fortschritt e 514

Příspěvky: 138
Registrován: 18 pro 2006 15:32
Bydliště: Liptákov

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod claas celtis 456 » 16 kvě 2008 21:15

Moho se zeptat zda-li je možné na E514 "namontovat" pohon kosy schumacher?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod neznalek » 21 kvě 2008 13:37

chlapi, neprodal by nekdo katalog ND dilu na E 514? popř. oskenovat/okopirovat ty nejdulezitejsi skupiny nebo nemel by ho nekdo v multimedialni podobě? ja mam jen par spatne citelnych stranek :roll: Díky

Příspěvky: 1
Registrován: 21 pro 2008 20:35

Re:barvy ,laky

Příspěvekod Láďa 514 » 21 pro 2008 20:42

Ahoj zdravim všechny příznivce tohoto stroje,nevíte někdo číslo barvy na e 514 mam na mysli tu starší tmavší verzi diky Láďa

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 19 led 2009 16:36

čus draci nevíte jestli by šlo na ifáckej motor na e-514 namontovat turbo ? popřípadě jestli neznáte nějaký fígl na zvýšení výkonu, ale ne tak dramatickému zvýšení spotřeby.
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod neznalek » 19 led 2009 16:45

zdrawim, nekdo tady ze slovenskych kolegu psal, že nekdo daval turbo na ZT300 (asi), je to stejny motor, tak by to melo jít.... zkus se podivat do vlaken o traktorech ZT :wink:

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod OŤAS » 19 led 2009 19:02

Něco na tom asi bude , protože jsem kdysi dávno viděl obrázek z nějaké STS kde dělali generálky kombajnů E 512 a zrovna na tom obrázku mechanik stál u motoru s turbem a myslím si že to určitě byla IFA, ale osobně jem se s tím nesetkal a ani víc neslyšel a ani dál nepátral.
Každý člověk má právo na můj názor.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 22 led 2009 18:03

Díkes moc jste mi pomohli
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 22 led 2009 19:20

a nešlo by tam turbo třeba ze 160 zetoru ? pochybuju že fortschritťácký bude k sehnání. A co třeba výměna motoru za liaz máte s tím někdo zkušenosti ? moc děkuju.
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod OŤAS » 22 led 2009 20:40

U nás na podniku se to zkoušelo na jedné E 514, teď si nejsu jistý jestli tam bylo turbo, ale spíš ne, protože LIAZ M 634 už tak v klasickém provedení měl 180 koňové stádo, což bylo na tu E 514 i tak dost. Nakonec to dopadlo tak, že se tam po sezoně opět vrátila IFA. Ta LIAZka žrala jak tank, tak to pořád nějak upravovali na čerpadle, pak se to ani do kopce po silnici nemohlo utánout. Ti chlapi z STS tam byli prakticky každý den na poli a když jsem viděl jak za poledne v tom hicu a u rozpáleného motoru měnili vstřikovací čerpadlo, tak mě jich bylo upřímně líto.To v čem byli průkopníci a dařilo se jim předělávat motory LIAZ na E 516, tak u E 514 se nějak nepovedlo. :?
Každý člověk má právo na můj názor.

Příspěvky: 114
Registrován: 21 led 2009 21:40

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod premo » 22 led 2009 21:22

Myslím si že liaz motor cpát do 514 je hloupost zbytečně výkonný,těžký a ta spotřeba ,ale u nás jezdí jedna 512 s motorem ze 120ky(crystal) ,ale i to semi zdá zbytečné pokud je tam v dobrém stavu IFA není co řešit pokud nemáte extrém jak mistní soukromník 514ku s drtičem a záběrem 5,7m tam by se motor s 524hodil.

Příspěvky: 240
Registrován: 07 úno 2007 08:13

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod zemědělec » 22 led 2009 21:31

Dávat na IFU turbo asi nebude dobrý nápad.Klikovka tam odchází i bez turba.Motor Liaz je dost těžký a zbytečný.Ale co šestiválec IFA, nebo zetor 120 ??

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 22 led 2009 21:34

Dobrá odradili jste mě to s tou liazkou byl jenom takový nápad :D . motor je sice ve slušnym stavu (spolehlivej na žhavení se musí startovat akorát ráno pak už chytá kdykoli bez žhavení problémy s nim nikdy nebyly akorát teda je vorvanej věnec, takže startér jde občas přes zuby) ale zdá se mi že na ta ifa pro ten kombajn neni moc dostačující. mohl tam bejt výkonější motor. jinak lišta je 4.2 a sekáme s drcením. bohužel ten drtič je domaděl, takže s nim minulou sezonu byly problémy furt, tak na letošní sezonu to budu muset nějak pořešit :wink: jinak vám moc děkuju za vaše rady a zkušenosti moc jste mi pomohli. ušetřili jste mi trable s čerpadlem :) . a co to turbo z toho zetora šlo by tam ? já se totiž docela bojim o hlavy a o šrouby co ty hlavy držej aby to vydrželi. asi jentak nepujde prásknout tam turbo a vyrazit co ?
Naposledy upravil standais dne 22 led 2009 21:45, celkově upraveno 1
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 22 led 2009 21:43

zemědělec píše:Dávat na IFU turbo asi nebude dobrý nápad.Klikovka tam odchází i bez turba.Motor Liaz je dost těžký a zbytečný.Ale co šestiválec IFA, nebo zetor 120 ??

aby jsme si rozuměli, nejsem ze zrovna bohatýho kraje, takže si nemohu dovolit kupovat celej motor. s tím liazem mě to jenom zajímalo, že jsem o tom slyšel. nechtěl jsem ho tam dávat(ze začátku jsem o tom uvažoval) jenom jsem se chtěl dozvědět nějaký fígl jak zvýšit výkon tohoto motoru. asi na to ale kašlu. důležitější bude kombajn na sezonu pořádně připravit. nebudu to hrotit. ale děkuji za tvůj názor :)
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 240
Registrován: 07 úno 2007 08:13

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod zemědělec » 22 led 2009 21:49

To opravdu asi nepůjde jentak tam prásknout turbo i když to zetorový by bylo vhodný.Musela by se upravit dávka na čerpadle a předvstřik, taky lepší olej. Větší nápor bude na kliku a těsnění pod hlavami atd.A co ten šestiválec IFA ? Ve šrotě se sežene z řezačky.Jinak pokud tam máš motor 514 tj. 115k tak už to těžko zvýšíš, u 512 by to šlo.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 22 led 2009 22:09

zemědělec píše:To opravdu asi nepůjde jentak tam prásknout turbo i když to zetorový by bylo vhodný.Musela by se upravit dávka na čerpadle a předvstřik, taky lepší olej. Větší nápor bude na kliku a těsnění pod hlavami atd.A co ten šestiválec IFA ? Ve šrotě se sežene z řezačky.Jinak pokud tam máš motor 514 tj. 115k tak už to těžko zvýšíš, u 512 by to šlo.

jj dík moc za rady a zkušenosti. dlabu na to budu jezdit s normální seriovou ifou shánět ještě 6 vál. a pak se sr*t s vyměňováním, seřizováním a tak dále. nutno k tomu ještě připočíst to, že nemam na takový věci zařízenou dílnu a potřebuju aby ten kombajn makal. nemůžu si dovolit to "ladit" byla by to pro mě moc drahá sranda. nehledě k tomu, že nemůžu vědět v jakym by ten motor byl stavu a až by mi na poli vylítla klikovka tak bych se hodně prohnul za GO. takže spíš než cestou většího výkonu se dám cestou jistoty. možná až ten kombajn budu mít ja "hobby" tak si s nim budu hrát.
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 114
Registrován: 21 led 2009 21:40

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod premo » 22 led 2009 22:52

Taky si myslím že bude lepší když to tak necháš než napasovávat tam jiný motor (držáky,příruby .......) ještě by tu bylo jedno řešení sehnat 6válec perkins co měly vývozové modely 514 ,ale jak si říkal když do toho necheš moc investovat radši se pořádně starat o ten motor co tam je teď .Turbo na tomto motoru(ifa 4V) sem ještě neviděl máte s tím někdo zkušenosti?

Příspěvky: 192
Registrován: 11 čer 2008 15:30

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod tozer » 23 úno 2009 18:17

zdarec chlapi, prosím Vás, nevíte náhodou kde by se dal sehnat novej budík teploměru na 514-ku?ze satrýho mi vypadl nějakej drátek i s kontaktem a nejde to spravit....

Příspěvky: 18
Registrován: 22 úno 2009 12:12

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod pantau2 » 24 úno 2009 18:40

Fortschitfti jsou parádbńí stroje unás je moc nevidim .My jsme měli 4 .Pak je nahradil newholland Tx 66.Ale vím o jedný 514 májí soukromník,ten si ji nemůže vnachválit.

Příspěvky: 45
Registrován: 23 pro 2007 17:49

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod 10145 » 25 úno 2009 09:39

standais kde si prišiel k tej E 514,čo mášnad menom? moc dobre ju poznám.
7211,10145, MDW514

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 28 bře 2009 10:51

hele už nevim někde jsem jí stáhnul z netu. dneska ale jedu vyfotit tu naší :D
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Příspěvky: 45
Registrován: 23 pro 2007 17:49

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod 10145 » 29 bře 2009 18:12

standais píše:hele už nevim někde jsem jí stáhnul z netu. dneska ale jedu vyfotit tu naší :D

ja som bol osobne pri nej, chcel som ju kúpiť.ale nebolo to bohvie čo.
7211,10145, MDW514

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 31 kvě 2009 09:16

tozer píše:zdarec chlapi, prosím Vás, nevíte náhodou kde by se dal sehnat novej budík teploměru na 514-ku?ze satrýho mi vypadl nějakej drátek i s kontaktem a nejde to spravit....

zkus se zeptat v agrozetcentru v hroněticích, kousek od nymburka. tam maj na fortschritty úplně všechno, co nemaj objednaj, ale když jsem tam byl tak nějaký budíky tam měli
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod neznalek » 11 čer 2009 13:27

Kolegove, mam dotaz, kdyz bych menil mlatky na bubnu, stačit jen vymenit kus za kus, nebo se musi nejak vystředit, popř. nejak cely buben vyvážit? Nikdy sem to nedelal, proto se ptam, jestli ma cenu to dělat...díky

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod OŤAS » 11 čer 2009 21:40

Pokud je vyměníš všechny, tak se nic neděje, ale doporučuje se vždycky párovat dvě mlatky se stejnou a nebo aspoň přibližnou váhou proti sobě. Chce to jemnou digitální váhu a v nejhorším případě udělat návarek.
Každý člověk má právo na můj názor.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod neznalek » 12 čer 2009 17:41

Díky za radu, letos se mi do toho moc nechce, ale asi budu muset, aby to vydrzeloaspon do doby, než pořídim NH TC nebo Tucano :D

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod OŤAS » 12 čer 2009 19:34

Jojo TC je držák a kdo ho má, tak se ho jen tak nezbaví, jedině za cenu výměny za větší model. Tucano si myslím, protože je hodně nový model, bude mít ještě pořád hodně vysokou cenu(letos se mi snad povede se s ním taky svézt, abych ho mohl objektivně zhodnotit).Bavíme se samozřejmě o jetinách. Osobně a z vlastní zkušenosti bych volil nějakou jetinu typu NH CS, to je hodně zajimavý stroj. Jednoduchost srovnatelná s E 516, spolehlivost velmi slušná a výkon s čistotou zrna na velmi dobré úrovni.Komfort pro obsluhu a ovládání, to se nedá popsat, to se musí zažít. :wink:
Každý člověk má právo na můj názor.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod neznalek » 18 črc 2009 13:07

přátelé, mam dotaz, jaky je minimalní mazací tlak motoru při plnym plynu a ohřátem motoru? Oproti lonske sezone mi klesl z 4-5 na 2,5-3 (podle budiku). Kolik je minimum, popř. da se nejak seřídit nebo je to věc čistě dana optřebenim čerpadla? Motor ma 2583mth...díky...radsi se zeptam než neco zanedbat

Příspěvky: 240
Registrován: 07 úno 2007 08:13

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod zemědělec » 18 črc 2009 16:33

Tlak mazání při plných otáčkách by určitě neměl klesnout pod 2.5,znepokojivý je ten pokles od loňska.Nedostává se ti nafta do oleje z dopr.čerpadla do vstřik. čerpadla? Pokud jsi to už nezaslepil.Nemáš tam starej olej? Můžeš dát podložku pod pružinu reg ventilu,je to pod filtrem u čidel.Výměna oleje a filtru pomůže skoro vždy.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 čer 2007 23:17
Bydliště: Rokycany-Radnicko

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod neznalek » 18 črc 2009 17:31

olej a filtry měnim před každou sezonou, letos ale po prvnim nastartovani tekl olej zpod telesa filtrů, tak sem to cele sundal a tesnění naradil tmelem, už to neteče, ale tam by snad chyba byt neměla, ne? Ještě me napada, kdyz se motor ohřeje přes polovinu bileho pole teplomeru, tak ručka mazání začne vibrovat....ale to delalo kazdy rok

Uživatelský avatar
Příspěvky: 592
Registrován: 19 led 2009 16:29
Bydliště: Praha-Východ

Re: fortschritt e 514

Příspěvekod standais » 19 zář 2009 13:31

čus chlapi. potřeboval bych poradit. kde všude drží zrnovej elevátor ? jenom dole na šneku, nahoře na šneku a na tom plechu co je chycenej k hlavě elevátoru a pak v podlaze bunkru ? nebo ještě někde ? máte někdo zkušenosti s montáží a demontáží; nějaké věci na které bych si měl dát pozor ? a ještě něco: jsou vytřásadla stejná (popř. vyměnitelná) jako na e-512 ? moc díky za odpověď
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.

PředchozíDalší

Zpět na MDW Fortschritt

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků