Sklízecí mlátičky Challenger
Příspěvků: 33
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Sklízecí mlátičky Challenger
Pište vše co víte z provozu těchto mlátiček.Určitě u nás někde sklízí.Tak jak jim to jde ?
To Michal. Zkus se zeptat kde mají Massey Ferguson Cerea na zkušenosti k tomu si přidej žlutou barvu a seš v obraze . Jinak by měli mít od letošních žní Challenger v Rousínově což je od tebe co by kamenem dohodil.Taky se můžeš pozeptat uživatelů mlátiček Laverda( to je ta nižší třída) , ale nejzajimavější asi bude nejvyšší třída v axiálech až se sem začnou dovážet GLEANERy ve žluté barvě. Až to tady bude dám vám všem vědět
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
No ale jinak MF Cerea špatná mlátička není? Nebo jo? Tady se o ní absolutně nediskutuje jakoby neexistovala:-))
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Možná i tym, že je u této značky zafixovaná vyšší poruchovost. Taky jsem se přikláněl k tomu názoru.
Letos jsem si ale zkusil novou 7278, s vylepšeným ovládáním a musím říct že se mi s ní jelo líp než s Lexionem. Jediny na co si stěžovaly tak byla spotřeba. Ale práce jakou dělaly tak byla kolikrát i lepší než po konkurenci. Co mě ale vadilo u tak vysypávání, to že je komín dole. Na příští rok má být už i typ 7280.
Letos jsem si ale zkusil novou 7278, s vylepšeným ovládáním a musím říct že se mi s ní jelo líp než s Lexionem. Jediny na co si stěžovaly tak byla spotřeba. Ale práce jakou dělaly tak byla kolikrát i lepší než po konkurenci. Co mě ale vadilo u tak vysypávání, to že je komín dole. Na příští rok má být už i typ 7280.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Já sem "testoval" ty co byly z Dvoru n/Ž, tam si je nemužou vynachválit. Je tam na to i servis tuším z Hlohovce ale možná se pletu, a když bylo třeba u nás tak Gordex bez problému i přes to že to nebyly jejich prodany. U Cerei si na koncáky nestěžovaly, problém neměly. Ani když jezdily v kopcích. Akorát se mi tam zdá že je tam vyrovnávání ktery moc nefunguje, že nevyrovná mlátičku třeba jak Hillmaster, prostě málo.
Cerea ktorá má 10-dierový disk (7276,78) už s tým problémy nemá. Na starých je normálka že zlomí zub na pastorku. (Mám to odložené na pamiatku ). Servis im robí Agrotrade Rišňovce pri Hlohovci, dobrá firma, dobrý sklad ND ale sú nehorázne drahý na ND. AutoLevel vyrovná na 100% minimálne toľko čo HiilMaster.
Neviem z čoho robia plechy ale má to nejakú slabú výdrž, aj na starom MF (konce dopravníkov, šneky, sitá v kukurici nič moc treba kukuričné a pod.). Tiež som nejako nepochopil prečo dali miesto na odber vzorky zo zásobníka zboku na starom to bolo elegantne vedľa kabiny, tiež čistenie chladiča je väčšia makačka ako na starom.
Neviem z čoho robia plechy ale má to nejakú slabú výdrž, aj na starom MF (konce dopravníkov, šneky, sitá v kukurici nič moc treba kukuričné a pod.). Tiež som nejako nepochopil prečo dali miesto na odber vzorky zo zásobníka zboku na starom to bolo elegantne vedľa kabiny, tiež čistenie chladiča je väčšia makačka ako na starom.
CEREA má svoji linku v tomto oddíle na další stránce, ale hodně pozapomenutou. Mně jenom nejde do hlavy jedna věc. Když si Němci od FENDTa nechali v Dronninborgu dělat první mlátičky tak je mněli upravené pro sebe. Hlavně měli komín na vysypávání vrchem, jak už je dnes prakticky standart , větší kabinu a lištu bez podávacích pásů a na Techagru už to zase byla" jen" CEREA na zeleno.
Vím o jedné z prvních Cereií u nás, která měla velké problémy s pojezdem. Na silnici, když se dal knipl uplně dopředu a kombajn se rozjel do plnejch, tak se zasekl a nešel vrátit zpět. Z kombajnu se tím stal prakticky nezvladatelnej stroj. Nevěděl si s tím rady ani servis z Německa. Do teď to není v pořádku. Naštěstí se s tím obsluha naučila jezdit. Jinak v Rostěnicích letos v létě byly tři Cerei 7278 ze Dvorů nad Žitavou, jak už se zde Honza zmínil, jezdily jak draci. V ležáku zvládaly s přehledem víc jak 30 hekatrů za den (to se jezdilo jen do devíti) a práce za nimi byla pěkná, aspoň dle mého.
Challenger se od cerey liší podstatnější změnou a hlavně v sání v chaldičích a použitém motoru. Cerea má už starší motor Sisu kterej zvládně 380PS, ktežto Challenger má novější motor Sisu, kterej aji s navýšením dokáže 407PS. Axiály Challenger se sem eště nedovezly, ale prej dovezou, no necháme se překvapit.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
To mají stejny. Co ji mají v Dvorech tak měla taky už 400koní. A 20l/ha spotřebu. Motory to jsou stejny akorát Challenger by je měl mít pod značkou Challenger.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
To jako vážně nebo ironicky?
15 - 20 l si totiž vzal i typ 7274.
No ale naproti tomu Challenger když se objevil v létě 2004 v Hrušovanech tak měl se záběrem přes 6m v pšenicích 14-15l s drcením.
15 - 20 l si totiž vzal i typ 7274.
No ale naproti tomu Challenger když se objevil v létě 2004 v Hrušovanech tak měl se záběrem přes 6m v pšenicích 14-15l s drcením.
- Jan Sedlák
- Příspěvky: 1427
- Registrován: 17 lis 2005 18:03
- Bydliště: okolí Vyškova
Pokud se budem bavit ve vztahu k 7274, tam jsem nedodal že ta spotřeba byla převážně v kopcovitých podmínkách s drcením. Tedy 20l. V průměrných podmínkách 15-17l/ha.
7278, poslední typ, letos prvním rokem v provozu měly z Dvoru spotřebu 18-20l/ha. Sám jsem se divil že to je dost, i ten kluk co s ním jezdil měl před ním MF 40 a 38 a tolik co bral tento tak neměly ani první 7278.
7278, poslední typ, letos prvním rokem v provozu měly z Dvoru spotřebu 18-20l/ha. Sám jsem se divil že to je dost, i ten kluk co s ním jezdil měl před ním MF 40 a 38 a tolik co bral tento tak neměly ani první 7278.
To co tu napsal Maco tak to bych nebral vudec vážně ten už tu napsal takových blábolu a blbostí
20 l/ha je moc to se tom vyplatí najmout si služby než živit takovou mašinu co jsme jezdil na MF 40RS tak ta brala max 16litrů a když vezmu AFXe který ma 400 koní tak tam se pohybuji od 12-18 litrů v průměrně kolem 14,5l těch 18 litrů je extrém když půl dne jezdíš s uzávěrkoua za tebou půlmetrové koleje nebo když vyvážíš obilí na kraj pole přeba na půlkilomerovou vzdálenost.
podle me je prijatelná spotřeba na hektar do 16 litru s drcením
20 l/ha je moc to se tom vyplatí najmout si služby než živit takovou mašinu co jsme jezdil na MF 40RS tak ta brala max 16litrů a když vezmu AFXe který ma 400 koní tak tam se pohybuji od 12-18 litrů v průměrně kolem 14,5l těch 18 litrů je extrém když půl dne jezdíš s uzávěrkoua za tebou půlmetrové koleje nebo když vyvážíš obilí na kraj pole přeba na půlkilomerovou vzdálenost.
podle me je prijatelná spotřeba na hektar do 16 litru s drcením
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Pro Deutz215: Trochu oprava. Mlátičky MF Cerea z Dronigbornu v Dánsku jsou montovány v podobném provedení pro Fendt a CAT.
Laverda patří do jiné skupiny firem ( dělají traktory Landini a Mc Cormik).
Je v tom trochu džungle a občas se to plete.
Laverda patří do jiné skupiny firem ( dělají traktory Landini a Mc Cormik).
Je v tom trochu džungle a občas se to plete.
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Protože jsem v roce 1998 byl v Breganze, kde sídlí závod vyrábějící Laverdy , tak to vím. Jinak zde se ještě před spojením Laverdy s Fiatem a následně New Hollandem vyráběly velice dobré mlátičky, speciálně svahové. Již za socialismu se k nám vozily.
Laverda má ve výrobě určitého typu mlátiček určitě tradici.
Laverda má ve výrobě určitého typu mlátiček určitě tradici.
- Martin Hruška
- Příspěvky: 208
- Registrován: 02 pro 2006 15:53
- Bydliště: Čížkovice 83
Je to tak jak říkáš. Některé typy mlátiček se mohou a dělají u Laverdy.
Cerea u MF. To je strategie majitele firmy AGCO již několik let.
Cerea u MF. To je strategie majitele firmy AGCO již několik let.
Příspěvků: 33
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků