Bizoni
Příspěvků: 39
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
My jsme měli supra a ten stal pěkně za houno,furt rozsypaná spojka třeba 9x do sezony hrůza.Ale zas velký plus že měl široký přední kola že podle lesa jel furt oproti E 512. S tou spojkou mohls ji pouštět jak úpomalu jsi chtěl ale vždycky zabral tak že se postavil na přední ale s tim se nedalo nic udělat. No prostě patří už do železa...
To Paja : tak to jsou trochu keci!!
U nás v té nejvyšší slávě bylo 5 x E 512, 2 x 516 B a nakonec 1 x E 517. A žádný BIZON. V sousedním družstvu zase měli jen 2 x E 512 a pak mraky Bizonů. A jakej to byl stroj? - takovej jakej k němu měla přístup obsluha - pokud byl řidič lempl a stral na údržbu tak věčně stál. Pokud ale měl něco v hlavě a nebyl to jen " VOLANTÍK " tak sklízel. A tak to bylo, je a bude. Pokud toho Bizona nebo jakou koliv jinou starší mlátičku měl letos malej soukromník doma, byl určitě rád. Protože těch pár hektárků v těch několika dnech kdy bylo pěkný počasí sklidil. Takže mu to určitě nestačílo vyklíčot v klasech jako některým větším ZD a Z. společnostem.[/b]
- maskinbladet
- Příspěvky: 3
- Registrován: 17 lis 2006 16:08
- Bydliště: Kraków/Polska
Bizon
Ja som z Polska i ciekawi mnie ako to na Czechach se Bizony pracuja,ile est tych maszyn i w jakich rejonach? W latach 1983-1989 bardzo duzo Bizonow wyexportownao na Czechoslowacje,moj kolega sprowadzil nawet takiego niedawno spod Praga.
Mam nadzieje ze mnie rozumiecie. Polski jazyk som podobny do czeski i slovacki.Moze troche sie naucze porozumiec z Wami.
P.S. Neonek7 zabral zdjecia z waszego forum http://www.farmphoto.com/fpv2/message.aspx?mid=347191
Zdravim
Mam nadzieje ze mnie rozumiecie. Polski jazyk som podobny do czeski i slovacki.Moze troche sie naucze porozumiec z Wami.
P.S. Neonek7 zabral zdjecia z waszego forum http://www.farmphoto.com/fpv2/message.aspx?mid=347191
Zdravim
.
Nevíte někdo kam dovezly Bizony Giganty, typ Z060? Řek bych že to na svou dobu kdy to vyšlo, 1976, nebyl špatnej kombajn. Výkonově zkoro srovnatelnej s E516.
Podařilo se mi na to zehnat prospekt a tam má takovou zvláštní palubní desku, s ukazatelem z leddiod V osmdesátých letech, nějak kolem roku 1986-87 ka nám dovezly zlepšený Z080, ale ty už se moc neuchytily, už byly docela zastaralé. Jinak k nám se Bizoni dovážely už nějak od začátku 70tých let, Z050 Super, Z056(teď nevím jestli tenhle model byl rekord nebo super),Z060 Gigant, možná i první verze Z040. Slyšel jsem že ty Leylandy byly prej dobrý. Viděl jsem jednoho soukromníka jak to používá, konkrétně Z050 Super. Po revoluci to sem dováželo Polagro. Nevíte jestli sem někdy dovezly typ BS110?
Podařilo se mi na to zehnat prospekt a tam má takovou zvláštní palubní desku, s ukazatelem z leddiod V osmdesátých letech, nějak kolem roku 1986-87 ka nám dovezly zlepšený Z080, ale ty už se moc neuchytily, už byly docela zastaralé. Jinak k nám se Bizoni dovážely už nějak od začátku 70tých let, Z050 Super, Z056(teď nevím jestli tenhle model byl rekord nebo super),Z060 Gigant, možná i první verze Z040. Slyšel jsem že ty Leylandy byly prej dobrý. Viděl jsem jednoho soukromníka jak to používá, konkrétně Z050 Super. Po revoluci to sem dováželo Polagro. Nevíte jestli sem někdy dovezly typ BS110?
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Jestli to byl BS 110 nevím ale ještě někdy kolem roku 93 nebo 94 si pamatuji že se tu objevil Bizon tuším Dinamic. Modrá barva, kabina podobná Sampo kabině, motor 150 koní. Parametry obdobny tehdejšímu typu Sampa. Dováželo to zmíněny Polagro.
- maskinbladet
- Příspěvky: 3
- Registrován: 17 lis 2006 16:08
- Bydliště: Kraków/Polska
Bizon BS Z110 zaczeli produkowac od okolo 1987 roku (z poczatku bylo ich malo bo od 1987-1991r wyprodukowali okolo 70 sztuk).Dopiero w polowie roku 1994 wprowadzono kolor modry- w BS Z110,Sampo,Rekord Z058.Duzo modeli BS Z110 trafilo na export do Danii czy Bialorusi.
To Jan Sedlak: Duzo co rok ma Twoj bizon do koszenia hektarow? Nie narzekasz na jakies awarie podczas pracy? Jak jest z czesciami zamiennymi do Bizonow w Czechach,latwy jest do nich dostep?
Pozdrowienia z Polski
TOMASZ
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Bizon BS Z110 were introduced to production in 1987 (but in the first years of production there were not very many of it,for example in years 1987-1991 only about 70 of this machines were sold).In mid-year of 1994 red colour was replaced by blue,and all another models like Sampo and Rekord Z058 were painted in blue.Many of Bizon's BS Z110 were exported to many countries (Belarus,Danemark)
To Jan Sedlak: How many hectares you harvest in this year? How is your Bizon (I see your photos of it in gallery) working? In Czech Republic there aren't any problems with spare parts to BIZON?
Best regards from Poland TOMASZ
To Jan Sedlak: Duzo co rok ma Twoj bizon do koszenia hektarow? Nie narzekasz na jakies awarie podczas pracy? Jak jest z czesciami zamiennymi do Bizonow w Czechach,latwy jest do nich dostep?
Pozdrowienia z Polski
TOMASZ
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Bizon BS Z110 were introduced to production in 1987 (but in the first years of production there were not very many of it,for example in years 1987-1991 only about 70 of this machines were sold).In mid-year of 1994 red colour was replaced by blue,and all another models like Sampo and Rekord Z058 were painted in blue.Many of Bizon's BS Z110 were exported to many countries (Belarus,Danemark)
To Jan Sedlak: How many hectares you harvest in this year? How is your Bizon (I see your photos of it in gallery) working? In Czech Republic there aren't any problems with spare parts to BIZON?
Best regards from Poland TOMASZ
.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
To asi už těžko. Co si pamatuji tak v roce 94 nebo 95 netvrdím jistě že to bylo tam stopro ale něco si pamatuji že to bylo v Lysicích nebo v čechách ukázka mlátiček a zpracování slámy a tam byl předvedený asi poslední Bizon ten co jsem zmínil. To bylo co vím asi tak poslední a pak už se tu víc neukázaly nikde. A v současné době v Polsku s Bizonem by měl spolupracovat New Holland, nebo dokonce továrnu koupili.
my mame doma bizona BS 5110 (v polsku BS Z110) uz 12 rokov a v podstate sme s nim spokojni.. ma to 5m listu vykon 180 koni ZTS18345 motor, mlati prekvapujuco velmi cisto...zaujimavostou na nom su vytriasadla, ktore nie su klasicke tangencialne ale su tam bubny ako mal claas commandor..slamu z tohto kombajna si nevieme vynachvalit..kedze je trochu viac "pomackana" a polamana lepsie saje vlhko a tak isto sa s nou lepsie manipuluje..ci uz pri vymetani hnoja alebo nakladani klasickou st180..avsak na druhej strane sa horsie zbiera a lisuje..najvacsim nedostatkom celeho kombajna ja nekvalitny material..plechy hniju jedna radost a celkovo ocel je velmi makka..casto sa nam lamali kolesa na zadnej naprave..museli sme ju vymenit za upravenu z e516..tak isto pneumatiky Stomil stoja za houby..dalsim problemom su na slovensku nezohnatelne a pomerne drahe nahradne diely..treba pre nich chodit do polska..inac ma to pocitatlo hektarov, hydrostaticky pohon, pomerne velky zasobnik 50q obilia, repkovy adaper a aj elektronicky je na tom na svoju dobu a cenu pomerne slusne..v lete chyba klima ale dymove okna robia svoje takze sa v nom da vydzat..btw..je modrej farby ak chcete este nejake info rad poskytnem
to maskinbladet
BS 5110 se u nás testovalo v roce 1989. Mám od toho podrobné testovací listiny, tak jestli chceš se na něco zeptat? Jak se sem BSka dovážely potom to fakt nevím. Testovalo se u nás taky Z043 a další. Taky znám z okolí jednoho fungujícího Bizona, teda viděl jsem ho naposledy tak před 3 nebo 4 rokama. Byl to Super Z056.
Jo a nevíš něco o těch úplně prvních BSkách z roku 1987?? Viděl jsem že byly dokonce bez kabiny.
BS 5110 se u nás testovalo v roce 1989. Mám od toho podrobné testovací listiny, tak jestli chceš se na něco zeptat? Jak se sem BSka dovážely potom to fakt nevím. Testovalo se u nás taky Z043 a další. Taky znám z okolí jednoho fungujícího Bizona, teda viděl jsem ho naposledy tak před 3 nebo 4 rokama. Byl to Super Z056.
Jo a nevíš něco o těch úplně prvních BSkách z roku 1987?? Viděl jsem že byly dokonce bez kabiny.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
michal.Š píše:to maskinbladet
BS 5110 se u nás testovalo v roce 1989. Mám od toho podrobné testovací listiny, tak jestli chceš se na něco zeptat? Jak se sem BSka dovážely potom to fakt nevím. Testovalo se u nás taky Z043 a další. Taky znám z okolí jednoho fungujícího Bizona, teda viděl jsem ho naposledy tak před 3 nebo 4 rokama. Byl to Super Z056.
Jo a nevíš něco o těch úplně prvních BSkách z roku 1987?? Viděl jsem že byly dokonce bez kabiny.
Bizon s kabinou bola pre väčšinu poliakov len rarita.....veď skoro každá Z056 SUPER bola bez kabíny....len potom začali dávať ale od ktorého roku, to ozaj neviem.
- lukasbranka1
- Příspěvky: 403
- Registrován: 28 zář 2007 21:13
ja videl bisona jen jednou a to na slovensku a jeste nekolik 512 bison mel skvely zvuk motoru na poli jsem ho bohuzel nevidel mlatili vzdycky nekde jinde nez ja a to bylo mozna dobre nevim jak bysme se doplnovali ja jezdim JD 9880sts
to maclos
Vím jak to mají poláci. Buď na to neměly prachy nebo nevím.
Vím jak to mají poláci. Buď na to neměly prachy nebo nevím.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Měl jsem Bizona z056, dostal sem ho na restituce, rádi se ho zbavili. No ta kabina je tam jak obývák na výšku 190cm, ale mizerná filtrace. Funguje tak půl hodiny než se zanese prachem,pak si najde někde díru a kabina je zbytečná.Jinak motor byl suprovej úspornej a bez závad.Hodně špatný brzdy mimo ruční, ta mě vždycky podržela. Ložiska a hlavně hřídele byly snad z bláta.Proti E512 byl dobrej přihaněč,celej v hydraulice a skvěle se s tím vysekávaly ležáky( i s kamením). Před deseti lety sem ho pustil do Polska, snad tam ještě jezdí.
Bizon má skvělej zvuk, slyšel jsem ho, šlo o Z056. Prej ty motory byly z nějakejch bagrů. Každopádně to byl licenční anglickej Leyland.
Také vám dnešní moderní kombajny připadají příliš přetechnizované?
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Ba dokonce se při jejich ovládání cítíte jak v kanclu? Máme pro vás elegantní řešení.
Kupte si KOLOSA!
SK 6 Kolos - kombajn bez kompromisů!!!
Žádejte u svých regionálních prodejců ÚPZT.
Šoda, už si nepamätám značku toho motora, ale viem že to bol 6valec u Z056SUPER bez turba, a u Z058REKORD s turbom.....zvuk a spotreba jedna báseň, nevýhoda na tom kombajne bola strašne malá priechodnosť hmoty, plechy neskutočne rýchlo podliehali korózii, kabína stála za fajku močky ale inak svoju robotu spravil.....a najlepšia vec na celom kombajne bola to, že strašne parádne čistil.....z neho šlo hotové osivo
Tak som sa pohrabal v literatúre a pridám niečo k tým motorom.
Sú to skutočne licenčné anglické Leylandy.
Z056Super mal SW400/R3, atmosferický, výkon 73,5 kW/2200 ot/min,
Z058Rekord bol s motorm 6 CT-107/R4, preplňovaný (turbo), výkon 91,9 kW/2200 ot/min.
Obidva boli radové šesťvalce, 6,54 litra, zdvih 120,65 mm, vrtanie 107,19 mm
Sú to skutočne licenčné anglické Leylandy.
Z056Super mal SW400/R3, atmosferický, výkon 73,5 kW/2200 ot/min,
Z058Rekord bol s motorm 6 CT-107/R4, preplňovaný (turbo), výkon 91,9 kW/2200 ot/min.
Obidva boli radové šesťvalce, 6,54 litra, zdvih 120,65 mm, vrtanie 107,19 mm
- PISKUNK563
- Příspěvky: 87
- Registrován: 09 pro 2007 12:33
Jeden Bizon má nedaleko jeden polosoukromník. Na vsi ho měl taky jeden, ale přijeli Poláci, vyměnili za F 514, něco jim doplácel, nevim to je tak 9 let. Poláci tady odevšad tahaj Forschritty a jiný a tahaj to do Polska.,
Modrý Zetor 6711, John Deere 8330 a Case mx 310
Příspěvků: 39
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků