fortschritt e 514
- juraj
E514 uz nemaju hodnotu to je pravda,ale bol tam namontovaný novy drtič.Viezli sme sa dvaja v kabine co sme nemali.Obkašali sme taky kratky pasik na kopci a na urati sme trocha cuvli abi sme sa otočili čo bolo osudne.Kombajn sa zakolisal a 2 krat sa snami prekotil mi sme vypadli s kabiny a on sa kotulal ešte 3krat neostalo na nom ništ čo bi sa dalo použiť.Mi sme radi že žijeme.
- Martin Čepička
- Příspěvky: 38
- Registrován: 06 pro 2005 17:15
- Bydliště: kousek od Lysic, okr. Blansko
No to já znám jednoho pitomca, kterej převrátil myslím 512ku na rovince! Jel trošku rychleji po rovince s plným bunkrem a prutce to stočil. Myslím že na to není co říct
- juraj
- Juraj
Jednu dobu jsem si takhle přemýšlel jestli bych se dokázal vrátit zpátky a myslím si že E 516 B , by mně vyhovovala i po těch 11 letech a dokázal bych se snad vrátit i na E 514,ta byla ve své době dobrým vylepšením E 512.
S E524 jsem nejezdil ,ale myslím si že tenhle stroj byl dost velký omyl. My jsme mu tady říkali Messerschmitt (teď už je mu asi Polská země lehká) .
E 514 si mně získala větším bunkrem, sklopným komínem, hydraulickým posuvem přiháněk a lepší kabinou, a proto bych se do E 512 nevracel.
S E524 jsem nejezdil ,ale myslím si že tenhle stroj byl dost velký omyl. My jsme mu tady říkali Messerschmitt (teď už je mu asi Polská země lehká) .
E 514 si mně získala větším bunkrem, sklopným komínem, hydraulickým posuvem přiháněk a lepší kabinou, a proto bych se do E 512 nevracel.
U nás byla E 514 ka.Dělali jsme s ní 9 Ha za den.Když bylo parno,nedalo se to vní vydržet,protože neměla klimatizaci.Dokážete si to vůbec představit?Jeden den sme na teploměru v kabině naměřili 48°C.Musím ale dodat že venku bylo 34°C.I kdyby měla klimatizaci,asi bych se do ní nechtěl vracet.Už jsem si zvyk nan naší 66ku.Nemůžete srovnávat E 514 ku s novejma strojema.
To Fugas. Jak jsme debatovali v jiném tématu,tak ta E 524 dělala asi o 1ha víc za den než E 514. Jinak v sezoně jsem dělal s E 514 zhruba 280 až 350ha podle toho kam se jelo do světa a ta E 524 byla zhruba na stejné úrovni,díky těm problémům. Na vašem místě bych se spíš poohlídl po E 525 nebo spíš MDW 525 ta byla výkonově srovnatelná s E 516 a už tam byla klima , 5 vytřasadel , hydropojezd, lišta 4,8 nebo 5,4 m. I to životní prostředí v kabině (MDW) celkem slušný.
No, nevím, jestli jste náhodou neměli nějakej zmetek... Nebo jsme my měli zrovna povedenej. Já jezdil na 524 3 sezóny, výkonnost nějak kolem 300 - 350 ha za sezonu a neměli jsme žádný závažný problémy. Vůbec nevim co je to prasklá sítová skříň apod. Jasně, ložiska jsme dělali, řemeny a takový ty běžný věci, ale nic velkýho teda fakt ne. A to "životní prostředí" už tam nebylo vůbec tak strašný.
Tak Michale. Dal jsem si tu práci a našel jsem to v Mechanizaci zemědělství 12 z roku 1990. Sklízecí mlátičku E 526 a E 517M ( s Mercedesem motorem) zkoušela v roce 1990 Státní zkušebna - pobočka Brno(předpokládám že to bylo nejspíš v STS Hustopeče-mistr kombajnér Ho"nig). E 526- výkon motoru IFA 6. válec turbo 140kW ,žací 6,6m, mlátička-šířka 1620mm, průměr bubnu 600mm, objem bunkru 6m3, nádrž paliva 300l, hydropojezd s 3. stupňovou převodovkou, průchodnost asi12,5 kg.s . designově shodná s E 524 jen o něco větší. potom je tady tabulka výši ztrát při různých podmínkách a to je všechno. no byl to prakticky prototyp na který postupně navazovala MDW527. Jo a ta E 517M se zkoušela u nás s lištou 5,8m a když to ten chlapík co to zkoušel vezl zpátky,skoro v zimě, do Německa tak v tom málem umrzl . To jen tak na závěr
to OŤAS
Jo to sem už četl, zrovna dneska mi to kamoš poslal, naskenované, ale každopádně děkuju. Nemohl bys mi to naskenovat, mám to ale černobíle, protože kamoš to měl ze státní knihovny z Prahy a tam se to nedá půjčovat, jenom kopírovat. Dost mě zajímají ty poslední Fortschritty, nemáš o tom nějakej prospekt nebo i o té E517M. Kde leží to vaše družstvo, kde to testovali a co se o tom říkalo, myslím jako E517M. Diky za vše.
Jo to sem už četl, zrovna dneska mi to kamoš poslal, naskenované, ale každopádně děkuju. Nemohl bys mi to naskenovat, mám to ale černobíle, protože kamoš to měl ze státní knihovny z Prahy a tam se to nedá půjčovat, jenom kopírovat. Dost mě zajímají ty poslední Fortschritty, nemáš o tom nějakej prospekt nebo i o té E517M. Kde leží to vaše družstvo, kde to testovali a co se o tom říkalo, myslím jako E517M. Diky za vše.
Ono to tehdy bylo jenom černobílé. Obrázek z pravé strany a pohled na přístrojovku ,víc tam toho není. Ta E 517 se zkoušela vJZD Lysice a ten chlapík co s ní jezdil už tam hrůzu let nedělá ( teď je pojištovák ). Já sem tou dobou dělal po vojně ještě ve vedlejším podniku a tam se taky zkoušelo hodně zajímavých strojů. Gloria CP 12 ,Claas 76H v horském provedení, ale bez kabiny. V Lysicích se tou dobou mihnul Duro Dakovic( licence Deutz Fahru), potom Laverda (teď nevím číslo ,ale v horském provedení) a ještě jedna zajimavůstka,teď už je to podnik ZEAS Lysice a pořádají se tady Dny zemědělce a taky tady bylo Mistrovství v orbě v roce 1995.
Tak jsem si zajezdil v E 514 asi tak po 10 letech. Byl jsem tam skoro celou nedělu a docela se mi to líbilo asi po pěti minutách jsem měl pocit jak kdybych od toho nikdy neodešel. Tak jsem si vyzkoušel že i po letech se takové věci nezapomínají, zkrátka když se vám to jednou zažere pod kůži, tak už se toho nezbavíte. Akorát se musím přiznat že jsem dvakrát místo lišty zapnul vysypávání, naštěstí jsem to zavčas zjistil. Po ergonomické stránce ten sled pák měl být jinak, protože lišta se zapíná přece jenom častěji, tak měla být blíž po ruce, ale je to na zvyku.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků