Pásove traktory

Příspěvky: 38
Registrován: 24 lis 2007 08:06
Bydliště: žichlínsko

Příspěvekod Fendtfans » 16 pro 2007 22:56

Souhlas hanění neí správné, ale v každém příspěvku poslat Magnum do nebes taky není ideál.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 191
Registrován: 15 zář 2007 08:54
Bydliště: Dětřichov u Svitav

Příspěvekod pepís » 26 led 2008 22:45

to už jsi asi skousl ty jeleny že je ti do spěvu? :lol: hele máš to tak ty chválíš fendta ja zas něco jiného prostě to neřeším třeba nebude dlouho trvat a bude u nás nový fendtík tak se můžeš přijet pokochat není důležité s čím jezdíš ale za kolik to co je na víplatní pásce je rozhodující faktor " možná opěvujeme to co nikdy nemůžeme mít "

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Příspěvekod Vaclav UPZT » 30 led 2008 21:01

Jsou ty pásáky moc pěkné na pohled,ale co je to platné,když obhospodařují stejné hektary,jako jsme před lety obhospodařovali s DT a T.,ale za daleko větší náklady na hektar.
S těmi Qwadracy to není nic nového Rusáci to měli na Kirovcích před třiceti lety i s širokýmy pásy do ryžoviště.
Koukal jsem na Qwadraca,jak jezdil u Holic,ale myslím si že tím stylem jízdy za něm ty pásy mít za rok nebude.Moc mě to nenadchlo.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 191
Registrován: 15 zář 2007 08:54
Bydliště: Dětřichov u Svitav

Příspěvekod pepís » 31 led 2008 21:44

nic proti kírovci to už jsem tu psal ale prostě dnes jsme někde jinde a já nemůžu za to že je dnes kirovec tam kde je každému dnes příjde velká technika zbytečná ale spíš jde o to kdo v zemědělství za chvíli bude pracovat a hold nic jiného asi podnikům nezbyde neš i za cenu relativně větších nákladů pořizovat větší a výkonější stroje taky si pamatuji ty doby když nás na poli bylo mraky ale dnes je to jiné a bude hůř a zemědělci nemůžou čekat s nataženou dlaní a čekat na to až jim stát pošle penízky každý se má co ohánět a vzpomínat na to co bylo můžeme jen v úsměvných hystorkách někde u píva a komu se kloubové traktory nelíbý tak je tu spousta jiných alternativ

Příspěvky: 85
Registrován: 06 led 2008 00:22

Příspěvekod Jano SK » 01 úno 2008 00:04

PEPIS - za cenu relativne vacsich nakladov porizovat vacsie a vykonnejsie stroje - ono je to mozno trochu inak, za cenu relativne NIZSICH nakladov porizovat vacsie a vykonnejsie stroje. Cisla v ekonomike - cena obilia, cena nafty, cena hnojiva, osiva, budu zachvilu vzhladom k EU vsade konstanta, vynos z hektara je tiez v podstate rovnaky v istej oblasti - kto chce zarobit, nema inu cestu ako znizovat naklady na hektar. A to teda napr.velky pasak oproti kolesaku (nehovoriac vela malych kolesakom) velmi slusne vie! Takze nostalgia plnych poli je nenavratne prec, ekonomika prevadzky jednoznacne nuti mat velky stroj, velku vymeru a malo ludi.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 191
Registrován: 15 zář 2007 08:54
Bydliště: Dětřichov u Svitav

Příspěvekod pepís » 01 úno 2008 19:17

Jano SK píše:PEPIS - za cenu relativne vacsich nakladov porizovat vacsie a vykonnejsie stroje - ono je to mozno trochu inak, za cenu relativne NIZSICH nakladov porizovat vacsie a vykonnejsie stroje. Cisla v ekonomike - cena obilia, cena nafty, cena hnojiva, osiva, budu zachvilu vzhladom k EU vsade konstanta, vynos z hektara je tiez v podstate rovnaky v istej oblasti - kto chce zarobit, nema inu cestu ako znizovat naklady na hektar. A to teda napr.velky pasak oproti kolesaku (nehovoriac vela malych kolesakom) velmi slusne vie! Takze nostalgia plnych poli je nenavratne prec, ekonomika prevadzky jednoznacne nuti mat velky stroj, velku vymeru a malo ludi.
plně souhlasím! relativně "myslel jsem opravdu relativně " jen náklady spojené s nákupem nového stroje .

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Příspěvekod Vaclav UPZT » 01 úno 2008 21:36

Stejně bych uvítal i velké traktory s daleko jednoduším ovládáním,bez zbytečných el.obvodů,které pro jízdu či činnost traktorů nic nepřinášejí."Jen" informaci pro řidiče,kterou mnohdy ani neovlivní nebo je řádně zkreslená nepřesným nastavením(třeba záběru adt.)
Překvapilo mě že v naší "modle" USA je plno Steigrů s manuálním ovládáním převodovky to je bez el.magnet ventilů s dvěma pákama,bez souvraťovek a jinejch pro Evropu nezbytných věcí.
Ty dnešní pasaci přece jen jsou spíše pro stavebníctví než pro zemědělství,kór když tady to je samej klín a jinak neforemně malé pole.

Příspěvky: 27
Registrován: 01 dub 2007 11:51

Příspěvekod Jano » 02 úno 2008 18:54

Vaclav UPZT píše:Jsou ty pásáky moc pěkné na pohled,ale co je to platné,když obhospodařují stejné hektary,jako jsme před lety obhospodařovali s DT a T.,ale za daleko větší náklady na hektar.
S těmi Qwadracy to není nic nového Rusáci to měli na Kirovcích před třiceti lety i s širokýmy pásy do ryžoviště.
Koukal jsem na Qwadraca,jak jezdil u Holic,ale myslím si že tím stylem jízdy za něm ty pásy mít za rok nebude.Moc mě to nenadchlo.

Neviem či som pochopil, ale náklady na DT 75, Kirovec 701 sú neporovnatelne nižšie ako pri súdobých strojoch! Stačí porovnať mernú spotrebu a účinnosť trakcie nových strojov, čo sa len približuje k týmto veteránom. Nákupné ceny týchto strojov aj v sučastnosti sú jasné, samozrejme je to na úkor komfortu
Samozrejme je iné zvládnuť potrebné operácie za týždeň, ako v týchto strojoch pracovať 50 týždnov.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 244
Registrován: 14 lis 2005 22:00
Bydliště: Praha

Příspěvekod Zetor » 02 úno 2008 19:03

Kirovec že má menší měrnou spotřebu než moderní pásák? To snad je vtip. Naopak, čím výkonnější traktor, tím menší jednotkové náklady na hektar!! 400 koňový traktor vyjde vždy lépe než dva 200k. A nemůžete do toho započítat ten fakt, že se operace stihnou rychleji, to je finančně těžko vyčíslitelné. Takže argument že moderní výkonný traktor je drahej a má vysoký náklady je nesmysl! Když se správně použije, je výkonnější a náklady nižší.

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Příspěvekod Vaclav UPZT » 03 úno 2008 10:45

Zetor píše:Kirovec že má menší měrnou spotřebu než moderní pásák? To snad je vtip. Naopak, čím výkonnější traktor, tím menší jednotkové náklady na hektar!! 400 koňový traktor vyjde vždy lépe než dva 200k. A nemůžete do toho započítat ten fakt, že se operace stihnou rychleji, to je finančně těžko vyčíslitelné. Takže argument že moderní výkonný traktor je drahej a má vysoký náklady je nesmysl! Když se správně použije, je výkonnější a náklady nižší.


Musí mít hlavně na to prachy aby za ten výkonný traktor zakoupil ten správnej stroj či nářadí aby vše využil na plno.
O obsluze strojů ani nemluvě.Těch opravdu dobrejch je jak šafránu.
Pak slyším že ten a ten stroj je tak a tak špatnej,ale málo kdo řekne,že ho neumí využít nebo že ho nesprávně obsluhuje. :)
Ona většina těch šikovnejch uteče za lepším výdělkem do jiných odvětví.

Příspěvky: 27
Registrován: 01 dub 2007 11:51

Příspěvekod Jano » 03 úno 2008 16:22

Zetor píše:Kirovec že má menší měrnou spotřebu než moderní pásák? To snad je vtip. .

Pásak má ďaleko lepšiu trakciu ako kolesový, takže spotrebu na prácu tu nie je vhodné porovnávať.
Iné však je na spotrebu porovnať kirovec s obdobným moderným traktorom, a to som mal na mysli.
Samozrejme, čím väčší traktor, tak tým menšie náklady.
V porovnaní som mal mernú spotrebu motorov a tu žiadny zásadný rozdiel nie je, porovnávacich grafov na nete je dosť...
Veľakrát som tu čítal, že za Kirovcom treba ťahat cisternu, lenže opak je pravdou...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 27
Registrován: 06 led 2008 12:05
Bydliště: Loučky

Re: Pásove traktory

Příspěvekod Jikor » 14 bře 2008 21:45

No myslím že pásáci mají využití třeba strejda jezdí na challengeru a nemůže si ho vynachválit ale kvůli špatným půdám které se už při menším mokru boří musejí koupit ještě jednoho akorát case steigera a ten myslím že už stojí za to a já myslím že je lepší než challenger no uvidíme hlavně je dražší :D

Příspěvky: 127
Registrován: 29 úno 2008 14:34

Re: Pásove traktory

Příspěvekod Cecka » 17 bře 2008 14:48

Steiger je dražší? Tak to sem ani netušil. A jaký sou mezi nima teda hlavní rozdíly?

Příspěvky: 17
Registrován: 08 led 2008 22:01
Bydliště: Vnorovy

Re: Pásove traktory

Příspěvekod PavelK » 23 bře 2008 00:50

Asi se dotknu spousty lidí, ale Steiger je nespolehlivý vrak. Challenger neznám takže nesoudím.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: Pásove traktory

Příspěvekod CBS » 01 dub 2008 13:20

Dnešná doba, je dosť odlišná, od tých čias, keď oralo v jednej brázde 15 majorov, vtedy bolo treba zamestnať ľudí, efektívnosť práce v tedy nehrala dôlezitú úlohu, odsúhlasil sa plán, a ten sa mal splniť a nikto nechcel vyčnievať z radu. Dnes každý musí kalkulovať, lebo nemá šancu prosperovať. To že starý traktoristi nadávajú na spotrebu kirovca, stalinca, či škody 180? ano, pretože výkon týcho strojov nebol využitý (nebol problem nájsť na poli kirovec a 12045 s rovnakým náradím). A dnes si každý rozmyslí, či má plaťit X ľudí a robiť údržbu na X traktroch alebo kúpi veľký traktor, pri ktorom mu stačí 2-3 zamestnanci, menšie nakladdy na prevadzku. Na prípravu pôdy ásové traktory jednoznačne to že praktycky namajú sklz a nedlávia tak pôdu sa na stovkach hektarov prejavy na spotrebe paliva značne. Ovšem pri pásáku je nutné držať aj menší traktor na dopravu a ďalšie energetycky menej náročné práce. :wink:

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Re: Pásove traktory

Příspěvekod Vaclav UPZT » 19 zář 2009 22:01

Cecka píše:Steiger je dražší? Tak to sem ani netušil. A jaký sou mezi nima teda hlavní rozdíly?

Dost podstatný,poznáš to až budeš zaorávat hnuj nebo na mokrém poli.V těchto podmínkách je Staiger Qwadrac bezkonkurenční.
Klasický pásák má jednu podstatnou nevýhodu,jak mile potřebuješ zatáčet,stačí bez navigace udržovat záhon,tak dost strácí výkon-tahovou sílu protože musí být ten pás přes který se mění směr jízdy odpojen od pohonu nebo podstatně snížen pohon pásu ne-li brzděn,dle provozních podmínek.
Na proti tomu,kloubové pásáky nebo klasické traktory opatřené pásovýmy podvozky na nápravách jsou ve stálém záběru,pohon je rozdělován diferenciálem,který se navíc může ještě zablokovat.
Pak je možné v praxi na poli vidět 380 koňový kloubák,jak lehce natírá 600koňovému klasickýmu pásáku,stačí jen trocha hnoje. 8)

Příspěvky: 85
Registrován: 06 led 2008 00:22

Re: Pásove traktory

Příspěvekod Jano SK » 20 zář 2009 21:16

Vaclave, ak tymi klasickymi pasakmi myslis JD a Challenger a nie DT ( kedze hovoris o 600 HP je to dost jasne), urcite vies, ze aj tieto maju diferencialne riadenie.

A taka mala odbocka ku fyzike - klbove / kolesove traktory. Ak je uhol pri zatacani medzi prednou a zadnou napravou 20 stupnov, tahova sila rovnaka na obe napravy, aka je vysledna tahova sila v smere jazdy ?

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Re: Pásove traktory

Příspěvekod Vaclav UPZT » 21 zář 2009 05:58

Jano jdeš na to moc vědecky.Nesmíš slepě opakovat to co někdo vypotil.
Diferenciální řízení (pohon)musí mít každé dvou nebo více stopé vozidlo,pokud s ním chceš někdy zatočit.
Doby kdy řetěz či řemen poháněl zadní nápravu,která měla levé i pravé kolo napevno jsou dávno pryč. :lol: :lol:

Až někdy pojedeš s pásovým vozidlem v tahu po nezpevněném povrchu,tak uvidíš sám co to s tebou bude dělat.
Kdysi jsme orávali s pásáky,měli jsme jezdit vedle brázdy,což bylo při zaorávání hnojů nemožné(prostě jses tam neudržel),tak to většina řešila jízdou v brázdě,pochopitelně to ani na "Stalinci"nevydržel podvozek.To byly ještě kovové pásy o jejích trakci se s dnešními gumovými používané v zemědělství nedá polemizovat.
Tolik z praxe,dnes máme oba typy pásáků Challenger i STX 485,tak že není problém srovnávat.
I tzv.Účka nechtějí s Challengerem nic zaoravat nebo jak je vlhčí rok,tak nadávají že maj problémy se na souvrati otočit.
Dost se nám osvětčila navigace,pokud obsluha nesáhne do řízení,tak i ve vlchkých podmínkách Challenger poměrně dobře drží stopu i rychlost jen tu souvrať si musí nechat trochu širší.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 244
Registrován: 14 lis 2005 22:00
Bydliště: Praha

Re: Pásove traktory

Příspěvekod Zetor » 22 zář 2009 11:26

To: Václav, no ale srovnánáš pokud se nemýlím Challenger 320koní a Case 530 nebo kolik koní. To je taky rozdíl, samozřejmě máš pravdu, že dvou-pásák ztrácí výkon v zatáčkách, ale zas tak moc se nezatáčí při jízdě, a pokud ti i malá korekce stačí na zastavení soupravy (také jsem již slyšel, ale v pluhu), tak je také třeba se zamyslet nad vhodností agregace. Jestli s 320k taháte Tiger 6AS a TopDown 600, tak to za takový stroj nepatří. A obecně platí, že pokud se pásák nehne (klouže se na blátíčku), tak se nehne žádný pásák. V tom případě je řešení kolový traktor. Málo slýchaný fakt od prodejců pásáků. A další málo slýchaný fakt je nepřesnost kloubaků při jízdě se satelitní navigací. Právě díky kloubovému řízení. Zde má Challenger a JD navrch.

Příspěvky: 85
Registrován: 06 led 2008 00:22

Re: Pásove traktory

Příspěvekod Jano SK » 22 zář 2009 12:30

Ked sa nepohne koli blatku pasak ( to musi byt ale extrem - extrem pocasie a extrem zla agregacia), tak potom je riesenie kolesak - ale iba ak sa jedna o pluh a kolesak moze ist v brazde, co pasak nie.

Příspěvky: 15
Registrován: 14 pro 2007 18:59

Re: Pásove traktory

Příspěvekod Michal CZ » 28 zář 2009 10:25

Václave, zkus se prosím nejdřív podívat na konstrukci řízení dnešních pásových traktorů. To co jsi viděl před X lety u Stalince a DT nemá s dneškem už zdaleka nic společného. Pokud majitel pásáku šetří na závaží a na navigaci, tak se nemůže divit, že bude pásák v extrémním mokru nestabilní. (V tomto případě však ani nejlepší kolák nepomůže). Pokud budeš srovnávat Steiger s Challengerem, tak musíš srovnávat s řadou MT800 a ne s polovičním MT700.

Příspěvky: 85
Registrován: 06 led 2008 00:22

Re: Pásove traktory

Příspěvekod Jano SK » 28 zář 2009 23:44

Vaclav UPZT píše:Jano jdeš na to moc vědecky.Nesmíš slepě opakovat to co někdo vypotil.
.


Vaclave, si ma zotrel ako maleho chlapca. Pouzil si velmi silny argument, ze nesmiem slepo opakovat, co niekto vypotil...
Tvoje tvrdenie je, ze kolesovy / klbovy stroj nestraca silu pri zatacani - ja som sa ta ale pytal, ako to je s vyslednou tahovou silou, ked predna naprava taha v uhle 20 stupnov oproti zadnej naprave - na co si neodpovedal a pouzil vyssie uvedeny silny argument.

Ta modelova situacia sa dost podoba na ucivo fyziky na (asi) zakladnej skole - Skladanie roznobeznych sil.
Celkova posobiaca sila sa vola vyslednica a je súčtom vektorov sil (prednej a zadnej napravy) pomocou vektoroveho rovnobeznika.
Skus si to pozriet.

Inak ten "někto" sa volal Newton.

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Re: Pásove traktory

Příspěvekod Vaclav UPZT » 01 říj 2009 20:09

[quote="Michal CZ"]Václave, zkus se prosím nejdřív podívat na konstrukci řízení dnešních pásových traktorů. To co jsi viděl před X lety u Stalince a DT nemá s dneškem už zdaleka nic společného. Pokud majitel pásáku šetří na závaží a na navigaci, tak se nemůže divit, že bude pásák v extrémním mokru nestabilní. (V tomto případě však ani nejlepší kolák nepomůže). Pokud budeš srovnávat Steiger s Challengerem, tak musíš srovnávat s řadou MT800 a ne s polovičním MT700.[/quo
Na závaží nešetříme MT 8000,žádnej zázrak není,navíc máme problémy sjížděním jednoho pásu,už je mezi sebou prohazovali,futr nic moc jedna strana odírá vnitřní vedení pásu.
Máme možnost srovnat obé.
Co pak má tak zazračného dnešní pásák,krom konfortu,pryžových pásů o oproti DT,T4A,S130??
Líp se šponujou pásy,podvozky tečou ještě více než u výše popsaných.
Nepamatuji si že bych měl někdy problém u DT,T4A nebo S100 s hydraulikou nebo el.instalací :D :D
Ty stroje neviděli nikdy servisáka.Nebo někoho z fabriky.
Jo u buldozeru mají stale klasiku,tam by guma schožela.Nezapomeňte že zemedělci jsou pro CAT dosti okrajovou záležitostí.

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Re: Pásove traktory

Příspěvekod Vaclav UPZT » 01 říj 2009 20:38

Zetor píše:To: Václav, no ale srovnánáš pokud se nemýlím Challenger 320koní a Case 530 nebo kolik koní. To je taky rozdíl, samozřejmě máš pravdu, že dvou-pásák ztrácí výkon v zatáčkách, ale zas tak moc se nezatáčí při jízdě, a pokud ti i malá korekce stačí na zastavení soupravy (také jsem již slyšel, ale v pluhu), tak je také třeba se zamyslet nad vhodností agregace. Jestli s 320k taháte Tiger 6AS a TopDown 600, tak to za takový stroj nepatří. A obecně platí, že pokud se pásák nehne (klouže se na blátíčku), tak se nehne žádný pásák. V tom případě je řešení kolový traktor. Málo slýchaný fakt od prodejců pásáků. A další málo slýchaný fakt je nepřesnost kloubaků při jízdě se satelitní navigací. Právě díky kloubovému řízení. Zde má Challenger a JD navrch.


Tak se přijeď podívat jak bude mokrej podzim jak na hnoji jezdí klasickej pásák a jak Qwadrac .
Přesnost navigace je o tom co si platíš a jakou používáš,to snad víš už dávno.
Kdo má kolečko na volantě,ten taky může na přesnost 2cm zapomenout,ale určítě bude mít prsty jak vodník(nic příjemného),neznám obsluhu,které by to prsty nezvalchovalo.
To co projede pásák,to nikdy kolák nedá,pokud jo, tak to dej jako zlepšovák třeba na buldozery ušetřilo by se za pásy.
Nesrovnávám malýho s velkým 530koní tady nemáme jen 485 ku a velkýho Chellengera.
Sousedi jezděj furt s T4A a na ty nemá nikdo.Už jen to že jsem u nich nikdy neviděl servis :D
U nás maj maringotku :lol:

Příspěvky: 15
Registrován: 14 pro 2007 18:59

Re: Pásove traktory

Příspěvekod Michal CZ » 02 říj 2009 18:20

Vaclav UPZT píše:
Michal CZ píše:Václave, zkus se prosím nejdřív podívat na konstrukci řízení dnešních pásových traktorů. To co jsi viděl před X lety u Stalince a DT nemá s dneškem už zdaleka nic společného. Pokud majitel pásáku šetří na závaží a na navigaci, tak se nemůže divit, že bude pásák v extrémním mokru nestabilní. (V tomto případě však ani nejlepší kolák nepomůže). Pokud budeš srovnávat Steiger s Challengerem, tak musíš srovnávat s řadou MT800 a ne s polovičním MT700.[/quo
Na závaží nešetříme MT 8000,žádnej zázrak není,navíc máme problémy sjížděním jednoho pásu,už je mezi sebou prohazovali,futr nic moc jedna strana odírá vnitřní vedení pásu.
Máme možnost srovnat obé.
Co pak má tak zazračného dnešní pásák,krom konfortu,pryžových pásů o oproti DT,T4A,S130??
Líp se šponujou pásy,podvozky tečou ještě více než u výše popsaných.
Nepamatuji si že bych měl někdy problém u DT,T4A nebo S100 s hydraulikou nebo el.instalací :D :D
Ty stroje neviděli nikdy servisáka.Nebo někoho z fabriky.
Jo u buldozeru mají stale klasiku,tam by guma schožela.Nezapomeňte že zemedělci jsou pro CAT dosti okrajovou záležitostí.


Tak na tohle nemá smysl reagovat...

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Re: Pásove traktory

Příspěvekod Vaclav UPZT » 03 říj 2009 17:49

Tak to nějak vidím i já. :D :D :lol:

Předchozí

Zpět na Všeobecná diskuze

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků