navijak ze Zila
Příspěvků: 70
• Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
navijak ze Zila
zdravim kupil sem navijak ze Zila, mate nekdo zkusenosti s predelani do 3bodu??? pokud mate nejake fota budu vdecny moc diky marek.marsalek@seznam.cz - pro pripadne fota
Ja mám naviják z v3s poháněný hydromotorem,ale zajímalo by mě jak vypadá ten zil-naviják prí jde vymotávat i ručně bez pohonu zpět.Můžu poprosit taky o fotku? trpikt@seznam.cz
Maršl takže tieto fotky navijáka mám od Schjebica on mi ich poskytol a ja ho kopirujem podľa neho takže ešte som s nim nerobil ale asi za tyžden bude hotovy a pošlem fotky a aj skusenosti ako sa s tým pracuje.
To lano to uklada prevažne na stred lebo to nemá ukladanie ako PV3S Ale to ani neporebuješ ani TUN 40 nema ukladanie a pohoda.
Na tej fotke je to učko asi 100 mm ja som dal 120mm
tak by to malo čosi vydržať, a lano je origo zatial 16mm ale ja som dal kolečko hore na kladke 100mm priemer a dražku 18mm.
Ten navijak je veľmi jednoduchý a neni ani tažký a rozmerovo prijateľný.
Ja to budem mať na Zetor 5245.
To lano to uklada prevažne na stred lebo to nemá ukladanie ako PV3S Ale to ani neporebuješ ani TUN 40 nema ukladanie a pohoda.
Na tej fotke je to učko asi 100 mm ja som dal 120mm
tak by to malo čosi vydržať, a lano je origo zatial 16mm ale ja som dal kolečko hore na kladke 100mm priemer a dražku 18mm.
Ten navijak je veľmi jednoduchý a neni ani tažký a rozmerovo prijateľný.
Ja to budem mať na Zetor 5245.
Zetor 5245 r.v 1987
Tom T píše:Ja mám naviják z v3s poháněný hydromotorem,ale zajímalo by mě jak vypadá ten zil-naviják prí jde vymotávat i ručně bez pohonu zpět.Můžu poprosit taky o fotku? trpikt@seznam.cz
fotky maš na maily
Zetor 5245 r.v 1987
Mám za traktorem naviják z V3S, pohon kardanem. Mám ho upravený, lano odvíjím ručně, chybí řádkovač. Sice to bylo pár dní práce, ale funguje jak má, nemůžu proti němu říct špatné slovo.
To Tom T: Jakým hydromotorem to poháníš a jaké máš čerpadlo? Dlouho jsem s tím laboroval, ale pořád to chodilo hodně pomalu. Hydromotor byl danfoss MT 315 a čerpadlo hydrauliky Z 8145 (cca 42l/min). Rychlost lana byla kolem 0,1-0,2 m/s, teď 0,7-1,1 m/s podle otáček motoru.
To Tom T: Jakým hydromotorem to poháníš a jaké máš čerpadlo? Dlouho jsem s tím laboroval, ale pořád to chodilo hodně pomalu. Hydromotor byl danfoss MT 315 a čerpadlo hydrauliky Z 8145 (cca 42l/min). Rychlost lana byla kolem 0,1-0,2 m/s, teď 0,7-1,1 m/s podle otáček motoru.
Zdeněk B. píše:Mám za traktorem naviják z V3S, pohon kardanem. Mám ho upravený, lano odvíjím ručně, chybí řádkovač. Sice to bylo pár dní práce, ale funguje jak má, nemůžu proti němu říct špatné slovo.
To Tom T: Jakým hydromotorem to poháníš a jaké máš čerpadlo? Dlouho jsem s tím laboroval, ale pořád to chodilo hodně pomalu. Hydromotor byl danfoss MT 315 a čerpadlo hydrauliky Z 8145 (cca 42l/min). Rychlost lana byla kolem 0,1-0,2 m/s, teď 0,7-1,1 m/s podle otáček motoru.
Môžeš mi poslať fotky toho navijáku?
wintrej@mobilman.sk
Zetor 5245 r.v 1987
wintrej píše:Zdeněk B. píše:Mám za traktorem naviják z V3S, pohon kardanem. Mám ho upravený, lano odvíjím ručně, chybí řádkovač. Sice to bylo pár dní práce, ale funguje jak má, nemůžu proti němu říct špatné slovo.
To Tom T: Jakým hydromotorem to poháníš a jaké máš čerpadlo? Dlouho jsem s tím laboroval, ale pořád to chodilo hodně pomalu. Hydromotor byl danfoss MT 315 a čerpadlo hydrauliky Z 8145 (cca 42l/min). Rychlost lana byla kolem 0,1-0,2 m/s, teď 0,7-1,1 m/s podle otáček motoru.
Môžeš mi poslať fotky toho navijáku?
wintrej@mobilman.sk
Když nezapomenu, tak to zítra nafotím a pošlu.
Prosil bych taky forky toho navijáku hlavně tu spojku.Ja mam pohon pístovím hydromotorem plus převod řetězem do pomala,výhoda je že když táhnu traktorem a už nemůžu tak za jízdy povoloju lano a když se rozjedu (na rovině) tak zas přitáhnu je to jak násobič.Ale má to omezený tah mám to v rychlospojkách hydrauliky traktoru jde to jako sklápění vlečky.Musim to nafotit,už sem tahal i bagr z rybníka.Akorát mám moc rychlý hydromotor převod má určitě ztráty,chtělo by to hydromotor i s bubnem z jeřábu,ale zatim stačí používám to spíš jako vyprošťovák než do lesa mám ho na radlici do ramen hydrauliky.
Tom T píše:Prosil bych taky forky toho navijáku hlavně tu spojku.Ja mam pohon pístovím hydromotorem plus převod řetězem do pomala,výhoda je že když táhnu traktorem a už nemůžu tak za jízdy povoloju lano a když se rozjedu (na rovině) tak zas přitáhnu je to jak násobič.Ale má to omezený tah mám to v rychlospojkách hydrauliky traktoru jde to jako sklápění vlečky.Musim to nafotit,už sem tahal i bagr z rybníka.Akorát mám moc rychlý hydromotor převod má určitě ztráty,chtělo by to hydromotor i s bubnem z jeřábu,ale zatim stačí používám to spíš jako vyprošťovák než do lesa mám ho na radlici do ramen hydrauliky.
Vyfoť ťo čo najskorej a pošli fotky ja ti posielam tiež
Zetor 5245 r.v 1987
Tak to lano se samozřejmě ukládá nejvíc doprostřed. Pokud máš na něm originál lano jako jsem měl já ještě zakonzervované, tak ho budeš muset zkrátit asi tak o 30m. Pokud to neuděláš tak se ti po prvním odvinutí nevejde. Tak jak jsi se ptal, samozřejmě to lano budeš muset odmotat a navinout z obráceně. Do budoucna přemýšlím o výměně lana za slabší. Asi tak 12mm válcované - mělo by odpovídat nermálnímu 14mm. To kolo na kladce má průměr 100mm.
Tom T píše:Prosil bych taky forky toho navijáku hlavně tu spojku.Ja mam pohon pístovím hydromotorem plus převod řetězem do pomala,výhoda je že když táhnu traktorem a už nemůžu tak za jízdy povoloju lano a když se rozjedu (na rovině) tak zas přitáhnu je to jak násobič.Ale má to omezený tah mám to v rychlospojkách hydrauliky traktoru jde to jako sklápění vlečky.Musim to nafotit,už sem tahal i bagr z rybníka.Akorát mám moc rychlý hydromotor převod má určitě ztráty,chtělo by to hydromotor i s bubnem z jeřábu,ale zatim stačí používám to spíš jako vyprošťovák než do lesa mám ho na radlici do ramen hydrauliky.
Tom dakujem za fotky máš to zaujimavo vyriešené to som ešte nevidel.
Hlavne že to funguje som zvedavý na ten moj zazrak ako to bude fungovať.
Zetor 5245 r.v 1987
chlapi mám dotaz najmä na schejbica podla neho totiž kopirujem ten naviják. Neni mi jasné že ked si naviniem tu kladu navijákom a podvihnem si ju jedným koncom do luftu a vypnem kardanovy náhom a budem chieť to dreho tahať niekam preč nebude sa mi to lano zase odvijať? ako je to riešené? čo ak sa mi bude odvijať ? Alebo ten prevod je taky silný u Zilla že to udrži ne nezačne sa to odvijať? A tiež ako je riešené ked idem zajazdy a chcem lano odvinuť a po prekonavi prekazky zase navinuť ale bez zastavenia traktoru hmm?
Zetor 5245 r.v 1987
Tom T píše:Aby se to neodvíjelo je tam většinou pásová brzda ovládaná např.vduch. válcem,navineš vypneš náhon pustíš ventil(zabrzdíš) a jedeš,pak jen ventil přepneš(odbrzdíš) a lano se povolí tíhou kmenu.
Zil žádnou brzdu nemá. Není potřeba. Dřevo budeš tahat se zapnutouspojkou. U krystala mám bržděnej náhon. Ten šnekovej převod stejně pokud máš tu spojku zapnutou neroztočíš. Nemá cenu tam nějakou brzdu dělat - je to nesmysl! Alespoň v případě navijáku ze Zila. Zapínaní a vypínaní je zatím řešeno tím táhlem od zubové spojky, ale už mám doma malou pístničku a tak to budu vypínyn hydraulikou. Toho lana je tam 70m a já tam nechal asi 40, stejně je to moc. Ještě jsem to nepotřeboval tak dlouze odvinout. Jo až budeš to lano odkonzervovávat tak se vybav hlavně trpělivostí a 15 - 20l odmašťovače. Použili jsme na to směs tech. bentínu, ředidla a nafty. Dá to dost práce. Nejlepší je uvázat konec na strom, odmotávat tak po 3 - 4m aby bylo lano napnuté => a odmašťuješ a odmašťuješ, dokud to není lepší. Ten sajrajt ti ale bude vylézat ještě nějakou dobu při tahání.
Tak to mi odlaholo som rád že sa s tým nemusim babrat. To leno musim previnuť a treba ho aj odkonzervovať? nemožem to nechat také od vazeliny?Ja sa pokusim to lano tam nechať celé ako to je uvidim či bude treba ho skratiť ale previnuť opačne ho musim aj tak.
Tiež som rozmýšľal že spravim to zapinanie zubovej spojky bude na vzduch alebo teda potom na hydraulický piest.
Tiež som rozmýšľal že spravim to zapinanie zubovej spojky bude na vzduch alebo teda potom na hydraulický piest.
Zetor 5245 r.v 1987
wintrej píše:Tak to mi odlaholo som rád že sa s tým nemusim babrat. To leno musim previnuť a treba ho aj odkonzervovať? nemožem to nechat také od vazeliny?Ja sa pokusim to lano tam nechať celé ako to je uvidim či bude treba ho skratiť ale previnuť opačne ho musim aj tak.
Tiež som rozmýšľal že spravim to zapinanie zubovej spojky bude na vzduch alebo teda potom na hydraulický piest.
Tak za
1. šáhni si na to zakonzervované lano => budeš špinavý jako p...e
2. ten konzervační sajrajt klade odpor při odvíjení => budeš se dřít jako blázen a přitom budeš špinavý jako p...e
3. pokud to lano necháš v celé délce tak po prvním odmotání hned zapomeň, že ho budeš mít namotané jako bylo origoš. Ta kladka ho směřuje do středu. Pak se ti sekne mezi buben a originál rám navijáku.
4. ty nepotřebuješ silové zapínání, to tam ani nemůže být. Ty potřebuješ silové vypínání. Ta zubová spojka jde do záběru sama pokud je dobře namazaná. Ale na vypnutí je potřeba síla aby jsi "vytrl" zuby ze záběru.
Příspěvků: 70
• Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků