koupe E516 - E517

Příspěvky: 126
Registrován: 07 bře 2012 19:27

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod koprkam » 20 dub 2016 20:14

No Poulme, nechci ti kazit radost, ale já jsem skeptik s použitím převoďáku místo hydrauliky. Myslím si, že to bude dělat bugr. Nevím, co by mi na to řeklo UNC, kdybych nalil místo hydrauliky převoďák. Každopádně, pokud to máš vyzkoušené, tak je to jedině dobře, dobrá inspirace. 8)
Já bych se nebál si koupit 516 i na 8 Ha, pokud si vzpomeneme na léto 2014, tak víme proč.
Dotaz na zkušenější: Vyplatí se připlatit si za E517? Měly by mít prej větší plochu sít nebo čeho, ale zase víc praskaj rámy. Co se vlastně na těch 516 a 517 projevuje za závady?
Já bych se teda taky té liány až tak nebál, myslím, že by to mohlo frčet slušně (je to můj názor, řepku na poli nechcu a slámu mám pro dobytek, takže drtič by mi nehnala) Výhodou bude cena, liazku koupite na vrakáču, ale dobrech V8 motorů už je podstatně méně.
O tom nahrazování kirovcovejch motorů tatrama jsem taky slyšel a bylo to totální fiasko. Ono je to i logický, ten motor, kterej je do náklaďáku, nemůže vydržet stabilně plnej knedlík. Tatru do kombajnu ne.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 5402
Registrován: 28 pro 2007 18:40
Bydliště: Zlínský kraj

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod bold » 21 dub 2016 07:59

Poznámečka k motorům. Liaz nedá stálé zatížení, prostě ten motor potřebuje občas odfouknout. Tatra to dá, otázkou je hlídání aby se nepřehřála, což je poněkud problém v provozu coby pohon kombajnu, neb ventilátor bude brát poletující prach a slámu a zabetonuje chladící plochu žeber. K tomu se přidá mírně prolínající olej a je to komplet. Takže se přehřeje (což motoru jako celku až tak nevadí) ale nedají to gumičky a začne to téct neskutečným způsobem. K tomu se přidá prach a vznikne bakule držíc jako helvítská víra.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1826
Registrován: 04 úno 2009 21:07

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod poulm » 21 dub 2016 12:41

Je to tak, kvůli té prašnosti je Tatra problém,před pár lety jsmě rozdělávali přidřený motor V12 z Tatry 813 co jezdila v zemědělství,nejspíš u odvozu a žebra válců byly úplně plné a zabetonované a písty přidřené.

Co mám posbírané informace,tak ten Liaz to dá,ale musí se mu dát větší řemenice,údajně z nějaké řezačky,aby běžel na menší otáčky okolo 1700-1900ot a ne na 2200ot. jako ta Ifa V8,dále mu dát velké přídavné chlazení motorového oleje a pak to prej jede v klidu i s drtičem.Je potřeba mu dát čerpadlo s výkonnostním regulátorem,aby nepadaly otáčky motoru.

Mám dotaz na starépraktiky, jake jsou vlastně zásadní rozdíly mezi 516kou a 517kou? Ve vláknech je tu a tam trochu něco napsané,ale moc toho není.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí

Příspěvky: 126
Registrován: 07 bře 2012 19:27

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod koprkam » 23 dub 2016 22:05

Co jsem četl, tak 517 má větší síta, ale za to slabší rám, takže přej praská. Víc nevím.
Když něco nejde vem kladivo,
když to pořád nejde, vem větší kladivo
a když to ani pak nejde, přečti si návod.

Příspěvky: 112
Registrován: 28 říj 2008 21:00
Bydliště: Vých. Slowensko

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod Frantík SK » 25 dub 2016 23:35

K tomu vzduchom chladenému motoru Tatra len toľko: ŽM 330 poháňal motor Tatra 924, a podľa spomienok starých družstevníkov, bolo len otázkou času, kedy zhorí na poli... :(
Byť poľnohospodárom nie je povolanie, ale poslanie.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 147
Registrován: 06 kvě 2007 21:00
Bydliště: ostrava Stará Bělá

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod fortschritt » 27 dub 2016 17:54

Pánové, v dnešní době bych nebláznil... Koupil bych origo motor, který se dá sehnat v dobrém stavu již za 10 000Kč. Sám bych jeden prodal, po GO cca. 8 let, z toho 7 let stojí v dílně. u Lízy byl problém s přehříváním posledních dvou válců. Při cenách úprav bych do toho nešel. Více textu k této problematice jsem již psal v jednom z vláken k těmto kombajnům
co se plazí neuteče

Příspěvky: 67
Registrován: 16 zář 2009 23:58

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod rakosniklubomir » 01 kvě 2016 10:49

Zdravím pánové,je to píše poulm,řemenice se musí dát z SPS 420,pak ten motor točí asi 1900 ot.a pak je to bez problémů-informace ještě z tehdejšího vývoje LIAZ.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 26
Registrován: 31 črc 2014 10:34

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod přemo » 26 čer 2016 15:15

musim se přidat do vlakna poulme nemel si nahodou zajem o 516b ze šumperka,chlapek říkal že někdo s bruntalu ma zajem:)
my proni byli 14 dni zpatky
jako převoz zážitek dobry jet 150km po ose,,už je právě osazena motorem liaz turbo,a musim říct motor ste lizy je tichši než 4v v E 512
jinak celkem slušna masina zachovala,kamery vzadu ,hektaromer,pohon kosy schumacher.drtič zakrytovana zasypka předni zanovni pneu kirowca
spíše tedka brouzdám jak zjistim jestli funguji všechna čidla snimačea jestli je ŘJ ok by mohl pan rakosnik poradit co jsem četl tak vedle ve vesnici(ludgerovice) delal 516 :)
zetor 10045 turbo,zetor 50 super,E 512,unhz 750,a spousta dalšího co není kam davat:D

Příspěvky: 67
Registrován: 16 zář 2009 23:58

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod rakosniklubomir » 28 čer 2016 13:48

Zdravím,někdo po mně chtěl během zimy příručku 516 -mám hydrauliku,ale skener už to nezvládne,tak bych to nechal zkopírovat ne obecáku.Kdyžtak zavolejte na 604178021 a domluvíme se.

Příspěvky: 9
Registrován: 23 led 2014 21:14

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod Jara11 » 28 čer 2016 20:59

přemo píše:musim se přidat do vlakna poulme nemel si nahodou zajem o 516b ze šumperka,chlapek říkal že někdo s bruntalu ma zajem:)
my proni byli 14 dni zpatky
jako převoz zážitek dobry jet 150km po ose,,už je právě osazena motorem liaz turbo,a musim říct motor ste lizy je tichši než 4v v E 512
jinak celkem slušna masina zachovala,kamery vzadu ,hektaromer,pohon kosy schumacher.drtič zakrytovana zasypka předni zanovni pneu kirowca
spíše tedka brouzdám jak zjistim jestli funguji všechna čidla snimačea jestli je ŘJ ok by mohl pan rakosnik poradit co jsem četl tak vedle ve vesnici(ludgerovice) delal 516 :)


To zjistíš snadno. Roztoč to a pokud při zapnutý mlátičce kontrolky mlátičky pozhasínaji, tak je to OK. Pokud ne bude zrada někde ..... instalace ,řídící deska, čidla. Taktéž otáčkoměr , buď ukazuje, nebo ne. Více možností nemáš a závada může být opět v těch třech věcech. Když bude nejhůř zavolej, něco málo o tom za těch uplynulých 35 let co to dělám vím.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 26
Registrován: 31 črc 2014 10:34

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod přemo » 29 čer 2016 22:15

aha no a ty kontrolky byse měli všechny už rozsvítit při zapnuti baterky nebo seto až nabudilo něčim? mi sviti 2 jedna nějaka doladěna tušim dobijeni a jedna velka..musim mrknout kam vede odni kabel,a ukazatel už vůbec nefunguje otačky bubnu ani nic mužu mackat přepinat a nic samozřejme při zaplem stroji :D čidel jetam celkem dost toje pravda všiml sem si odpadlého kabliku u hydropojezdu potom odpojeny pin u kable co snima kardan od motoru na čerpadla.kdyžtak pošli číslo klidně zavolam a hlavně kdy mužu volat at te neotravuju. a prosimtě jak funguje na palubce tlačitko podle katalogu spojka pro vyprazdnovani je zelene ale nejak sem nepobral přesný učel..ale byl bych rad kdyby mito fachčilo celkem si potrpim na takove vychytávky..
zetor 10045 turbo,zetor 50 super,E 512,unhz 750,a spousta dalšího co není kam davat:D

Příspěvky: 9
Registrován: 23 led 2014 21:14

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod Jara11 » 30 čer 2016 06:03

Vidím, že o funkčnosti nic nevíš a tak bude asi složitý se domluvit i po telefonu. Ale pokusím se. Číslo je 606524535. volat nejlépe mezi 13. a 14.hodinou. Pokud bych to nebral, opakujte za chvíli -jsem v práci.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 26
Registrován: 31 črc 2014 10:34

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod přemo » 30 čer 2016 22:16

Jara11 píše:Vidím, že o funkčnosti nic nevíš a tak bude asi složitý se domluvit i po telefonu. Ale pokusím se. Číslo je 606524535. volat nejlépe mezi 13. a 14.hodinou. Pokud bych to nebral, opakujte za chvíli -jsem v práci.

super dik moc zítra zavolam,jako o mechanicke funkčnosti vim,a celkem rychle se učim.ale bohžel nemá mito kdo vysvětlit,nebo vicemene ma a to rodiny přislušnik ale doprošovat se nechci abych nebyl ještě něco dlužny pak...snad chápeš
přece jen sme přesedlali s 512 na 16ku a toje jiné kafe, 512 sme měli vykuchanou snad celou:)ale elektronika žadna krom zakladu svetla atd..,
zatím ti diky pane
zetor 10045 turbo,zetor 50 super,E 512,unhz 750,a spousta dalšího co není kam davat:D

Uživatelský avatar
Příspěvky: 26
Registrován: 31 črc 2014 10:34

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod přemo » 10 črc 2016 15:19

tak kolega Jara11 mi celkem dost vysvetlil,.a už jsem celkem pokročil,..zjistil sem že je odpojeny snimač u paky zapinani mlatičky,,protože někdo montoval hektaroměr a už nebyl schopny dodat druhy spinač tak to nechal odpojene:(tosame u spinače když se spusti kosa naharzeny draty a 2 zase odpojene ale unich sem zatím nezjistil žeby vadilo že se nespinaji
ale k problemu
kontrolky cose tyče zrnkovy klaskovy a vytřasadla tak po rozjeti do chodu zhasnout sem tam problikne to neřešim ale,,ale comě trapi je že mi pořad nejdou otačky motoru bubnu a rychlost ikdyž rychlost mi ukazuje hektaroměr takže hlavně buben a motor..ale při ¨proměřeni je u čidel klaskovy zrnkovy a vytřasadla proud jak ma byt cca 14,2v -je modry +je černy,ale u otaček motoru bubnu a rychlosti jeto jinak tedka myslim že
- je modry a +je ten co ma byt signal jeto možne??a tedka nevim co dal přezkoušet:(ja bych klidně dal aji jiny budik zvlašt otačky motoru bubnu atd comyslite jeto realne??
zetor 10045 turbo,zetor 50 super,E 512,unhz 750,a spousta dalšího co není kam davat:D

Příspěvky: 141
Registrován: 05 srp 2007 22:27

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod Hanzi » 25 říj 2016 20:49

Ahoj tak plánuju po prodání E516b a několikaletém ježdění na MF40 a MF Beta znovu koupě vlastního kombajnu. Mám vyhlídlou E517 a mám několik dotazů: 1 Jak vám chodí reverz ventilátoru? A jak se používá ta elektronická verze. 2 Jsou elektronické desky počítače stejné? Nebo jsou jen některé jiné? Nebo všechny?
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků :)

Příspěvky: 9
Registrován: 23 led 2014 21:14

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod Jara11 » 25 říj 2016 21:03

1. Ventilátor je zapojen přez elektronický modul, který po nastartování a sepnutí dobíjení spustí ventilátor na chlazení. Po stisku tlačítka na přístrojovce dojde k prodlevě, aby vrtule zpomalily, nebo dokonce zastavily a dojde k reverzu - vyfouknutí. Při tomto reverzním chodu svítí na přístrojovce oranžová kontrolka vedle tlačítka. Tak by to mělo fungovat. Lze ale ošidit bez elektroniky, ale cívka jedena plný napětí, což přez cyklovač není a jakmile zapnete baterky je pod napětím, pokud tam nedáte třípolohový přepínač s nulou uprostřed a hlídáte to, aby zase nedošlo k přehřátí. Toť zjednodušeně vysvětleno. Tuto převodovku lze vyměnit s úpravama za mechanickou, jako u 516A.

2.El. desky hlídání otáček jsou shodné s E516B, pokud se u 516 nejednalo o nějaký přechodný typ.

Příspěvky: 141
Registrován: 05 srp 2007 22:27

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod Hanzi » 25 říj 2016 21:19

Jara11 dík já si to tak myslel dnes jsem koukal na 517 co měla ten třípolohák je tam ještě něco jinak nebo nějakej jinej problém? Anevíte někdo o drtiči sháním.
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků :)

Příspěvky: 9
Registrován: 23 led 2014 21:14

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod Jara11 » 25 říj 2016 21:27

Třípolohák dávaji, když odejde cyklovač elektroniky, nebo jsou sjetý lamely a na na 20V kloužou, tak na 28V to má větší sílu, nebo myšky ukousaly dráty a tak si natáhli do kabiny dvojlinku a jede to dál, nebo může zlobit dobíjení. V každým případě tohle chlazení je horor a pokud se to vysype, tak to je konečná. Rychlé a spolehlivé řešení neexistuje. Umíme to zgenerálkovat ale je to závislé na stavu v jakém je to uvnitř. V každém případě je to sázka do loterie.

Příspěvky: 141
Registrován: 05 srp 2007 22:27

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod Hanzi » 25 říj 2016 21:41

Takže nej řešení je výměna za převodovku s hydraulickým ovládáním + příslušný ventil. Tak dík za info to je super E516b znám dost slušně tak to snad nebude problém zrestaurovat :) A ještě něco. má to diodoví otáčkoměr pokud to nepůjde lze to zaměnit za klasický ?
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků :)

Příspěvky: 9
Registrován: 23 led 2014 21:14

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod Jara11 » 26 říj 2016 17:17

Převodovka přesně jak píšete a otáčkoměr lze vyměnit za ručkový, ale nutno předrátovat pod přístrojovkou a dotáhnout odzadu do kabiny drát. Pokud ale ledkovej nefunguje, lze opravit. Ručkový už stejně nemám, jedině někde z vraku. Jinak v přístrojovce je velká díra, než by měla být.

Příspěvky: 141
Registrován: 05 srp 2007 22:27

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod Hanzi » 26 říj 2016 23:06

No jo ten diodoví je fakt už od pohledu větší dík. Jak to bude doma dm sem info jak to pokračuje. Teď mám největší starost sehnat drtič, Kdyby někdo o nějakém věděl ozvěte se prosím.
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků :)

Příspěvky: 141
Registrován: 05 srp 2007 22:27

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod Hanzi » 03 lis 2016 23:00

Tak jsem to dovezl hezkej výlet 100km čeká mně dát do původního stavu elektroinstalaci jejich elektrikář je teda dost svéráz, co nešlo tak odskřípal a natahal kabely přímo nejkratší cestou třeba přes motor a bunkr hezky přivázat provázkama a šup s drátama z vrchu do palubovky :oops: bude to pěkná jebačka ale jak seženu schema tak to bude v poho. Jinak je to ale nejmíň ojetej Fortschritt v jakém jsem kdy seděl, v bunkru je odřená barva od zrna jen takovej větší flek a ne třetina dna jak to bejvá teď jsem se snažil vypustit vodu máme tady 2- °C a nepovedlo se my zprůchodnit kohout na bloku směrem k bunkru ale kombajn je nakloněn doprava tak bětšina vytekla přez čerpadlo a zejtra tam namíchám fridex. Nemáte někdo návod k obsluze nebo dílenskou příručku? třeba i okopírovat.
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků :)

Příspěvky: 85
Registrován: 08 led 2015 04:21

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod Jonny2410 » 07 led 2017 00:03

Zdravím vas.Ked čitam tieto fora neda mi to nekomentovat.Ako napisal Fortschritt je to všetko o tom ako sa oto starate ked čitam tie mýty o spotrebe tak žasnem niekde som čital že v pšenici E 516 spapala 27l na hektar no to nieje pravda skôr na hodinu na 2 hektare chodil som roky s E 516 a spotreba sa pohybovala od 13l na hektar bez drviča samozrejme svoje si spapal v repke a kukurici.Dalej čo sa týka poruchovosti čo je uvas porucha ?Roztrhnutý remen sem tam žabka to je bežna vec ja neviem čo je to porucha ešte sa mi nestalo že som na poli stál pol dna a vrtal sa v tom ale jedno je zaklad mesiac pred žatvou niekedy aj viac sa do toho pustit a prejst si cely kombajn a pripravit ho nie ako kopa ludi odkryt plachtu alebo vela krat ani nie a jedem tak to nemôže fungovat.Kolky z vas ruku na srdce menil olej v motore hydraulike ?Kolky menili filtre čistili odstredivku a pod?Ako často odfukovali chladiče?Všetko je to o pristupe ten motor je dobry aj musí cely den na slnku makat v otačkach ale treba sa on starat a servisovat ho aspon tak vymenou naplní.Písali ste o hydromotoroch mne ešte neodišiel ani jeden po častej vymene oleja je pravda že sa opotrebuva ale najviac v mokrom poli a pri hrabaní kde dostava zabrat.Takže ak niekto chce kupiť staršiu E 516 tak dotoho len nezabudajte prejdite si cely kombajn kde čo je či nieje prehnitý lebo kopa ludí ho neumyje a necha vnom riast burinu alebo umyje a nepootvara spodne dekle takže voda nema kam stiect alebo ho jednoducho nechaju vonka moknut aspon zasobnik by si zaslužil zakryť.Tak do toho len pametajte všetko je to o udržbe tak do toho a hned pomenit ložiska naplne filtre.Ešte jedno napíšem k tomuto stroju Kombajn Fajnovy Kombajnista Chujovy.čaute

Příspěvky: 141
Registrován: 05 srp 2007 22:27

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod Hanzi » 07 led 2017 03:54

Ahoj celkem s tebou souhlasím ale prosím tě trocha skromnosti by neškodila. Píšeš tady jak jsou všichni ,,chujovy" jen ty jsi hvězda. Pravdu asi máš v tom že dost lidí nebude u tak starého stroje který mají často už jen na dojetí řešit výměny náplní v koncákách někdo asi dokonce ani v hydraulice ale napsat kdo z vás měnil olej v motoru nebo vyčistil odstředivku? :roll: To trochu přeháníš ne? S těmi hydromotory, uvědom si že kdo ten kombajn dnes provozuje tak ho má třeba jako pátý majitel a těžko ovlivní co s tím kdo před ním dělal a kolik to má motohodin. A o té spotřebě, to by mě zajímalo co jsi sekal za 13l/ha? já jezdil (tj. dlouhodobě ne že jsem v tom seděl 5 minut) s deseti kombajny, nejmenší spotřebu měl Claas Mercur rekord 9.5l/ha v ječmeni 40q/ha normálně 10-13l/ha, potom E512 10l/ha v suchém hrachu a normálně 12-13l/ha. E516 B rekord 13l/ha suchý oves 40q/ha a 15-17l/ha pčenice 70q/ha bez drtiče. S drtičem se těžko dostat pod 18l/ha, to by jsi musel sklízet tak 40q/ha. Tyto (tak malé) spotřeby byly dosaženy i díky přejezdu na pole cca 1km a sypání za jízdy. Sekal jsem pšenici s přejezdem 2x16km o výnosu 100q/ha a tam to bylo cca těch 25-27l/ha při vysýpání jsem musel zpomalit protože to nemohl utáhnout motor. Představ si že jen podemnou jezdily tři traktory s 8t vleky a nesíhaly a tak přijel ještě čtyřnápravový mercedes a pak to bylo v pohodě. Takže to jsou mé zkušenosti.Ahoj. Ps 70q/ha je dnes podprůměrný výnos.
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků :)

Příspěvky: 85
Registrován: 08 led 2015 04:21

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod Jonny2410 » 07 led 2017 13:00

Sewas nemyslel som tym všetkých hovoril som o ludoch ktorý na tom akože chodili a hraju sa tu na mudrcov pobehal som kopu týchto for a všade sa riešilo aku ma poruchovost vraj odchadzaju hydromotory motory že boli zlé a pod ja som nechcel nikoho urazit len napísat k tomu tolko že všetko je to o starostlivosti ale tieto vaše čísla o spotrebe neviem čista spotreba na ha v pšenici 13l možno si myslel na hodinu takže neviem kde na tie spotreby chodite a tiež som v nom nesedel 5min ale mam s nim odjazdene 17rokov tak viem o čom hovorím ale nebudem niekoho presviečat o tom každy ma svoj nazor len ma ide porazit ked tu čítam take veci typu jedna babka povedala a mam preverene informacie a pod ja hovorím zo skuseností nie s toho čo niekto povedal.Dalej by si sa čudoval kolky v tom nemenili olej ani ked to bolo nve nie to ešte teraz a pod všetko to je jedno z druhým ako si sam povedal načo v tom bude niekto menit olej ked to doživa sa nečudujem že tieto stroje vypadaju tak ako vypadaju ked sitoto každy povie ale bez uražky.Chcel som sa len vyjadrit na toto cele ale aj banujem že som tu niečo písal,a nemyslel som tym všetkých len tých umelcov ktorých je bohužial viac.Cau

Příspěvky: 141
Registrován: 05 srp 2007 22:27

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod Hanzi » 07 led 2017 14:35

Ahoj jo máš pravdu jen si to napsal tak jakože to platí na všechny Já jsem pracoval se spoustou lidí kteří ani nevěděly kde jsou všechny maznice a o převodovkách ani nemluvě ale některé ty E516 jsou tak ojeté že s tím někdo seká třeba 20ha a kombajn je prakticky po smrti a má hodnotu šrotu tak se nediv že v takovém případě do toho nikdo nechce dát zbytečnou" korunu protože výměna olejů fridexu a plná nádrž má hodnotu poloviny kombajnu :lol: No a stou spotřebou hodně záleží na podmínkách, ono počítat spotřebu na hodinu je blbost ale i jak píšeš na hektar to také není vypovídající, nejpřesnější je asi spotřeba na sklizenou tunu a to ještě je potřeba zohlednit 1:množství slámy 2: vlhkost 3:podmínky (drtič, kopcovitost, vysýpání za jízdy, zralost ...). Jezdil jsem i s kombajny Massey Ferguson rs40 AL, a Beta, a řeknu ti že na to že ta 40rs má turbo motor s intecolerem tak jsem byl dost překvapen že oproti E516b to bralo většinou asi jen o litr méně :shock: Zato ta Beta brala třeba 14.L oproti dvěma rs40 co spapaly 18.L/ha.
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků :)

Příspěvky: 85
Registrován: 08 led 2015 04:21

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod Jonny2410 » 07 led 2017 14:50

Ahoj tak ako píšeš kopa ludí nevedela o tom stroji nič viem ako to bolo u nas v JRD kombajnistu hocikto nerobil mali sme školenia a pod no potom už do toho dali hocikoho a to ti poviem či veriš či nie 2 kombajny v priebehu 3rokov dali do smutku a klakli takže znovu je to o medzikuse :).Tu spotrebu je tažko radat do presna vela ludí to ráta rôzne ale ako si napísal všetko zaleží na svahu hustota porastu vlhkost a či jede s drvičom alebo nie je tam niekolko faktorov ktore tu spotrebu dokažu ovplivniť ja som mal Bčko čo malo 2000ot/min takže tam ta spotreba bola očosi menšia akou starej 516 čo točila 2200 len som sa stretol z ludmi čo do toho pichali a zvyšovali otačky a pak sa čudovali že im to lame vytriasadla a kombajn im ide rozhodit.Ja som bol max spokojný s tým strojom na tú dobu to bol stroj naozaj teraz su novšie moderne neda sa to porovnat ale 516 mala čosi do seba človek snou odjazdil dobry kus života pochodil cele Slovensko Madarsko tak akosi to človeku prirastlo k srdcu.Sám zvažujem nad kupu E 516 nakolko u nás je vela ludí maju zahumienky ale nie take 30arove ale 2,3 a viac hektarove a kosit tu nema kto každý to zakvačil na klinec lebo malo kto sa tomu rozumel pokupili kombajny a nevedeli s tým robit u nas je asi jeden v okruhu 10km takže musia si volat z daleka a ked si pripočitaju cestu tak sa im to nevidí.Len je problem u nas na sk s E 516 všetky šli do Madarska Ruska Polska a tu aj čo su tak sukromnici si ich nedaju ako je to u vas v Cz jesto tam ešte tieto stroje?

Příspěvky: 141
Registrován: 05 srp 2007 22:27

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod Hanzi » 07 led 2017 15:52

Je to podobné jako u vás u velkých podniků to už nikde nedělá a poslední kusy prodávají takové podniky kde jsou dost pozadu a bordeláři a podle toho ty kombajny vypadají. Já jsem v práci jezdil pro Státní statek Svitavy na E512novější, potom pro JZD Poličsko na E512 první tip co neměl ještě orstu ale posilovač! Byl to totální šrot ale byl jsem v devatenácti kombajnér co měl pomocníka který by o dostl starší jak já :lol: 8) Pak jsem šel na vojnu a potom jsem už začal hospodařit. Z Německa jsem si po ose přivezl Claas Mercur, přestal ale stačit výkonem a tak jsem koupil E512 od velkého podniku v dobrém stavu, po 5-7 letech jsem koupil E516b od velké firmy byl v dobrém stavu jen bunkr byl prohnilej. Měl jsem komplet 2 lišty jedna s řepkáčem Mörtl a drtič Claas. Kombajn jsem prodal protože nestačil výkonem protože jsem sekal kamošoj a on měl čím dál víc hektarů a navíc jsme začali dělat množení trav jetele svazenku ... a na to nebyla E516b moc vhodná, a tak on koupil Massey Ferguson rs40AL a já s ním jezdil. pak koupil druhý a předloni Betu má už skoro 600ha a já jsem si chtěl dělat na své malé farmě a né jako v JZD :| a tak jsem si letos koupil E517. Ten kombajn jsem viděl před třemi lety a byl to krasavec ale pak ho dostal dajaký KOKOT a ten zněj udělal hromadu železa sežranou od myší a všude z toho koukaj dráty :twisted: ale má to opravdu málo nasekáno v bunkru je jen malý flek odřené barvy od obilí!!! a mám k němu lištu a pásový sběrač, nemá drtič ale už jsem sehnal Biso bude na tom práce jako na kostele a le snad z něho udělám krasavce. Díly zatím nejsou problém a nejsou drahé ( proti Claas Massey...) a na vrakovišti je jich teď 5ks ale postupně to slábne a brzo bude konec budou jen u pár soukromníků. Jak píšeš vše jede do Polska a na Ukrajinu.
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků :)

Příspěvky: 85
Registrován: 08 led 2015 04:21

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod Jonny2410 » 07 led 2017 18:45

Je to tak ja som premyšlal ak tu nezoženiem u nas nič momentalne ani nie je na predaj iba jeden kus E 516 ale za ten chce majitel cca 6000€ čo je prehnane a nema drvič čiže tisicovku na viac tak 7000 ešte okrem toho v tom bude treba asi vymeniť všetky ložiska tak maš s toho 8 takže sa to neoplatí.Ak nič nezoženiem u nas jesto celkom pekne kusky v Madarsku a nemam to daleko takže vybehnem tam a ceny sa pohybuju 2500až 3000€ čo je ešte pre mna prijatelné a porobím si to toho sa nebojím ešte stále sa da zohnat spousta nahradnych dielov a mam aj kopec dielov doma na tento kombajn takže sa nebojim ist do toho robil som na tom takže sa do toho ist nebojím len nech to po motorickej stranke ide a kosí ostatne sa postupom času spraví.Ak budeš potrebovať môžme pomeniť nejake info a skusenosti ak budeš potrebovat z niečim poradiť.Inak ako je to u vas s špz musi mať aj kombajn ktory nepodliehal evidenci? Unas to schvalili kokoti.

Příspěvky: 141
Registrován: 05 srp 2007 22:27

Re: koupe E516 - E517

Příspěvekod Hanzi » 07 led 2017 20:11

Ne u nás dostávají spz stroje od nějakého roku výroby (nevím od kdy) a ty staré stroje to nemají. Platíš jen pojistku a ,,ústžižek" musí být ve vozidle. Sranda ale je že kamoš si koupil nesený obraceč sena a má k němu SPZ, tak to s ním bude muset na technickou (aby prošel emisema :lol: ) Kouknu se tady po nějakém kombajnu a dám vědět.
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků :)

PředchozíDalší

Zpět na MDW Fortschritt

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků