čtyř pásový Case Steiger

Uživatelský avatar
Příspěvky: 72
Registrován: 25 zář 2008 20:19
Bydliště: Jihlavsko

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod Venawass » 22 led 2010 17:07

Obrázek
:wink:

Příspěvky: 127
Registrován: 29 úno 2008 14:34

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod Cecka » 09 úno 2010 11:29

Zapadlo to na konci předchozí stránky, tak snad neva, že ještě jednou.
V Hannoveru na výstavě sem si prohlížel Quadtraca a úplně mě šokovaly pásy.
Každý pás je slepený asi z šesti kusů po cca jednom metru. Spojení mezi jednotlivými kusy jsou s otřepy apod. vypadá to hrozně a určitě to neukazuje na kvalitní práci a kvalitní pás.
A taky sem si všimnul, že každá pásová jednotka má o cca 1,5-2 cm výš přední a zadní kolo proti kladkám! V podtatě se dá říct, že přesně pod kolem už je pás ve vzduchu. A traktor na silnici jede JEN po kladkách.

http://www.uloziste.net/thumb/7069/DSCN2769_m800.jpg
http://www.uloziste.net/thumb/9158/DSCN2771_m800.jpg

Tady jsou k tomu obrázky, nevim jak tam dlouho vydrží.

Příspěvky: 63
Registrován: 22 lis 2005 12:21
Bydliště: Pusté Úľany, Slovensko

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod rado » 11 úno 2010 22:35

Chlape, nastuduj si teoriu o pasovych podvozkoch aby si to co vidis mal s cim porovnavat
Tie 2 velke kolesa nie su nosne, jedno je vodiace a druhe napinacie. Naozaj cely stroj nesu iba tie kladky, ktore sa odborne nazyvaju podporne kladky.

K tej konstrikcii pasov, skoc si do Otrokovic, tam maju dost vulkanizacnych lisov s formami. Mozno pochopis ako to funguje...
Na okraj pas sam o sebe ma cca 600 kg

Příspěvky: 127
Registrován: 29 úno 2008 14:34

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod Cecka » 12 úno 2010 01:42

Nějak sem vůbec nepochopil, co si tim chtěl říct.
Protože CASE vždy když propaguje plochu pásů, rozhodně to neměří jen od kladky ke kladce... Taky když nejsou vůbec odpružený, tak to po silnici musí být docela zážitek... Když sem si prohlížel pásy Challengerů, JD apod. nikdy tam nebyly takový otřepy. O tom, že by byl evidentně složený z několik dílů ani nemluvě. A o čem vypovídá hmotnost pásu nechápu už vůbec.

Příspěvky: 63
Registrován: 22 lis 2005 12:21
Bydliště: Pusté Úľany, Slovensko

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod rado » 18 úno 2010 22:42

Ako meraju plochu pasov Ti najlepsie odpovedia vo Fargu.
Pravda je, ze prve a posledne kladky su o nieco vyssie. Je to nutnost v konstrukcii pasovych podvozkov.
K tym pasom, pasy pre GoodYear vyraba firma Veyance. Specialista na pasy v USA.
Pas tvoreny kordom, ktory je navinuty do spiraly, jeden koniec je z vonkajsej strany, druhy z vnutornej.
Takto sa vytvori pas, na ktory sa potom vulkanizuju zaberove plochy z oboch stran.Tie vyronky tam mozu bat aj preto, aby sa dal pas vybrat z formy a lisu.
Tych 600 kg bolo na prestavu co to musi byt roboty.

http://www.goodyearep.com/Promotions.as ... gn=gallery

Příspěvky: 85
Registrován: 06 led 2008 00:22

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod Jano SK » 19 úno 2010 00:42

RADO: Preco je nutnost v konstrukcii pasovych podvozkov mat prvu a poslednu kladku vyssie?

Příspěvky: 63
Registrován: 22 lis 2005 12:21
Bydliště: Pusté Úľany, Slovensko

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod rado » 20 úno 2010 20:10

Jano: aby sa obmedzil kontakt materialu podlozky s napinacim alebo hnacik kolesom a pasom (zuby turasu a vnutorne zuby pasu)
Samozrejme, hmotnost stroja nesu iba nosne kladky, nie sponovacie alebo hnacie

Příspěvky: 85
Registrován: 06 led 2008 00:22

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod Jano SK » 21 úno 2010 23:17

RADO: Stale tomu nerozumiem - ok na asfalte je napinacie aj hnacie vo "vzduchu", ale pri praci na poli je podla mna priamo na pode. Ak by nebolo, tym padom by stycna plocha bola o dost mensia a teda aj horsi prenos sily. Preco by mal vadit kontakt podlozky s hnacim kolesom a pasom?

Příspěvky: 63
Registrován: 22 lis 2005 12:21
Bydliště: Pusté Úľany, Slovensko

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod rado » 22 úno 2010 13:12

Nie je to jasne z nazvov kladiel/kolies: napinacie, hnacie, podporne, nosne.
V miestach kde prichadza pas do styku s napinacim a hnacim kolesom sa ohyba, cim vytahuje po sebe castice ktore na pas padli alebo sa nalepili.
Tieto castice sposobuju zvysovanie opotrebenia casti, ktore su vo vzajomnom kontakte.
alebo mas ine vedomosti?

Příspěvky: 16
Registrován: 20 úno 2010 23:24

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod mato.601 » 23 úno 2010 00:00

jazdil som pol roka zo 620 pokial bol novy nebolo to zle ale potom sa začal kaziť a postupne odišiel alternator, praskol chladič, potom zaflekoval v plnej rychlosti kolegovi naceste, predral sa kabel od prevodovky. A teraz ked tam nerobim tak počuvam že drobeček je zase v servise menili nanom prevodovku a zakratko obydva dyferaky. Ake ked sa ho podarilo utopiť tak ho tahalo 6 traktorou a to skoro pol dna

Příspěvky: 127
Registrován: 29 úno 2008 14:34

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod Cecka » 23 úno 2010 23:38

rado: Víceméně jen potvrzuješ to, že Quadtrac má hodně mizerný pásy. Zajíždět pásy bez tahu, sypat popelem atd... asi nepotřebuje moc dalšího komentáře.

Příspěvky: 85
Registrován: 06 led 2008 00:22

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod Jano SK » 24 úno 2010 00:28

RADO: Nemam ine vedomosti, preto sa pytam. Je mi zahadou, ze cast stroja, ktora je na to, aby bola v kontakte s podlozkou, by v kontakte vlastne nemala byt, aby sa neopotrebovala.. Ale asi to tak ma byt, tak to neriesme.

Příspěvky: 63
Registrován: 22 lis 2005 12:21
Bydliště: Pusté Úľany, Slovensko

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod rado » 24 úno 2010 21:20

Jo, Cecka mas recht! Pokracujes do dalsieho levelu :arrow: :idea:
Ta fyzika je ale pekna spina, co ? :D

Příspěvky: 127
Registrován: 29 úno 2008 14:34

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod Cecka » 25 úno 2010 10:26

Sem aspoň rád, že to bereš s humorem :)
Na začátku si mi napsal, ať si nastuduju něco o pásákách, ale já se od tebe pořád nedobral něčeho konkrétního. To co píšeš o poháněných a napínacích kolech přeci nemůže být pravda, když Challenger i JD mají jen dvě kola (poháněný+napínací). Kladky jako kola neberu, ty jen zlepšují kopírování pásu po povrchu.
Že má CASE velký problémy s pásama je taky fakt z praxe a že se to různě řeší zajížděním, popelem apod. je taky pravda z praxe. Tohle žlutý ani zelený pásák nezná.

Příspěvky: 15
Registrován: 14 pro 2007 18:59

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod Michal CZ » 25 úno 2010 16:36

No, Zelený to ani znát nemůže, protože toho u nás ještě moc nenajezdil... :wink:

Příspěvky: 63
Registrován: 22 lis 2005 12:21
Bydliště: Pusté Úľany, Slovensko

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod rado » 25 úno 2010 19:59

Vidim, ze si v konstrukcii pasovych podvozkov vyskoleny lepsie ako ja, tak tuto debatu radsej nechavam tak.
K tomu zabehavaniu pasov s popolom apod. Nastuduj si nieco o difuznom spajani a potom porozmyslaj o tom co si tu napisal.
... ach ta fyzika ... :D :idea:
:D

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod Vaclav UPZT » 25 úno 2010 21:41

Sjíždění nebo nadměrný ohřev vnitřní strany pásu(tím jejich poškozování,praskliny na vnitřním ozubení) máme i na Chalangeru,už to bylo mnohokrát přímo v servisu,ale nějak výrazně se to nezlepšilo.Asi horší serie pásu,tak to nikdo moc neřeší.U Catru Challengerům říkají hračky pro zemědělce. :D

Příspěvky: 85
Registrován: 06 led 2008 00:22

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod Jano SK » 25 úno 2010 22:51

RADO: padlo tu niekolko normalnych otazok, na ktore si odpovedal "fyzika", "nastuduj si" a podobne ftipnosti, ale nic z toho nevzislo, co by vysvetlilo, preco by veci automaticky mali byt ako tvrdis. Nejde o to, ze ci mas alebo nemas pravdu, o to sa nikto nezaujimal, iba som chcel vediet, preco su kladky vyssie.. Odpoved som v tvojom texte nenasiel, mozno tam je, ale ja som to z toho nevylustil.

VACLAV: neviem, aky mate typ zlteho pasaku, ale urcite dobra volba aj pre maly aj velky su siroke rolne a siroke hnacie koleso. To eliminuje poskodenie pasu z vnutra, ak sa ohyba kraj pasu vedla uzkych kladiek. Ak sa deru z niektorej strany vodiace bloky, asi nie je spravne vycentrovany pas, to by mal servis zvladnut nastavit.

Příspěvky: 63
Registrován: 22 lis 2005 12:21
Bydliště: Pusté Úľany, Slovensko

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod rado » 26 úno 2010 12:33

Jano, tak este raz.
Hnaci turas(koleso) a napinacie koleso by malo byt na podvozku umiestnene o nieco vyssie ako pojazdove (nosne) kladky (rolne). Hlavnou poziadavkou takejto konstrukcie je znizenie abrazivneho (a ostatnych druhov) opotrebovania spoluposobiacich casti. Tym sa dosiahne aj to, ze na podlozku prenasaju vertikalne sily iba nosne kladky a nie hnacie a napinacie koleso. Samozrejme vo svete je velke mnozstvo konstrukcii pasovych podvozkov, ktore sa sposobom prenosu lisia.
Myslim si, ze som to uz napisal.

Mas info preco CAT pre dozery skonstruoval delta podvozok? (zivotnost, udrzba...)?

K tomu zabehavaniu pasov.
Vsetko na tomto svete podlieha fyzikalnym zakonom. Takze aj pas, ktory je tvoreny niekolkymi zlozkami (ocel, sadze, guma) podlieha tymto zakonom.
Okrem inych su to zmena rozmerov sposobena mechanickym a tepelnym namahanim, tvorba tepla pri deformovani, tvorba tepla sposobena trenim (zakon o zachovani energie).
Takze ak chceme aby nam pas vydrzal co najdlhsie, musi sa nechat najprv trocha "sadnut".
Pojazdove rolne su obalene takym istym materialom z akeho su vyrobene pasy. Takze pri velmi blizkom priblizeni tychto materialov k sebe moze dojst k difuznemu spojeniu (reakcia na atomovej urovni, preskocenie valencnych elektronov) a naslednemu poskodeniu povrchu. Zvysenou teplotou sa pohyblivost (kmitanie) elektronov zvaccsuje, takze tym zvysujeme pravdepodobnost vzniku tohto stavu. Preto sa pridavanim materialu medzi rolne a pas tato vzdialenost umelo zvysuje.

moze byt?

v nijakom pripade tu nechcem ospevovat tieto pasovce, len obcas mam pocit, ze tu diskutuju chlapci pocas velkej prestavky :arrow:
rado odpoviem na dalsie otazky

Příspěvky: 15
Registrován: 14 pro 2007 18:59

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod Michal CZ » 26 úno 2010 15:12

rado: tak do teď jsem si myslel, že tam vzniká opotřebení a teplo jen třením a deformací. Teď už jsem zase chytřejší, díky za osvětu!! :shock:
Teď se ale opravdu obávám, když tam některý zákazník Steigera mezi pás a kladky nic nenasype, tak aby nedošlo k tomu difuznemu spojeniu a pás se nepřilepil ke kladkám a za jízdy se to celé nezablokovalo....

Příspěvky: 63
Registrován: 22 lis 2005 12:21
Bydliště: Pusté Úľany, Slovensko

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod rado » 26 úno 2010 16:46

Michal, tak to by bol velmi velky extrem. Taketo lokalne spoje nemaju tak velku silu, aby dokazali zablokovat stroj pri pohybe, na druhej strane maju vsak dost sily, aby pri namahani so sebou potiahli kus okoliteho materialu. Pravdepodobnost ci z pasu alebo kladky neviem posudit. Mozno 50/50, mozno ...

Ak by si vsak dokazal zvacsit polomer opasania kladky, tomu prisposobil smer posobiacich sil a dostatocne zvysil teplotu, hm :D

Příspěvky: 85
Registrován: 06 led 2008 00:22

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod Jano SK » 27 úno 2010 00:38

RADO: teraz si ma fakt dostal. V kazdom pripade mas moj obdiv - rozdelil by som to takto:
Ak si si tieto argumenty vymyslel a chechtas sa pri monitore, mas moj obdiv, lebo mas super fantaziu a mozes pisat uspesne sci-fi.
Ak si tieto argumenty od niekoho prebral, mas moj obdiv podpisat sa pod take nezmysly.

Od toho jednoduchsieho - delta podvozok CAT - skus si ho pozriet na fotke na nete, ci ma napinacie predne a zadne koleso vyssie ako kladky. Nema, takze davat ho ako vzor ku pasu Quadtracu je trocha o cudne. Hlavne tvoje tvrdenie, ze napinacie a turasove kolo by malo byt vyssie ako vodiace kladky nesplna ziaden standardny podvozok - kazdy dozer ich ma v rovine. Napada ma iba tank, kde su rolne inde - tam je asi koli priechodnosti terenom - ze by to bol dovod pre Quadtrack? To by som bral ako normalny argument.

Ako vyhodu uvadzas, ze na podlozku prenasaju vertikalne sily iba nosne kladky a nie hnacie a napinacie koleso. Prelozene do slovenciny - je teda lepsie, ked sa hmotnost stroja rozlozi na menej naprav a mensiu plochu? Nie je to nahodou presne naopak, preco vlastne obuvame stroje do pasov? Takze vyhoda je to, ze stycna plocha pasu Quadtracu a podlozky je iba pod nosnymi kladkami????

Argumentacia fyzikou ma uplne dostala, uprimne sa priznam, ze som uz pocul vselico, ale difuzne spojenie na atomovej urovni je silne kafe. Kedze som vtedy na fyzike asi chybal, ked sa to preberalo, tak som obzrel po nete.
- zaklady molekularno-kinetickej teorie - Částice na sebe navzájem působí silami, které jsou při malých vzálenostech odpudivé, při větších vzdálenostech přitažlivé. Tyto síly mají původ v elektrických silách (kladně nabitá jádra a záporně nabité elektronové obaly atomů). Při stlačování tělesa (částice k sobě přibližujeme) i při prodlužování tělesa (částice od sebe oddalujeme - např. u pružiny) pociťujeme odporovou sílu. Takže 2 kusy gumy na atomovej urovni nezmiesas, hlavne nie pri teplote mozno 80C a smiesnom tlaku hmotnosti 24 ton na 24 rolien podvozku.

Preskocenie valencnych elektronov - nedopatral som sa ako to funguje v gume, ale celkom dobre je to popisane pri polovodicoch. Guma je podla mna izolant (mozno na quadtracku je supravodiva..), takze mudre hlavy hovoria: V nevodicoch je valencny pas plne obsadeny a energeticka medzera, oddelujuca tento pas od nasledujuceho pasma dovolenych energii je taka velka, ze ani silne elektricke pole nestaci na to, aby elektrony preskocili z valencneho pasu do tohto pasu.
A uz vobec nerozumiem, co ma spolocne prechod elektoronov s vytrhavanim materialu, ale to je drobnost.

Difuzne spojenie - sa pouziva pri zvarani, ale to si asi nemyslel. Podstatou difuzie je prechod latok z miest z vyssou koncentraciou do priestoru z nizsou koncentraciou. Takze cisto teoreticky pri 2 rovnakych gumach tiez haluz.

Namiesto normalnych slov si pozil mnozstvo akoze "odbornych" vyrazov, ktore su ale absolutny nezmysel.
Ak to mas zo skolenia predajcov, tak sa vam tam votrel nejaky zaskodnik od zltych alebo zelenych, taketo blbosti nemoze seriozna firma predsa pustit medzi ludi.

Příspěvky: 1
Registrován: 27 úno 2010 13:14

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod sergej » 27 úno 2010 13:32

Jano, zabudol si možnosť, že to bude pravda...že? Možno má niekto viac informácii a poznatkov ako internet. Ale je pravda, že Rado urobil jednu obrovskú chybu, chcel vysvetliť niečo tak ako je, ale niekto to tu nemusí stráviť. Mal to povedať polopate.
Ale chcel som iné, nedá sa porovnávať podvozok zelených, žltých alebo červených. Nie je pás ako pás. Steiger používa vnútorné zuby, ostatní využívajú trenie. Preto boli veľké problémy týchto podvozkov pri mokrých podmienkach, kedy sa dostal "bordel" medzi pás a koleso. Tu je toto obmedzené použitím zubov. U iných značiek sú všetky kolesá v rovine, ale je to opäť iná konštrukcia, kde nedochádza k takému ohybu pásov z dôvodu väčších polomerov napínacích kolies.
A ešte k tej styčnej ploche, že musí byť čo najväčšia. U Case-u nesú hmotnosť stroja nosné kladky, keď sa dobre pozrieš na fotky, tak to je aj vidieť. Je to dobrá vec na ceste, styčná plocha je menšia, menšie opotrebenie pásov, veľká výhoda pri zatáčaní, keby sedí ten drobček na celej ploche, tak by mali tie vnútorné zuby čo robiť aby to vydržali, je to dané spôsobom zatáčania traktora. Na poli ide stroj určite po celej ploche, pôda sa poddá, nemá ani taký odpor pri zatáčaní.

Příspěvky: 85
Registrován: 06 led 2008 00:22

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod Jano SK » 27 úno 2010 15:17

SERGEJ: ak vo svete CASE platia ine fyzikalne zakony, tak je to mozne. Nezabudol som na moznost, ze to co pise Rado je pravda, ale prave naopak som si overoval jeho tvrdenia. Naozaj si daj aj ty tu namahu a pozri sa, co to je valencny elektron. (neviem, ci sa sem mozu davat odkazy na ine weby, tak citat:)

V tuhých látkach sú viazané jednotlivé atómy navzájom do kryštalickej mriežky s viac či menej rozsiahlou usporiadanosťou. Na jadrá atómov sú viazané elektróny, pričom elektróny bližšie k jadru sú viazané väčšou silou než elektróny vzdialenejšie od jadra. Táto „sila“ sa vyjadruje ako väzbová energia - energia potrebná na úplné osamostatnenie daného elektrónu z látky. Elektróny s najmenšou väzbovou energiou sa nazývajú valenčné elektróny (známe z chémie ako elektróny ktoré sa podieľajú na chemickej väzbe); ich väzbová energia vytvára v energetickom diagrame pásmo nazývané valenčné pásmo (valenčný pás, valence band - VB). Niektoré elektróny sú však schopné sa od jadra odtrhnúť a voľne sa pohybovať v látke (toto je podstatou elektrickej vodivosti látky). Tieto elektróny sú na látku viazané menej a tvoria tzv. vodivostné pásmo (vodivostný pás, conduction band - CB). Na odtrhnutie elektrónu od jeho jadra bolo potrebné vynaložiť nejakú energiu, ktorá v energetickom diagrame predstavuje medzeru medzi valenčným a vodivostným pásmom zakázané pásmo (zakázaný pás, band gap). Šírka zakázaného pásma (Eg) určuje aj pravdepodobnosť, že sa za danej teploty dokáže odtrhnúť dostatočné množstvo elektrónov, čiže priamo určuje elektrickú vodivosť danej látky. U vodičov (zväčša kovov) je šírka zakázaného pásma nulová, valenčné a vodivostné pásmo sa prekrývajú. U nevodičov (izolantov) je šírka zakázaného pásma veľká, viac než asi 3 eV. U polovodičov je šírka zakázaného pásma medzi týmito hodnotami, typicky je okolo 1 eV.

Podla mojho skromneho nazoru je guma IZOLANT a teda bavit sa o prechode valencnych elektronov, inak povedane ELEKTRICKEJ VODIVOSTI je asi trochu mimo. Ano, je to z internetu a ak RADO vie o tom viac, nech sa kludne vyjadri! Alebo to nie je pravda, a valencny elektron v gume Quadtracku je uplne iny valencny elektron, ako vsetky ine valencne elektorony?

SERGEJ: Pises, ze velka vyhoda pasu Quadtracku na ceste je to, ze ma malu stycnu plochu a teda mensie opotrebenie....???? Ak sa zvacsi tlak tak sa zmensi opotrebenie??? Fesaci, toto nie je debata chlapcov ako pocas velkej prestavky, ale skolkari na prechadzke s argumentom typu "moj tatino je najsilnejsi".

Absolutne neriesim, ci je lepsi podvozok cerveny, zlty alebo zeleny, ale vytacaju ma tie lestene prdy, ktore tu boli pouzite ako argumenty s tym, ze ked niekto nesuhlasil alebo vobec zapochyboval, mal si nastudovat fyziku a ine silacke reci.

TAK MI TEDA POVEDZTE POLOPATE A NIE KOMPLIKOVANE, LEBO TO ZJAVNE NEVIEM POCHOPIT (ALEBO TO NESTRAVIM?), PRECO MUSI MAT PASOVY PODVOZOK VYSSIE HNACIE KOLESO A NAPINACIE KOLESO. NIE CI JE TO DOBRE ALEBO ZLE, ALE PRECO !!! VDAKA ZA KLADNE VYBAVENIE MOJEJ ZIADOSTI.

Příspěvky: 63
Registrován: 22 lis 2005 12:21
Bydliště: Pusté Úľany, Slovensko

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod rado » 27 úno 2010 18:00

Jano, mas pravdu! Napisal som tu blbosti, neuvedomil som si, ze pisem o nekovovom materiáli.
Vsetkym diskutujucim sa ospravdlnujem.
Osobne mi je uplne jedno o akeho vyrobcu stroja a podvozku sa jedna. Nie som ziadny predajca ani fanatik, som iba obycajny technik, ktorého nieco naucili v skole a obcas sa aj pomyli ked pise v amoku.

Skusal si niekedy k sebe tlacit 2 gumove povrchy (ciste povrchy)? Pri roztahovani sa ti nezdalo, ze medzi nimy vznikla prilnavost?

Deltapodvozok som uviedol ako priklad podvozku s hnacim turasom umiestnenym vyssie ako zbytok podvozkovych casti a pytal som sa co viedlo tu firmu k jeho skonstruovaniu.

Umiestnenie kolies, okolo ktorych osi sa pas otaca, vyssie ako nosne kolesa ma hlavne tieto dovody: znizenie verikalneho zatazenia tychto osi, znizenie opotrebovania spoluzaberajucich dielov materialom, ktory sa dostava medzi tieto plochy z podlozy, ukludnenie chodu pasoveho podvozku.
Dokaz aj so vzorcami na vypocet hodnoty prevysenia sa nachadza v nemeckej publikacii Baumaschinen, autorov neovladam. Cez tyzden sa posnazim ziskat snimky. Ak nie, tak mam smolu :lol:

Tankove podvozky su kapitola sama o sebe. U stavebnych a polno. strojov nie je poziadavka schopnosti vystupit na x cm vysoky schod.

Pripajam zopar linkov
http://www.tidue.com/eng/cingolature_gomma.htm
prezri si pdfko, ktore ma link v dolnej casti

http://www.westtrack.nl/wt/pagina/uk/do ... p?$lang=UK

Příspěvky: 63
Registrován: 22 lis 2005 12:21
Bydliště: Pusté Úľany, Slovensko

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod rado » 27 úno 2010 20:50


Příspěvky: 85
Registrován: 06 led 2008 00:22

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod Jano SK » 27 úno 2010 23:58

RADO: Ok, emocie opadli, takze to mozeme uzavriet.

Nedozvedel som sa, preco by mal mat GUMENNY PAS QUADTRACKU mat vyssie predne a zadne koleso ako kladky, ale viem (mozno opat na chvilu..) co je to valencny elektron a obe tieto informacie maju priblizne rovanku hodnotu..

To co uvadzas od Baumaschinen - dovod zdvihnutia osi kolies, okolo ktorych sa pas otaca - znizenie vertikalneho zatazenia tychto osi - automaticky zńamena zmensenie stycnej plochy pasu s podlozkou a zvysenie vertikalneho zatazenia (tlaku) na ostatne osi - to je ale presne opak toho, co ma pasovy podvozok v polnohospodarstve robit! Moze to byt pravidlo pre ocelove podvozky stavebnych strojov, tam je zjavne tlak na podlozku prt jedno.

Linky, sice hovoria o podobnych veciach, o akych sa bavime, ale zaroven o niecom uplne inom.
Fungovanie kovoveho pasu dozeru ( v podstate sustavy pevnych casti a ohybnych spojov) prirovnat ku gumennym pasom, ktore su ohybne v kazdom bode asi nie je spravne, su to 2 rozdielne sustavy s uplne odlisnym chovanim. Ale opravujem aj moje zistenie - podvozky dozerov mavaju tiez vyssie kolesa ako kladky.

Tidue a Westrack su solidne a zname firmy a maju dlhodobu tradiciu. Vyrabaju pasove podvozky - ich produkty su ale urcnene na zlepsenie floatacie ( zvacsenie stycnej plochy pasu a podlozky pre menej unosne pody a zaroven pre znizenie zhutnovania pody). Nikde na ich webe som nenasiel jediny obrazok alebo odkaz na tazky polny tahac, tieto podvozky su urcene na to, aby nieco niesli a nepreborili sa. Kedze Quadtrack je prave tazky polny tahac a zvacsenie stycnej plochy s podlozkou nie je otazkou unosnosti pody, ale zlepsenia trakcie - prenosu maximalneho tazneho vykonu na podlozku, opat je to porovnanie trochu o niecom inom.

Co sa tyka prilnavosti gumy, to nedokazem posudit. Ak naozaj je problem ten, ze pri vzajomnom posobeni 2 casti z gumy jedna z druhej vytrhava kusy, mohli sudruzi z NDR vyrobit cast z ineho materialu a bolo by po probleme, v Hannoveri vystavoval nejaky vyrobca nosne kladky z nejakeho typu pevneho plastu(?) skoro do vsetkych strojov.

Howgh.

Příspěvky: 2
Registrován: 24 zář 2011 13:48

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod richione » 24 zář 2011 23:41

https://www.youtube.com/watch?v=eUnNm75 ... ata_player tento pribudol do zbierky Farmy Majcichov je ako prvy na slovensku. Ale okrem tohoto Farma Majcichov ma v zbierke este jeden a to 535 guadtrac a ako tu niektori pisete ze taky traktor nema zmysel tak by sa asi nerozhodli pre kupu dalsieho keby sa im nelubil ten starsi. A ta 535ka bola len dvakrat v servise aj to len na servisnej kontrole.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod neznalek » 25 zář 2011 08:58

richione píše:https://www.youtube.com/watch?v=eUnNm75kiUU&feature=youtube_gdata_player tento pribudol do zbierky Farmy Majcichov je ako prvy na slovensku. Ale okrem tohoto Farma Majcichov ma v zbierke este jeden a to 535 guadtrac a ako tu niektori pisete ze taky traktor nema zmysel tak by sa asi nerozhodli pre kupu dalsieho keby sa im nelubil ten starsi. A ta 535ka bola len dvakrat v servise aj to len na servisnej kontrole.
a ten natrženej pás byl u nejakého jiného? :)

Příspěvky: 2
Registrován: 24 zář 2011 13:48

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod richione » 25 zář 2011 13:14

neznalek píše:
richione píše:https://www.youtube.com/watch?v=eUnNm75kiUU&feature=youtube_gdata_player tento pribudol do zbierky Farmy Majcichov je ako prvy na slovensku. Ale okrem tohoto Farma Majcichov ma v zbierke este jeden a to 535 guadtrac a ako tu niektori pisete ze taky traktor nema zmysel tak by sa asi nerozhodli pre kupu dalsieho keby sa im nelubil ten starsi. A ta 535ka bola len dvakrat v servise aj to len na servisnej kontrole.
a ten natrženej pás byl u nejakého jiného? :)

Ale to bola opotrebovanost materialu a to nema nic spolocne zo samotnym quadtracom ale asi pred mesiacom si objednavali dva nove pasy. Ale predsa keby neboli spokojny s tym starsim tak by nebrali novy a to hned 600ku za vyse 350 000€

PředchozíDalší

Zpět na CASE IH a STEYR

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník