fortschritt e 514
Ctěl bych jen trošku reagovat!
Po zkušenostech na E 514 - nebyl problém dělat za den 18 až 20 ha. Poruchovost taková jaká byla údržba - pouze drobné opravy. Pokud se příprava na sezónu nedělá a nebo se jen tak ošolichá a pak ani údržba není nic moc, tak se ti vysype i nová mašina.
A môžeš mi povedať približne akou rýchlosťou si sa pohyboval v poraste Niekedy keď spravím 20 ha s lištou 6m, 260 koní tak som rád a to nehovorím s malou 5 m lištou na Dominator-e. To je super deň. Tak sa mi to nejako na E514 nezdá ...... Je to dávno, no som si istý že cez 11 ha som sa s 514-kou nedostal ani v malej pšenici.
Já k tomu řeknu jenom svoje zkušenosti. Na jihu okolo Břeclavi s E 512 od 8 do 10 ha a s E 514 od 10 do 12 ha. Víc jste z toho stroje vyždímat nemohli, ta kosa by to neusíkla. Výnosy něco kolem 5 tun.Ještě E 516, ať to máme všechno pohromadě, zhruba 15 až 25 ha, u těch to dělalo větší denní rozdíl, protože jestli jste spravovali E 512 jednu hodinu tak vám utekl necelý hektar , ale u E 516 to dělalo až půl druhýho hehtaru. Mně 18až 20 ha na E 514 připadá jako utopie. Možná tak za dva dny. Víc se k tomu vyjadřovat nebudu.
To co jsi napsal k té E 516 s tím souhlasím, tady to bylo teda spíš 20 - 25ha/den. Podle toho jak se jim chtělo nebo nechtělo, jak dlouho si dali přestávku na oběd.
Za celou sezónu byl problém pouze se silembloky na kulometech na šneku. Ty jsme druhý den ráno preventivně vyměnili všechny, další problém byl s děličem, protože jsme si tam dali na obě strany ty prutový a oni nám praskali. A samozřejmě pak už jen žabky na kose a sem tam někdy prst. Jinak ráno v 7:00 údržba, promazat a vyfoukat a pak jen co spadla rosa tak dopole. Jezdili jsme dva - jeden s traktorem a nosičem kontejnerů a druhý s mlátičkou a přes den jsme se střídali. A z pole až když bylo mokro. A s nasazenou lištou, kterou jsme sundali za léto jen jednou.
Tohle je moje zkušenost, nikomu ji nevnucuju. Vím co jsem před 10 lety zažil. A ani neporovnávám čtrnáctku s dnešními stroji. A klidně bych mohl tvrdit, že Deutz-fahr a Case jsou verky, protože neměji v olejce ani těch 25ha/denně. Ale proč sklízeli tak málo? Protože i když bylo těch několik dní pěkně tak nevijeli dřív jak po obědě, pole bylo jak hrubá brázda a strašně zaplevelené. A protože jsem si vědom toho, že ty stroje neměli pro svo práci ani ty " standartní " podmínky, tak jak po nich můžu chtít " standarní " výkony, natož " optinální "!
Za celou sezónu byl problém pouze se silembloky na kulometech na šneku. Ty jsme druhý den ráno preventivně vyměnili všechny, další problém byl s děličem, protože jsme si tam dali na obě strany ty prutový a oni nám praskali. A samozřejmě pak už jen žabky na kose a sem tam někdy prst. Jinak ráno v 7:00 údržba, promazat a vyfoukat a pak jen co spadla rosa tak dopole. Jezdili jsme dva - jeden s traktorem a nosičem kontejnerů a druhý s mlátičkou a přes den jsme se střídali. A z pole až když bylo mokro. A s nasazenou lištou, kterou jsme sundali za léto jen jednou.
Tohle je moje zkušenost, nikomu ji nevnucuju. Vím co jsem před 10 lety zažil. A ani neporovnávám čtrnáctku s dnešními stroji. A klidně bych mohl tvrdit, že Deutz-fahr a Case jsou verky, protože neměji v olejce ani těch 25ha/denně. Ale proč sklízeli tak málo? Protože i když bylo těch několik dní pěkně tak nevijeli dřív jak po obědě, pole bylo jak hrubá brázda a strašně zaplevelené. A protože jsem si vědom toho, že ty stroje neměli pro svo práci ani ty " standartní " podmínky, tak jak po nich můžu chtít " standarní " výkony, natož " optinální "!
Kolem 350000Kč. Pro zajímavost první MDW 514, což byly v podstatě jen přebarvené E 514 stály už kolem 1 mil Kč.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Jen letošní poznatek ke 20ti hektarům s E514 za den . Povedlo se mi posekat s DF Ectron, lišta 4.2 metru, za den 18 hektarů stojaté pšenice... Od rána od devíti do asi půl deváté večer, sečení po jedné straně (díky, OŤAS, stačil kousek pásoviny, aby Schumacher tak netlačil stěnku do země, ale hrnul ji víc bokem).
Výnos odhaduju tak na 6 tun, rychlost pojezdu kolem 5km, pokud to šlo (podle ztrátoměru), tak i rychleji.
Za celý den jsem z kombajnu vylezl dvakrát, abych ulevil měchýři, na jídlo nebyl čas.
Jako jednodenní zkušenost zajímavé, v řidším obilí (a rychlejším pojezdu) bych se dostal na těch dvacet hektarů, ale beru to jako vyjímku, která se opakuje jednou za deset let ....
Výnos odhaduju tak na 6 tun, rychlost pojezdu kolem 5km, pokud to šlo (podle ztrátoměru), tak i rychleji.
Za celý den jsem z kombajnu vylezl dvakrát, abych ulevil měchýři, na jídlo nebyl čas.
Jako jednodenní zkušenost zajímavé, v řidším obilí (a rychlejším pojezdu) bych se dostal na těch dvacet hektarů, ale beru to jako vyjímku, která se opakuje jednou za deset let ....
Deutz -Fahr Ectron 5530 H
Nedávno som pozeral ne e-bay nejaké veci a
našiel som túto zaujímavosť - prospekt E514 polopás
http://img120.imageshack.us/img120/5853/a8761ot3.jpg
http://img120.imageshack.us/img120/2179/98a31nl9.jpg
našiel som túto zaujímavosť - prospekt E514 polopás
http://img120.imageshack.us/img120/5853/a8761ot3.jpg
http://img120.imageshack.us/img120/2179/98a31nl9.jpg
Hošani nevíte kde eště jezdí E 514 s kombinací barev zeleno černé? Barvily se tak výstavní fortschritty a nějakým způsobem lepší verze, které byly třeba na prospektech. Taky sem pár takových vyvezly.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Ještě k těm 20ha za den, jednu sezonu jsem jezdil s 514 u STS a když se sekalo na Slovači na velkých lánech celý den na jednom poli a dařilo se, tak se těch 20ha na kombajn občas zvládlo ale střídali jsme se dva tak nebyl žádný prostoj.Výnos už si nepamatuju ale bylo přes 40 násypek denně. Jo a spotřeba se pohybovala okolo 9l/ha při rychlosti 6km.Jak jste na tom se spotřebou dneska na JD ???
Trochu odbočím, asi tak před 10 lety (+-) jsem viděl na poli jezdit hráškově zelený kombajn (stejný jako 514), ale s označením E 515. Nevíte někdo jestli se kombajny s tímto označením vyráběly, či to byl nějaký prototyp, nebo jen klamná nálepka (vypadala jako originál). Dodnes mi to vrtá hlavou a nikdy jsem jiný kombajn s tímto označením neviděl.
Vypadá to, že to byl unikát, nebo si někdo z kombajnérů nechal udělat nálepku E 515 . Mě to tenkrát přišlo docela normální, když označení E 515 v řadě chybí. Vypadalo to prostě jako 514 zelená (už s kombinovaným označením MDW Forschritt) ty co se dělali těsně před tím než byly modrý MDW. Tenkrát jsem si opravdu myslel, že je to nová řada. Tenkrát jezdila u Týna nad Vltavou.
jirka píše:Jistěže se najdou zachovalé kousky, u nás s tim taky pár lidí jezdí,ale nový stroje sou někde jinde, to je snad jasný ale perspektiva udržitelnosti těchto strojů(myslim prakticky cokoliv od Forstricht) v odpovídající kvalitě je mizivá. Jasný, každej nemá prachy na nový stroje, ale investice do strojů se prostě musí udělat, protože provoz těch staršího data pak ekonomicky vyjde zle.
to jirka
ahoj myslim si ze po cesku je jeste spoustu dobrejch 516. my mame 4 a stoho dve v super stavu, kdybys chtel zaslu fotky
Re: Ctěl bych jen trošku reagovat!
schejbic píše:Po zkušenostech na E 514 - nebyl problém dělat za den 18 až 20 ha. Poruchovost taková jaká byla údržba - pouze drobné opravy. Pokud se příprava na sezónu nedělá a nebo se jen tak ošolichá a pak ani údržba není nic moc, tak se ti vysype i nová mašina.
Si myslim ze nas trochu houpes... Jsi pocital den 24 hidin ne?
kordl píše:Před časem sem vyděl na německejch inzerátech červenou 514 za 8000eur. slyšel sem že to mělo perkinsna motor a bylo to nějak vylepšený. víte o tom někdo něco víc?
ted tu byla jedna na fw dokonce vyfocena byly to exportni verze snad pry do francie, krom perkinsu (kterej narozdil od podelane ify mel dostatek vykonu pro tento kombajn) to melo elektro ovladani valu tlacitakama na jednej pace podobne jako to maj new kombajny.. nektere meli snad i klimatizaci a nekdo tvrdi ze meli hydropohon coz nemuzu potvrdit ale spis si myslim ze ne... drtic atd.. v cr vim ze jsou 2 ale muze jich byt i vice ja vim o dvou
zetor rulezzzzzzz
Perkinse motory se dodávaly do E 514, hlavně do těch vývozních červenejch které šly do západního německa. Ty byly vybavené hydropojezdem mám pocit že západní provenience, protože hydraulika byla v těchhle verzích váhradně od Bosche. Dále se perkins dodával do E 514tek vyváženejch do Francie a taky do svahových verzí E 514H. K nám do ČSSR byla dodána E 514 s hydropojezdem co vím, tak vím o jedné z roku 85. A ty prý měly české hydro které mělo i E 516, ale místo dvou tam bylo jedno a bylo to spojené tyčema. Červená nebyla protože ta se barvila na žádost západoněmeckého importéra Saxonia speciálně. Proto byly veškeré stroje dovážené od Fortschritta v bývalém NSR barveny v červené, jak zběráky, rozmetadla , tak i kombajny. Taková perlička, v červné se tam dovážela i E 517!!
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Re: fortschritt e 514
Zdravim vsetkych,ja mam E cka rad no skusenosti mam len z E512. Mali sme dve na druzstve,neboli v spickovom stave ale ked sa darilo tych 7-8 ha som urobil v dobrom poraste. Tych 18-20 sa mi zda neuveritelne
Re: fortschritt e 514
http://tec24.com/cs_CZ/fortschritt_mdw_ ... 78842.html tady je jeden cervenej mazlik
- zetor 7011
- Příspěvky: 5
- Registrován: 06 led 2008 09:41
- Bydliště: Podebrady
Re: fortschritt e 514
tu samou 514 mame jenom ze je jinak polepena ale je cervena mam ji moznost i ridit jako druhej ridic jenom ze tam mame listu z 516 tak to taky pekne ubejva a spokojenos velka motor unej slape jak hodiny de to poznat ze uz to neni ifa
Re: fortschritt e 514
no ja nevim mam v E514 klasickou ifu a nemuzu si stěžovat, startuje i bez žhaveni, spotřeba 10-13l s drcenim, krome cištěni filtru sání o nem za žně skoro nevim...a kdyz se rozjedu tak udelam i 12 ha za den
Re: fortschritt e 514
to zetor
Červená s lištou z E 516, krutá kombinace, to bych rád viděl. Máš fotku?
Červená s lištou z E 516, krutá kombinace, to bych rád viděl. Máš fotku?
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
- zetor 7011
- Příspěvky: 5
- Registrován: 06 led 2008 09:41
- Bydliště: Podebrady
Re: fortschritt e 514
jo fotku mozna nekde mam ale neumim to sem davat muzem to poreit prez SZ jj proste tam neni klasicka 514 lista ale z 516 mozna tam je i stitek
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 26 návštevníků