fortschritt e 517

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Příspěvekod OŤAS » 16 kvě 2006 21:08

Ve výrobě byly i 8. řádky na kukuřici už od E 516, ale sem se to nedováželo.Stejně tak jako lišty na obilí 7,6m. Ale po sloučení když se Germáni začali zbavovat starejch krámů (a my jsme je nadšeně kupovali :P ) tak se sem tam něco takového objevilo. Např. jsem viděl E 512 s lištou 5,7m (chudák mašina, když vjela do našich průměrných výnosů :roll: ). Jo a dost mně taky jedovalo že se z Německa vozily mašiny s krytama na bunkrech a sem se to normálně nedodávalo, ale aspoń se sem vozily E516 s ruskýma širokýma kolama, v Německu jezdily E 516 na E 512. Pneumantech :? . I dnes když se sem doveze bazarovej Claas tak má většinou podezřele úzký kola(všimli jste si toho?)

Uživatelský avatar
Příspěvky: 365
Registrován: 04 dub 2006 21:24
Bydliště: Ostrov (Karlovarsko)

Příspěvekod Martin x » 16 kvě 2006 21:31

To nám když přivezli TX 66,tak přední kola byly v pohodě,ale zadní byli z mačkače :shock: .Říkali,že to vydrží,ale na konci sezóny byli na sra... :?

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 17 kvě 2006 17:50

Dovezené stroje hlavne z nemecka majú kolá aby sa vmestili do 3,5 m šírky podľa ich predpisu.

Příspěvky: 81
Registrován: 24 lis 2005 21:23
Bydliště: zálesí-Havlíčkobrodsko

Příspěvekod HUGO » 17 kvě 2006 19:16

s předpisama sou věčně problémy..loni u nás byli borci z mojmírovic ařikali že jim chlupatý taky dály problémy ale co myslíte jezdej s tema kolama dál ..ty úzký sou nadve věci nemá tosmysl
CNH JE BEST

Uživatelský avatar
Příspěvky: 257
Registrován: 30 pro 2005 19:32
Bydliště: MladoBoleslavsko

Příspěvekod vasek » 17 kvě 2006 22:59

OŤAS píše:Ve výrobě byly i 8. řádky na kukuřici už od E 516, ale sem se to nedováželo.Stejně tak jako lišty na obilí 7,6m. Ale po sloučení když se Germáni začali zbavovat starejch krámů (a my jsme je nadšeně kupovali :P ) tak se sem tam něco takového objevilo. Např. jsem viděl E 512 s lištou 5,7m (chudák mašina, když vjela do našich průměrných výnosů :roll: ). Jo a dost mně taky jedovalo že se z Německa vozily mašiny s krytama na bunkrech a sem se to normálně nedodávalo, ale aspoń se sem vozily E516 s ruskýma širokýma kolama, v Německu jezdily E 516 na E 512. Pneumantech :? . I dnes když se sem doveze bazarovej Claas tak má většinou podezřele úzký kola(všimli jste si toho?)

Jo to máš recht já jezdil Lexem z Němec a taky měl ouzký kola 650 na 32 no hrúza loni v tom mokru.Jsem se točil furt přez brzdy. :twisted:

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 18 kvě 2006 09:29

S těma kolama na dovezených strojích je to jak říká Miro, ale také je to někdy okrádání zákazníka, který tomu nerozumí. Dost strojů tam má 650 - Lexiony 430-450 skoro všechny, ale u 460 a 480 je to většinou 680 nebo 800. Ale přijede "hloupý" (podle Němců) Čech, tak mu lupneme hned 650. Když to přivezou na dvůr k prodejci v Německu, a pokud jsou tam třeba Micheliny 800 vpředu, hned vyštrachaj nějaké horší nebo 650 a postaví to na ně a nechají stát na place. Když ten zákazník chce 800, tak vítězoslavně vytáhnou ty původní a nechají si přitlačit :lol: Né všichni, ale dost jich to zkouší. Pak jde jen o to kouknout pod schůdky, jak je to otlačený a jste doma.
Nikdo si nedovede představit, jak vypadá 650 na Lexionu 480, který má 7,5 Vario, dělá řepku a má plný zásobník :shock: Hlavně v kopcích pak praskaj 650 buď jen gumy nebo i disky. Takže na 480 opravdu 650 nééééééé.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 257
Registrován: 30 pro 2005 19:32
Bydliště: MladoBoleslavsko

Příspěvekod vasek » 18 kvě 2006 16:52

Polci píše:S těma kolama na dovezených strojích je to jak říká Miro, ale také je to někdy okrádání zákazníka, který tomu nerozumí. Dost strojů tam má 650 - Lexiony 430-450 skoro všechny, ale u 460 a 480 je to většinou 680 nebo 800. Ale přijede "hloupý" (podle Němců) Čech, tak mu lupneme hned 650. Když to přivezou na dvůr k prodejci v Německu, a pokud jsou tam třeba Micheliny 800 vpředu, hned vyštrachaj nějaké horší nebo 650 a postaví to na ně a nechají stát na place. Když ten zákazník chce 800, tak vítězoslavně vytáhnou ty původní a nechají si přitlačit :lol: Né všichni, ale dost jich to zkouší. Pak jde jen o to kouknout pod schůdky, jak je to otlačený a jste doma.
Nikdo si nedovede představit, jak vypadá 650 na Lexionu 480, který má 7,5 Vario, dělá řepku a má plný zásobník :shock: Hlavně v kopcích pak praskaj 650 buď jen gumy nebo i disky. Takže na 480 opravdu 650 nééééééé.

Nám ráfky ani gumy nepraskaly protože ráfky byly vyztužný.Myslím že to byla příprava na dvojmontáž,ale hezkej pohled na ty pneu nebyl s plným zásobníkem.Gumy byly zánovní,ale kdo ví jak budou vypadat po pěti sezonách. :?:

Příspěvky: 273
Registrován: 13 lis 2005 09:00

Příspěvekod Fugas » 18 kvě 2006 17:43

Ale na fotkách jsou 680ky na Lexionech 600 s V900. To už nebouchá?

Uživatelský avatar
Příspěvky: 257
Registrován: 30 pro 2005 19:32
Bydliště: MladoBoleslavsko

Příspěvekod vasek » 18 kvě 2006 17:49

Fugas píše:Ale na fotkách jsou 680ky na Lexionech 600 s V900. To už nebouchá?

To by mě taky zajímalo co to na těch 680 tkách bude dělat v terénu a jaký vliv to bude mít na životnost pneu.

Příspěvky: 273
Registrován: 13 lis 2005 09:00

Příspěvekod Fugas » 18 kvě 2006 18:07

To nevím. Ale nevipadá to moc pěkně. Zlatý 800 nebo 900. Na těch fotkách tam právě byl v kopcích

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Příspěvekod Polci » 19 kvě 2006 08:42

Ty 680 mají o dost větší nosnost (skoro jako 800) jsou to totiž 680/85 R32 oproti 650/75 R32. Je to právě dělané na kombajny s velkým zásobníkem a nutností projíždět po úzkých silnicích.

Příspěvky: 273
Registrován: 13 lis 2005 09:00

Příspěvekod Fugas » 19 kvě 2006 22:30

Jo, jo, dík za vysvětlení

Uživatelský avatar
Příspěvky: 20
Registrován: 06 led 2007 01:00
Bydliště: Zap.Slovensko

Reakcia na prispevky o nicom

Příspěvekod Polnohospodar » 06 led 2007 01:49

Vazeni pani,dost casto citam toto forum,nedalo mi nezaregistrovat sa,aby som mohol prispiet.Hlavne po precitani tejto temy.Myslim si ze toto forum by malo byt trosku odborne,aspon teda mali by reagovat ludia co sa v danej tematike vyznaju.Pani neberte to v zlom,ale stroje posudzujete podla toho asi ktore sa Vam pacia,odbornost skoro ziadna.
Nie je vsetko vzhlad stroja.Ako moze niekto hodnotit stroj E516 alebo nizsie modely ked ho len videl pracovat na poli a maximalne sa na nom zviezol par hodin??Majte trosku sebakritiky.Dalsia vec.Pisete tu ze na SVK je zaostala technika.Tak skoro som spadol z kresla.Zijem v najurodnejsom kraji a mam prejazdenu celu republiku.Skoro vsade v kazdom podniku je obmena strojoveho parku,niekde viac niekde menej.Ale budte trosku realisti,hlavne mladsie rocnikya trosku pocitajte,a myslim si ze matematika je vsade rovnaka,strojovy park sa neda vymenit za jednu sezonu,a to plati aj u Vas v Cechach.Myslim si ze o nic horsie stroje tu nemame ako Vy.Uz ani u nas nenajdete v takom hojnom pocte kombajny radu E516,E514,E512.Kazdy stroj ma svoju zivotnost,doziva,a ked je to mozne tak sa kupi novy,ale ked mate 10 kombajnov,nemozte ich zosrotovat a kupit iesto nich 5 novych.To sa neda.Je to investicia 40 mil min.Napr.u nas jedno druzstvo v okoli(uvadzam priklad,nechytajte sa hned,je ich viac)ma uz 8 novych kombajnov a vymenene vsetky traktory na obrabanie pody za nove.A teraz nieco pre Vas na diskusiu:Vsetky stroje su od fi John Deere.Prosim nepiste ze su to sejacky,a zle stroje,predseda druzstva uz gazduje viac ako vacsina Vas ma rokov.Tak asi vie co kupuje.Boli medzi prvymi co tieto stroje po revolucii (1989) kupili.boli to asi styri traktor,a dva kombajny.To su uz roky,a kupuju ich nadalej,asi nie preto ze su poruchove,asi su spokojny.Zdvoraznujem nie su dielermi znacky.Dokonca tento rok kupili STS ku,viedel som ju pracovat,dobra praca,a male straty,myslim ze to bude aj v obsluhe,nie je tam rotacia ludi,staraju sa o stroje a su to stari fachmani vychovany na E rade. Nepiste zas ze su spokojny lebo na nicom inom nejazdili.A vyznavaci Claasu:Mali sme ich tu na vypomoc z Madarska ked sme ich este ani na vystavach nemali,boli to 80 te roky.Super praca,velky vykon,spolahlivost.Ale vtedy sme ich mat nemohli ,bol totac,zostavali len Bizony,a E rada.A zali sa vacsie rozlohy ako teraz.Takze tuto znacku tu ludia poznaju uz davnejsie, takze dovera v tento stroj je,ale su priserne drahe oproti inym znackam.Ale citam a vidim tu dost stroje New Holland,je to asi Vas favorit,u nas zas toho tak vela nejazdi.Takze nezatracujte polnohospodarstvo na SVK,sme na tom asi podobne,aj ked dotacie za posledne roky ste mali vacsie.Myslim Vojto by Vam vedel o tom nieco povedat,jeho prispevky,su vzdy k veci,(aj ked v poslednom case je ich malo)a trosku situaciu na SVK pozna.Ale su tu aj iny odbornici,ludia z fachu a priaznivci -odbornici z polnohospodarstva,co nesudia stroje podla ich znacky a ich fotogenosti.Ich temy a prispevky maju nieco do seba.Tak sorry za dlhy prispevok,a som zvedavy ake budu vase reakcie.
P.S.Asi som to nemal to tejto tematiky pisat,ale v tejto mi uz zovrela moja krv na maximum :twisted:

Příspěvky: 85
Registrován: 04 kvě 2006 21:58
Bydliště: Praha

Příspěvekod matthew » 06 led 2007 03:20

Pěkně jsi to napsal. Už kolikrát jsem chtěl napsat něco podobného. Zvlášt když otevřu tuto diskuze a přečtu druhý nebo třetí příspěvěk od Kuby Medery, tak to mi je na blití. Takovéto mladé hovádko bude rozdávat rozumy a ještě mu teče mlíko po bradě. A těhlech rozumbradů je tady více.
Druhý problém je, že spousta přispěvovatelů do diskuze jsou zaměstnanci, kterým nějaká ekonomika nic neříká (proč by také měla, odkroutí si svoje hodiny a víc je nazajímá) a je pro ně je nejdůležitejší aby jezdili v nových strojích. Místo toho aby se třeba pustili do zemědlěství sami a něco dokázali, tak budou nadávat jak to jejich předsedové vedou špatně, jak nenakupují stroje atd.atd.. A přitom začít v zemědělství není vůbec těžké, v porovnání s jiným podnikáním. Podnikám v několika oborech, tak vím jaké to je. Se zemědělstvím jsem začal asi před třemi lety. Koupil nějaké staré stroje (pro většinu z vás samý šrot), což byla jediná hotovost, kterou bylo nutné vydat. Osivo a postřiky jsem si vzal na tzv. zelený úvěr, což v jiném podnikání naprosto nepředstavitelné aby vám někdo něco dal a čekal na peníze půl roku. Úrodu jsem prodal za slušné peníze s třicetidení splatností od dodání, což je také v jiných oborech nemyslitelné. Nabídky od prodejců strojů se jen hrnou a při akontaci 20% po vás nechtějí žádnou historii ani jiné doklady, opět v jiném oboru věc nevídaná.
Tímto jsem se nechtěl nikoho dotknout, jen jsem chtěl ukázat, že když se chce tak jde všechno a ne jen nadávat a hanit staré stroje.

Příspěvky: 562
Registrován: 12 lis 2005 11:19
Bydliště: České Budějovice

Příspěvekod jirka » 06 led 2007 11:23

Milí Pánové.
Za prvé: FW je čistě hobby stránka a stejně tak forum jako takové vzniklo. Nebejt těch bláznů, kteří z devadesáti procent nejsou z praxe, a cpou do toho vlastní prachy, čas a všechno okolo a jezdí po republice a fotí ty stroje, nikdy by žádný FW ani forum nefungovalo. A vy byste neměli kde nadávat na ty mladé kluky, kteří jsou podle mě budoucností čes. (a i slovenského), zemědělství. Jistě, jejich názory mohou být ukvapené, možná zavádějící a někdy i od věci, neříkám, že se s nimi nějak ztotožňuji, každopádně jsme svobodná země a projevit své názory může každý. Ty největší hlouposti se tu snažím korigovat, ale na druhou stranu tu nebudu cenzurovat to a tohle. Nikdo nikoho nenutí na ty pro vás "hloupé" názory reagovat. Prostě jste dospělí lidé, tak se nad nimi můžete pousmát a mávnout rukou a reagovat na příspěvky od pro vás "rozumných lidí z praxe". Ale v žádném případě tu nenechám nikoho urážet. Myslet si o lidech (a samozřejmě i o mě) můžete cokoliv, do očí mě, nebo jim, říkejte cokoliv. Pokud na to psychicky nemáte, pište jim to po ICQ nebo přes soukromé zprávy, to je mi fuk, je to vaše věc. Ale veřejně tu někoho pranýřovat za to, že je mu tolik a tolik a nemá zušenosti jako vy a přesto ho celá tahle sranda kolem zemědělství baví a jednou to třeba bude on, kdo bude rozhodovat o nákupu (jistě, musí si projít cestu života a dospět, ale to musí nebo musel každej z nás), mi přijde pomalu stejně dětinské.
Forum má za sebou něco přes rok provozu. Teprve nyní se na jeho stránky dostávají lidé ze stran prodejců, agronomů a lidí z praxe. Nebo se na něj nedostávají nyní, ale až nyní se zapojili do diskuze, to je jedno. Každopádně svými příspěvky a hlavně fotkama celý projekt FW rozjela skupina lidí, kteří věci kolem zem. techniky mají jako největší koníček, ale profesně jsou uplně odjinud. Proto tu reagovat, že ten a ten tu napsal tohle nebo tohle, je zcestné. Jako dospělí snad máte tu schopnost rozeznat kdo je kdo a podle toho také reagovat pouze na vybrané věci.
Toť můj příspěvek k věci. Nebudu tu trpět žádné urážení. Uvědomte si, že tím jen ty kluky odradíte.
Jsem opravdu rád, že celý projekt FW (a i fora) se dostává do podvědomí odborné veřejnosti v oblasti zemědělství v České i Slovenské republice), snad na tom mám i nějakou zásluhu (a je to i můj cíl) a každopádně mě to těší a rozhodně v tom budeme pokračovat, ale je nutné pochopit, že transformace od příspěvků fanoušků k foru odbornému nikdy nebude zcela úplná a každpádně bude nějakou dobu trvat.

Příspěvky: 299
Registrován: 18 úno 2007 18:46

Příspěvekod franta » 02 bře 2007 20:32

hlapi vi kde je drustvo kde ti to stroje dodnes pouzivaji a maji cca 600ha a zne snima udelaji sami bez drahich sluzeb a drahich nd na no ve kombajni ktere se seru taky!maji e512 e514 e516dva a 516B

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Příspěvekod michal.Š » 02 bře 2007 23:02

to matthew
Tak to raděj ani nechtěj vědět kolik je mě :lol:
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 299
Registrován: 18 úno 2007 18:46

Příspěvekod franta » 03 bře 2007 01:59

no ja mam skusenosti pomerne velke ja delam s traktorama as mlatickama od 94 roku pomerne intezivne vlastne mne to zivi

Příspěvky: 14
Registrován: 13 bře 2007 09:51

TO JE PRAVDA

Příspěvekod matosk » 23 bře 2007 22:03

AHOJTE POLNOHOSPODARI.MATE PRAVDU O SVK POLNOHOSPODARSTVE.CITAM ROLNICKE NOVINY A JE TAM O SLOVENSKOM POLN. PISANE VELA PRAVDY.JE TAM PISANE O DOTACIACH NA STROJE.VACSINA DOTACII IDE NA JUH SLOVENSKA.NECHCEM TYM ODSUDZOVAT JUZNE SLOVENSKO AJ KED ONI ZA TO NEMOZU,ALE STAT BI MOHOL PRISPIEVAT AJ PODHORSKYM OBLASTIAM.JA SOM Z POLOMKY A VIEM AKO JE TO U NAS.OD ROKU 1996 NEMAME ZIADNY KOMBAJN.LEBO MAJITEL ICH PREDAL.MINULY ROK BY SA TIE KOMBAJNY ZISLI.BOLI TU SLUZBY A NH CX 760 SA KAZIL JEDNA RADOST.POCAS TEJ PRESTAVKY BOLO PEKNE,KYM SA DOTREPAL SERVIS TO BOLI 2 DNI,KED CX OPRAVILI TAK ZACALO LIAT.TAK MI NEPOVEDZTE,ZE BY TIE OBYCAJNE KOMBAJNY 514 A 512 NEBOLI SCHOPNE POKOSIT TIE POLIA MOZNO ZA DLHSI CAS ALE BEZ STRAT. :roll: MAM MALO ROKOV,ALE MAM RAD POLNOHOSPODARSTVO. P.S: KED BUDEM MAT SKUSENOSTI TAK BUDEM MOZNO PISAT NIECO INE. TAK MI TO ODPUSTE AK SOM NIECO POKAZIL.MOZTE MA OPRAVIT JA SA NEHNEVAM.MAM RAD NAZORI INYCH LUDI.
:wink: :roll: 8) :!: :!: :!: :wink: :roll: :wink: :roll: :oops: :cry:
AHOJTE

Příspěvky: 114
Registrován: 27 dub 2007 12:52

E 517

Příspěvekod Staňa » 27 dub 2007 12:57

Chtěl bych se tady někoho zeptat na jakym principu funguje strátoměr na 517.Mě totiž nejde tak bych ho chtěl sprovoznit Dík

Příspěvky: 33
Registrován: 12 bře 2007 17:10
Bydliště: Praha

Příspěvekod JenikOK » 23 črc 2007 21:30

Měl bych taky jednu otázku k 517ce. Už před několika lety se nám na 517ce zadřel motor, píst se vytrhl a "promlátil" díru do bloku motoru (alespoň tak to bylo mě vysvětleno), díra cca velikosti pěsti. Tak se odpojil pohon kol aby bylo možné jí odtáhnout z pole (údajně nějaký převlečný kroužek na přední nápravě...nevím) Motor byl v servisu někde na moravě ale už je OK. Problém je ale v tom že od té doby 517ka dosahuje jen asi poloviny své původní pojezové rychlosti což je při přejezdech na pole dost nesnesitelné:( Nemáte někdo tušení čím by to mohlo být???

Příspěvky: 679
Registrován: 18 lis 2005 19:11

Příspěvekod Miro » 24 črc 2007 18:20

Niečo podobné sa mi dvakrát stalo, že kombajn išiel pomaly. Prvý raz bola špina na hydromotoroch v rohoch, kde sú tiahla na pojazd. Druhý raz sa zlomilo tiahlo na hydromotor, ktoré je vpravo vedľa kabíny. Vtedy to nešlo viac ako 8-9 km/h.

Příspěvky: 17
Registrován: 25 pro 2006 19:22

Příspěvekod XManX » 24 črc 2007 19:27

nemohol by mi niekto fifotit 517 z vonku aj vnutri v kabine ? dakujem

Příspěvky: 33
Registrován: 12 bře 2007 17:10
Bydliště: Praha

Příspěvekod JenikOK » 24 črc 2007 20:31

To Miro: díky za typ, zkouknu to a dám vědět.

Příspěvky: 694
Registrován: 20 led 2007 09:54
Bydliště: SLOWAKIA

Příspěvekod maclos » 24 črc 2007 20:32


Příspěvky: 33
Registrován: 12 bře 2007 17:10
Bydliště: Praha

Příspěvekod JenikOK » 12 srp 2007 21:09

Jsem to prohlíd a táhla se zdají OK tak nevím.........

Příspěvky: 264
Registrován: 28 lis 2006 21:47
Bydliště: českobudějovicko

Příspěvekod václav » 13 srp 2007 19:14

Pokud jsou táhla v pořádku, (hlavně jestli nevázne to svislé vedle kabiny co vede rámem, často se tam usadí plívy a prach a pak to zarezne a přestane se hýbat) tak bude problém v ustřiženém kolíku na některém servoventilu. Servoventil je taková kostka na hydromotoru (i hydrogenerátoru) u kterého končí ovládací táhla fandykloubkem na páčce. Uvnitř je vlastně rozvaděč, který ovládá nastavení desky pro pístový hydromotor. Na té hřídelce co je ta páčka je uvnitř taková vidlička co ovládá ten rozvaděč a ta je aretována dutým kolíkem 3 mm. Ten se snadno ustřihne pokud někdo při zhasnutém motoru dá páku pojezdu prudce dopředu nebo prostě jednou doslouží. Pokud se střihne na hydrogenerátoru tak to nejde regulovat, jede pořád jen na jednu stranu nebo nejde zastavit. Pokud to budeš chtít sám dělat, počítej že ti vyteče všechen olej (velký hrnec cca 60 l, teče to docela pomalu) a hlavně se musí ten servovenil odpojit od hydromotoru cca 2 cm mezerou, (kolík, závlačka) dát pozor ať něco nespadne dovnitř (u toho horního). Není to tak složité jak to vypadá, kdyžtak napiš třeba na SZ.

Příspěvky: 33
Registrován: 12 bře 2007 17:10
Bydliště: Praha

Příspěvekod JenikOK » 27 srp 2007 20:29

To václav: Moc díky. Kombajn je kámoše takže mu předám instrukce tak s tim snad přes zimu něco provedou. Ještě jednou dík.

Příspěvky: 77
Registrován: 17 zář 2007 21:09

Příspěvekod cibusp » 29 zář 2007 18:23

jezdil jsem letos na 516B, když se o to dobře obsluha stará, je to bezproblémovej kombajn, jezdil se mnou kolega na JD 2256, v řepkách ho moje stará dáma drtila, i když měl jen 4m vál, a já 6m. jinak je to dobrej stroj. Ani nevím, jestli bych chtěl toho JD, když jsem vyděl ty technický řešení, který tam jsou, nevěřil jsem že někdo mohl takový pitomosti vymyslet...

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Příspěvekod michal.Š » 02 říj 2007 21:31

to cibusp
Jaká měla ta tvoje E 516B ztráty?

PředchozíDalší

Zpět na MDW Fortschritt

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků