kč. Což si myslím , že není jen pár litrů navíc, jen abych něco stihl. Myslím, že 1000mth orby za rok udělá nějaký stěžejní traktor v nějakém větším podniku. Jasně že vše je relativní a mnoho ovlivňují momentální podmínky na poli, ale proto od toho jsou ty traktory tou technikou vybaveny, aby se s tím uměly efektivně poprat. A pokud to někdo nechápe a bude si drncat na ty svoje otáčky a nepřemýšlet nad tím, tak pak je to krok zpět a je lepší ať si ten dotyčný koupí zpět starého Krystala nebo Supra. Možná proto se ty přes 30let staré Zetory stále tak drží na ceně :lol:


"Ohromující čísla" (papír snese vše) Joooo ušetřit na 1 mth 300kč- což je při ceně 25kč/l - 12 l ------ hmmm to bych oral za nějaký 3 litry :lol: (case 120+ pluh 4x55- 220cm, 12-15l/ha)

No možná jste to počítaly na nějakej traktor 500k se záběrem 5 metrů. Ten asi 2 ha za hodinu udělá. no ale stejně rozdíl na hektar 6 litrů, jen tím že pojede o 200otáček jinak :cry:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod VonVagel » 03 led 2010 23:24

Nechapu cemu se divis. Mozna papir snese vsechno ale verim ze "dokazes" orat i za 30l na ha...a tady je ta uspora. Ty uz vlastne setris:)
K Profesoru Bauerovi, myslim ze ten ma spis na mysli vyuzivani EHR ke spotrebe nafty...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod bold » 04 led 2010 18:12

nechci se tu motat do této "akademické" diskuse, ale podle mně je tu jeden ze základních zákonů fyziky a to je zákon o zachování energie. Abych to upřesnil- energii na práci stroje nám dává palivo (což je asi nafta) tudíž určité množství paliva nám dá určitý výkon. Na druhé straně této rovnice je hromada ornice kterou potřebujeme odříznout a otočit (obrazně řečeno). Tato operace potřebuje určitou energii a tuto získá z nafty. Budu brát 30% energie z nafty (což je energie kinetická ostatní jsou ztráty-výfuk cca 30% chlazení dalších 30% tření cca 7%- všechno je + -) takže teď je tady už jen schopnost motoru tuto energii využít. Troufám si tvrdit že rozdíl mezi přeplňovanám motorem z roku 1990 je tak o 5% horší než motor z roku 2005. Tudíž rozdíl může být tak kolem 5% úspory nafty. Tak a teď mně ukamenujte
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Příspěvky: 554
Registrován: 08 črc 2009 20:06

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod miki » 04 led 2010 19:13

To Bold: bohužel ta energie potřebná k odříznutí a otočení ornice je krom jiného dost závislá na rychlosti, tudíž potom platí, že pokud pro orbu rychlostí např. 6km/h potřebuji x kJ energie, tj, mám výkon x/t kW, pak zvednu-li rychlost na 8 km/h, pak potřebuji již nejméně (8/6)^2 =1.8 kráte více energie, potažmo potřebuji 1.8 krát větší výkon traktoru (tahový).
Plošný výkon stroje je možno zvýšit dvěma způsoby:
1/zvětším záběr - potřebuji větší tahovou sílu, těžší stroj, větší utužení půdy, atd
2/zvětším pracovní rychlost - nepotřebuji takovou tahovou sílu, ale potřebuji výkonější motor
Tohle je zjednodušené, ale platné a je potřeba hledat rovnováhu což jsou ty úspory.
Další věci je, že tu pracovní rychlost můžu mít pro různé otáčky a převodové stupně, tudíž při různé spotřebě paliva.
A konečně ji můžu mít při různém prokluzu kol, na co má vliv jak regulace hydrauliky, tak při různém dotížení traktoru, použitá koncepce traktoru (4x4, 2x4, pás), případně pneu.

To lukasbranka1: pokud bys dokázal jednoduše a lelegantně vysypat do txt či xls body, které obsahují otáčky, spotřebu, moment (výkon) případně jiné,které bys chtěl, tak mám určitý soubor programového vybaveni, pomocí kterého by se daly ty charky udělat (pokud bys nějaké chtěl)
Překovejme meče v pluhy a naopak

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod bold » 04 led 2010 19:54

Pokud budeme brát do této rovnice ještě čas tak se nebavíme o energii ale o výkonu. Já bral pouze energii- toto je základní rovnice, pokud do tohoto budeme motat výkon- tak potěš- matika fyzika kalkulátory vzorečky převody.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod lukasbranka1 » 04 led 2010 20:03

jde tady o to že motor ma určitou schopnost využit energii s nafty a tato se měni podle zatiženi a otaček obecně plati že nejlepši využiti energie je v oblasti největšiho kroutaku při skoro plne dodavce paliva (už zname G paliva na kVH)a ten rozdil je celkem dost znatelny řekněme že 115g na 1KVH při zhoršeni o 5g nevypada tak zle ale při 250konich už to děla 1250g za i mth za 12 směnu je to už 15000g a za měsic na jednu dlohou směnu je rozdil 450000g nafty kdyš vezmu 1kg nafty je roven 1l (vim je to meně )tak za měsic v orbě muže byt rozdil kolem 12000kč(zaleži na ceně nafty )to už je přeci rozdil zase ne každy pořad ora

takhle ty data nesložim jsou hodnoty max vykonu kterou bych měl maměřit na dynamometru pak hodnoty max vykonu nax kroutaku při otačkach pak tlak turba při max kroutaku a pak ještě několik hodnot. spotřeby jen jednim čislem při největšim kroutaku takže ta nejnižši graf s toho by byl strašně hruby
napadlo mě motory ktere se prodavaji jako celky pro jine vyrobce elektro centraly vrtne soupravy lodě a jina zařizeni u nich by tyto hodnoty měly byt podle čeho by si ti konstrukteři těch zařzeni vybirali agregat

Příspěvky: 554
Registrován: 08 črc 2009 20:06

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod miki » 04 led 2010 21:05

To lukasbranka1: jak jsem uvedl, to jsem taky jednou už potřeboval a narazil jsem (JD, Deutz, yannmar, cummins), dodal pouze Zetor.
To Bold: Ta výsledná rovnice pro výkon je celkem jednoduchá :
P=F*v=(G*f+k*a*b*n+epsilon*a*b*n*v*v)*v=F*s/t=A/t
G-tíhapluhu+přítlak
f-součinitel valivého odporu pluhu (0,3-0,5)
k-koef statického odporu Pa (20000-80000)
a-hloubka
b-záběr tělesa
n-počet radlic
epsilon-koef. dyn odporu (je to něco jako Cx v aerodynamice a závisí na typu (tvaru) odhrnovací desky)
v- prac rychlost
Překovejme meče v pluhy a naopak

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod poulm » 04 led 2010 23:09

No, vidím, že jsem tady rozpoutal hezkou vzorečkovou válku. Čísla a vzorečky jsou fajn, ale je třeba každý výpočet vynásobit vhodným koeficientem v rozsahu 0,1-10, to z důvodu, aby výsledek byl vyhovující :lol:

V té úspoře 300kč/mth se jedná o extrém, kdy se počítala hluboká orba ve velmi těžké půdě při spotřebě až 60l/ha,to aby čísla byla víc průkazná a byl víc vidět vliv ot.char. motoru a silových regulací.Je jasné že v lehkých písčitých půdách ta úspora bude jiná.Je kolem toho hodně proměnných. Šlo mi jen o to ukázat, že v globále to dělá hodně peněz. Ale vidím, že většina z vás chápe, o co jde.

Existuje mnoho rovnic pro výpočet potřebného výkonu, tahové síly aj. pro pluh, je v nich mnoho čísel, ale nikdy se nedopočtete relevantních čísel, spíš se dají v nějakém rozmezí odhadovat, protože v průběhu orby se všechny veličiny stále mění. Největší výkonové a tahové ztráty jsou vždy v prokluzu a k tomu máme právě hydrauliku,která nemá za úkol jen zvedat,ale traktor dle potřeby dotěžovat, ale to jistě všichni víte.

Zákon zachování energie samozřejmě platí, jenže naším úkolem je tu energii kvalitně vyrobit,co nejméně ji ztratit nebo zmařit a efektivně převést na požadovanou práci.

Takže mi jistě dáte za pravdu, že ta problematika je mnohem hlubší, než jenom kouřit startku a točit kolečkem,že? :lol:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 72
Registrován: 25 zář 2008 20:19
Bydliště: Jihlavsko

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod Venawass » 04 led 2010 23:23

JJaris píše:Napište prosím, v jakých otáčkách motoru pracujete s jakými stroji. díky a pokud možno spotřeby.


JD 6420(110k)- orba s pluhem 4x50, rchlost 8 km/h 1,900-2,000 ot, spotřeba 14-17 litů na hektar
JD 6420(110k)- podmítání s 3m Terradisk 12 km/h 1,900-2,000 ot, spotřeba 9-10 litů na hektar

Uživatelský avatar
Příspěvky: 262
Registrován: 05 úno 2008 19:29

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod K10 » 05 led 2010 00:52

Venawass píše:
JJaris píše:Napište prosím, v jakých otáčkách motoru pracujete s jakými stroji. díky a pokud možno spotřeby.


JD 6420(110k)- orba s pluhem 4x50, rchlost 8 km/h 1,900-2,000 ot, spotřeba 14-17 litů na hektar
JD 6420(110k)- podmítání s 3m Terradisk 12 km/h 1,900-2,000 ot, spotřeba 9-10 litů na hektar


JD 7930- pluh Kverneland 7x45-rychlost 7-8 km/h,1700-1800 ot.,15-16l/ha
NH TG-255- pluh Lemken 7x45-rychlost 10 km/h,1600-1800 ot.,16-18l/ha
Z10145- postřikovač 2000l-rychlost 10-12 km/h,2000 ot.,0,55-0,65l/ha
Manitou 741(120k)- nakládání 1/3 hnůj,1/3 obilí,1/3 balíky,za 2500 mth průměrně 4l/mth

Příspěvky: 199
Registrován: 08 lis 2009 21:39
Bydliště: Hostice

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod JJaris » 05 led 2010 19:58

A co lehčí práce, slyšel jsem, že jeden seče píci PTO nastaveno na 1000 ot/min a jezdí kolem 1200 nebo tak nějak a točí jen 540 a spotřeba min na ha. Co si o tom myslíte, co životnost motoru a převodovky podle mě by jim to nemuselo vadit. Chtěl bych odborné rady kdo je nějak ze servisu nebo tak a argumenty. Díky

Příspěvky: 554
Registrován: 08 črc 2009 20:06

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod miki » 05 led 2010 20:29

Proč ne? Na rovině klidně, ale ne v kopcích, zapomeneš se a je průser. Ne na traktoru, ale jak se k tomu postaví ta sekačka. Je-li to rotačka, problém by nemusel být (možná nějaké vibrace), ale pokud má klasickou kosu, tak to je o destrukci. Zde je důležité, jakou má převodovku. Pokud má nějaký typ plynulé ne power shift tak ty zmněny ureguluje převodovkou, ale pokud máš mechanickou???
Překovejme meče v pluhy a naopak

Příspěvky: 412
Registrován: 19 lis 2006 22:13

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod medulin » 05 led 2010 21:08

JJaris píše:A co lehčí práce, slyšel jsem, že jeden seče píci PTO nastaveno na 1000 ot/min a jezdí kolem 1200 nebo tak nějak a točí jen 540 a spotřeba min na ha. Co si o tom myslíte, co životnost motoru a převodovky podle mě by jim to nemuselo vadit. Chtěl bych odborné rady kdo je nějak ze servisu nebo tak a argumenty. Díky


Ja to zkousel s 3m diskovkou do porostu to teda neni. V nedopascich to jde ale je to na ukor vykonu. Tyhle snizene otacky pouzivam jen v rozmetadle na prasek v kombinaci s "tempomatem"
Zkousel sem se seci kombinaci na D3 a 1550otacek a na D2 1900otacek druha varianta na spotrebu vychazela lepe.

Příspěvky: 10
Registrován: 07 led 2010 18:53

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod 8210 » 07 led 2010 19:27

cau,jezdim j.d.8210 a na poli s rotackou ho tocim na plno,a v diskeru nebo pluhu kolem 1900 ot.v secce ho zase beru u drzky kolik muzu a spotreba je paradni.v sesti metrovej konbinaci je to ani ne 10 litru,nekvic mi zere v rotacce a v pluhu si taky veme,ale jinak je to ok.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod lukasbranka1 » 09 led 2010 17:59

http://www.deere.com/en_US/rg/ESC/SpecS ... S0_R0.html
http://www.deere.com/en_US/rg/ESC/SpecS ... S0_R0.html thle je 4,5L asi 6430
tady jsem našel nějake grafy jsou to grafy ze stacionarnich motoru jsou stejne jako ty traktorove ale určitě budou jinak naladěne (počitam skoro stejne s traktorem )jen je třeba najit ten spravny

Příspěvky: 554
Registrován: 08 črc 2009 20:06

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod miki » 11 led 2010 20:05

Tak jsem trošku hledal ohledně charakteristik a narazil jsem na http://www.xtuning.cz/traktory/55-chiptuning-deere/
Jsou tam i jiné traktory. Jaký je Váš názor. Možná by to chtělo samostatné vlákno.
Překovejme meče v pluhy a naopak

Příspěvky: 199
Registrován: 08 lis 2009 21:39
Bydliště: Hostice

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod JJaris » 11 led 2010 20:17

jj žádný výrobce chiptuning nepovolí, jelikož za každý kůň zákazník zaplatí pořádný balík peněz traktory standardně stejné jen jinak naladěné motory a to se pak hrnou penízky za nic. to by pak každý koupil ten nejslabší traktor v dané třídě nechal na chipovat a ušetřil by statisíce. Myslím že motorům to nemůže nic udělat když nepřesáhnete ten max výkon u daného typu motoru co má výrobce.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod VonVagel » 11 led 2010 20:59

To JJaris: Kup si to auto s tim neslabsim motorem a nech si ho nacipovat...treba taky usetris statisice v porizovaci cene...jsem zvedavy jak dlouho ti vydrzi pohromade:)
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod lukasbranka1 » 11 led 2010 21:03

zvyšit vykon proště nejde je to ošetřene ze spousty stran a pokud by se to podařilo tak to bude tak drahe že se to navyplati čip vyjde mnohonasobně levněji než se o toto pokoušet fabicky s nejistym vysledkem za spoustu peněs (už jsem si nad tim lamal hlavu a nešel bych do toho )raději zajistim čip (pozor neošalujte tlak na reilu nevydrži to trysky ) jsou inteligentnějši řešeni

Příspěvky: 199
Registrován: 08 lis 2009 21:39
Bydliště: Hostice

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod JJaris » 16 led 2010 00:53

Já jen chtěl říct, např. že JD 6130 st a 6430 st mají stejné bloky motoru, stejné vrtání, stejné pisty, kroužky, ojnice, kliky jen je rozdíl v množství směsi, tryskách v ničem jiném teda podstatném, pokud by se dalo do motoru vše co je v 6430 do 6130 musí to chodit úplně stejně otázka je sehnat díly za jakou cenu.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod VonVagel » 16 led 2010 12:48

Otazkou je co by na to rekl zbytek traktoru...
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Příspěvky: 554
Registrován: 08 črc 2009 20:06

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod miki » 16 led 2010 13:47

Pokud nepůjdeš moc (řádově víc jak o 20%) nad max výkon v řadě, tak neřekne nic. Ono existuje něco jako unifikace. Pokud půjdeš na větší výkony, které budeš dostatečně využívat, snížíš životnost, zvětšíš poruchovost.
Překovejme meče v pluhy a naopak

Uživatelský avatar
Příspěvky: 403
Registrován: 28 zář 2007 21:13

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod lukasbranka1 » 16 led 2010 19:17

JJaris maš pravdu v tom co pišeš ja fakt shoda ale jsou tam rozdily i kdyby se ty rozdilne věci vyměnily tak nejde nahrat program ze 64 do 61 ostatni jednotky to poznaji že tento program do tohoto traktoru nepatři a prostě přeprogramovani nepusti
převodovka a vše ostatni vypada stejně ale mam pocit že tam budou nějake male rozdily hlavně koncaky tam vim že 64 je ma malinko vetši

Příspěvky: 19
Registrován: 07 bře 2013 19:26

Re: Využití motorů a způsoby jízdy s modernímy motory

Příspěvekod milan61 » 11 bře 2013 19:56

Já znám podnik, kde mají čípnuté traktory JD 6830P,7820 a 8330 už několik let(asi2-3). Ty traktory jezdí na nižší otačky motoru od 1600-1800. Mají úsporu v naftě, ale podle toho kdo tam zrovna sedí. Poruchy po načipování nejsou žádné. Jenom vím, že 8330 když orá ze 7rakem Lemkenem, ve střední až těžké půdě má spotřebu 12-15l nafty.

Předchozí

Zpět na Všeobecná diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků