fortschritt e 514

juraj

Příspěvekod juraj » 13 led 2006 22:28

E514 uz nemaju hodnotu to je pravda,ale bol tam namontovaný novy drtič.Viezli sme sa dvaja v kabine co sme nemali.Obkašali sme taky kratky pasik na kopci a na urati sme trocha cuvli abi sme sa otočili čo bolo osudne.Kombajn sa zakolisal a 2 krat sa snami prekotil mi sme vypadli s kabiny a on sa kotulal ešte 3krat neostalo na nom ništ čo bi sa dalo použiť.Mi sme radi že žijeme.

Příspěvky: 38
Registrován: 06 pro 2005 17:15
Bydliště: kousek od Lysic, okr. Blansko

Příspěvekod Martin Čepička » 15 led 2006 22:07

No to já znám jednoho pitomca, kterej převrátil myslím 512ku na rovince! Jel trošku rychleji po rovince s plným bunkrem a prutce to stočil. Myslím že na to není co říct :roll:

Návštěvník

Příspěvekod Návštěvník » 17 led 2006 21:59

Juraj, a že si ty od Partizanskeho

Juraj

Příspěvekod Juraj » 17 led 2006 22:35

Pár dedin dalej.A kto si ty?

peter

Příspěvekod peter » 18 led 2006 17:49

TO Juraj. Ja som z Rajeckých Teplíc. Pred 2 rokmi som kupil 514 cez Fera C. zo Zabokriek. To, že ste sa tam prevratili mam od švagra z Pravenca. Tak nech sa vam tam takéto veci z daleka vyhíbaju.

juraj

Příspěvekod juraj » 18 led 2006 18:49

Mna nedostane už nikto na kopec.S tou 514 ste boli spokojny.Mate hu ešte?Pozdravuje vas Fero.

peter

Příspěvekod peter » 18 led 2006 19:04

Sezona 2005 bola moja prva. Myslim, že na 514 celkom dobrá(175ha). Ku koncu žatvy som drvil slamu kde bol 2m vysoky bodliak a motor si povedal, že dosť. Pretočilo ojničné ložiská. Behom 13 hod bol založený druhý motor a išlo sa dalej.

juraj

Příspěvekod juraj » 19 led 2006 18:35

Robili ste dakde na RD alebo súkromne.Nam te 3 štrnasky išli dosť dobre až ma posledni deň,na poslednej roli sme sa prekotili.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 74
Registrován: 18 pro 2005 20:07
Bydliště: SLOVAKIA

Příspěvekod maco » 19 led 2006 18:44

512 je naj
Naposledy upravil maco dne 04 lis 2007 18:02, celkově upraveno 1

Návštěvník

Příspěvekod Návštěvník » 19 led 2006 20:24

Tie 514ky už vezmu len na také družstvo, kde nie je moc penez. Takže aj za tých pár ha bol problem dostať peniaze. Hlavne, že nás to baví no nie :?:

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 19 led 2006 20:31

No nebude to až tak špatné družstvo keď už máš všetky pohľadávky vyplatené. :D

Návštěvník

Příspěvekod Návštěvník » 19 led 2006 20:33

Sorry, ten anonimní som ja :lol:

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 19 led 2006 20:37

pekné od teba, že si sa ospravedlnil ale aj tak nevieme kto si, že. :?

Příspěvky: 18
Registrován: 18 led 2006 20:16
Bydliště: Rajecké Teplice

Příspěvekod Peter » 19 led 2006 20:50

Miro, podla tvojích príspevkov vtomto fore vidím, že sa vyznáš. Keby som nebral komodity, tak by som asi nebol spokojný čo sa týka pohladáviek. Keď som išiel do služieb, tak úhrady x dní po splatnosti boli prvá vec na ktorú ma upozorňovali starí harcovníci 8) 8)

Příspěvky: 18
Registrován: 18 led 2006 20:16
Bydliště: Rajecké Teplice

Příspěvekod Peter » 19 led 2006 20:52

Ešte raz, dúfam, že už sa mi podarilo prihlásiť: Ten anonimní som ja :lol:

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 19 led 2006 20:58

Tak cez komodity sa to dá urýchliť, inak je to pekne na draka keď ti ponúkajú pšenku po 2900 a dá sa minúť max 2500 to potom len robíš a efekt je v ........ Iná vec je stroje, s tým sa to dá celkom dobre poriešiť, len zase za pol miliona toho na družstve veľa dobrého nenájdeš :D :lol:

Příspěvky: 18
Registrován: 18 led 2006 20:16
Bydliště: Rajecké Teplice

Příspěvekod Peter » 19 led 2006 21:26

Z jedného družstva som zobral torona, lebo predseda mi hneď povedal, že im nevyšiel projekt z EU a budú mať čo robiť aby stíhali platiť. Ešte že poliaci kúpia všetko, ináč by som tu s ním musel konkurovať JAGUAROM a spol :D

Juraj

Příspěvekod Juraj » 20 led 2006 17:18

čau maco.Ja viem kde je Boboť boli sme dávnejšie ma vašom RD zohanali sme niečo na kombajny stých vrakov co ste tam mali.Robiš tam šofera alebo robiš služby.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 74
Registrován: 18 pro 2005 20:07
Bydliště: SLOVAKIA

Příspěvekod maco » 20 led 2006 19:04

Kolko ste platiliza tie veci z tych vrakov
Naposledy upravil maco dne 04 lis 2007 18:03, celkově upraveno 1

Juraj

Příspěvekod Juraj » 20 led 2006 19:27

Tam sme nepchodili povedali nam ze stoho ništ nepredaju.Nahodou nevieš 514 rám alebo vrak.

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Příspěvekod OŤAS » 07 bře 2006 22:40

Jednu dobu jsem si takhle přemýšlel jestli bych se dokázal vrátit zpátky a myslím si že E 516 B , by mně vyhovovala i po těch 11 letech a dokázal bych se snad vrátit i na E 514,ta byla ve své době dobrým vylepšením E 512.
S E524 jsem nejezdil ,ale myslím si že tenhle stroj byl dost velký omyl. My jsme mu tady říkali Messerschmitt (teď už je mu asi Polská země lehká) .
E 514 si mně získala větším bunkrem, sklopným komínem, hydraulickým posuvem přiháněk a lepší kabinou, a proto bych se do E 512 nevracel.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 365
Registrován: 04 dub 2006 21:24
Bydliště: Ostrov (Karlovarsko)

Příspěvekod Martin x » 09 dub 2006 18:36

U nás byla E 514 ka.Dělali jsme s ní 9 Ha za den.Když bylo parno,nedalo se to vní vydržet,protože neměla klimatizaci.Dokážete si to vůbec představit?Jeden den sme na teploměru v kabině naměřili 48°C.Musím ale dodat že venku bylo 34°C.I kdyby měla klimatizaci,asi bych se do ní nechtěl vracet.Už jsem si zvyk nan naší 66ku.Nemůžete srovnávat E 514 ku s novejma strojema. :)

Příspěvky: 273
Registrován: 13 lis 2005 09:00

Příspěvekod Fugas » 09 dub 2006 20:02

Ještě jezdím na 512 a chtěli by jsme něco novějšího ale zatím nevíme co, vypadá to na 524. Ale fakt zatim nevím. 512 je už starej vrak už se to s ním nedá....

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Příspěvekod OŤAS » 09 dub 2006 22:09

To Fugas. Jak jsme debatovali v jiném tématu,tak ta E 524 dělala asi o 1ha víc za den než E 514. Jinak v sezoně jsem dělal s E 514 zhruba 280 až 350ha podle toho kam se jelo do světa a ta E 524 byla zhruba na stejné úrovni,díky těm problémům. Na vašem místě bych se spíš poohlídl po E 525 nebo spíš MDW 525 ta byla výkonově srovnatelná s E 516 a už tam byla klima , 5 vytřasadel , hydropojezd, lišta 4,8 nebo 5,4 m. I to životní prostředí v kabině (MDW) celkem slušný.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 222
Registrován: 21 led 2006 14:18
Bydliště: Žamberk

Příspěvekod stalinrio » 09 dub 2006 22:14

No, nevím, jestli jste náhodou neměli nějakej zmetek... Nebo jsme my měli zrovna povedenej. Já jezdil na 524 3 sezóny, výkonnost nějak kolem 300 - 350 ha za sezonu a neměli jsme žádný závažný problémy. Vůbec nevim co je to prasklá sítová skříň apod. Jasně, ložiska jsme dělali, řemeny a takový ty běžný věci, ale nic velkýho teda fakt ne. A to "životní prostředí" už tam nebylo vůbec tak strašný.

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Příspěvekod michal.Š » 10 dub 2006 20:51

Když už tady debatujete o E524, nevíte něco o E526 popřípadě kde u nás byla??

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Příspěvekod OŤAS » 10 dub 2006 21:40

Tak Michale. Dal jsem si tu práci a našel jsem to v Mechanizaci zemědělství 12 z roku 1990. Sklízecí mlátičku E 526 a E 517M ( s Mercedesem motorem) zkoušela v roce 1990 Státní zkušebna - pobočka Brno(předpokládám že to bylo nejspíš v STS Hustopeče-mistr kombajnér Ho"nig). E 526- výkon motoru IFA 6. válec turbo 140kW ,žací 6,6m, mlátička-šířka 1620mm, průměr bubnu 600mm, objem bunkru 6m3, nádrž paliva 300l, hydropojezd s 3. stupňovou převodovkou, průchodnost asi12,5 kg.s . designově shodná s E 524 jen o něco větší. potom je tady tabulka výši ztrát při různých podmínkách a to je všechno. no byl to prakticky prototyp na který postupně navazovala MDW527. Jo a ta E 517M se zkoušela u nás s lištou 5,8m a když to ten chlapík co to zkoušel vezl zpátky,skoro v zimě, do Německa tak v tom málem umrzl :o . To jen tak na závěr :)

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Příspěvekod michal.Š » 10 dub 2006 21:50

to OŤAS
Jo to sem už četl, zrovna dneska mi to kamoš poslal, naskenované, ale každopádně děkuju. Nemohl bys mi to naskenovat, mám to ale černobíle, protože kamoš to měl ze státní knihovny z Prahy a tam se to nedá půjčovat, jenom kopírovat. Dost mě zajímají ty poslední Fortschritty, nemáš o tom nějakej prospekt nebo i o té E517M. Kde leží to vaše družstvo, kde to testovali a co se o tom říkalo, myslím jako E517M. Diky za vše.

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Příspěvekod OŤAS » 10 dub 2006 22:27

Ono to tehdy bylo jenom černobílé. Obrázek z pravé strany a pohled na přístrojovku ,víc tam toho není. Ta E 517 se zkoušela vJZD Lysice a ten chlapík co s ní jezdil už tam hrůzu let nedělá ( teď je pojištovák :x ). Já sem tou dobou dělal po vojně ještě ve vedlejším podniku a tam se taky zkoušelo hodně zajímavých strojů. Gloria CP 12 ,Claas 76H v horském provedení, ale bez kabiny. V Lysicích se tou dobou mihnul Duro Dakovic( licence Deutz Fahru), potom Laverda (teď nevím číslo :oops: ,ale v horském provedení) a ještě jedna zajimavůstka,teď už je to podnik ZEAS Lysice a pořádají se tady Dny zemědělce a taky tady bylo Mistrovství v orbě v roce 1995.

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Příspěvekod OŤAS » 15 zář 2006 22:46

Tak jsem si zajezdil v E 514 asi tak po 10 letech. Byl jsem tam skoro celou nedělu a docela se mi to líbilo asi po pěti minutách jsem měl pocit jak kdybych od toho nikdy neodešel. Tak jsem si vyzkoušel že i po letech se takové věci nezapomínají, zkrátka když se vám to jednou zažere pod kůži, tak už se toho nezbavíte. Akorát se musím přiznat že jsem dvakrát místo lišty zapnul vysypávání, naštěstí jsem to zavčas zjistil. Po ergonomické stránce ten sled pák měl být jinak, protože lišta se zapíná přece jenom častěji, tak měla být blíž po ruce, ale je to na zvyku.

PředchozíDalší

Zpět na MDW Fortschritt

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků