Forschritt ZT 300, 303, 323

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod CBS » 21 úno 2008 22:12

Chcel by som osloviť ľudí, ktorý maly alebo majú nejaké dočinenia s týmito strojmi, aký majú názor na prácu s nimi dnes,....

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod neznalek » 21 úno 2008 22:29

zdrawim nekolik let jsem jezdil s ZT 303...na svou dobu asi jeden z nejmodernejsich traktoru (tenkrat).....dostačí i dneska, když oželíš komfort a vubec prostor v kabině a mas dostatek prostředku na naftu, protože spotřeba ne vysoka...jinak jednoduchej stroj na kterym si i cvičena opice dokaže opravit temeř všechno...ND díly se jeste sehnat nechaj (Helmuti to mely vymysleny s unifikaci vskutku dokonale), ale i tak už jsou to dneska stroje za zenitem.. i kdyz pro mensiho soukromnika určitě jeste postačí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod CBS » 30 bře 2008 01:03

A čo 323 osobne som v tom ešte nesedel, ale vraj šepot kvetín, kabina je vraj tichšia ako na Z 12145, kvapalinová spojka s posilňovačom, zadná uzávierka dif. na vzduch, 4 rychlosti na hlavnej páke a násobič na gombík. KeĎ sa na ňom už toľko vyhrali, mohli dať doňho už aj nejaký lepší motor :idea:

Příspěvky: 6
Registrován: 02 dub 2008 21:16

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod FORTSCHRITT ZT 303 » 02 dub 2008 21:54

zdravim, mame ZT 303 doma, je to paradni stroj, malokterej traktor srovnatelnych parametru se tak statecne pere se vsema nastrahama.snad jen zetor forterra 12441.. neni to teda original ale prestaveny.. casem sem hodnim nejaky fotky, ale z origo 303 zustalo jen par veci.tak prestavba od predu do zadu: je to na vetsich kolech, v predu aj v zadu, motor - IFA W 50 4 valec 120HP (udava vyrobce), jinak motor trochu prekopanej - uprava vyfuku, komin veden po kabine, zhavici svicky z LIAZKY (2x 1000W), vyhrivani chladici kapaliny (230V 1000W), alternator LIAZ (45A), ventilator chlazeni - upraveny lopatky (delsi a sirsi), spojkovy posilovac LIAZ (zatim ovladana pouze pojezdova lamela), prevodovka bez uprav, jen chlazeni oleje (olej z prevodovky pouzit soucasne pro hydrauliku), olejove cerpadlo ORSTA, ovladani vsech uzaverek elektropneuamticky. Dalsi uprava je kabina, blatniky atd., upravena sedacka ISRI vzduchove odpruzena (ze SCANIE), radici paky vedle sedadla. Dale pak osvetleni - v predu ram se dvema halogen. lampama (2xH4 70/75W), pod prednim ksiltem strechy halogeny 4xH3 (4x100W), na predni strane zadnich blatniku blinkry s obrysovkama, vzadu na blatnikach dve petikomorovy lampy, pod zadnim ksiltem strechy halogeny (2x70W). Jo a rychlost - vmax= 45km/h :D - delaj to ty velky kola. s prestavbou zacal kamarad, pokracujem ja a táta. no jeste mame v planu plno veci :)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod CBS » 04 dub 2008 22:18

Kokso, zadá sa že ste sa riadne pustily do úprav :shock: . To zo spojkovým pedálom z liazky, nie je zlý nápad, už som to videl tak prerobené, ale pôvodný vzducový valec bez pomoci vytlačí iba pojazdovú lamelu, šlo by to vyriešiť pridaním ešte jedného valca, ktorý by bol ovládaný ručne, len je trocha problém z jeho umiestnením. Zaujímalo by ma, ako ste prerobili tie schalt páky vedľa sedadla :idea: . ja by som chcel prekopať kabínu, lebo je to hrôza, odhlučniť ju, na podlahu chcem dať niečo podobné ako je v crystaloch, prípadne tvrdený polystirén a utesniť špáry nad zadnými blatníkmy (asi prikrútenim vinkolov a silikonom). A ešte ma zaujíma, či to v zime dobre štartuje s tymy žhavičmi z liazky aj keď nedáte zohriať vodu.

Příspěvky: 2
Registrován: 11 dub 2008 23:33

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod Chroust » 19 dub 2008 14:27

Ahoj lidicky,dost casto jezdim s ZT303 a HSS100,predtim obcas s Zetorem 10145,silove na Ifu nema,v komfortu vede Zetor,kdyz se s Ifou jezdi slusne je to naprosto bezporuchovy stroj.U krystala me dost zlobilo hydraulicke zapinani nahonu a pulky.Na svou dobu nemely konkurenci,tady u nas v te dobe zacinaly Zetory s 6911,ale vetsinou se jezdilo se Suprama a 3011.

Příspěvky: 6
Registrován: 02 dub 2008 21:16

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod FORTSCHRITT ZT 303 » 23 dub 2008 21:08

CBS píše:Kokso, zadá sa že ste sa riadne pustily do úprav :shock: . To zo spojkovým pedálom z liazky, nie je zlý nápad, už som to videl tak prerobené, ale pôvodný vzducový valec bez pomoci vytlačí iba pojazdovú lamelu, šlo by to vyriešiť pridaním ešte jedného valca, ktorý by bol ovládaný ručne, len je trocha problém z jeho umiestnením. Zaujímalo by ma, ako ste prerobili tie schalt páky vedľa sedadla :idea: . ja by som chcel prekopať kabínu, lebo je to hrôza, odhlučniť ju, na podlahu chcem dať niečo podobné ako je v crystaloch, prípadne tvrdený polystirén a utesniť špáry nad zadnými blatníkmy (asi prikrútenim vinkolov a silikonom). A ešte ma zaujíma, či to v zime dobre štartuje s tymy žhavičmi z liazky aj keď nedáte zohriať vodu.

zdravim, jo v zime kdyz startujem bez ohrevu vody tak to tak na 5 pokus pri -15. jinak s ohrevem na brnk. s tema schaltpakama to nevim presne, delal to kamarad, mel jsem to rozdelane a hridele(v radicim domecku), ktere jsou ovladany pakama jsou vyvedeny dozadu. trosku to upravoval ale jak, to presne nevim. s tim spojkovym posilovacem je to problem, ale táta si s tim zkousel pohrat a nahaonova mu chodi asi do 1/3. dal tam ten valec sikmo k pace co ovlada vypinaci lozisko a zkratil mu paku - tak je to ted o neco citlivejsi. rikal jsem si taky ze dva valce (ten druhy klidne mensi) budou dobry reseni, ale pustil se touto cestou. pokud by jste mel zajem o nejake fotky tak me icq je 334-894-942

Příspěvky: 240
Registrován: 07 úno 2007 08:13

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod zemědělec » 26 dub 2008 13:45

Ahoj lidi, měl jsem devět let zt303 a vůbec se mi po něm nestýská, je to traktor jenom na hrubou práci a potřebuje hodně místa na otočení. Chválit můžu tahové vlastnosti za sucha, spolehlivost a slušnou spotřebu - 218g/kwh.Nedostatek přev. stupňů, komplik. hydraulika, starty v zimě, spojka, velké vibrace a malá průchodnost jsou některá negativa. Ale cenově velice dostupný stroj.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod CBS » 26 dub 2008 16:26

zemědělec píše:Ahoj lidi, měl jsem devět let zt303 a vůbec se mi po něm nestýská, je to traktor jenom na hrubou práci a potřebuje hodně místa na otočení. Chválit můžu tahové vlastnosti za sucha, spolehlivost a slušnou spotřebu - 218g/kwh.Nedostatek přev. stupňů, komplik. hydraulika, starty v zimě, spojka, velké vibrace a malá průchodnost jsou některá negativa. Ale cenově velice dostupný stroj.

V celku tento popis sedí, ale priechodnosť nemá najhoršiu bez agroháku, na ňom sme už pár krát vyseli aj mi a tá prevodovka no medzi rýchlosťou III-2 a III-3 je dosť veľký rozdiel, na cesťe s plnou 9-tonko si to vyžaduje funkčný násobič, novšia 323 už mala 4 rýchlosťi na hlavnej páke.

No celkom ma prekvapuje že spomínaš slušnú spotrebu, väčšinou na ňu všetci nadávajú :o napr v porovnaní z crystalom

Příspěvky: 240
Registrován: 07 úno 2007 08:13

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod zemědělec » 26 dub 2008 18:47

Nevím jakou spotřebu má původní motor, já tam měl z kombajnu 100k a 2100ot/min. Na poli jsem jezdil na cca 1700ot. a spotřeba byla lepší než u osmdesátky crystala.No a u 512 jsem taky spokojenej se spotřebou, ale pozor na správný předvstřik to dělá hodně.

Příspěvky: 2
Registrován: 11 dub 2008 23:33

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod Chroust » 26 dub 2008 23:31

S tou spotrebou je to fakt.Pri orbe na jednom poli se stejnym,nemeckym pluhem mel Crystal 10145 skoro o 1/4 vetsi spotrebu nez ZT303.Pri doprave v kopcich je nutny nasobic krout.momentu(pulky),s 10kubikovym fekalem v nekterych kopcich podkrkonosi to ani III/1 nebere.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod CBS » 28 dub 2008 00:16

Na jednej 303 máme nové čerpalo z autožeriavu (2500 ot/min, cca 126 HP, odstredivý regulátor predvstreku), ale spotreba bola okolo 45l na 100km v mierne kopcovotom teréne striedavo plný, prázdný vlek 9t, plyn na podlahe aby som stíhal ku kombajnu :roll:

Příspěvky: 13
Registrován: 25 kvě 2008 13:41

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod hotday » 25 kvě 2008 14:44

Dobry den,

Takze ja som zo SR.
Chcel by som vyjadrit k tomu cerpadlu z toho zeriavu jedna sa o to, ze pri tom nastavovani predstreku je tam obmedzovaci regulator..to znaci ze bud je plny plyn, alebo volnobeh. takze odporucam prelozit regulator z povodneho lebo tam je vykonnostny regulator.predstrek je tiez velmi citlivy, odporucam nastavovat v jazde do kopca, a hned clovek vidi, ze ci to ma dobre, alebo nie a tiez sa do sledovat na teplomeri. podla toho, ze ako sa rychlo zohrieva. ja som tam buchol vstrekovace z LIAZ som len prevrtal diery na drziaku, tie kde idu 8 skrutky lebo na ifa drziaku su 9 a na liaz su 8,2 tak som to dal na 9 a skoro to tam sedi...treba vsak dat pozor pri dotahovani..a tiez na pootocenie trisky, pouzil som to iste ako na liaz.( som to robil, lebo som nevedel zohnat lacne a kvalitne trisky)a teraz to startuje na supu a zhavic mam len z AVIE. :D
Dalsi moj "tunning" bol, ze som tam hodil TURBO. jedna sa to, ze ked som nastavoval ten predstrek, tak som si vsimol, ze proste to hned hodilo plamen do vyfuku tak som usudil, ze ma malo vzduchu, tak som mu ho tam dal viac.Vrelo odporucam, lebo spotreba isla dolu a vykon isiel hore...ma to okolo 130-140ps. potom samozrejme treba tiez upravit predstrek...vykon sa tak zvysil, ze teraz idem vsade o stupen vacsou rychlostou. a motor je zivsi. na volnobeh ho tak netrasie. a to ho drzim na takych 600ot/min. PS: VYHRADZUJEM SI AUTORSKE PRAVA... :D
inac, o kluku sa nemusite bat, som kupil s chybou motora, z 3tieho skoku (valca) chybali 2mm..tak som to navaril specialnym materialom a potom som to vystrel pod lisom som to prehol okolo 1cm a nepukla...tak myslim, ze ani v motore nepukne.. :D
este ohladne toho posilovaca z LIAZ, ja som tam dal radsej posilovac z tatra, je lepsi, lebo ma vacsi priemer a tiez je kapalinopeumaticky a dal som to do tej diery co bolo to prepojovacie tiahlo ku pedalu(na povodnom) ale slo to tazko, tak som tam dal pomoci valec z V3S z brzd a dal som ho do tej spodnej diery kde bol zaprety aj povodny valec (ZT303) a hned je to lepsie. v pohodke to staci... ide to tak trosku tazsie ako na osobnou aute...ale nieje to vobec hroza, lebo ja na tom vyoravam sneh v zime a tam tu spojku parkrat stlacim a v som v pohode..posilovac z TATRA je vhodnejsi, lebo je tam diera, z kt. ja natiahnuta brzda do prevodovky na tatre, tak z nej treba natiahnut aj na ten pomoci valec aj na brzdu do prevodovky. je to vlasne diera z kanala v kt. je uz vzduch na valec. je to uz ten zregulovany vzduch. trosku dlhsie to vypusta, ale to su asi len 2sec...to nikomu nevadi..ked ho rychlejsie pustim, tak tak trosku skoci...ale je to lepsie ako na povodnom...

pre dalsie info sem len napiste..alebo ked nebudem dlho odp. tak mi napiste mail.
PS: potrebujem zohnat zadny satelitny kôš, lebo ten chlapik predomnov tam nemal olej, tak mu kus urobil tunning, tak neviete nieco?? zohnal som novy, ale za 3000sk a celu prevodovku viem za 10000 a to sa neoplati..tolko zas do toho nevrazim. je to len pre vlastnu potrebu doma..nemam ani podu.
som fanatik do motorov.. :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod CBS » 25 kvě 2008 22:58

K tomu čerpadlu asi toľko, viem ako vyzerá obmedzovací a ako výkonnostný regulátor, práve preto som písal že z autožeriavu, lebo ten potrebuje výkonnostný reg. kvôli pracovným otáčkam (olejové čerpadlo). Toto čerpadlo má teda výkonnostný regulátor, má však aj odstredivý regulátor predstihu a ten ma dosť zaujíma, lebo na motory kombajnov a traktorov ho nemajú, no neviem prečo azda pre menší rozsah pracovných otáčok, inú zámienku v tom nevidím :?
Tá spjoka, nejaký prevratný nápad na to nie je, azda zohnať to zo ZT323. Mne až tak neprekáža, keď sa to nastaví podľa návodu, tak sa na to dá zvyknúť, len staršie tipy majú klasický ventil a ten pomaly vypúšťa vzduch, to je dosť na figu najmä pri podraďovaní v kopci, ale novšie majú iný, ten odpúšťa rýchlejšie to je už v pohode.

K tomu planétovému reduktoru azda iba toľko že kým sa to nerosipe asi to nemá zmysel riešiť, ale inak jeden Maďar dovážal kvantá strojov bývalej NDR, mal tam hrúzu techniky aj niekoľko ZT a pomaly to rozpredával, určite by sa uňho niečo našlo možno by som naňho vedel zohnať ešte kontakt :wink:

Příspěvky: 13
Registrován: 25 kvě 2008 13:41

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod hotday » 26 kvě 2008 12:04

no, hej ale nespecifikoval si, ze aky mas regulator, si sa stazoval len na spotrebu.
a ja ked som si daval generalkovat cerpadlo, tak som chcel, nech mi chlapik(robi cerpadla uz asi 20-25 rokov) prehodi odstredivy regulator predstihu a ten mi hned povedal, ze to nemoze byt s vykonnostnym regulatorom, len s obmedzovacim.
o otackach nic neviem...ale tie si vies obmedzit na palivovej tyci...takze v tom to myslim, ze to nebude..skor to, ze to to nejde do kopy.
mozno sa ti nezda, ze ta spojka nieje prevratny napad, ale ja by som ta chcel vidiet, ze ako by si vytlacil rychlost, s posilovacom zo ZT323, lebo tam je to vzduchovo-kapalinovo-hydraulicka spojka...dve veci mas, ale ta tretia ti chyba pri starte..a ked by si to roztahoval, ale tak...no, neviem...oproti tomu, pri tatre posil, vytlacis pojazdovu ani nevies..
ps:kamarat mal zt 323 a nahanal traktor po poli, lebo tam nechal rychlost a pri starte vytlacil len spojku, kt. sa nevypla, tak povedal, ze uz nikdy nenecha rychlost v zt 323. :D

o tom madarovi viem, ja ho poznam, on to vsetko postupne vyvaza uz do srotu...ale cloveku povie, ze to je zt, to je strasne drahe...ale ked by som bol madar, tak by sa s nim dalo dohodnut...co niesom...ale ja som zhanal stalitny kos, kde su satility..v zadnom moste...na com je tanierove koleso..to ja zhanam...nie koncovy planetak...ale ked by som mal na to viac casu, tak to v pohodke urobim...bez problemov...ale nemam...a aj sa bojim, ze ci by som sa trafil do osi..bol by to problem vycetrovat...z toho mam zle myslienky...inac nemam strach...
ps: u toho madara som bol min. rok a tam som videl vahadzane satelitne kose vonka na dazdi ale on povie, ze to je bez chyby...mam na to svoj nazor..

Pocuj, chcel by som Ta poprosit, ci by si neposlal ten navod na nastavenie spojky, lebo ja som ho nemal, ked som ju nastavoval, islo mi to, ale robil som to skusanim, ze ako zabera a tak...akoze ja som proti original pedalu nic nemal, ale otec chcel, ze nech to urobim...tak som to urobil myslim, ze keby sa vymedzili vole na tych cepoch, tak by to islo ako hodinky(myslim original pedal)...ani by to neskocilo...ale umiestnil by som blizsie ten ventil na vypustanievzduchu, aby vznikla mensia paka(bol by blizsie ten srob) aby sa ti zvacsila draha tej hornej casti pedala...a mohlo by to ist lepsie..neviem, neskusal som to...lebo stade mi vzdy tak fucalo na nohu...ze koniec...ma srala ta diera v podlahe.. :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod CBS » 26 kvě 2008 21:41

Akože to čerpadlo je originál z Nemecka čisto nové a takto bolo poskladané preto som písal, že na autožeriav, oproti čerpadlu na ZT má max otáčky 2500, a väčšiu dávku motor by mal mať cca 130 HP. S tou spotrebou je to dosť diskutabilné, v 300 mám čerpadlo ktorého dávka zodpovedá asi 90 HP a pri lisovaní slamy s K544 vychádzala približne rovnaká spotreba s 5718 vzhľadom na nmožstvo bálou.
chcem sa spýtať, keď máš na tom turbo, použil si opačne otočené výfukové potrubie z MDW? videl som jednu E514 s turbom r.v. 1995 neviem, či ho nemala dokonca originál.
Návod na nastavenie spojky pošlem, keď sa dostanem konečne domov :wink: ja na nejaký tuning nemám čas, budem veľmi rád, ak aspoň jeden kus dám do poriadku po technickej stránke do STK, lebo to dosť slabo brzdí, kde tu aj olej odkvapne, aj nový lak si to žiada, potom chcem utesniť a odhlučniť kabínu, lebo z prevodovky sa šíri riadny lomoz, no lepšie to nebude, čo sa dalo zohnať to sme pomenili, no nedajú sa do nej zohnať ani len ložiská :x
Predpokladám, že ty máš ZT303-D bledomodrá farba, hydrostatické riadenie s čerpadlom na motore dva vonkajšie hydr. okruhy, bez mikročerpadla na prevodovke a motor má centrálne mazanie kompresora a čerpadla r.v. 1980-1982 mýlim sa?
Zaujímalo by ma, odkiaľ si :D

Příspěvky: 13
Registrován: 25 kvě 2008 13:41

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod hotday » 27 kvě 2008 08:28

no, jasne...tak ked to tak bolo..ale myslim, ze davku nastavili len na palivovej tyci...tam elementy nebudu ine..raz som sa stretol s motorom vzduchom chladeny(4V), ifa motor, spodok kluka vsetko bolo to iste, akurat to, ze to bol vzduchac a mal 120ps, a mal viac bodove trisky. tak som kupil cely motor a aj cerpadlo bolo ine...mozno uz nova verzia ako to tvoje neviem.. :?: neskusal som ho este zalozit, ked mam teraz po GO.
no, potrubie som pouzil z kombajna, ale vyvod je pri alternatore turbo je z Z16045, objem priblizne sedi...neviem, ja som to vsetko robil doma, ale vypada to ako original, musel by si vidiet...
ps: treba pouzit kvalitnejsi olej, lebo mne obycajny zacal normalne horiet(akoze smrdel ako prepaleny)
no, ja som este nevidel ifu motor s turbom original...no, takze ono sa pri tomto turbe jedna, o to, ze ten motor ide dobre tak, okolo tych 1200 ot- do 1600,1700ot/min. a potom su uz vyssie otacky zbytocne, lebo stupa len spotreba a i tak sa to nerozbehne, ked preradis.mne sa jednalo o to, aby motor ziskal zivot v tychto otackach, kt. su prenho vhodne..a preto mi vychadza aj taka spotreba...
na kombajne si myslim, ze je to zbytocne, tam to ide vzdy tolko, kolko to da...ale zas neplakal by tak, ked chyti zelene...neviem..
brzdy porobis rychlo, pasuju valceky z AVIE, aj do kolies, a mne dokonca aj hlavny, len v kolesach musis urobit taku rurku, lebo je trosku mensi priemer, ja so to zkruzil len z plechu...mal som vypadane valceky..tak som to neriesil...
a je aj vacsi priemer, tak to riadne brzdi.. :D
ohladne tej prevodovky, ked je hlucna na tej redukovanej rychlosti, tak odporucam vybrat ten horny kriadel, lebo tam sa stane to, ze ti vyseka jamky do kolesa, lebo redukcne koleso je ulozene na ihlickach(niekedy to volaju aj rolničky) a vytlaci sa tym zo zaberu a este aj na hruške je take Q-čkové ložisko, kt. sa v pohodke da zohnat, ale ked traktor vela robi, a aj lahko, tak ho zodere a hruska sa zacina hybat axiálne, ale aj radiálne a zas sa ti vytiahne zo záberu z toho redukcneho kolesa a vylame ti na nom zuby,( ja som mal tuto chybu, horsie je to, ze to o tej hruske zistil len teraz :x )
ps: ak by si chcel loziska, tak ti viem poslat kontakt na cloveka, co vie objednat aj loziska co sa nevyrabaju u nas, ale v nemecku, ale len tie, co sa nevyrabaju v SR.
ano, jasne. presne si ma odhadol, ale mam rok vyroby 1983... :D a motor je 84, lebo bol zly blok, tak som tam hodil z kombajna...ps: sere ma, ze nemam to mazanie na prevodovku, lebo to by mi celkom bodlo, ked je vyssi vykon...chcel by som zohnat z 300, tie to mali..jedna sa mi o to, ze toto cerpadlo na mazanie z prevodovky je hnane z kardanovej lamely a ked dobre vytlacis spojku, tak by malo zastat, a vtedy by som tam urobil kontrolku na mazanie a ked by mi zasvietila, tak by som mohol kludne preradit, lebo ma sere to chrčanie... :( na ZT323 je to tak urobene, aspon si myslim.
a ty mas aky stroj???alebo stroje??a odkial si??
no, ja som okres Lučenec.

Příspěvky: 13
Registrován: 25 kvě 2008 13:41

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod hotday » 27 kvě 2008 08:44

som zabudol este ze treba skratit ten vyvod na valceku, lebo na AVII je dlhsi zavit na tej matke na trubke tak sa ti(original zt) neopre na spodok a na matke uz zavit nebude...dufam ze si ma pochopil, lebo som mal problem, ze ako ti to zrozumitelne napisat.
a este davam do pozornosti jeden link: " http://www.ddr-landmaschinen.de/grundseite.htm " tam najdes vse o ZT, a aj prototyp, velmi zaujimava stranka. tam to len preklikaj a je tam aj cosi o tom, ze ako v skutocnosti funguje hydraulika na zt... :D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod CBS » 27 kvě 2008 11:49

Mne práve že najviac hučí 3, a je jedno či na priamo, alebo cez redukcie, to otláčanie valčekou ložiska poznám. Doma máme celkom 4 ZT, relatívne pojazdné, ZT 300 r.v. 1971, to som dal dohromady asi 3 roky dozadu, bol tam motor po GO, ale na družsve ho prestali používať, vybrali z neho držiaky s triskami, tak 2 valce trafil šľak, tam som mal rozobratú aj medziskriňu so spojkou, pomenil som tam ložiská, motor sme nejak dali dokopi a teraz ide celkom v pohode, len ešte by sa patrilo plecharinu a kabínu opraviť. Druhé máme 303 r.v. 1970 ten nejazdil jak sme ho kúpili, lebo na redukciách hučala prevodovka, aj motor s neho sme preložili do druhého, tam bola chyba v tom, že pôvodný majiteľ dorábal predok, ale nevymenil posledné súkolie, len ta praskol hriadeľ na náhon a bolo. Tam sme koleso na hrušku zohnali od toho maďara, a horné nám vyrábali, motor je v ňom po GO, s tým autožeriavovím čerpadlom. Ďalšie máme 303 r.v.1980 to po výmene motora jazdilo do vlaňajška, tam je rozhasená redukčná prevodovka, niečo t nej pravidelne klepe. A posledné 303(zelené) r.v. 1984 sme kúpili nedávno aj s navijákom, to je motoricky celkom v pohode, len kapotáž je dodrbaná, a ešte je roztrhnutý obal radenia prednej uzávierky. 303 máme všetky na značkách, no na STK pôjde zatiaľ iba jedno s motorom po GO. Bola by s tým kopa práce, no ja chodím na výsku, brat a otec robia, popri tom máme 3 ks hovädzieho a obhospodarujeme 50 ha ornej a 50 ha lesa.
Díki za tip na tie brzdové valce, cez prázdniny sa tomu budem určite venovať. Ak by som robil aj tú prevodovku, tak sa isto ozvem, lebo tie ihličkové ložiská budem určite zháňať.
Ak máš problém s radením, nebude to iba zahrdzvená brzda predlohového hriadeľa? my sme ju mali tiež, inak ten núťený obeh oleja v prevodovke je dosť problém dorobiť, lebo nikde nemáš kanáliky navŕtané,a tá kontrolka by ti svietila, iba keby si vytlačil aj kardanovú spojku.
Keď máš spojkový pedál z tatri, tak ti nefunguje ani násobič?
Inak som z Levického okresu, tu mám aj nejaké obrázky http://fotoalbumy.azet.sk/cbs1/stroje/?i9=76f01c9b1e86
ddr-landmaschinen.de poznám, je tam kopa vecí, trocha mi robí problém nemčina, ale dá sa :D
PS: ešte by som rád vedel, či nemáš problémy s olejovým čerpadlom, lebo generálka naň je problém a pri hydromotoroch sme mali poťiaže, lebo prietok má síce dobrý, no tlak už nevyvinie dostatočný. A ZTS presne opačne malý prietok, vyšší tlak. Prietok sa dá obmedziť, no tlak nestačí.

Příspěvky: 13
Registrován: 25 kvě 2008 13:41

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod hotday » 27 kvě 2008 21:06

och...tak to potom toho mate dost...no, tak na kazdom asi treba robit tu redukciu a vymenit lozisko na hruske..urcite..kamarat rozobral 3 prevodovky a na kazdej behala hruska...
ak ti huci 3, tak na tej sa najviac oralo a vsetko, tak odporucam vybrat ihlove tozisko von a dat tam ihlicky volne, to som urobil vsade na tom hornom hriadeli, lebo tam to uz vsade malo volu, nikde som nedal ihlickove lozisko s klietkou, lebo ti tlaci nie na 2-3 ihlicky, ale na 10 naraz..tak ti nenarobi ani tie jamky, a aj to posledne lozisko co je v prevodovke tam nad hruskou, co je ulozene v obale prevodovky, tak aj tam som z uplne noveho vystrihol klietku a dokupil presne take valceky a vlozil ich tam...urcite to vydrzi viac...
ps: ihlicky otec kupil od jednej firmy, kontakt ti zozeniem...normalne len take volne, bez klietky.
no, tu brzdu som uz pozeral, ale mam pocit, ze to bude v oblozeni, ze je uz zodrate, alebo co...lebo fakt to slabo brzdi...ale uz som rozmyslal nad tym, ze to urobim mechanicke, a hotovo..a urcite to bude zastavovat.
inac, akoze ked by ti spojka nevypla karadonu lamelu, tak to by si len pocul to chrcanie....teraz ti ju vypina..tomu ver...som to zazil, ked ju nevyplo, ked som prvykrat prerobil tatru posilovac. krasne pohnutie, ale to preradenie bolo do placu.... :(
no, original to je len tak, ze mas len jednu dieru a tam mas len prechodku cez stenu prevodovky a vnutrom ti uz ide len trubka k loziskam a tak...a uchytis len trubku...to nieje taky problem...si myslim...no, ved o to ide, aby ti zastavilo aj kardanovy hriadel, lebo vtedy ti chrcia rychlostia co sa tyka tej kontrolky o to ide, aby ti svietila, lebo vtedy mozes urcite kludne radit....
ps: ja nasobic nepouzivam, lebo ja mam trubo, este sa mi nestalo, ze by som musel z cestnej rychlo preradit do redukovanej...neexistuje...iba raz otec, ked bol v kopci a mal 9t plnu drevom, mokre, bolo asi okolo 20m, boli tam 2m dlhe klanice a tie boli zarovno s vrchom...skoro 20t to vychadza tak vtedy....ale tu zt postavilo na tej redukcii na zadne...ale isla...na asfalte hrabal predok....
s kt. olejovym cerpadlom????? na hydrauliku??? to velke (ako vedro) cerpadlo medzi spojkou a prevodovkou??? ci ktore myslis???

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod CBS » 28 kvě 2008 01:11

Spojka aj násobič funguje presne tak ako na ZETOROCH UR I. Stláčaš pedál, najprv ti vypne pojazd, kardan (násobič cez voľnobežku)a čerpadlá točí naďalej, až keď ti príde pedál na doraz, rozopne obe lamely. Na radenie ti stačí vytláčať pojazdovú lamelu, jasné že pri rozjazde ti predlohová hriadeľ zastane skôr keď úplne vytlačíš spojku na doraz. Prerobiť brzdu predl. hriaďeľa na mechanickú neodporúčam, na 300 mám ešte mechanickú, ale pôjde aj tam vzduchová, lebo táto je dosť slabá, najmä keď sa pohýnaš a nemôžeš vytlačiť aj kardanovú lamelu.
S tou redukčnou prevodovkou je iba na jednom problém, no uvidím čo je vo veci, keď zhodím dekel. My sme s uložením hrušky zatiaľ problém nemali.
K tomu mazaniu prevodovky, iba toľko, že tie s núteným obehom majú duté horné hriadele a dierky na vnútorných ložiskových krúžkoh, dokonca aj hriadeľ priamo od lamely, ktorá končí za voľnobežkou násobiča má navŕtaný koniec, aby mal kadiaľ olej prúdiť, toto viem s istotou, lebo tá robená prevodovka má nútený obeh, a mám hriadele z novšej bez mikročerpadla.
Jasné, myslím hlavné olejové čerpadlo, radiálne piestikové, Nemci to mali vymakané, robili na to výbrusi a viac rozmerov piestikov, no dnes už veci na to nezoženieš. Na tom čerpadle vymeníš jedine semering na unášači keď ti preteká hydr. olej do prevodovky. Keď máš zodraté čerpadlo, tak nefunguje ani regulácia protisklzu. Šlo by ta prasknúť nejaké zubové čerpadlo, len doriešiť náhon a uškrtiť prívod na nízkoprietokovú trubku ovládania.

Příspěvky: 13
Registrován: 25 kvě 2008 13:41

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod hotday » 28 kvě 2008 10:22

no, jasne...ja chcem docielit nieco take, ako je to pri synchronizovanej prevodovke, tak tam buchnem vacsi vzduchovy valec..
no, to viem, ze musis vytlacit spojku do polky...to bol ale sprosty napad...ja to vobec nepouzivam....nasobic...ty to pouzivas??? pri com???
no, ved tak uvidis...myslim, ze hrusku by si zistil len tak, ze by si tam riadne nieco zapacil...lebo na jednej strane ti to drzi hriadel a na druhej ozubenie..ale ja uz pocitam s tym, ze to lozisko je tam na sracky zodrate moje.
no, tak to mazanie myslim, ze by stacilo aj tak ,keby strieka olej ku kolesam, kt. maju ihlicky...to bohate staci..urcite to je viac, ako nic...dierku by som navrtal, ale musel by som dat popustit hriadele, a potom ich dat znova zakalit...ale je tu ta moznost, ze by sa mi zohli.... :(
tak to nejdem urcite tak riesit..mne staci, keby som tam urobil ten obrstrek...ved ked nemas mazanie, tak ako sa dostane na tie loziska pod kolesom??? len to, co ti vynesie koleso alebo co nan splechne...to znamena, ze mas viac hriadelov, ako mas traktorov?? ci ako??
vies co, ja som este v zivote nerobil s protisklzom...ja to ani nepouzivam...je to fajn?? pri com je to dobre???
no, tak ja by som potom odporucil zubove cerpadlo z UDS, je ich viac typov, maju rozdielnu rotaciu, na nom je sipka...to by to mohlo zvladnut...alebo z LKT to ma tiez tu istu velkost...ale to co taha navijak....rozdiel je akurat v tom, ze z UDS ma drazky a LKT ma klin(kail) inac vse rovnake
ale pocuj, ked ti piestove netaha, tam budes zbytocne menit piestiky...ja som uz par tych cerpadiel urobil...tam piestiky vobec neries..tam bude chyba v tom, ze tam, kde je privod do cerpadla a vyvod, tak tam by mala byt taka mosadzna platnaa v nej presne kalibrovane diery, a na piestikoch by mal byt taky ocelovy sulok(v kt. sa pohybuju piestiky)...neviem, este som to v zivote nemal rozobrate a v katalogu som to tiez este nepozeral...tak tie dve plochy co na seba dosadaju ,tak musia byt ako sklo...ziadna drzka, a ani nic..stade ti tlaci olej na simering...piestiky stade sa ti tak vela nestrati...tam by si musel mat drazku na piestiku...a to urcite nemas...to by ti muselo chytit nejaku spinu..
ps: a ak v piestikoch je navrtana diera, tak ten tlak vysoky tlak oleja ich roztiahne a zatesni v obale.
viem, lebo otec zvykne robit cerpadla na MF a tak...ne tieto nove traktory na pojazd...takze to mam zmapovane...otec ma kovovyrobu, my mame doma sustruh, frezu, brusku na kluky, stlpovu vrtacku, horizontku(tam robi stredove cepy na LKT a tak..)+ este nejake dalsie stroje co tak casto nepouzivame...
otec tu dosadaciu plochu na cerpadlach brusi na bruske na kluky tam ma 90cm brusny kotuc....a obe plochy musia byt ako sklo...a este je tiez dolezite, aby si nepomenil piestiky, ked davas stare..musia ist do tej istej diery...
ps: dufam, ze to zmaknes...nieje to nic tazke... :wink:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod CBS » 28 kvě 2008 16:32

Keď máte nejaké obrábacie stroje, tak tú brzdu prerobíč v pohode, zistíš si nejaký rozmer U-manžery, a podla nej vyrobíš nový valec aj piest, originál je tam asi iba O-krúžok, veď to je skoro jedno, hlavne aby si spravil hladký valec. Zatial nemienim niečo robiť s tou hydraulikou, len s hydromotormi to robí trocha problémy, olej čo preteká do prevodovky nie je pod tlakom, pretože celý rotor je (mazný) prepadom z nádrže - tá tenká hadica z vrchu čerpadla na spodok olejovej nádrže. Na jednom nám pretekal olej a odkedy sme tam vymenili semering bola pohoda, len na druhom som vymenil aj semering, a olej nadalej preteká do prevodovky, ale to asi cez čerpadlo na servo, lebo nejako slabo tlačí, pojde zalapovať a mal by byť pokoj. Keď chceš dorobiť mazanie prevodovky, odporúčal by som teda urobiť rozvod trubkami pri každé ložisko a čerpadlo by som použil z nejakého motora, a nechal by som ho v prevodovke. Aj keď ja by som sa asi na to vykašlal a radšej by som investoval do nejakého kvalitnejšieho oleja, dp prevodoviek áut sa dnes dávajú celoživotné oleje, a keď ti z toho nikde nekvára, tak tam vyhrží...
Zaujímal my ma koľko vydrží prevodovka na 323, podlamňa menej, lebo v tom istom obale máš 4 hlavné rýchlosti, čiže museli buď zúžiť ozubenia, alebo zubové spojky.
Ten protisklz mal pridvihovať hydr. ramená pri náraste otáčok motora neviem ako to fungovalo v praxy, no takto keď ti v orbe bastane traktor, musíš pridvihnúť pluh ručne, pri ťažkej orbe s nesením pluhom sa s tým hráš stále.
Násobič pri orbe ho nemôžeš používať, lebo keď s ním zastavíš traktor, zastanú ti aj čerladlá, alebo budeš mať úvraťe jak letisko, ale na ceste s plnou vlečkou je to celkon dobré, lebo medzi rýchlosťou III 2 a III 3 je dosť veľký rozdiel a do mierneho kopca nemáš šancu dať 3. veď na tom motore keď začnú klesať otáčky, nepomôže ani plyn zatlačiť na doraz a musíš podradiť, hovoríš že turbo mu dáva trocha života? Veď inak je to zaujímavé, že cerpadlom menili výkon v rozsahu až 36 HP bez zmeny množstva nasávaného vzduchu. Možno raz vyskúšam namontovať to turbo :roll:. Určiťe si čítal aj o ZT 305, ZT 403 a ZT 423 ale tie sa asi nevyrábali vo veľkom, podla mňa to nezvládala už prevodovka motor v tom bol 6VD z rezačky s výkonom okolo 150 HP.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod neznalek » 28 kvě 2008 20:35

CBS píše:Ten protisklz mal pridvihovať hydr. ramená pri náraste otáčok motora neviem ako to fungovalo v praxy, no takto keď ti v orbe bastane traktor, musíš pridvihnúť pluh ručne, pri ťažkej orbe s nesením pluhom sa s tým hráš stále.
Určiťe si čítal aj o ZT 305, ZT 403 a ZT 423 ale tie sa asi nevyrábali vo veľkom, podla mňa to nezvládala už prevodovka motor v tom bol 6VD z rezačky s výkonom okolo 150 HP.


na ZT 303 byl na orbu nesenym pluhem takovej adapter vzadu pod spodni zaves, bud to byly kolecka či lyžiny, ktere bezely po povrvchu a byly propojeny lankem pres kladku do toho rozvadece hydrauliky v kabine...nevim jak presne to fungovalo nebo k čemu to bylo, my to nepotřebovaly, B 201 jela po svych...pred lety od nas jeden chlapek kupoval motor z E 280 ( asi tentyz cos psal, 6ti valec 150 koní), chtel to dat do ZT 303 a myslel to asi vážně, jen nevim jestli už to ma hotove...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod CBS » 28 kvě 2008 21:15

Áno, tie sane, alebo kolieska boli na nesené pluhy, malo to udržiavať pluh v rovnakej pracovnej hĺbke, niekto to aj používal, my tie sane nemáme. Ja by som do toho 6 valec nedával, skôr to turbo, aby bol ten motor živší, 15O koní je na tú prevodovku podla mňa veľa :roll:

Příspěvky: 13
Registrován: 25 kvě 2008 13:41

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod hotday » 28 kvě 2008 22:15

no, ved jasne...preto mi to jednoduchsie vyriesit ten vacsi valec...a hotovo..som rozmyslal, ze tam hodimaj druhy privod...lebo mam taky pocit, ako keby tam nestihol nabehnut vzduch....ale to uz je to najmenej...
no hej, cerpadlo by som mal...to je to najmenej....ale koleso, co by zapadalo do toho ozubenia v prevodovke...keby ma to velmi nasralo, tak to koleso urobim...aj rozmer, a aj modul...ale mozno by som ho lahsie zohnal....este som rozmyslal ze pred motor na kluku dat dvojite cerpadlo a tam jedno pouzit na mazanie prevodovky...a bolo by po probleme...len potom mi zas vadi to, ze by som tam nemal tu kontrolku...ale to by uz bol len detail...stacilo by, keby to bolo mazane...a brzdila riadne ta brzda na ten hriadel a som zahojeny....
heh, ale dozivotnu napln mas, ale co ti to pomoze?? ved v zt tiez nemusis menit olej tak casto...tam ti staci len nejaky hustejsi...ved tam nemas hydraulicke cerpadla...tak tam nemas mat skade spony...akurat pri tom preradovani sa tam toho nadrobi...
no s 323 nemam skusenosti, ale nebolo to tak vela roboty...stacilo len prehodit 2 koleso oproti 1 a na 2 miesto dorobili nejaky medzistupen...no, podla mna niekde museli urobit zmenu..neviem...o tom by sa dalo lepsie polemizovat, ked by som mal katalog pred ocami...
ps: k tym cerpadlam, niekedy ti semering pomoze, niekedy nie...ked ti vznika velky tlak v obale, tak smola...choroba zubovych
ale nechapem, ze preco by mali kolisat otacky, lebo ked budes tak skakat po plyne, tak ti spotreba vyskoci....akoze tak radsej uberem zo zaberu, aby traktor tak nehrabal, lebo aj gumy a aj spotreba ti ide hore...radsej to prebehnem rychlejsie, ako s hrabanim a modlit sa, aby som tam nezostal...to urcite nie...
tak na to sa kaslat...som myslel, ze to bude nieco lepsie v tej hydraulike...ale ja tam nieco vymyslim.. :lol:
no, tak takuto vec poznam(lenivost)...proste toto ma sere...som uz rozmyslal, ze tam buchnem nejake rotacne cerpadlo, ale este som nenasiel stroj, kt. ma len 4 valce a taky objem... :x
ps: ciastocne sa to zmenilo s turbom..jednoznacne tam, kde som daval len 2 tu uz davam 3...
ale uz so rozmyslal aj nad tym, ze prerobit starter na spojku, lebo ten jeden sotrvacnik tam robi dost vela...ale zas by sa inac spraval v nizkych otackach...by si hned citil, ze menej toci...ale zas by ti aj vyskocila spotreba, lebo musis chodit vo vyssich otackach...co je lepsie??? :?:

jasne, tych 150PS je vela...velmi vela...ved teraz je ta prevodovka vo vytrzeni....niektore stroje maju uz to svoje odmakane...ale myslim, ze by ta prevodovka vydrzala asi tolko ako na crystale , tam tiez vydrzala asi 2-3 generalky motora...zivotnost by sa jej skratila na polku...podla toho, co by s tym robil...
keby si mozno este urobil tunning prevodovky, tie ihlicky pod kolesa, na hrusku dat nie gulickove, ale valcekove lozisko,( to planujem ja) ale musim tam urobit medzikus, lebo nieje taky rozmer...ale zmakol by som... :D ale tak sa mi do toho nechce...ked viem, ze kolko je to roboty...ale vsetko bude raz....a uz nikdy potom...lebo viem, ze ja ju uz nezoderem.... :D
chcelo by to pretlakovu membranu ako je crystale turbo, je to na regulatore, asi robi taku vec, ze ti zatlaci palivovu tyc ako do precuvnika..ako bolo na starych traktoroch..majoroch..co si musel zatlacit pri starte...ti to pridalo strasne vysoku davku paliva, ale zas by stupla aj spotreba...ale to len vtedy, ked by clovek skakal po plyne...funogovalo to ako pretlak zo sacieho potrubia...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod CBS » 29 kvě 2008 21:40

Keď už meňiť motor, tak potom za Martinský 8701to je motor, predsa 6 valec a keď mu pridáš, okamžite reaguje a 120 hp to by bolo akurát, len horšie je že za nový motor kúpiš aj 3 pojazdné ZT :D
Na tom Ifa motore ma štvú aj tie hnusné vybrácie, položíš kľúč na blatník obzrieš sa k kľúča niet :lol:
Inak ten protisklz je písané že funguje pri vyšších otáčkach motora, pri orbe musíš držat tých 1400 - 1600 aby to išlo, a sklz pri orbe sa u kolesového traktora pohybuje okolo 30%, keď sme orali naraz s 300 a 303 išli sme približne rovnako rýchlo a to na 300 bola o 1 stupeň väčší qvalt, nehovoriac o tom, že 300 má o niečo rýchlejšie redukcie.

Příspěvky: 13
Registrován: 25 kvě 2008 13:41

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod hotday » 30 kvě 2008 08:35

ale ani nie...som teraz vedel 160 crystal ale len motor za 15, bol dobry, ale chcelo by to GO....takze to nieje az take hrozne..
tak tie vybracie sa uplne stratili ked som dal TURBO....to vobec nieje....len ked ho uz fakt drzis na nizke otacky...ale to by robil asi kazdy motor....
jaaaaaj...kurna...este som v zivote nerobil s tym proisklzom...musi to byt fajn vec....ale nechapem, ze ako myslis tych 30%??? no, tak to je dost co povedat, ked to tak hrabala ta 300....to su velke straty...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod CBS » 30 kvě 2008 23:44

Tá regulácia hydraulyky nebola v celku nejaká slávna, ale si zober že 300-kova rada nemala žiadne priame snímanie zaťaženia hydrauliky. Zetory UR I majú od tretieho bodu, UR II na tiahlách spodných ramien, rovnako ako to už má aj 323. Síce na polohovú reguláciu tam boli tie sane, riešenie je to precízne, no nepraktické a zbytočne komplikované, tá hydraulika ponúka mnoho možností, no nastavenie je zložité a aby si stale pozeral príručku :) to nie je ono

Inak ma tak napadlo, píšeš že niekomu ušlo ZT pri štartovaní lebo mu nevypla spojka, návod prikazuje pri štarte obe rýchlostné páky nastavyť na neutrál a vytláčanie spojky ani nie je spomenuté, pri prvom štarte aj viacmenej problémové :lol:

Příspěvky: 13
Registrován: 25 kvě 2008 13:41

Re: Forschritt ZT 300, 303, 323

Příspěvekod hotday » 31 kvě 2008 00:31

no, to neviem, ze ako to ma riesene 323, tam som to az tak dlho neskumal...vies...som na to nemal cas...lebo kym som dorastol do veku, ze som vedel ,ze na co to sluzi, tak to kamarat predal....takze nic...a teraz to uz velmi nemam kde obzerat....no, ale vies...raz si to nastavis potom uz len ories,nie?? ved tak lahke roboty robis na majore a tazke na zt....takze ked to raz nastavis na orbu, tak pohodka, nie???
no, tak neverim, ze aj ty robis vsetko podla prirucky, nie??? a on nevedel, ze ta spojka nevypne, ked ju vytlaci...vies...takze on tam nechal rychlost....

Další

Zpět na Ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník