české kombajny SM 500

Příspěvky: 141
Registrován: 05 srp 2007 22:27

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod Hanzi » 11 črc 2009 23:58

No jo, průchodnost může být velká, ale záleží také na tom, jak rychle a kvalitně dokáže kombajn separovat hrubý omlat (plocha vytřesadel se nikam neschová ať jich je 5 nebo 6) a dále plocha sít, to jsem viděl zajímavě vymyšlené na Arcusu, jinak to je zase jen obrovská plocha. Ale on by se SM 500 jistě vyvíjel dál a nebo by měl větší bratříčky. Byl tu ale prý jeden závažný problém, Agrostroj prý neměl tak velkou halu, kam by se vešla výroba SM 500!!! To by výrobu kombajnu minimálně pozdrželo ne-li zastavilo, je-li to pravda :(
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků :)

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod michal.Š » 12 črc 2009 13:10

To se říkalo veřejně. Jinak plocha sít u SM 500 je myslím 4,4m2, ale to si teď fakt nejsu jistej.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 141
Registrován: 05 srp 2007 22:27

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod Hanzi » 13 črc 2009 00:10

Jo a zaujal mě ten pohon ventilátoru byl jsem na SM 500 nahoře na motoru ale toho jsem si nevšimnul? Prostě zase se unás sešel tým genyálních lidí a nic z toho!
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků :)

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod michal.Š » 13 črc 2009 11:54

Ne, na té vystavené to není. To bylo až na tom posledním modelu SM500.1 kterej jezdil v sezóně 1972 a byl v 1 kuse akorád. Tady tahle SM 500 měla klasický chladič kterej se jim hodně hřál, tak proto to předělaly.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 141
Registrován: 05 srp 2007 22:27

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod Hanzi » 13 črc 2009 23:20

Aha :idea: já si říkal, že toho bych si určitě všiml. Dají se někde sehnat obrázky těch několika různých SM? A čím se lišily? Na škole nám učitel říkal, že někde poblíž má chalupu člověk, co dělal hydrauliku, a pro toho prý jezdili z JZD, když jim E 516 nechtěla jet :lol: No, ono to vlastně moc k smíchu není, je to ironie jak sviňa, já bych z toho měl depku :oops:
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků :)

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod michal.Š » 14 črc 2009 12:44

SM 480 můžeš vidět v tom pořadu co vysílaly, jak tam jsou ty černobílé záběry z testů, ale na SM 500.1 to se snad celé ztratilo a navíc část dokumentace šla s kombajnem vlakem do německa. SMS 500 o tom se taky nezachovalo zkoro nic. Akorád závěrečná zpráva ze schématem. Ale tu jsem osobně neviděl, což možná nebude dlouho trvat. 8)
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 141
Registrován: 05 srp 2007 22:27

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod Hanzi » 14 črc 2009 23:19

To je super. Až to skoukneš tak dej vědět ať se také něco dovíme :P
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků :)

Příspěvky: 100
Registrován: 20 lis 2005 19:35

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod Jenda » 08 říj 2009 17:42

no já si myslím že i kdyby tenkrát kombajny začali vyrábět tak dneska by se stejně nedělali.protože by ta fabrika dopadla jako ostatní české stříbro.viz liaz.ross.praga,a ostatně celý agrostroj prostějov.dělali sme tady řezačky ,kombajny na řípu a plno dalších vynikajících strojů.a dnes?

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod OŤAS » 08 říj 2009 21:23

A já si myslím že Jenda udeřil hřebík na hlavičku. Celý tento pořad "Zašlapané projekty" se věnuje době od "Vítězného února 1948 "až po rok 1989. Je zde předvedeno to jaké zlo způsobovalo rozhodnutí tehdejších mocipánů, kteří byli stejně ovládaní jako loutky za pomocí Sovětské velmoci a jejich přisluhujících organizací včetně RVHP (pro ty co neví _Rada Vzájemné Hospodářské Pomoci).
Skoro všichni tady plačeme jak nad rozlitým mlékem o tom, kam jsme to mohli dotáhnout, kdyby to bylo jinak a kdyby o nás nerozhodovali jiní. Ano byli jsme od druhé čtvrtiny minulého století průmyslovým centrem Evropy, vznikalo u nás mnoho zajimavých věcí a objevů. První vlnu naší průmyslové vyspělosti zhatila II. světová válka. I po únoru se zde našlo mnoho nadšených lidí,konstruktérů a vědátorů, kteří chtěli něco víc než jen držet se centrálního plánování a těm bohužel tato doba moc nepřála a o tom právě tenhle seriál je.
Ale, a teď se dostávám k tomu hlavnímu co už tady vyřkl Jenda, Myslím si že by mělo vzniknout něco co by zmapovalo osudy továren a projektů po "Vítězném listopadu 1989" . Jak dopadly továrny a průmysl vůbec v tomto období? Pokud si je nevzal pod křídla silný světový gigant, tak už dnes neexistují, ale platí to i naopak. Hodně strojů, které měly úroveň se již dnes nevyvíjí a přestávají se vyrábět, opět díky tzv. diktatuře, ale teď už z jiné strany.
Je opravdu otázka jestli většina těch projektů, které tady vznikaly a potom nebyly schváleny, měly jiný a lepší osud. Jak by to s nimi asi bylo dnes?
Ať se podívám kam se podívám, tak jak psal Jenda, továrny ROSS, LIAZ, PRAGA, Agrostroj Prostějov, Jičín atd. atd.,TATRA a ZETOR v problémech. Byli bychom na lepší úrovni? Bohužel musím hodně pesimisticky konstatovat že asi ne a možná by to byl pro nás ještě větší pád z ještě větších výšek. Je jen škoda že se očerňuje to období, které dřív bylo "TABU" aby se odvedla pozornost od těch prasáren co se dějí dneska.
Jsem si vědom že je demokracie, a že za takovýto příspěvek bych měl v době minulé (chvála bohu že ještě tehdy neexistoval Internet), velké problémy, ale rozhodně mě nemůže nechat chladným to co se děje nyní a je mi jasné že kdyby se např. projekt SM 500 rozvíjel dál a výráběli bychom špičkové kombajny, tak by to stejně ukončila doba po Sametové Revoluci, např. vstupem silnějšího partnera do naší výroby a byli bychom třeba jen výrobní linkou např. JD......
Každý člověk má právo na můj názor.

Příspěvky: 141
Registrován: 05 srp 2007 22:27

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod Hanzi » 08 říj 2009 23:15

Nojo asi máš pravdu jak to nemá majitele hned to chce kde kdo ,,přerozdělovat". Ale dělat třeba pro JD je ta lepší verze ne? Je to silná a stabilní firma kamoška pracovala ze zoufalství v Tesku a 1 den před ukončením zkušební lhuty ji propustili že před 2 měsíci cos spletla. Delaj to prej pořád dokola a náš stát jim cpe prachy na zaměstnanost :oops: tak toto např JD nedělá. A toto se mě těžko píše ale takovou firmu aspoň nerozkrade ta naše elita co umí porcovat podniky Vždyť si o nás včichni musí myslet že jsme tu samej zlodějskej ksindl. Třeba dozraje čas a někdo něco založí. Viz pan Blata taky začínal z ničeho.
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků :)

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod michal.Š » 10 říj 2009 02:29

Tak tohle mi nedá abych neodepsal. Ze začátku chcu podotknout, to že tady nechcu navozovat, jak mi ajťáci říkáme, flamewar, ale jde mi o to, že v tomhle zásadně s jendou a oťasem nesouhlasím.
Je něco jiného když se přes revoluci dostane dost zaostalej podnik a nebo podnik na špičkové úrovni a to ruku na srdce, u nás nebyl po revoluci ANI JEDEN!! Viz ČKD Blansko. Pokud jde o John deera, tak tam byl problém u Zetoru, ale jde o oboustrannou záležitost. Tzv. zas někdo od nás viděl možnost velkého zisku.
Ale o co jde. Hlavní problém zániku mnoho podniků po revoluci bylo to, že tenkrát nikdo pořádně neznal co to je tržní hospodářství. To za komára dobře znali pouze lidi z Motokovu, a taky jak se po revoluci měli. Nicméně hlavní problém byla chamtivost tehdejších ředitelů privatizovaných národních podniků, u kterých si při privatizaci snažili přijít na pořádné prachy. To se taky podařálo a jak to taky pak vypadalo = vytunelované podniky. Další problém byl v řízení fabrik, kde se pracovalo starým bolševickým způsobem, kdy byl "každej zaměstnanej". Když podnik převzal, nebo se do něj pustil schopnej ředitel, tak pak nebyl problém po násnedné restrukturalizaci a investici se dostat na světovou úroveň. Jasně, jak tady ostatní říkají, cizí firmy se tady taky pěkně napakovaly. Ale divte se jim, když tady nebylo stabilní a silné vedení, tak proč by nerozkrádaly, když tady mohly kde jakého pitomca ve vedení podplatit. Znám osobně takové lidi, tak vím o čem mluvím. To že teď má třeba Tatra problémy, jako to je trh. Komu za to chcete nadávat, že je v problémech. Sama si je třeba přivodila tím, když např. armádní zakázku na náhradu starých V3Sek splnila s velkým spožděním a eště byly s vozy problémy. Jde o ty nové malé Tatry, což je koupenej ROSS!! To není jejich vývoj.
Kdyby tady po revoluci byla situace takové že:
1. by tady existovaly podniky s velkou technickou úrovní jako např. v tehdejší NSR
2. vyráběly by se tu produkty odpovídajícím vlastnostem jako v západní evropě (a to by mohla bejt klidně i ta naše SM 500 v modernizované podobě s klimatizací, nějakým palubním počítačem a obloženým interierem, což začínal být docela standart ke koncu 80tých let)
3. a hlavně, ve vedení by byli schopní lidé a podniky měly lepší finanční rezervy, než ty, kterýmy po revoluci disponovaly
Takže opravdu si myslíte, že by pak jeden po jednom padaly, jako se to nakonec stalo?
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 100
Registrován: 20 lis 2005 19:35

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod Jenda » 10 říj 2009 17:06

neodpustím si ještě pár vět k tomu co tu ted probíráme.vím že to sem nepatří do toho to vlákna ale zakládat tu nebudu nové i když by bylo zajímavé.musíme si uvědomit, že šlo hlavně o problém politický a k národnímu majetku se dostali ti drzejší lidi víc než ty poctiví.ale byli i vyjímky a dnes tu máme i některé nové podniky které se prosazují ve světě i v zemědělské technice.spíš mi je líto těch vybavených fabrik.opravárenských dílen protože to se nikdy nevratí.a to že se jednou za uherskéj rok vyhraje nějaké mistrovství nebo zápas,a všude v médiích se mluví o národní hrdosti svědčí o mentalitě většiny spoluobčanů.a je to stejně smutný jako televizní reklama na naše předsednictví v EU jak jim to osladíme

Příspěvky: 67
Registrován: 16 zář 2009 23:58

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod rakosniklubomir » 15 říj 2009 23:11

Dobrý den kombajn SM 500 můžete vidět v muzeu vČáslavi.Jinak jsem také pracoval v konstrukci v jedné továrně ,kterou bývalí soudruzi společně se zahraničním podílníkem obrátili v prach.Je to logický důsledek února 48.Jinak mám doma možného následovníka SM.Je to 512 s šestiválcem 120 a rotačním vytřasadlem.Dostal jsem se k tomu spoluprací s doc. Rohem ,který vymyslel rotační vytřasadlo pro Napajedla v roce 96.Naučil jsem systém pracovat a slouží mi k plné spokojenosti doposud.Kdo chce vědět víc ,ať se ozve.

Příspěvky: 141
Registrován: 05 srp 2007 22:27

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod Hanzi » 16 říj 2009 21:27

Dobrý den. To mne moc zajímá. Vždy jsem chtěl pracovat ve vývojovém oddělení ale tento sen jsem si tak trochu splnil až jako soukromník :D tím že jsem si postavil a upravil několik ,,udělátek" - např. baličku (není to žádná kopie) ale přestavba kombajnu to je něco! Prozkoumal jsem např. přestavěnou E 512 od bratří Paříků ale připadalo mě to tak trochu jako sci-fi. Já jsem si chtěl před pěti lety také upravit E 512 přidat jsem chtěl hlavě čidla pro kontrolu otáček a nastavení a kontrolu žaluzií a ventilátoru za chodu z kabiny. Dále pak svahové vyrovnávání ale skončilo to na složitosti předělat lištu na ,,výkyvnou" a stáří a opotřebení kombajnu :( Pak jsem radši koupil E 516b. On by ale i SM 500 by musel projít velkou omlazovací kůrou už po revoluci když by se měl dělat. Třeba lišta mě už od pohledu nepřišla moc univerzální a v travách si ji moc neumím představit, hlavně mi připadalo slabší pohon žacího. Odkud přibližně prosím jste?
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků :)

Příspěvky: 67
Registrován: 16 zář 2009 23:58

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod rakosniklubomir » 17 říj 2009 00:44

Dobrý den,najdete mne u Benátek n.Jiz.Jinak to sci-fi jsem naučil pracovat,ovšem dalo to dost práce.Kdybych neměl zkušenosti jako konstruktér asi by byl problém.Nechá se sekat u 512 asi 1,5 ha hod.Předělal jsem ještě pohon kosy na E 514, v kombinaci s kvalitní kosou velmi pěkně seče za velmi rozumné peníze.Dále jsem rekonstruoval hydrauliku na jihlavský rozvaděč JR 10 čtyřsekční z důvodu zamýšlené ho dovybavení přihaněče podélným posuvem.3 přestavěné 512 jezdí v tuzemsku 2 514 v Polsku.Jinak kopírování lišty u E 516 je velmi zdařilé,kdysi jsem to překonstruoval i pro 512,jezdilo to v tehdejším JZD,kde ten kombajn skončil nevím.

Příspěvky: 141
Registrován: 05 srp 2007 22:27

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod Hanzi » 18 říj 2009 02:35

Zdarec zavěšení na E 516 je podobné tomu na SM nebo ne? Je to super sistém levný přesný spolehliví ale s jednou chybou pole nesmí být podélně nerovné a rozměklé současně. Do Benátek jezdím já jsem od SY. pokusím se vás kontaktovat jinak jestli mohu? zatím nashledanou.
Kdyby stroje oplácely lidem stejným dílem, to by bylo mrzáků :)

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod michal.Š » 18 říj 2009 14:19

to Hanzi
Podobnost tam bude okrajová. SM 500 mělo sice pružinové vyrovnávání, ale s tím rozdílem, že se na pérech zvedal i šikmák!! Říkal mě to přímo jeden z konstruktérů, co to měl na starosti. Měl to tak vyladěný, že to šlo zvednou za použití větší síly i rukou. Takže, to kompletně kopírovalo terén i s výškou sečení.
Pokud jde o svahové kombajny Fortschritt, tak ty existovaly. Buď v kooperaci s italskou firmou Niccosia (E 512AL, E 514H, E 517H - asi jeden kus), což ty se dělaly defakto maloseriově a nebo to, co se udělalo u nás. A těch už moc nebylo. U nás jsou známé především ty upravené E 514, kterým se zvedala zadní náprava. Faktem ale je, že před těma E 514 tu vznikly asi kolem roku 1984 komplet svahové E 512, asi 3 kusy. Prej byly vynikající.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Příspěvky: 67
Registrován: 16 zář 2009 23:58

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod rakosniklubomir » 18 říj 2009 22:52

dobrý den,kdo chce něco vědět,může mne kontaktovat na tel.604178021 či na 326391239.Jinak mnoho úspěchů všem co si něco postavili či přestavěli.Nač strkat peníze prostřednictvím dealerů pryč.

Příspěvky: 211
Registrován: 18 úno 2006 22:54
Bydliště: Brno

Re: české kombajny SM 500

Příspěvekod michal.Š » 29 kvě 2011 23:30

Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.

Předchozí

Zpět na Ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků