Kombajn SK - 5 Niva

Příspěvky: 9
Registrován: 14 čer 2009 16:58

Kombajn SK - 5 Niva

Příspěvekod ekosedlák » 14 čer 2009 18:45

Slyšel jsem pět chválu na SK-5 Niva, oproti SK-6 Kolos to byly prý spolehlivější mašiny - dělají se už 30 let, a novější DONy (SK-7...?) už oproti tomu skončily. Jaké s nimi máte zkušenosti? Prý dělají (teď - nebo i dříve...?) něco podobného i Bělorusové. Něco menšího než ti současní obři - pro menší podnik, s levnými ND (ale dají se u nás vůbec ND sehnat...?), jednodušší a bez elektroniky. Nevíte o někom, kde by byla k uvidění? Je to taková větší SK-4 s kabinou, nebo se mýlím...? Příčné a podélné kopírování prý taky bylo shodné s SK-4.
Akorát jaký to má motor - jak silný je - startuje se pořád pomocným benzínovým s dekompresorem - jako u DT či u SK-4? V tom to bylo geniální - na co pořád živit dva obry baterie? - pokud ne - pasoval by tam nějaký český (zetor, Forterra..?), s menší spotřebou? Nepotřebuji to na služby - spíše na svoje, místy svahy.

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Re: Kombajn SK - 5 Niva

Příspěvekod michal.Š » 19 čer 2009 20:31

Věc se má tak že SK-5 Niva je v podstatě zlepšená SK-4. Motor to má myslím SMD 17, jde o 4 válec s turbem o výkonu 105k. Výkonově je ten kombajn srovnatelnej s E 512, jde v podstatě o konkurenci. Ale má výrazněji menší síta. Niv je tady poměrně už málo, ale nejvíce k sehnání jsou v oblasti jížních čech. Jinak niva se dělá DODNES: http://www.rostselmash.com/rus/products ... ctiveness/
Patří mezi nejlevnější kombajny na ruském trhu. Ta dnešní Niva již v zelené barvě je vybavená motorem o výkonu 156k, hydropojezdem, vypolstrovaným vnitřkem a lepší ventilací možná i s klimatizací. Na mlátičce byly změny oproti typu SK-5A myslím minimální, takže se shoduje s originálem ze 70. let. Takže by to na dnešní poměry mělo směšně malé síta a nemuselo by to čistit zrovna nejlépe. Tahle mašina má jednu výhodu. Je v quinessově knize rekordů jako největší počet vyrobených kusů, takže dostupnost náradních dílů by neměl být problém. V rusku v pohodě sehnatelné, tam těch Niv eště jezdí vela!! Nová Niva co si tak pamatuju, když jsem to přepočítával, stojí na naše kačáky asi kolem 700-800 000 Kč. Jestli budeš mít tolik odvahy to koupit, což by neměl být problém, tak mi dej vědět kdy to dovezou. Budeme na ten náklaďák čekat společně. A až bys s tím poprvé vjel do porostu, tak mi opět řekni, bych dojel, a budeme se modlit aby to jelo, opět společně. 8)
K tomu dovozu: Nivu dělala a dělá firma Rostselmash v Rusku poblíž řeky Don. Dovozem strojů od nich se stará firma Agrospektrum která se tady samozřejmě snažila protlačit jejich nové modely typu Acros, Vector a RSM. O té Nivě samozřejmě taktně pomlčely, logické :lol: Nicméně niva tu byla testována v letech 1969 a 73 a je to sice z řadou vyjímek homologované.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 9
Registrován: 14 čer 2009 16:58

Re: Kombajn SK - 5 Niva

Příspěvekod ekosedlák » 26 črc 2009 02:06

Díky moc za odpověď.
S tím pořizováním zcela nového stroje to asi tak žhavé nebude. Dokonce jsem jako odpověď při mém pátrání obdržel nabídku na jakýsi Běloruský kombajn - za babku - 2,5 milionu (prý něco na způsob E-514) - no, chudý český sedláče - nekup to...!
Rád bych se zeptal ještě na pár věcí: V diskusi jsem objevil i zmínku od OŤASe, že u nich probíhaly zkoušky SKK-5 Niva - svahové provedení. Tam by už asi menší plocha sít tolik nevadila, nebo ano-když nebudu "honit rekordy"? Mám menší výměru, místy svažité pozemky. Ono je hezké, že ekonomičtí poradci radí, že pro rentabilitu vlastního kombajnu je nutné mít min. cca 80 ha, ale co strategická výhoda? Takže asi stroj použitý, ale v dobrém stavu. SK-4 jsem vlastnil, a tak když si představím, že by byla o něco modernější, s levnými ND, bez nutnosti pro pár ha živit celý rok 2 obry baterie, které stejně zakrátko při takovém režimu odejdou... Nelíbí se mi (s prominutím) "mebaobludy" - napěchované nespolehlivou elektronikou, ale ani (opět s prominutím - nic ve zlém: 100 lidí - 100 chutí a názorů...) "pidikombajny" s 1,80m záběrem bez kabiny ("za málo peněz hodně muziky"... - pokud je tím ovšem myšlen rachot ozubených koleček...tak snad pro záhumenek...?). Zkrátka něco mezi tím, ale ne E-512 apod. (čím dál dražší a nedostupnější ND-jako u každého "neživého" typu stroje, absence kopírování lišty, špatný přístup k motoru, ty zbytečné baterie,... Když to ti Rusové pořád dělají, přestože už DON skončili a souběžně dělají i ty hypermoderní... - tak asi ví proč... Počítače jsou dobrý sluha, ale špatný pán (viz. dvojitá trpká zkušenost - sečka Amazone, kulatý lis Claas Variant) - výsledkem je jen zbytečně "zmršená" práce - a servisáky zajímáte přednostně jen v záruce.
Vím, že to na toto vlákno nepatří, ale Amazoňáci mě dokonale štvou, když za ty statisíce, co za sečku chtějí, nedokážou ani stroj (standardně?) vybavit i jetelákem - takže musíte chudák pole "drtit" při podsevu rotačními bránami 2x po sobě...takže už pak ten "prach" na svahu z obavy před erozí raději ani neuválíte, přestože byste alespoň kvůli zatlačení kamene měli... A ten lis Claas Variant - že tam není automatický reverz vkládání - no, budiž. Ale že nejsou schopni taky za ty statisíce ani o pár centimetrů prodloužit nouzovou kliku, aby šlo ono couvání lépe od ruky (větší úhel záběru) a udělat bezpečnější tvar unašeče v ní, aby metrákový chlap neletěl z ničeho nic "úsměvem k zemi", to mi pořádně "hýbe žlučí", stejně tak jako ruční vykulování a rozkulování automaticky nezabalitelného balíku... Není všechno "západní" zase až tak geniální, jak to zvenku nablýskané vypadá... V jednoduchosti je ta pravá krása! - nezdá se vám, že se z toho všeho nějak vytrácí člověk a radost z práce jako takové? Zapnout si "autopilota" a nařídit si budík na předpovězený konec sklizně daného honu - brrr! děkuji, bez toho se obejdu...kvůli tomu jsem na traktoristu před čtvrtstoletím rozhodně nešel...
Jak dovézt z Ruska levně stroj, aby přežil vcelku stroj i šofér? A další věc - lišila se nějak kvalita Niv, které byly určeny pro export ven z Ruska a těch, které byly pro Rusko (tak jako bývávala běžná praxe u nás) ?
Neumím s tady tím webem dokonale pracovat a tak se nemohu ani OŤASe zeptat na to, jaké s tou svahovou SKK-5 Nivou měli v tom JZD zkušenosti a zda by neprozradil, kdeže se to nacházelo, kdo s ní jezdil, či kde daný stroj nyní je...pokud to někdo umí, tak mu budu povděčen... A taky díky za ten odkaz na Rostselmaš-ty fotky jsou hezké, jen nechápu, proč přešly z té červenohnědé na tu zelenou - že by perestrojka? A ještě jedna věc - jaké jsou ty lisy z Rostselmaše? Unibal se už nedělá...

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Re: Kombajn SK - 5 Niva

Příspěvekod OŤAS » 28 črc 2009 22:24

Podívej se na to takhle. Ano ta mlátička SKK 5 NIVA se v rámci testování objevila i v našem podniku, ale i kdyby tam nakonec zůstala a sloužila dobře svému účelu, tak mi věř že poločas rozpadu těchto strojů byl v běžném provozu asi 6 roků. Je kolikrát obdivuhodné že se jich ještě několik dokázalo u některých nadšenců zachovat, ale bohužel ne ona zmíněná "horská verze". Tento stroj měl několik chyb a asi jedna z největších byla že státní zkušebna nepovolila její provoz na území ČSSR. Musela by se tam udělat řada úprav, poněvadž byl to prakticky prototyp a na to nebyl výrobce ani připravený a ochotný věnovat svůj drahocený čas. Nejhorší kritéria byly ze strany bezpečnosti a to by si na triko nikdo nevzal. Bohužel je to tak a osobně bych o kombajnu, i klasické SK 5 NIVA uvažoval pouze z pohledu sběratelské vášně ale ne pro sklizeň několika stovek hektarů. Myslím si že se dají ještě pořád za slušnou cenu pořídit i ještě docela slušné E 514tky na které se dá v dnešní době sehnat snad víc náhradních dílů jak za starých časů kdy zde kralovala bezkonkurenční firma ÚPZT.
Každý člověk má právo na můj názor.

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Re: Kombajn SK - 5 Niva

Příspěvekod michal.Š » 04 srp 2009 17:51

Ty svahové nivy se sem dovezly taky kolem roku 1977, bylo jich tu více, ale nevím kolik přesně, každopádně sem se bavil s člověkem, kterej s tím jezdil na slovensku. Taky jsem viděl fotku, jak v nějakém podniku tuhle verzi slavnostně předávaly a byla tam u toho vyfocená obsluha, která měla odjet na školení do sssr na typ SKK-5.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 554
Registrován: 08 črc 2009 20:06

Re: Kombajn SK - 5 Niva

Příspěvekod miki » 26 čer 2017 13:47

Překovejme meče v pluhy a naopak

Zpět na Ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník