IFA 4WD turbo - original?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

IFA 4WD turbo - original?

Příspěvekod poulm » 11 čer 2009 12:44

Zdravím všechny, máte někdo zkušenosti nebo představu zda je tento čtyřválcový motor IFA s turbem namontovaný v E514 originál? Dále viz. odkaz:
http://www.fotoload.pl/index.php?id=c3d ... 67a0726863
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: IFA 4WD turbo - original?

Příspěvekod neznalek » 11 čer 2009 12:50

tohle vypada na nejakou upravu, neni tam upraveny jen motor, ale cele chlazení včetne síta, což se mi docela líbí, jen me trochu děsí představa, že tam nikde nevidim tlumič/lapač na výfuku, nemyslim si, že by byl schovany za vzduchovym filtrem :idea:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: IFA 4WD turbo - original?

Příspěvekod poulm » 11 čer 2009 12:56

Já o této úpravě uvažuji ne do mlátičky, ale do svého traktoru ZT 303 s použitím turba ze Z16245, což je objemově téměř stejné. Tak proto sonduju jestli to ten IFA motor skousne.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: IFA 4WD turbo - original?

Příspěvekod neznalek » 11 čer 2009 13:25

krni tady po foru, nekde se turbo na IFA motor rešilo :wink: možna zrovna ve vlakně ZT 303, tusim, že nekdo z kluku ze slovenska psal, že tam turbo ma

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: IFA 4WD turbo - original?

Příspěvekod poulm » 12 čer 2009 07:26

Mně by hlavně dost zajímalo, jestli Ifa opravdu dělala tyto 4, 6ti popř 8mi válcové motory továrně s turbodmychadlem. Různých předělávek a překopávek existuje nespočet. Hledám informace o tom, co už mohlo být vymyšlené a vyrobené v originále.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: IFA 4WD turbo - original?

Příspěvekod CBS » 14 čer 2009 22:39

Zdar hoši, kamarát má turbo na ZT 303 zo 16145 a už mu to tak beží pár rokov. Na palivovom čerpadle nerobil žiadne zmeny a predsa má motor väčší výkon a navyše turbo čiastočne tlmí vibrácie. Na liazfóre je chlapík s turbom na W 50. Zaujímal by ma názoir niekoho, kto má turbo v E514, lebo tie motory v kombajnoch dostávajú zabrať (vysoká teplota, 2100 ot/min takmer nepretržite)
Na tej fotke tá úprava nevyzerá zle, ale myslím, že keby to bolo originál tak by sa s tymi potrubiami ešte trocha pohrali aj keď unifikácia nadovšetko :wink:
Počul som už vela rečí o originál preplňovaných motoroch v E514 a v ZT323 ale nevidel som žiadny hodnoverný dôkaz.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: IFA 4WD turbo - original?

Příspěvekod poulm » 15 čer 2009 06:09

V současnosti si dopisuji s jedním němcem, co pracoval ve výrobě, kde se dělaly motory Ifa. Říkal že se občas dělaly malosériové speciální kusy hlavně pro potřeby do zemědělských a stavebních strojů, ale že do nákladních aut Ifa standartně turbomotory nedávali. Ještě mi pozjišťuje podrobnější informace. Takže jak se od něj dozvím víc, tak to sem hned hodím.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: IFA 4WD turbo - original?

Příspěvekod poulm » 15 čer 2009 06:12

Tento víkend jsem si do ZT303 namontoval vstřikovací čerpadlo z jeřábu IFA ADK 70. Musím říct,že rozdíl je vysoce razantní k lepšímu. Ještě to otestuji jak se to chová v tahu atd., tak dám pak vědět.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: IFA 4WD turbo - original?

Příspěvekod CBS » 17 čer 2009 11:37

poulm píše:Tento víkend jsem si do ZT303 namontoval vstřikovací čerpadlo z jeřábu IFA ADK 70. Musím říct,že rozdíl je vysoce razantní k lepšímu. Ještě to otestuji jak se to chová v tahu atd., tak dám pak vědět.

Aj ja mám to isté čerpadlo v 303, nechal si na ňom aj odstredivý reguláror predvstreku? Odvážal som na tom obilie s 9t na plný plyn to ide okolo 40 km/h, ale v miernom kopci rýchlo stratí forsáž :D ale aj tak som v kopci predbehol 120 koňový JD :lol: no ja na prázdno a on s plnou :wink:

Příspěvky: 61
Registrován: 21 kvě 2008 22:10

Re: IFA 4WD turbo - original?

Příspěvekod caryfuk » 17 čer 2009 23:05

Možná by to chtělo vypátrat majitele této E512-http://www.farmweb.cz/index.php?page=view_image&id=MTE4WDExMVgxMDg3#skok
Ten by nějaké zkušenosti mohl mít. :wink:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: IFA 4WD turbo - original?

Příspěvekod poulm » 18 čer 2009 10:46

Zdravím kolegu. Regulátor předvstřiku jsem tam nechal, prostě jsem to tam šupl jak jsem to koupil a nic jsem dál neřešil. Ani jsem přesně neseřizoval předvstřik, spojku náhonu čerpadla jsem nechal jak byla a jen jsem trošku přiklonil čerpadlo směrem od motoru a trochu jsem tím předvstřik zvýšil.

Ještě jsem to netestoval v plné zátěži, pak uvidím, ale myslím že ten regulátor má svůj smysl. Maximální ryhlost jsem ještě neměřil, musím najít nějaký radar, ale se starým čerpadlem mi to jelo 35km/h při cca 1800-1900ot. změřeno na radaru.
Takže si myslím že při cca 2200ot to půjde přes 40km/h.

Je jasné, že při tak vysoké rachlosti s např. 10ti tunovým nákladem je už ten motor slabý, ale po rovině to rozkoulet půjde.

Hodně by už tomu pomohlo to turbo, proto jsem tu diskuzi tady znovu otevřel, ale nedovedu odhadnout jaké má ten motor rezervy aby se mi nerozstřelil při větší záteži třeba v orbě nebo přípravách, kdy už bude našponovaný na nějakých 140-150koní. Proto pátrám po informacích, co tam Helmuti upravili, když těch pár kusů turbomotorů vyráběli a jak se to osvědčilo. Je mi jasné, ža tam celkem lehce napasuju turbo ze Z16245 a pojede to, ale s jakými následky?

Je mi jasné že je i jiná cesta zvýšení výkonu, např. výměna motoru za šestiválcový z Ify L60, který má kolem 170koní, jak je např. na: http://www.myvideo.de/watch/5749258/ZT_403_Sound
ale nese to sebou zas jiné problémy. Na čtyřválcové motory je zase víc dílů atp.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 323
Registrován: 03 pro 2007 20:33
Bydliště: Levice okolie (SR)

Re: IFA 4WD turbo - original?

Příspěvekod CBS » 19 čer 2009 23:18

Na ten regulátor predstihu som sa pýtal iba tak náhodou, určite má niečo doseba najmä aby to dobre štartovalo a išlo v pohode aj pri 2500 ot/min.
Šesťvalce montovali aj sériovo (ZT 403, ZT423) ale neboli to motory z L60, boli také isté ako klasické štvorvalce, tie šesťvalce dávali aj do rezačiek.
Ja by som ani nechcel nejaké prudké navýšenie výkonu, ale trocha oživenie toho motora, z ifa čerpadlom by mal mať okolo 126 koní, ale zo 12045 sa ten motor nedá ani porovnať.
Len ako pikošku uvádzam že jeden chlapík na ZT300 nestíhal meniť hlavy, je pravda, že jazdil dennodenne, ale zničil asi 8 hláv a 3 motory za cca 3 roky, proste nonsens aj keď Crystal 12045 v zachovalom stave premenil behom pol roka doslova na šrot a ZT mu jazdi dodnes.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: IFA 4WD turbo - original?

Příspěvekod poulm » 20 čer 2009 21:33

S tím lepším startováním díky regulátoru předvstřiku je to pravda, nyní mi to chytá na otočení, se starým čerpadlem jsem musel min. na dvakrát zatočit.
Také jsem uvažoval o namontování turbu bez navýšení dávky jen za účelem zvýšení objemové účinnosti motoru a zlepšení spalování při akceleraci a pružnosti motoru vůbec. Jak se znám, stejně to vyzkouším jen co najdu vhodné turbo, myslím že bude nejvhodnější ze Z16145. Budu mít náhradní motor, tak kdyby to nevyšlo, tak výměna motoru je celkem snadná oproti Zetorům.
Teké jsem zjistil, že ty šestiválce jsou různé, ale zatím jsem to víc do hloubky nezjišťoval.
Každopádně IFA stejně jak Zetor různě experimentovali a vzniklo mnoho různých motorů s různými parametry.
Bohužel jich už mnoho fyzicky neběhá.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: IFA 4WD turbo - original?

Příspěvekod poulm » 28 čer 2009 17:37

Jinak pro mnohé co mají nějaký Fortschritt, tak se dají různé informace zjistit i na polském "Fortschritt foru" na adrese :
http://fortschritt.p2a.pl/index.php
Kdo má problém s tímto sousedním jazykem tak hodně pomůže překladač např. jazykové nástroje na www.google.cz
apod.
Tak přeji příjemné čtení.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: IFA 4WD turbo - original?

Příspěvekod poulm » 08 črc 2009 22:08

Na stránky www.nasetraktory.cz jsem na forum dal pár obrázků svého ZT303 s pětiradličným otočným pluhem zároveň jako téma. Tady se mi pořád nedaří vložit žádný obrázek.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Zpět na Ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník