čtyř pásový Case Steiger

Site Admin
Uživatelský avatar
Příspěvky: 315
Registrován: 12 lis 2005 00:23
Bydliště: blízko Olomouce

Příspěvekod Martin » 20 zář 2006 07:44

Nežadon ,taky se objevi na FW neboj :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 270
Registrován: 03 led 2006 00:00

Příspěvekod Mischel » 20 zář 2006 18:00

Fajn... A kdy přibližně :?: A nikoliv žadoním, to je pod úroveň , nýbrž se jen ptám! 8)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 209
Registrován: 18 kvě 2006 19:07
Bydliště: Doma

Příspěvekod přezrálej meloun » 13 bře 2007 21:17

Tak Steiger co jezdil v Moutnici stojí v Agromexu. Má odsloužíno

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 27 črc 2007 22:02

Co byste řekli na to, kdyby se tady v České republice objevil Steiger Quadtrac s výkonem motoru 800 koní a rovnou 5krát? Navíc s dvojnásobně silnými pásy.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 05 bře 2006 19:50
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod Jan » 27 črc 2007 22:26

No tak možná by to bylo zajímavé ale zatím se tu na ně moc velká óda nepěla co se spolehlivosti podvozků týče a navíc co za něj?

Příspěvky: 1427
Registrován: 17 lis 2005 18:03
Bydliště: okolí Vyškova

Příspěvekod Jan Sedlák » 28 črc 2007 10:26

Na poli pracovat nebude, bude tahat skrejpry. Dál nemusím pokračovat myslím... Včera sem byl na návštěvě na jednom z jezdících Quadtraců u nás, nějak mi to nedalo tak sem chtěl slyšet co o tom traktoru řekne ten kdo s tím jezdí. Pár problémů na tom bylo, měnily hřídele protože tam byla vada z výroby, takže ten Quadtrac jak tu byl na starém webu vyfocený s rozdělaný v Hustopečích, to bylo ono. Odcházelo turbo, na motor jezdily servisáci z Cumminsu. K tomu podvozku, není odpružený jako u Challengeru, ale na úvrati se s tím dá hezky otočit i při setí. Co se týká pásu, na předku mají originál ještě a za tři sezony tam vypadl jeden špalek. Podle servisáků to pojede i když tam špalky nebudou žádny. Vzorek na pásu v pohodě a to ten traktor jezdí dost po silnici u nás. Co se má dělat na delší přejezdy, tak posypat kola a pás zevnitř práškem, nebo stačí prach, hlína.
Prokluz ten traktor nemá, síla je opravdu znát. Májí 10m Gregoire Besson diskáč, které jsou tu dva jen. Rychlost do kopce, z kopce, po rovině stále 13-15 i víc km, otáčky motoru do 1700. Spotřeba minimální, jezdí na tom chlap co tomu dává všechno a hledí si toho. Ještě to chtěly načipovat na 480 koníků. Musím říct jak sem tomu nefandil a nelíbilo se mě to, tak včera to na mě udělalo velmi dobrý dojem. Letos navíc k tomu přibude Simba 4m na hloubkovy kypření.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 74
Registrován: 09 úno 2007 20:06
Bydliště: Okr.Pardubice

Příspěvekod Michal(zetor) » 04 srp 2007 21:30

Čus chlapy jednoho steigra máme tady u nás ve vesnici je to kámoše 480tka na 2jmontážích táháme s tím keckerlinka 6m50cm.Ale nejhorší je přesouvání po silnicích je přes celou silnici a když potkáme nákladák tak je to v prdeli... :lol:Má na šířku 4m75cm... :lol:
Zetor jede do hor,orat brambor....dál to neumim:-D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 647
Registrován: 18 lis 2005 18:32
Bydliště: Šumperk

Příspěvekod Kuba Medera » 04 srp 2007 22:15

To Michal(zetor):Nejezdí nebo netočí se kolem něj nějaký pan Růžička? a neznáš náhodou Ondřeje Babku?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 74
Registrován: 09 úno 2007 20:06
Bydliště: Okr.Pardubice

Příspěvekod Michal(zetor) » 06 srp 2007 12:06

Kuba Medera píše:To Michal(zetor):Nejezdí nebo netočí se kolem něj nějaký pan Růžička? a neznáš náhodou Ondřeje Babku?


Jo je to Farma Růžička,Ondru znám ten chodí k Trojanoj jezdit. :wink:
Zetor jede do hor,orat brambor....dál to neumim:-D

Příspěvky: 138
Registrován: 18 pro 2006 15:32
Bydliště: Liptákov

Příspěvekod claas celtis 456 » 23 říj 2007 18:21

http://www.youtube.com/watch?v=5Sf9Ud8KnfA

Tady je video staiger vs. tank

Uživatelský avatar
Příspěvky: 264
Registrován: 05 bře 2006 19:50
Bydliště: Jižní Morava

Příspěvekod Jan » 23 říj 2007 22:29

Velikostí Steiger vede ale výkonově a váhově ..

Uživatelský avatar
Příspěvky: 191
Registrován: 15 zář 2007 08:54
Bydliště: Dětřichov u Svitav

Příspěvekod pepís » 24 říj 2007 12:08

chlapci ty debaty jsou zde čímdál horší fakt nevím co si o tom mam myslet kdo to vlastně píše o tom jestli je kloubák špatný či jakou má spotřebu se hádat nebudu je potřeba si do něj sednout vyzkoušet a pak hodnotit a každý si udělá svůj obrázek a ten pocit je nepopsatelný

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Příspěvekod Vaclav UPZT » 20 lis 2007 22:33

Steiger se nechá načipovat maximálně na 600koní.
Je potřeba mu vyměnit tři řídící jednotky ,celková cena této úpravy je cca 200000kč.
Ovšem bude problém se závěsným zařizením.
Pokud obsluha tomu nevyhoví bude s pole se vracet jen s torzy :cry:

Příspěvky: 15
Registrován: 14 pro 2007 18:59

Příspěvekod Michal CZ » 14 pro 2007 22:48

Pánové, načipovat motor a získat tímto o třídu silnější a výkonější traktor - to není tak jednoduché. Již Steiger 440 má nyní automatické snižování výkonu motoru na 1- 4 převodový stupeň z důvodu ochrany podvozku a převodů. (tímto je limitovaný max. kroutící moment, který je podvozek schopen přenést). Tzn., že jakékoliv zvýšení výkonu nemá žádný praktický význam. V okamžiku kdy by se dal do tohoto stroje větší motor s větším výkonem, tak by se rozpadlo celé pohonné ústrojí! Pokud by mělo přijít pod kapotu 800 k, tak by musel být od základu přepracován celý traktor.
Zbožná přání zákazníka jsou jedna věc, ale konstrukce stroje a zaručená životnost je věc druhá. A prodejci od Case asi velmi rádi slibují...

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Příspěvekod Vaclav UPZT » 15 pro 2007 18:28

To máte pravdu,že prodejci rádi slibují je to jejich chleba.
Sedlaci se radi tumfuji,byla,bude a je to jejich slabina. :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 522
Registrován: 08 led 2006 00:49
Bydliště: okolí Litovle

Příspěvekod libor » 15 pro 2007 21:40

Michal CZ píše:Pánové, načipovat motor a získat tímto o třídu silnější a výkonější traktor - to není tak jednoduché. Již Steiger 440 má nyní automatické snižování výkonu motoru na 1- 4 převodový stupeň z důvodu ochrany podvozku a převodů. (tímto je limitovaný max. kroutící moment, který je podvozek schopen přenést). Tzn., že jakékoliv zvýšení výkonu nemá žádný praktický význam. V okamžiku kdy by se dal do tohoto stroje větší motor s větším výkonem, tak by se rozpadlo celé pohonné ústrojí! Pokud by mělo přijít pod kapotu 800 k, tak by musel být od základu přepracován celý traktor.
Zbožná přání zákazníka jsou jedna věc, ale konstrukce stroje a zaručená životnost je věc druhá. A prodejci od Case asi velmi rádi slibují...


vedle v podniku měli traktor od výroby silnější motor aby šly s dobou ale na zesílení převodů zapoměli a taky to tak dopadlo

Uživatelský avatar
Příspěvky: 235
Registrován: 05 kvě 2007 14:49
Bydliště: SLOVAKIA-RADOšINA

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod deutz215 » 21 kvě 2008 16:15

pre slovenských prezeratelov. Na slovensku už bude další steiger a to 530 s ou novou maskou.
ked stroje tak jedine Deutz-Fahr a Fendt

Příspěvky: 127
Registrován: 29 úno 2008 14:34

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod Cecka » 21 kvě 2008 23:01

...smazáno...
Naposledy upravil Cecka dne 29 pro 2008 10:13, celkově upraveno 1

Příspěvky: 216
Registrován: 15 úno 2007 19:24

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod zetorista » 03 led 2009 21:10

chlapi!!!! na neti sem viděl qvadraka jak si to upaluje s taženou řezačkou JF hnanou přez vývodák!!! kde ten vyvodový hřídel natom vzali??? to samý i pasák chlenger!!! to je na přání nebo jenom pro USA :?:

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod Vaclav UPZT » 04 led 2009 15:02

Vývoďák není problém i dodělat,na převodovce je víčko,místo něj dáš sestupnou převodovku,pak domečky pro ložiska,vše je na montáž připraveno u Vás na Slovensku minimálně jeden tak jezdí.
Mimochoden je to jednoduší než namontování zadních ramen. :D

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod chomyz » 12 led 2009 18:30

Jen tak pro zajímavost - už v 60.letech se prodával čtyřpásový traktor s označením Quad-trac, jehož dva motory dávaly dohromady cca 770 koní. Ale nebyl značky Case... :D

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod Vaclav UPZT » 13 bře 2009 13:14

chomyz píše:Jen tak pro zajímavost - už v 60.letech se prodával čtyřpásový traktor s označením Quad-trac, jehož dva motory dávaly dohromady cca 770 koní. Ale nebyl značky Case... :D


Čtyři pásy používali Rusáci na Sibiři dávno před tím než u Staigeru.
Case nemohl mít Qwadraca dříve než koupil rodinný podnik Staigerů což bylo někdy v osmdesátých letech podle toho co nám řekli na exkursi ve Stayeru(taky koupen značkou Case začátkem devadesátých let).Do té doby se prý kloubovými traktory Case prý nezabýval.

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod chomyz » 13 bře 2009 18:19

No já měl na mysli dva napevno spřažené "dual" Cat D9G, později D9H, ovládané jednomužně. Jinak velké kloubáky dělal třeba International, který se pak právě spojil v 1.pol 80.let s J.I.Case. No a v 1986 polkli toho Staigera. Jinak samotný Case dělal i své největší traktory i s řízením 4 kol ale pokud se nepletu, tak velké typy až 400k jako řada 4800 opravdu kloubové nebyly, byť tak zdánlivě vypadají?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 257
Registrován: 30 pro 2005 19:32
Bydliště: MladoBoleslavsko

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod vasek » 14 bře 2009 02:55

chomyz píše:No já měl na mysli dva napevno spřažené "dual" Cat D9G, později D9H, ovládané jednomužně. Jinak velké kloubáky dělal třeba International, který se pak právě spojil v 1.pol 80.let s J.I.Case. No a v 1986 polkli toho Staigera. Jinak samotný Case dělal i své největší traktory i s řízením 4 kol ale pokud se nepletu, tak velké typy až 400k jako řada 4800 opravdu kloubové nebyly, byť tak zdánlivě vypadají?

Case dělal také velké traktory jak říká Chomyz, ale mám takový pocit že některé modely měly i krabí chod viz následující odkaz výkon byl zhruba do 400 koní a motor a možná se pletu byl od firmy Scania.

http://www.toytractorshow.com/4894.htm

http://www.youtube.com/watch?v=nF5Sw3Bc ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=bacMQcnD ... re=related

International mimo jiné vyráběl také kloubové traktory a jeden z mnoha řad měla označení 70xx a mimo jiné se spolu s Steigery a pluhy od stejné firmy prodávaly za dob před rokem 89 v Madarsku ve žluté barvě pod názvem Rába. Je dost možné, že tam byly vyráběny licenčně.

http://www.youtube.com/watch?v=h_QVB8yh ... re=related
http://www.mezogeparchivum.hu/tema_magyartraktor.html
http://www.mezogeparchivum.hu/Szantas/rabaih735_d.html

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod Vaclav UPZT » 16 bře 2009 21:42

Trocha historie :STAIGER

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod chomyz » 17 bře 2009 18:47

to vasek: díky, já úplně zapomněl, že tady se odkazy dávat můžou... :) Jinak ty Ráby se dělaly v Maďarsku v mnoha typech a objevovaly se i pod názvem Rába- Steiger, dodnes jich tam jezdí hodně. Takřka všechny velké traktory (i ty TractionKing s řízením krabem) od firem, které se postupně pospojovaly do dnešního Case-IH jsou krásně k vidění na konedata.net. Teda pokud neva finština... :)
Naposledy upravil chomyz dne 19 bře 2009 08:59, celkově upraveno 1

Příspěvky: 112
Registrován: 28 říj 2008 21:00
Bydliště: Vých. Slowensko

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod Frantík SK » 17 bře 2009 20:45

Tiež som niekde cital, ze traktory RABA boli v licencii vyrabane Steigery, konkretne typ PANTHER. Zopar sa ich objavilo aj na Slovensku, jedna jazdi v podniku Agro Mold pri Kosiciach, este minuly rok tahala na jar tazke brany, ale tento rok uz s najvacsou pravdepodobnostou bude len slapat na jame. Skoda, mohli byt pekne fotky... :(
Byť poľnohospodárom nie je povolanie, ale poslanie.

Příspěvky: 123
Registrován: 25 říj 2007 15:51

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod Vaclav UPZT » 18 bře 2009 18:21

Rabu jsem poprvé v životě viděl ve Vnorovech na mistrovství orby RVHP v roce 1980 možná o dva roky dříve.
Jezdili s nima Maďaři,ale byli tam docela jako aucaidři,protože v jejich kategorii,tenkrát kraloval bezkonkurenčně pan Olmer s Kirovcem K 701.
Tehdy i úspěšně začínal Václav Milík se Zetorem.

Příspěvky: 2
Registrován: 10 říj 2009 08:52

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod MichalSK » 10 říj 2009 09:26

Ahojte,
casto sa sem nedostanem, ale vzdy ked som na nete rad sa pozriem na FW.
So zaujmom som cital Vase prispevky ohladom pasoveho STEIGERA. Nechcem aby to vyzeralo ze chcem poucovat, ale mam pocit, ze pri komentaroch tychto traktorov casto abudate preco vlastne vznkla takato konstrukcia.
Jednou z pravd, ktora sa tu casto spominala je ze cielom bolo a je znizenie tlaku na podu. Sanozrejme ze sa to da dosiahnut rozne:
-u kolesovych traktorov sa zvysi pocet pneu na naprave (dvoj.troj-montaz). Je to pomerne jednoduche riesenie, ktore samozrejme nevyzaduje podstatne zasahy di konstrukcie traktora. Problem nastava najma v Europe, kvoli legislative o povolenej sirke vozidla. V USA, kanade a pod, kde je hustota osidlenia omnoho mensia odpada mnozstvo prejazdov po vrejnych komunikaciach, pretoze traktory sa pohybuju prevazne v okoli centralne umiestnenej farmy a potom prechadzaju vlastne z pola na pole, alebo sa presuvaju po neverejnych cestach domov. samozrejme ze sa daj jazdit s dupla kolami aj v Europe, ale ruku na srdce namä ti ktori ste mali moznost toto soferovat, ze to nie je nic prijemneho obchadzat zaparkovane 120-ky pri ceste? V USA sa na klbovych traktoroch pouzivaju pomerne casto aj trojnomtaze, ale u nas su s tym problemy kvoli vyssie spomenutemu.

- pasovy traktor tym ze plocha pasov je neporovnatelne vyssia ako plocha stycnej plochy kolesovych traktorov znizuje tlak na podu uz svojou konstrukciou (zasa + lepsi prenos hnacej sily). Vyvinutie gumovych psasov vyriesilo aj problem s nicenim komunikacii prejazdami. Problemom pasoveho traktora zostava sposob otacania - pribrzdenie jednej strany sposobuje zvysenie trenia nasledne opotrebenie a namahanie pasov a aj tyn uz spomenute hrnutie pody pri otacani. Okrem toho z pohladu efektivity vyuzitia vykonu motora nie je vhodne vykon marit brzdenim.(je to ako keby ste slapali na bicykli a jednou brzdou by ste si do kopca pribrzdali). S tymto sa popasovali v Liebheri tak, ze pouzili hydropohony samostane na kazdu stranu. Tympadom bol vykon presuvany na tu stranu, ktora pocas zabacania prechadzala vonkajsim oblukom. (sorry ale niesom si isty, ci toto alebo podobne riesenie zaviedli aj v CAT a JD, ale myslim ze urcite ano). Problemy s trenim pasov ale zostavaju.

- Pasovy Steiger v sebe zahrna kombinaciu klboveho riadenia a teda mensie opotrebenie trenim a vyuzitie pasov, ktore so sebou nesie zvacsenie kontaktnej plochy a zmensenie tlaku na podu s lepsi prenos hnacej sily. Pouzitie pasov namiesto viacmontaze umoznuje znizit celkovu sirku stroja a tym splenie legislativne stanovenej maximalnej celkovej sirky stroja aj pri najvyssich vykonoch. da sa teda jazdit po ceste a pracovat setrne k pode:)

- Fendt trisix - splnenie celkovej sirky je jasne, ze? Problemy s opotrebenim samotnych pasov a sucasti pasoveho pohonu (kladky koleska avsetko okolo toho tiez), zaroven pouziva pneu standardnych rozmerov. Maximalizacia kotaktnej plochy pouzitim nie 4 ale 6-tich koles sa este da dodatocne (v urcitych medziach) regulovat podhustenim alebo prihustenim pneu.
Preto si nemyslim, ze by sa niekedy objavil TRISIX s dvojmontazou, co bol dotaz pri jeho videu.

Takze summa sumarum: pasy su ok, dupla kola su ok, pasovy Steiger je dobra myslienka (podlam,info co som cital zatial s technickymi problemami) a TRISIX.. Rozhodne by som ho nezatracoval - vysoky vykon so sebou nesie znizovanie prevadzkovych nakladov na ha, odpruzenie pohodu obsluhe, pouzitie pneu znizenie nakladov na opravy..
Ale ci to tak bude, este uvidime.

Este prosim o prepacenie za dlzku prispevku, ale snad sa vam bude pacit.

Příspěvky: 127
Registrován: 29 úno 2008 14:34

Re: čtyř pásový Case Steiger

Příspěvekod Cecka » 22 led 2010 12:35

V Hannoveru na výstavě sem si prohlížel Quadtraca a úplně mě šokovaly pásy.
Každý pás je slepený asi z šesti kusů po cca jednom metru. Spojení mezi jednotlivými kusy jsou s otřepy apod. vypadá to hrozně a určitě to neukazuje na kvalitní práci a kvalitní pás.
A taky sem si všimnul, že každá pásová jednotka má o cca 1,5-2 cm výš přední a zadní kolo proti kladkám! V podtatě se dá říct, že přesně pod kolem už je pás ve vzduchu. A traktor jede jen po kladkách (přeneseně řečeno).

http://www.uloziste.net/thumb/7069/DSCN2769_m800.jpg
http://www.uloziste.net/thumb/9158/DSCN2771_m800.jpg

Tady jsou k tomu obrázky, nevim jak tam dlouho vydrží.

PředchozíDalší

Zpět na CASE IH a STEYR

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků