české kombajny SM 500

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod michal.Š » 29 bře 2008 22:06

to Dalibor
To jsem tam psal já. Nick Kombajner že? Už je to teda dávno co jsem to psal. Ve kutečnosti jich byl víc, prý kolem 5ti kusů, počet kusů se vstahuje pro asi 87 až 88 rok kdy to u nás po sovětské SK 10 Rotor taky testovaly. Velice si pochvalovaly ten šnekovej šikmák. Byl vyroben taky po roce 1990 v barvách MDW jako MDW 532, co jsem vyděl odlišnost od těch prvních tak měl ty rotační sítka na chladiči umístěné komplet vzadu, což znamená že asi daly chladič jinam, nevím přesně. Celej tenhle projekt posloužil k vývoji Arcusa!! Už pěkně dlouho se snažím zjistit jestli to u nás někde nezůstalo a nebo to dovést ze zahraničí. Co jsem se poptával, tak ty prototipy od fortschrittu ať už to jsou první E 524 nebo svahový E 517ky a nebo tohle, tak to bylo schopný normálně mlátit, takže jen to najít a dat do pucu a hurá na pole :lol:
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 88
Registrován: 02 bře 2008 14:39

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod Dalibor » 30 bře 2008 07:48

no výborně, tak do toho jdu s tebou, rozhodil jsem sítě, u chlapíka, který dováží a kdysi dovážel ND přímo z Fortschrittu. Prý se poptá. Na ty mašinky bych se hrozně rád zajel někde podívat.

Příspěvky: 221
Registrován: 13 pro 2006 18:10

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod chomyz » 30 bře 2008 14:55

Sice to nemá co dělat ve vláknu o SM-500, ale aspoň někde se ta fotka upotřebí :)
Obrázek

Příspěvky: 88
Registrován: 02 bře 2008 14:39

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod Dalibor » 30 bře 2008 15:52

E-532 :twisted: :shock: :D tak to je náááádhera, od kud máš tu fotku???

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod michal.Š » 30 bře 2008 19:16

Na mím obrázku je víc dohněda, zřejmě někdo vynesl nějakej negativ. Tohle je ten tip kterej má eště chlazení na druhé straně, klasicky na boku, dvě rotační sejta před chladičem.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 88
Registrován: 02 bře 2008 14:39

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod Dalibor » 30 bře 2008 20:05

pošli ten obrázek :wink:

Příspěvky: 6
Registrován: 07 led 2008 19:03

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod Majkl » 09 čer 2008 21:51

já mám za to že jeden kus je na vysoký škole zemědělský v praze, teda nevim jak ted ale před pár lety ho tam měli

Příspěvky: 111
Registrován: 13 led 2007 20:38
Bydliště: Kladensko

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod Lucky » 10 čer 2008 22:07

nedávno jsem byl v tý hale kde maj stroje , a byla tam lánská řezačka jd, pak claas kombajn, mláticí ústrojí jd řady S , fendta bez kabiny , a pak nějaký spíš historický věci jako přesný sečky rotačky , radlice k pluhu, a nevim co ještě . Možná maj ještě jinou halu.

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod michal.Š » 11 čer 2008 20:03

Konečně jsem se s tou mašinou i svezl. Řeknu vám bezva, když s tím popojížděl tak tam dal druhej kvalt, víc to nemá, a lehkej volnoběh a jelo to. Ten motor škoda si jen pobrukoval.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 2
Registrován: 27 dub 2009 21:54

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod fajnsmeker » 27 dub 2009 22:14

zdravim vas, jeden takyto kombajn SM, ale neviem aky presne typ je v Nitre v polnohospodarskom muzeu v nie najlepsom stave, ak mi niekto poradi ako, tak vam sem poslem aj jeho obrazok

Příspěvky: 4
Registrován: 27 dub 2009 15:36

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod kolot » 01 kvě 2009 15:10

Myslíte že kdybyto tenkrát nezatrhli tak by měl lexion600 nebo johnSTS velkou konkurenci ?

Příspěvky: 264
Registrován: 11 srp 2007 20:17

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod kordl » 03 kvě 2009 18:26

Tak to si piš. Vždyt prý před válkou a komunizmem sme byli jedna z nejvyspělejších zemí. A nepřijít tydle dva bordely tak si ani neumíš pomyslet co by se tu vyrábělo dneska.

Příspěvky: 2
Registrován: 27 dub 2009 21:54

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod fajnsmeker » 10 kvě 2009 21:42

To je fakt, keby nebolo komunizmu tak by vtedy ešte československo bola strojárska a automobilová velmoc, keby povolili výrobu SM 500, tak to by sme ostatným značkám poriadne vypálili rybník, vtedy bolo strašne vela prototypov, ktoré sa bohužial nedostali do výroby, pretože boli zakázané

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod michal.Š » 18 kvě 2009 16:04

A co teprve SMS500 to bylo dělo. Takovej kombajn ještě nikdo nevyrobil.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 554
Registrován: 08 črc 2009 20:06

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod miki » 09 črc 2009 20:27

No, občas jedu na Agrokomplex do Nitry, kde jse jdu podívat až dozadu, kde je perfektní muzeum zemědělské techniky (parničky, SK4 atd), všem doporučuji.
Kromě jiného tam venku před hangáry stojí jedna SM500 (tyhle mašiny se zkoušely na okrese Blansko, otec si to pamatuje).
Další info bylo v televizi, v pořadu Zašlapané projekty, kde byl kamoš Ota, který tam jezdil s pěkně rekonstruovanou SM500. Až ho potkám, tak se ho na to musím zeptat.
Překovejme meče v pluhy a naopak

Příspěvky: 141
Registrován: 05 srp 2007 22:27

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod Hanzi » 09 črc 2009 22:56

Tak toho kamoše prosím ukecej ať sem o tom napíše nebo udělej reportáž. Ono je ale potřeba trochu soudnosti na tu dobu špička ale dnes je svět z 99% o dost dál. Já slyšel že E516 je okopčenej SM500 a když jsem si pak SM500 pořádně prolezl tak jsem se musel smát. Jsou tam něktaré věci na stejném pryncipu ale víkonostně? Už ta velikost obou strojů a E516b má 240koní Oni kombajny z NDR byli v z počátku také na špici ale dělali se s minimem změn moc dlouho (jako všechno v socialismu) Škoda že SM nemohl prokázat své kvality v běžném provozu ví někdo víkon ha/hod či spotřebu? Stejně je tu ale spousta dalších věcí co prověří jen opravdová práce v provozu třeba blbuvzdornost :D
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků :)

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod michal.Š » 11 črc 2009 17:08

to Hanzi
Výkonnost u SM500 byla 7-8kg/s a po úpravě 10kg/s. U E 516 krátkodobě dosáhly i 12kg/s, ale otázka je jak dlouho jim to vydrželo. To jak je mašina veliká, neznamená nic. Tady jde o to jak je obestavěná!! Je ale fakt že SM má o 40k slabší motor, ALE na rozdíl od E 516ky má 6 vytřásadel. Tohle by ale musely prověřit testy, které by se daly udělat!! Stačí zehnat E 516 modrobílou ve slušném stavu a postavit to do pola i s SM.
Jinak jeden detail!! Do německa šel jinej prototip a to poslední vyrobená verze z roku 1972 resp. SM 500.1 která tam sloužila při vývoji. U SM 500.1 byl systém chlazení řešen stejně jak u E 516, takže chladič oproti motoru otočen o 90° a poháněn kladkou z úhlové převodovky. To je náš patent!! Ale oni si s tím hlavu asi nelámali a okopčily to. U SM 500.1 byl i ten předvýmlat o kterém se tady mnohokrát psalo. Nicméně autor, který to napsal zřejmě nikdy neviděl nákres. Jde o podavací buben, který byl částečně osazen košem. Nicméně ti, co tu mašinu konstruovaly, mi říkaly, že to spíš mělo sloužit jako klasický podavací buben. O tomhle modelu se skoro nic nezachovalo a o typu SMS 500 už vůbec nic, přitom ten je z nich nejzajímavější.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 141
Registrován: 05 srp 2007 22:27

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod Hanzi » 11 črc 2009 23:58

No jo, průchodnost může být velká, ale záleží také na tom, jak rychle a kvalitně dokáže kombajn separovat hrubý omlat (plocha vytřesadel se nikam neschová ať jich je 5 nebo 6) a dále plocha sít, to jsem viděl zajímavě vymyšlené na Arcusu, jinak to je zase jen obrovská plocha. Ale on by se SM 500 jistě vyvíjel dál a nebo by měl větší bratříčky. Byl tu ale prý jeden závažný problém, Agrostroj prý neměl tak velkou halu, kam by se vešla výroba SM 500!!! To by výrobu kombajnu minimálně pozdrželo ne-li zastavilo, je-li to pravda :(
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků :)

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod michal.Š » 12 črc 2009 13:10

To se říkalo veřejně. Jinak plocha sít u SM 500 je myslím 4,4m2, ale to si teď fakt nejsu jistej.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 141
Registrován: 05 srp 2007 22:27

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod Hanzi » 13 črc 2009 00:10

Jo a zaujal mě ten pohon ventilátoru byl jsem na SM 500 nahoře na motoru ale toho jsem si nevšimnul? Prostě zase se unás sešel tým genyálních lidí a nic z toho!
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků :)

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod michal.Š » 13 črc 2009 11:54

Ne, na té vystavené to není. To bylo až na tom posledním modelu SM500.1 kterej jezdil v sezóně 1972 a byl v 1 kuse akorád. Tady tahle SM 500 měla klasický chladič kterej se jim hodně hřál, tak proto to předělaly.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 141
Registrován: 05 srp 2007 22:27

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod Hanzi » 13 črc 2009 23:20

Aha :idea: já si říkal, že toho bych si určitě všiml. Dají se někde sehnat obrázky těch několika různých SM? A čím se lišily? Na škole nám učitel říkal, že někde poblíž má chalupu člověk, co dělal hydrauliku, a pro toho prý jezdili z JZD, když jim E 516 nechtěla jet :lol: No, ono to vlastně moc k smíchu není, je to ironie jak sviňa, já bych z toho měl depku :oops:
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků :)

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod michal.Š » 14 črc 2009 12:44

SM 480 můžeš vidět v tom pořadu co vysílaly, jak tam jsou ty černobílé záběry z testů, ale na SM 500.1 to se snad celé ztratilo a navíc část dokumentace šla s kombajnem vlakem do německa. SMS 500 o tom se taky nezachovalo zkoro nic. Akorád závěrečná zpráva ze schématem. Ale tu jsem osobně neviděl, což možná nebude dlouho trvat. 8)
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 141
Registrován: 05 srp 2007 22:27

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod Hanzi » 14 črc 2009 23:19

To je super. Až to skoukneš tak dej vědět ať se také něco dovíme :P
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků :)

Příspěvky: 100
Registrován: 20 lis 2005 19:35

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod Jenda » 08 říj 2009 17:42

no já si myslím že i kdyby tenkrát kombajny začali vyrábět tak dneska by se stejně nedělali.protože by ta fabrika dopadla jako ostatní české stříbro.viz liaz.ross.praga,a ostatně celý agrostroj prostějov.dělali sme tady řezačky ,kombajny na řípu a plno dalších vynikajících strojů.a dnes?

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod OŤAS » 08 říj 2009 21:23

A já si myslím že Jenda udeřil hřebík na hlavičku. Celý tento pořad "Zašlapané projekty" se věnuje době od "Vítězného února 1948 "až po rok 1989. Je zde předvedeno to jaké zlo způsobovalo rozhodnutí tehdejších mocipánů, kteří byli stejně ovládaní jako loutky za pomocí Sovětské velmoci a jejich přisluhujících organizací včetně RVHP (pro ty co neví _Rada Vzájemné Hospodářské Pomoci).
Skoro všichni tady plačeme jak nad rozlitým mlékem o tom, kam jsme to mohli dotáhnout, kdyby to bylo jinak a kdyby o nás nerozhodovali jiní. Ano byli jsme od druhé čtvrtiny minulého století průmyslovým centrem Evropy, vznikalo u nás mnoho zajimavých věcí a objevů. První vlnu naší průmyslové vyspělosti zhatila II. světová válka. I po únoru se zde našlo mnoho nadšených lidí,konstruktérů a vědátorů, kteří chtěli něco víc než jen držet se centrálního plánování a těm bohužel tato doba moc nepřála a o tom právě tenhle seriál je.
Ale, a teď se dostávám k tomu hlavnímu co už tady vyřkl Jenda, Myslím si že by mělo vzniknout něco co by zmapovalo osudy továren a projektů po "Vítězném listopadu 1989" . Jak dopadly továrny a průmysl vůbec v tomto období? Pokud si je nevzal pod křídla silný světový gigant, tak už dnes neexistují, ale platí to i naopak. Hodně strojů, které měly úroveň se již dnes nevyvíjí a přestávají se vyrábět, opět díky tzv. diktatuře, ale teď už z jiné strany.
Je opravdu otázka jestli většina těch projektů, které tady vznikaly a potom nebyly schváleny, měly jiný a lepší osud. Jak by to s nimi asi bylo dnes?
Ať se podívám kam se podívám, tak jak psal Jenda, továrny ROSS, LIAZ, PRAGA, Agrostroj Prostějov, Jičín atd. atd.,TATRA a ZETOR v problémech. Byli bychom na lepší úrovni? Bohužel musím hodně pesimisticky konstatovat že asi ne a možná by to byl pro nás ještě větší pád z ještě větších výšek. Je jen škoda že se očerňuje to období, které dřív bylo "TABU" aby se odvedla pozornost od těch prasáren co se dějí dneska.
Jsem si vědom že je demokracie, a že za takovýto příspěvek bych měl v době minulé (chvála bohu že ještě tehdy neexistoval Internet), velké problémy, ale rozhodně mě nemůže nechat chladným to co se děje nyní a je mi jasné že kdyby se např. projekt SM 500 rozvíjel dál a výráběli bychom špičkové kombajny, tak by to stejně ukončila doba po Sametové Revoluci, např. vstupem silnějšího partnera do naší výroby a byli bychom třeba jen výrobní linkou např. JD......
Každý člověk má právo na můj názor.

Příspěvky: 141
Registrován: 05 srp 2007 22:27

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod Hanzi » 08 říj 2009 23:15

Nojo asi máš pravdu jak to nemá majitele hned to chce kde kdo ,,přerozdělovat". Ale dělat třeba pro JD je ta lepší verze ne? Je to silná a stabilní firma kamoška pracovala ze zoufalství v Tesku a 1 den před ukončením zkušební lhuty ji propustili že před 2 měsíci cos spletla. Delaj to prej pořád dokola a náš stát jim cpe prachy na zaměstnanost :oops: tak toto např JD nedělá. A toto se mě těžko píše ale takovou firmu aspoň nerozkrade ta naše elita co umí porcovat podniky Vždyť si o nás včichni musí myslet že jsme tu samej zlodějskej ksindl. Třeba dozraje čas a někdo něco založí. Viz pan Blata taky začínal z ničeho.
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků :)

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod michal.Š » 10 říj 2009 02:29

Tak tohle mi nedá abych neodepsal. Ze začátku chcu podotknout, to že tady nechcu navozovat, jak mi ajťáci říkáme, flamewar, ale jde mi o to, že v tomhle zásadně s jendou a oťasem nesouhlasím.
Je něco jiného když se přes revoluci dostane dost zaostalej podnik a nebo podnik na špičkové úrovni a to ruku na srdce, u nás nebyl po revoluci ANI JEDEN!! Viz ČKD Blansko. Pokud jde o John deera, tak tam byl problém u Zetoru, ale jde o oboustrannou záležitost. Tzv. zas někdo od nás viděl možnost velkého zisku.
Ale o co jde. Hlavní problém zániku mnoho podniků po revoluci bylo to, že tenkrát nikdo pořádně neznal co to je tržní hospodářství. To za komára dobře znali pouze lidi z Motokovu, a taky jak se po revoluci měli. Nicméně hlavní problém byla chamtivost tehdejších ředitelů privatizovaných národních podniků, u kterých si při privatizaci snažili přijít na pořádné prachy. To se taky podařálo a jak to taky pak vypadalo = vytunelované podniky. Další problém byl v řízení fabrik, kde se pracovalo starým bolševickým způsobem, kdy byl "každej zaměstnanej". Když podnik převzal, nebo se do něj pustil schopnej ředitel, tak pak nebyl problém po násnedné restrukturalizaci a investici se dostat na světovou úroveň. Jasně, jak tady ostatní říkají, cizí firmy se tady taky pěkně napakovaly. Ale divte se jim, když tady nebylo stabilní a silné vedení, tak proč by nerozkrádaly, když tady mohly kde jakého pitomca ve vedení podplatit. Znám osobně takové lidi, tak vím o čem mluvím. To že teď má třeba Tatra problémy, jako to je trh. Komu za to chcete nadávat, že je v problémech. Sama si je třeba přivodila tím, když např. armádní zakázku na náhradu starých V3Sek splnila s velkým spožděním a eště byly s vozy problémy. Jde o ty nové malé Tatry, což je koupenej ROSS!! To není jejich vývoj.
Kdyby tady po revoluci byla situace takové že:
1. by tady existovaly podniky s velkou technickou úrovní jako např. v tehdejší NSR
2. vyráběly by se tu produkty odpovídajícím vlastnostem jako v západní evropě (a to by mohla bejt klidně i ta naše SM 500 v modernizované podobě s klimatizací, nějakým palubním počítačem a obloženým interierem, což začínal být docela standart ke koncu 80tých let)
3. a hlavně, ve vedení by byli schopní lidé a podniky měly lepší finanční rezervy, než ty, kterýmy po revoluci disponovaly
Takže opravdu si myslíte, že by pak jeden po jednom padaly, jako se to nakonec stalo?
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 100
Registrován: 20 lis 2005 19:35

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod Jenda » 10 říj 2009 17:06

neodpustím si ještě pár vět k tomu co tu ted probíráme.vím že to sem nepatří do toho to vlákna ale zakládat tu nebudu nové i když by bylo zajímavé.musíme si uvědomit, že šlo hlavně o problém politický a k národnímu majetku se dostali ti drzejší lidi víc než ty poctiví.ale byli i vyjímky a dnes tu máme i některé nové podniky které se prosazují ve světě i v zemědělské technice.spíš mi je líto těch vybavených fabrik.opravárenských dílen protože to se nikdy nevratí.a to že se jednou za uherskéj rok vyhraje nějaké mistrovství nebo zápas,a všude v médiích se mluví o národní hrdosti svědčí o mentalitě většiny spoluobčanů.a je to stejně smutný jako televizní reklama na naše předsednictví v EU jak jim to osladíme

Příspěvky: 67
Registrován: 16 zář 2009 23:58

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod rakosniklubomir » 15 říj 2009 23:11

Dobrý den kombajn SM 500 můžete vidět v muzeu vČáslavi.Jinak jsem také pracoval v konstrukci v jedné továrně ,kterou bývalí soudruzi společně se zahraničním podílníkem obrátili v prach.Je to logický důsledek února 48.Jinak mám doma možného následovníka SM.Je to 512 s šestiválcem 120 a rotačním vytřasadlem.Dostal jsem se k tomu spoluprací s doc. Rohem ,který vymyslel rotační vytřasadlo pro Napajedla v roce 96.Naučil jsem systém pracovat a slouží mi k plné spokojenosti doposud.Kdo chce vědět víc ,ať se ozve.

PředchozíDalší

Zpět na Ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník