5... versus 6...
Příspěvků: 63
• Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
5... versus 6...
chlapi potřeboval bych porovnat pětkovou a šestkovou řadu (nová) jde mně o 100 koní což je horní hranice u 5 a spodní u 6.
Potřeboval bych střízlivý odhad, ne dohady typu kup 6 je lepší.
Pokud to vyjde budu měnit jeden stroj ze své stáje, nepotřebuju koně, potřebuju traktor do dopravy, na postřiky (nesený 1000l) do přípravy (kompaktor 3-4m)
Jde mně o porovnání užitné hodnoty-ceny-a spotřeby nafty
dík
Potřeboval bych střízlivý odhad, ne dohady typu kup 6 je lepší.
Pokud to vyjde budu měnit jeden stroj ze své stáje, nepotřebuju koně, potřebuju traktor do dopravy, na postřiky (nesený 1000l) do přípravy (kompaktor 3-4m)
Jde mně o porovnání užitné hodnoty-ceny-a spotřeby nafty
dík
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: 5... versus 6...
Tak napíšem pár rozdielov prečo 6ku a nie 5ku...
U5ky-strašne malá kabína, u našej 5820 vysoká spotreba oproti (6020) no možno to vyriešili s tým CR, neviem posúdiť, agresívnejšie preraďovanie medzi stupňami pod zaťažením, necitlivá spojka (bez brzdy sa jemne nepohneš), nemožnosť odpruženej nápravy (ak s tým budeš jazdiť ty sám, tak jasná voľba), blbý systém pri vyberaní kabínových filtrov, horšia ergonómia vnútra, malá nádrž, blbá sedačka (rozmerovo aj kvalitou a to nemám 100kg ani 2m, sedačka je vzduchová, tá najlepšia aká ide do rady 5), zasekáva sa ručná brzda a omnoho viac malých drobností, ktoré ma presvädčili, že už nikdy nič nekúpiť skôr, ako si to vyskúšať a porovnať s inou modelovou radou.
U5ky-strašne malá kabína, u našej 5820 vysoká spotreba oproti (6020) no možno to vyriešili s tým CR, neviem posúdiť, agresívnejšie preraďovanie medzi stupňami pod zaťažením, necitlivá spojka (bez brzdy sa jemne nepohneš), nemožnosť odpruženej nápravy (ak s tým budeš jazdiť ty sám, tak jasná voľba), blbý systém pri vyberaní kabínových filtrov, horšia ergonómia vnútra, malá nádrž, blbá sedačka (rozmerovo aj kvalitou a to nemám 100kg ani 2m, sedačka je vzduchová, tá najlepšia aká ide do rady 5), zasekáva sa ručná brzda a omnoho viac malých drobností, ktoré ma presvädčili, že už nikdy nič nekúpiť skôr, ako si to vyskúšať a porovnať s inou modelovou radou.
Re: 5... versus 6...
Hale tuhle oázku jsem si taky položil v lednu a když tě potom prodejce dá nabídky tak zjistíš že 5100 stojí pomálu stejně jako 6230 rozdíl byl tuším 90tis což není nic v poměru k ceně traktoru, je na svůj výkon dost lehká má ji soused lisoval stim nějaký čas,ale řikal že se snim dost občas bál ted si koupil 6230P a řiká že je to rozdíl.Jo a já si nakonec taky vybral 6230P a snad ji budu mít do cca 3týdnů a to jsem si jí objednával v prosinci.Takže jestli přemýšlíš že ho budeš mít do začátku sezony tak stim nepočítej co mi řikal prodejce tak je při objednání ted termín dodání červenec.
Re: 5... versus 6...
No vypadá to tak že rozdíl v ceně naní až tak podstatný, proto asi fakt 6... odpružená náprava je sice pěkná ale je to ranec.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: 5... versus 6...
no ted byla odpružená náprava i kabína zdarma ale jen u premia.ale jestli chceš standart tak ho ted maj 6230 v akci za cca1mil.
Re: 5... versus 6...
A není těch 100 koní málo?Ta šestková řada je už dost těžký traktor a v dopravě to moc nepředvede.Já jsem vybíral mezi New Hollande taky mezi 5,,, a 6,,, řadou a nakonec jsem koupil traktor řady 6000 ale už šestiválec 126 koní a to bych řekl že je tak spodní hranice.Na 100 koní je dobrá řada 5.Ale je to jen názor.Vybírat i platit budeš ty.
Re: 5... versus 6...
Já yslim, že Bold moc dobří ví, co vybírá, navíc by se nejednalo o hlavní traktor. Kdybych měl volit mezi uvedenými, tak řada 6...řada 5 se mi nikdy nelibila vzhledově ani technicky. A ve finále už investice do odpružené nápravy (mimochodem jeji řešeni na JD mi připada jednoduché až geniální, díky čemuž bych i zkousl zelenožlutou barvu ), už v celkové částce investice nebude moc znát. Vzhledem k tomu, že by se pravděpodobně jednalo o "druhý traktor", tak to neni investice na 3-5 let, ale možná na desítky , bych se pár korun navíc určitě nebál.
Re: 5... versus 6...
Ahoj,poptával jsem se u kamaráda ten má 5720 tak i 6520.Jestli ho chceš jako druhý traktor do rozmetadla postřikovače tak ho ber,ale nezapomeň jakmile zkusíš něco lepšího tak se ti do starých vran už nebude chtít nehledě na to že typ 50xx s nabouchanou vlečkou taky není nic moc asi bych volil těžší typ nikdy nevíš co bubeš tahat a spotřeba už není žádný markatní rozdíl a zaleží jakou výbavu tam chceš mít.Ještě se chci zeptat u které firmy ho chceš koupit?
Re: 5... versus 6...
Sem vlastník šestkové řady a někdy v rámci spolupráce s kolegou jezdím jeho pětkou. Motoricky to celkem ujde ale pohodlí ergonomie nastupování do kabiny je o několik řádu níž než u šestky a jezdit ve dvou to už je celkem očistec. Ten traktor bych viděl někde na farmě v krmném voze, na poli už jen kůli malým kolům ne.
Nejlepší by bylo aby sis obě varianty vyzkoušel a pak uvidiš co ti nejvíc sedne. A tls je jasná volba ve splátkách to bude dělat položku nekolika piv.
Nejlepší by bylo aby sis obě varianty vyzkoušel a pak uvidiš co ti nejvíc sedne. A tls je jasná volba ve splátkách to bude dělat položku nekolika piv.
Re: 5... versus 6...
Dík za ohlasy a rady. opravdu jde o druhý traktor ne vlajkovou loď. Měla by ho dodat firma Lukrom.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: 5... versus 6...
Mám JD 5080 R jako hlavní traktor na malé farmě a plně postačuje.Z 6kové řady bych volil silnější ,těch 100k bude málo.Spotřeba bude v obou řadách při stejném výkonu stejná,motory jsou identické tzn. CR vstřikování.Co se týká ergonomie ovládání,tak je 6ková kabina jednoznačně lepší,ale ani 5ková na tom není nijak špatně v porovnání s konkurencí. Více info přes sz.
Re: 5... versus 6...
Když by si šel do řady 6030 premium tak tam je motor se čtyrma ventilama na válec,takže rorhodně menší spotřeba a myslím si že i delší životnost. Navíc v dopravě se při rychlosti nad 15 km/h zapíná navýšení výkonu, takže motory nejsou vůbec identické s řadou 5R. Já bych šel rozhodně do řady 6030 premium. Pohodlí je pohodlí a myslím si že zdraví máme každý jen jedno.Toť můj názor.
- lukasbranka1
- Příspěvky: 403
- Registrován: 28 zář 2007 21:13
Re: 5... versus 6...
zaklad motoru je naprosto stejny lisi se hlavou 6 standart je stejny 4,5 l 8 ventilu CR jako u 5
6 premio je 4.5 l 16 ventilu CR ale rizene turbo verte v konich neni az takovy rozdil ale v kroutaku je znacny jezdil jsem oboji
6 premio je 4.5 l 16 ventilu CR ale rizene turbo verte v konich neni az takovy rozdil ale v kroutaku je znacny jezdil jsem oboji
Re: 5... versus 6...
Doporučuji šestitisícovku, máme doma dvě a spokojenost. Spotřebu určuje ten činitel mezi volantem a pedálem . Vřele doporučuji odpruženou nápravu ať už si koupíš cokoliv. Bez odpružení to skáče jak koza, vím to protože soused má SE a víc jak 30Km/h se nedá jet.
- deere-hanys
- Příspěvky: 12
- Registrován: 24 dub 2011 21:57
Re: 5... versus 6...
ber 6....taky jsme se rozhodovali mezi 5 a 6 a nakonec jsme vzali 6230P........ty 5 sou takove male lehke....s lehkym traktorem nic neutahneš....
doporučuji premium,udpružena naprava,odpružena kabina,atd....
doporučuji premium,udpružena naprava,odpružena kabina,atd....
Re: 5... versus 6...
nepotřebuju "vlajkovou loď" potřebuju traktor lehký obratný a rychlý,
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- deere-hanys
- Příspěvky: 12
- Registrován: 24 dub 2011 21:57
Re: 5... versus 6...
my mate tu 6230P taky jenom do postřikovače,občas nějaka doprava,kopani brambor,a jine lehčí prace....
- Frantík SK
- Příspěvky: 112
- Registrován: 28 říj 2008 21:00
- Bydliště: Vých. Slowensko
Re: 5... versus 6...
Zdravím Vás, v tejto dobe už asi máte voľbu traktora za sebou, tak by ma zaujímalo, pre aký typ ste sa nakoniec rozhodli.
Byť poľnohospodárom nie je povolanie, ale poslanie.
Re: 5... versus 6...
za mně rozhodlo bodové hodnocení dotačního titulu. Jelikož stát nedal tak já taky nedám, nejsem blázen a do půjčky přes mega nejdu. Na to nemám rozlohu.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: 5... versus 6...versus 7
Zdravím všechny. Poněkud se doba změnila a jelikož se poohlížím po náhradě za 16145 tak bych měl pár dotazů na znalce v oboru. Potřeboval bych náhradu za zetoráckých 160 koní, tudíž se chci zeptat, je dostačující starší 6ková řada nebo se mám poohlédnout po 7? Potřebuju traktor mezi 150-200k. rozměrově by měl mít než 3m šířky a 3,20 výšky. 3okruhy hydrauliky (minimálně) vývoďák stačí klasika 540/1000. přední ramena nutností nejsou a o nakladači taky neuvažuju. Potřebuju to jako tahouna do pluhu, na přípravu, setí a do dopravy k autovleku. Cenovka kolem 500-700 bez dph. Preferuju jednoduchost, tudíž minimum elektroniky, ovšem klimu a rádio chci Po čem se tedy pouhlédnou, popřípadě jaké bylo značení těchto traktorů, páč se v tom opravdu nevyznám. Dík. P.S. zatím sbírám informace od všeho co odpovídá mým požadavkům
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: 5... versus 6...versus 7
bold píše:Zdravím všechny. Poněkud se doba změnila a jelikož se poohlížím po náhradě za 16145 tak bych měl pár dotazů na znalce v oboru. Potřeboval bych náhradu za zetoráckých 160 koní, tudíž se chci zeptat, je dostačující starší 6ková řada nebo se mám poohlédnout po 7? Potřebuju traktor mezi 150-200k. rozměrově by měl mít než 3m šířky a 3,20 výšky. 3okruhy hydrauliky (minimálně) vývoďák stačí klasika 540/1000. přední ramena nutností nejsou a o nakladači taky neuvažuju. Potřebuju to jako tahouna do pluhu, na přípravu, setí a do dopravy k autovleku. Cenovka kolem 500-700 bez dph. Preferuju jednoduchost, tudíž minimum elektroniky, ovšem klimu a rádio chci Po čem se tedy pouhlédnou, popřípadě jaké bylo značení těchto traktorů, páč se v tom opravdu nevyznám. Dík. P.S. zatím sbírám informace od všeho co odpovídá mým požadavkům
Zdravím, možná by stačila i ta starší šestková řada 6820/30 či 6920/30 ,ale tam se pravděpodobně nevejdeš do cenovky, co jsem tak koukal po netu jsou porad kolem milionu. Starší řada 7- třeba 7810 prý byly slušné a jednoduche traktory a dal by se najít i v požadovaném cenovém rozmezí. Ovšem osobní zkušenost mam je se slabšímy 4 válci, nebo ted s novým Rkem...Nicméně v sousedním druzstvu mají 7810 snad od nového a co vím od chlapů, tak o něm dlouhodobě říkají, že to je nejspolehlivejsi traktor na družstvu ( mají dalších asi 6 Massey Fergusonu). Kromě bežných provozních oprav dělali tuším jen převodovku, když jim do ní "nepřizpusobivy" dnes už byvaly zamestnanec nasypal kyblík písku. Takže se osobně te "desitkove sedmičky" nebál když dobře vyberete mohla by sloužit leta.
Re: 5... versus 6...
značenie modelov:
prvé číslo je trieda, druhé výkonová trieda (najvyššie najlepšie, po 4 je štvorvalec, nad je 6val), posledné dva čísla je rada 00,10,20,30 (to isté ako u zetora 160,161,162)
radu môžeš mať od 00, 10 - tam je v 6 triede max 140 k
20, 30 - tam je v 6 max 160k (navýšenie a prkotiny)
u 20 sa robila 6920S čo bolo 160k, 6920 mala menej koní. Myslím, že ako náhrada 16145 perfektná voľba.
ak chceš viac tak potom 7 trieda tam je opäť rada 00,10, (76.., 77.., 78..),20, 30
Doporučoval by som 7810, možné navýšenie výkonu aj cez 200k a myslím, že najspoľahlivejšie.
Od 2001 bola možnosť aj s TLS (odpružená p. náprava), pri najmladších možnosť aj 50km/h
Prevodovky 6x4 (4 stup. pod záťažou), plný powershift alebo aj vario.
Najväčší problém je, že majitelia vedia čo držia v rukách a od toho sa aj odvíjajú ceny 10 rady
už len vybrať
prvé číslo je trieda, druhé výkonová trieda (najvyššie najlepšie, po 4 je štvorvalec, nad je 6val), posledné dva čísla je rada 00,10,20,30 (to isté ako u zetora 160,161,162)
radu môžeš mať od 00, 10 - tam je v 6 triede max 140 k
20, 30 - tam je v 6 max 160k (navýšenie a prkotiny)
u 20 sa robila 6920S čo bolo 160k, 6920 mala menej koní. Myslím, že ako náhrada 16145 perfektná voľba.
ak chceš viac tak potom 7 trieda tam je opäť rada 00,10, (76.., 77.., 78..),20, 30
Doporučoval by som 7810, možné navýšenie výkonu aj cez 200k a myslím, že najspoľahlivejšie.
Od 2001 bola možnosť aj s TLS (odpružená p. náprava), pri najmladších možnosť aj 50km/h
Prevodovky 6x4 (4 stup. pod záťažou), plný powershift alebo aj vario.
Najväčší problém je, že majitelia vedia čo držia v rukách a od toho sa aj odvíjajú ceny 10 rady
už len vybrať
Re: 5... versus 6...
bold píše:za mně rozhodlo bodové hodnocení dotačního titulu. Jelikož stát nedal tak já taky nedám, nejsem blázen a do půjčky přes mega nejdu. Na to nemám rozlohu.
Zdravím , , to stou rozlohou nemyslíte asi vážně,znám kluky co mají daleko méně hektaru a mají nové traktory ,nechci být drzá ale je to asi otom jak kdo umí
Re: 5... versus 6...
Jasná voľba 6920S, bez odpruženej nápravy "TLS" nekupovať nič!!! v čom bude sedieť majiteľ...
7710 a 7810 sú s TLS dosť drahé, sú väščšie, zastarelejšie a náchylné k hrdzaveniu.
7710 a 7810 sú s TLS dosť drahé, sú väščšie, zastarelejšie a náchylné k hrdzaveniu.
Re: 5... versus 6...
adriana píše:bold píše:za mně rozhodlo bodové hodnocení dotačního titulu. Jelikož stát nedal tak já taky nedám, nejsem blázen a do půjčky přes mega nejdu. Na to nemám rozlohu.
Zdravím , , to stou rozlohou nemyslíte asi vážně,znám kluky co mají daleko méně hektaru a mají nové traktory ,nechci být drzá ale je to asi otom jak kdo umí
No ono to jde, neříkám že ne. Ovšem já nemám povahu na to abych si půjčil přes mega. Nikdy jsem půjčky neměl a odmítám se na staré kolena věnovati půjčkám. Není problém půjčit si, ovšak dojde li k problému (stačí nepřízeň počasí dva roky po sobě a je vymalováno) tak je problém se splácením, pak je odebrán stroj a je to kolotoč problémů. Mám rodinu, dvě děti, opravuju barák, Zemědělství je mým koníčkem a zaměstnáním, ovšem jako majitel mám své zásady a tudíž vím že brát půjčku na nový stroj je pětiletka problémového spaní. Ano, mám spoustu kamarádů, kteří mají stroje přes mega, ovšem taky vím jaké mají obavy při každém vznikajícím problému s počasím. Rozdíl je taky kde hospodaří, ono mít 60ha v nížině není to samé co v kopcích, rozdíl v dotacích jest dosti velký. (mít 4 nebo 10 je fakt rozdíl) Každopádně vím že když nahamouním nějakých 400, za 200 dám traktor protihodnotou, a 200 vezmu jako úvěr tak jsem v klidu, ovšem nemít ani vindru a vzít novotu, tak na to nemám nervy. Je to otázka přístupu k financím, každý jsme jiný, někdo spí klidně i když dluží 10 mega, někdo má problém když dluží 100kč. Takže prosím o toleranci mého názoru.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: 5... versus 6...
Nechcu kafrat,ale u takle starýho traktoru bych si nechal min 100tis.na případnou opravu a pro to klidné spaní až se něco vytelí. Nevím kolik bude mít mth. ale třeba taková převodovka tam se toho moc za 20tis nespraví.
Re: 5... versus 6...
Každopádně děkuji za vaše rady (sem poněkud opoměl poděkovati) A ohledně oprav, stovku mívám na komoře pro strýčka příhodu normálně. Jakmile jdu na účtu pod 100 tak jsem značně nervózní. Jsem zastáncem vlastních rezerv. Tohle je jen jedna z variant. Věřím že do 600 tisíc seženu rozumný stroj. Jsem odpůrce elektroniky avšak doba pokročila tudíž se jí nelze zcela vyhnout. Když poteče do bot tak holt ivestuju do diagnostiky. Mám drobně vybavenou dílnu, tudíž jsem schopen většinu prací zvládnout sám.
Spíše než zemědělec jsem "od černého". Škola mně vybavila běžným vzděláním coby mechanika, pokud se dovzdělám tak jsem schopen přeskládat cokoliv. Kontakty na práce na které nejsem vybaven jsou taky. Tudíž ceny oprav jsou pro mně pouze v náhradních dílech. To že právě ND jsou pěkně mastné, tak to jest mně známo. Avšak už je to jedno, jestli je to JD,DF,NH. pouze zetor je o dost níž. Každopádně preferuju klasickou převodovku s řazením 3-4 stupňů pod zatížením, Automaty mně nelákají ač jsou pohodlnější.
Spíše než zemědělec jsem "od černého". Škola mně vybavila běžným vzděláním coby mechanika, pokud se dovzdělám tak jsem schopen přeskládat cokoliv. Kontakty na práce na které nejsem vybaven jsou taky. Tudíž ceny oprav jsou pro mně pouze v náhradních dílech. To že právě ND jsou pěkně mastné, tak to jest mně známo. Avšak už je to jedno, jestli je to JD,DF,NH. pouze zetor je o dost níž. Každopádně preferuju klasickou převodovku s řazením 3-4 stupňů pod zatížením, Automaty mně nelákají ač jsou pohodlnější.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- Frantík SK
- Příspěvky: 112
- Registrován: 28 říj 2008 21:00
- Bydliště: Vých. Slowensko
Re: 5... versus 6...
Nazdar bold, pokiaľ chceš nahradiť 16145, tak by Ti úplne stačil šesťvalec JD s výkonom okolo 120-140 HP, bez problémov tu tieto traktory zvládajú náradie čo predtým ťahali staré 16145, to isté platí aj v prípade, že ide o inú značku( Case, NH). Pokiaľ by to mal byť jednoduchý traktor, príp.použitý stroj,tak by bola lepšia stará rada 6810, 6910, alebo 6820. Ceny ojazdených 6x10 sú stále na vysokej úrovni, sú to nezničiteľné stroje, aspoň čo vidím po okolí, ja mám osobne len malú skúsenosť s 6420S, ale bez problémov si poradil so 4 radličným KUHN Master aj v ťažkej pôde, kde by 16145 plakala hlavne kvôli prevodovke a hydraulike. Tie staré 7810 sú tiež strašné držiaky (hrubé železo ), ale ich najväčší problém je že pred 10-15 rokmi to boli u nás najpredávanejšie traktory, a dnes majú všetky hádam cez 10000 mth, a to sa môže vysypať čokoľvek kedykoľvek, lebo vtedy nahrádzali ŠT 180 a nikto ich veru nešetril, osobne som sedel v jednom 7810 pred 5 rokmi, vtedy mal 13500 mth a ten traktor ešte dodnes jazdí v inom podniku, ani si nechcem predstaviť, koľko má natočené dnes... ale je tu jeden zaujímavý kúsok, ku ktorému nemáš z Moravy ani tak ďaleko http://stroje.bazos.sk/inzerat/30943146 ... e-1780.php vyzerá to na poctivé mth a prvý majiteľ, tak sa popýtaj. 7450 mth je pre 7810 akurát tak po zábehu vo vedľajšom podniku majú taký ako hlavný traktor na 500 ha ornej, takže smelo do toho.
Byť poľnohospodárom nie je povolanie, ale poslanie.
Re: 5... versus 6...
dík za odpověď. Potřebuju minimálně 150 koní, těch 170 by bylo ideál, radší mít výkonovou rezervu, než to tlačit nadoraz, což je dnes právě moje 16145, ta jede na 100% v 6 radličném pluhu i v 8m smyku. i když 4m secí mašina potřebuje tak 120 koní.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Příspěvků: 63
• Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků