Kombajn řady E512- 517

Příspěvky: 4
Registrován: 04 led 2010 02:02

Kombajn řady E512- 517

Příspěvekod martinmm » 17 bře 2010 11:15

Zdravím všechny ve spolek. Požádal bych vás tímto o radu. Zháníme nějaký kombajn na sklízení cca 500 hektarů ročně. Co jsem se díval na netu tak převažují E512- 517 , můžete mi někdo napsat nejaké údaje o těchto strojích?? Spotřeba, jaké tam jsou motory spolehlivost? Potřebujem to jen na sklízení obilí a podle množství co se prodává si myslím že by nebyl problém z náhradníma dílama do budoucna a snad by jsme si zvládli případné opravy řešit sami. Stroj chceme vést do Bulharska kde maj jen staré ruské stroje a tyto tu nikdo nezná.
Případně doporučte jiný stroj ale co jsem našel v podobném roce tak to bylo vždy minimálně o polovinu dražší a bál bych se případných oprav a zhánění dílů . Děkuji

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Re: Kombajn řady E512- 517

Příspěvekod OŤAS » 17 bře 2010 20:36

Tak nevím, další z těch "podivných" otázek, tady. Čtu to už potřetí a pořád jsem nepochopil co vlastně chcete? Po prvním přečtení sem si myslel že to napsal někdo už před dvaceti lety, a až teď se to zobrazilo, jako kdyby byla přetížená siť, ale tehdy ještě nebyl internet dostupný veřejnosti (pouze pro vojenské účely).
Takže chcete kombajn který zvládne 500 ha- to dokázala E 516 když byla nová,ad2: chcete jet až do Bulharska- obávám se že po vlastní ose tam už toho moc nedojede,ad3: nechcete mít problémy se spravováním a sháněním náhradních dílů- výborně,už jste si odpověděli,takže radši nic takového nepodnikejte.
Každý člověk má právo na můj názor.

Příspěvky: 4
Registrován: 04 led 2010 02:02

Re: Kombajn řady E512- 517

Příspěvekod martinmm » 18 bře 2010 08:32

OŤAS píše:Tak nevím, další z těch "podivných" otázek, tady. Čtu to už potřetí a pořád jsem nepochopil co vlastně chcete? Po prvním přečtení sem si myslel že to napsal někdo už před dvaceti lety, a až teď se to zobrazilo, jako kdyby byla přetížená siť, ale tehdy ještě nebyl internet dostupný veřejnosti (pouze pro vojenské účely).
Takže chcete kombajn který zvládne 500 ha- to dokázala E 516 když byla nová,ad2: chcete jet až do Bulharska- obávám se že po vlastní ose tam už toho moc nedojede,ad3: nechcete mít problémy se spravováním a sháněním náhradních dílů- výborně,už jste si odpověděli,takže radši nic takového nepodnikejte.

Po vlastní ose by nejel m jel by vlakem. Možná to jsou podivné otázky pro někoho kdo tomu rozumí . My tu chováme koně a krávy a do obdělávání půdy se teprve chystáme. Bphužel jsem o těchto typech kombajnům na netu nic nenašel . Takže je nějaká jiná varianta v cenové relaci cca do 300 tis kč?? asi ne jak hledám. :twisted:

Příspěvky: 6
Registrován: 06 lis 2010 20:30
Bydliště: Železné hory

Re: Kombajn řady E512- 517

Příspěvekod stujiri » 06 lis 2010 21:44

Z kombajnem typu E-512 mám odježděných 13 sezon . Na svou dobu to byly výborné stroje .V dnešní době nevím nahradní díly už taky nejsou tak dostupné .
Na vašich 500 ha. by bohatě stačila .Spíš bych doporučoval E -514 .V každém JZD nebo farmě se najde člověk který má skušenosti s tímto strojem a poradí .Dalším bodem pro vás je určitě pořizovací cena .Každý nemá na nový moderní stroj .Takže s ohledem na ha. a cenu doporučuji

Příspěvky: 237
Registrován: 19 srp 2007 14:12

Re: Kombajn řady E512- 517

Příspěvekod Lnena » 12 lis 2010 07:58

Vim o farmě, kde 514 dělala kolem 500 ha, ale přecijen ty poruchy už na tom kombajnu jsou, takže si koupili class. 512 a 514 jsou téměř totožné stroje, lišta, čištění, variátory a spousta jiného lze zaměnit, pokud se např. sežene starý stroj na ND. V každém případě ale 512tky už víceméně dosluhují, 514 jsou novější- zachovalejší, mají dvojnásobný bunkr, větší výtah, takže v pěkných porostech někdy může jet rychleji. Spotřeba... jedna dvanáctka s velmi dobrým motorem tu jezdila za 10l na ha, ale počítal bych až 15l plus 1-3 l oleje na den. (tyhle kombajny mají vysokou spotřebu oleje už z výroby, takže není třeba se nad tím pozastavovat, ale chce to hlídat a dolívat) 516 nebyly vůbec povedené stroje, víc se sypaly a měly o dost vyšší spotřebu, s 517 jsem tak nějak nepřišel do styku, ale většinou se na všechny fortschritty po 514 už nadávalo. Ale osobně bych se nechtěl spoléhat na jednu 514. Většina věcí je na opravu jeden, dva dny. I to je sice nepříjemné, protože se to rozbije vždycky za pěkného počasí. Když ale klekne motor, jako že se to při takových hektarech klidně stane... 514 dělá cca ha/hod, ve slušných porostech. Horší když něco lehne, nebo je to zarostlé ještě nedozrálými plevely... V Bulharsku je ale hezky dýl a obili uzraje dřív... Přesto bych asi koupil ty čtrnáctky dvě aby práce nestála, když se něco vysype a když to stihnou posekat v dobrém čase, můžou jet ještě po sousedech a vydělávat si na sebe. Za 300 tis už by se jakž takž měly dvě 514 pořídit. Viděl jsem za 130 tis velmi pěknou, garážovanou, ale taky za 120 tis vrak. Slušné většinou bývají kolem 170,180 tis, takže je těch 300 tis dost na knop, ale buď se přihodí, nebo při troše štěstí... A za tři roky snad něco vydělají a když se přičte něco za jejich prodej, už snad bude i na něco výrazně novějšího. Jinak náhradní díly se dají bez problému sehnat, stačí zajít za nejbližším farmářem s fortschrittem a zeptat se, kam jezdí. Tady je to např Ústí n. O., nebo Týniště n. O. Není marné si i sehnat nějaký vrak za šrotovou cenu, lépe se tedy sháni vraky 512, ale i to je lepší než nic. Co se za dobu fungování obere z vraku, ten vrak pohodlně zaplatí a pak se vrak zaveze do kovošrotu a je i na úroky z vloženého vkladu.
Kupec, řezník a sedlák v jedné osobě

Příspěvky: 8
Registrován: 07 bře 2010 15:34

Re: Kombajn řady E512- 517

Příspěvekod sed.mat » 20 dub 2011 19:52

zdar chlapi mam zajem koupit 512 s drticem mate nekdo nejaky typ.Diky

Zpět na Ostatní značky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků