Trocha teorie o huštění pneu
Příspěvků: 45
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
- Marek Fikejs
- Příspěvky: 122
- Registrován: 02 led 2007 19:22
- Bydliště: Vlašim
Trocha teorie o huštění pneu
Mám takovou myšlenku a rád bych si udělal přehled o tom, do jaké míry řešíte huštění pneumatik pro různé využití (doprava, lehké polní práce, těžké polní práce) - poměr zatížení/huštění. Zkušenosti s různými výrobci a typy pneumatiky apod.
myslím, že správný tlak v pneu je stejně důležitý jako hladina oleje v motoru a proto ho docela často kontroluji
a co se přizpůsobování tlaku zátěži a povaze práce týká tak nejlépe to má asi vyřešené michelin s pneu XeoBib - tam je pro většinu operací jednotný tlak 1 bar a je po přemejšlení
a co se přizpůsobování tlaku zátěži a povaze práce týká tak nejlépe to má asi vyřešené michelin s pneu XeoBib - tam je pro většinu operací jednotný tlak 1 bar a je po přemejšlení
zemědělství není práce, ale styl života
- Klausklaus
- Příspěvky: 6
- Registrován: 27 lis 2007 16:35
Tak nevím, jestli výhoda Michelinu v nízkých tlacích je skutečně pravdivá.
Kamarád hustil Mich(650/65R38) na 1.0bar a na silnici mu to plavalo. Je to pravda, nebo ne ? Má někdo větší zkušenost s použitím nižších hustících tlaků,
respektive přesně takových jako se uvádí v katalozích Michelin ?
Kamarád hustil Mich(650/65R38) na 1.0bar a na silnici mu to plavalo. Je to pravda, nebo ne ? Má někdo větší zkušenost s použitím nižších hustících tlaků,
respektive přesně takových jako se uvádí v katalozích Michelin ?
tak za prvé: je duležité říct jaký typ pneu měl protože na jeden bar se hustí akorát XeoBiby a s tima na silnici problém nemám
a za druhé:
hlavní využití traktorových pneumatik je na poli a ne na silnici... pokud chce člověk mít ideální podmínky na poli i na silnici musí tlak měnit podle potřeby(v každém katalogu je u jednotlivých tlaků také napsáno při jaké zátěži a rychlosti se na takový tlak hustí) a na to se nejlépe hodí plynulá změna tlaku v pneu...
a za druhé:
hlavní využití traktorových pneumatik je na poli a ne na silnici... pokud chce člověk mít ideální podmínky na poli i na silnici musí tlak měnit podle potřeby(v každém katalogu je u jednotlivých tlaků také napsáno při jaké zátěži a rychlosti se na takový tlak hustí) a na to se nejlépe hodí plynulá změna tlaku v pneu...
zemědělství není práce, ale styl života
Re: Trocha teorie o huštění pneu
Zkuste toto:
http://www.michelinag.com/agx/en-US/htbuyt/htbuyt.jsp
Tam jsou odpovědi úplně na vše kolem pneu. Budete se určitě všichni divit při jak nízkých tlacích je možno pracovat. Určitě budete nyní všichni upouštět pneu!
http://www.michelinag.com/agx/en-US/htbuyt/htbuyt.jsp
Tam jsou odpovědi úplně na vše kolem pneu. Budete se určitě všichni divit při jak nízkých tlacích je možno pracovat. Určitě budete nyní všichni upouštět pneu!
Re: Trocha teorie o huštění pneu
Já mám na J7720 vzadu tupláky o rozměru 620/70R42 foukané na 0,8bar. Jezdim stim už 3roky a neni jediný problém
Re: Trocha teorie o huštění pneu
Já používám na Fendt 924 při tuplákách vzadu 650/65R42 tlak taky 0,8 bar, zprvu jsem měl obavy abych při přejezdu kolejí po Lexech po mokru nebo stoky s diskerem nebo sečkou některou nevyfouk ale není s tim problém. Ve předu dávám na vnitřní pneu 1,5 baru jinak to nechce na pevné podložce zatočit. Venkovní 0,8 bar. Mám na nich už skoro 11000 hodin a ještě něco zvládnou. Na tuplákách jezdím tak 30% času, na solo orám, seču a něco málo doprava.
Re: Trocha teorie o huštění pneu
Michelin dal na Google play kalkulátor MICHELIN Pressure Calculator
https://play.google.com/store/apps/deta ... calculator
https://play.google.com/store/apps/deta ... calculator
Re: Trocha teorie o huštění pneu
Trelleborg to tam má taky Trelleborg Load Calculator TLC a dá se to přepnout do češtiny
https://play.google.com/store/search?q= ... org&c=apps
Jenom jsou tam dvojí,jedno je vydané v říjnu to počítalo cifry že by ty pneu byly nepoužitelné. Pak je tam to samé vydané v listopadu a to již funguje bez problémů.
https://play.google.com/store/search?q= ... org&c=apps
Jenom jsou tam dvojí,jedno je vydané v říjnu to počítalo cifry že by ty pneu byly nepoužitelné. Pak je tam to samé vydané v listopadu a to již funguje bez problémů.
Re: Trocha teorie o huštění pneu
Dá se někde splašit tabulka huštění a únosnosti traktorových pneu Mitas? Potřebuju na 10540 kvůli secí mašině podhustit,ale nevím o kolik.Aktuálně kvůli převážně nesenému nářadí foukám tuším na 1,2
Re: Trocha teorie o huštění pneu
Zdravím. Trochu to tu oživím. U každé pneumatiky se píše únosnost. Jak se ale přepočítává? Uvádí se někde poměr hmotnosti traktorů předek/zadek?
A ještě jedna věc - u návěsu je uvedeno zatížení závěsu 2500 kg. To se uvádí při plné tonáži?
Rád bych se totiž konečně dopočítal,na kolik by se měly pnematiky ve výsledku foukat. Doteď se to řešilo tak nějak podle oka,aby to moc neklečelo.
Máme Forterry,obuté na Mitasech a zadek se při neseném nářadí a v návěsu fouká na 1,6,ale zdá se mi to hodně.
Dám příklad: Z 10540 váží zhruba 5,5 tuny.Při rozložení váhy 50/50 váží zadek traktoru 2750 kg + návěs ho dotěžuje 2500 kg. to je zátěž na 1 kolo 2625 kg. Počítám to dobře?
A ještě jedna věc - u návěsu je uvedeno zatížení závěsu 2500 kg. To se uvádí při plné tonáži?
Rád bych se totiž konečně dopočítal,na kolik by se měly pnematiky ve výsledku foukat. Doteď se to řešilo tak nějak podle oka,aby to moc neklečelo.
Máme Forterry,obuté na Mitasech a zadek se při neseném nářadí a v návěsu fouká na 1,6,ale zdá se mi to hodně.
Dám příklad: Z 10540 váží zhruba 5,5 tuny.Při rozložení váhy 50/50 váží zadek traktoru 2750 kg + návěs ho dotěžuje 2500 kg. to je zátěž na 1 kolo 2625 kg. Počítám to dobře?
Re: Trocha teorie o huštění pneu
nepocitas ,protože se přes paku zavesu nadlehci predek a o toto nadlehceni se ještě vic zatizi zadek aby to vyslo jaks to spocital tak by svisle zatizeni zavesu muselo působit v ose zadnich kol
Re: Trocha teorie o huštění pneu
Je to trošku složitější. Traktor má dvě osy. Pokud do toho chceš zahrnovat odlehčení předku vlivem zatížení závěsu, tak je potřeba vzít vzdálenosti od zadní osy. Vzhledem k tomu, že vzdálenost závaží v přední části, je mnohem větší než osa závěsu, tak bych moc neřešil "přepákování"
Každopádně k huštění. V návodu je uvedeno zatížení traktoru jak u přední osy, tak u zadní osy. Výrobce pneu má rovněž tabulky huštění a zátěže. Takže vezmu váhu stroje, rychlost jakou budu pracovat a mám doporučené huštění.
Každopádně k huštění. V návodu je uvedeno zatížení traktoru jak u přední osy, tak u zadní osy. Výrobce pneu má rovněž tabulky huštění a zátěže. Takže vezmu váhu stroje, rychlost jakou budu pracovat a mám doporučené huštění.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Trocha teorie o huštění pneu
Pokusím se najít ty návody k obsluze.
Nicméně tam bude velice rozdílná hodnota při různých rychlostech. Když budu mít ideální tlak při polní práci kolem 10 km/h,bude to už na nic při přepravě po silnici při 30 km/h. Bude teda optimální řídit se hodnotou při 20 km/h jako střed,nebo to foukat rovnou pro polní rychlost? Beru běžný traktor,který je jak do polních prací,tak občas potáhne nějakou vlečku po silnici.
Jinak Mitas překopal značení pneumatik takže těžko budu dohledávat,co tam vlastně mám podle současného značení. Když to bylo RD 01-05,bylo to jednodušší
Nicméně tam bude velice rozdílná hodnota při různých rychlostech. Když budu mít ideální tlak při polní práci kolem 10 km/h,bude to už na nic při přepravě po silnici při 30 km/h. Bude teda optimální řídit se hodnotou při 20 km/h jako střed,nebo to foukat rovnou pro polní rychlost? Beru běžný traktor,který je jak do polních prací,tak občas potáhne nějakou vlečku po silnici.
Jinak Mitas překopal značení pneumatik takže těžko budu dohledávat,co tam vlastně mám podle současného značení. Když to bylo RD 01-05,bylo to jednodušší
Re: Trocha teorie o huštění pneu
bolde ja vim ze ta vzdalenost není az tak velika ale i ten 1 m co je ten zaves od zadni osy muze udelat rozdlil třeba 200 kg i vic a vzhledem k tomu ze skacel99 to pocita i na presnost 5 kg tak jsem to chtěl ujasnit
Re: Trocha teorie o huštění pneu
Napsal jsem numero,co mi vylezlo z kalkulačky,zase to tu nepřehánějte. Jde mi hlavně o to,podle čeho se řídit
Re: Trocha teorie o huštění pneu
Nechci nikomu do toho kecat, není jednoduší zajat na váhu ?
Zvážit předek, zadek a potom stejně s nářadím, zapsat si hmotnosti a pak jen podle stroje foukat nebo upouštět.
Zvážit předek, zadek a potom stejně s nářadím, zapsat si hmotnosti a pak jen podle stroje foukat nebo upouštět.
Re: Trocha teorie o huštění pneu
No nevím. Já osobně pneu nedofoukávám a neupouštím. I když vím, že by to bylo ideální. Každopádně si tady asi nikdo nebude hrát na nějaké gramy. Každopádně platí úměra, čím vyšší zatížení, tím vyšší tlak a stejně tak při rychlostech. Každá pneu, má maximální hustící tlak uveden na bočnici. Ideální je najít stránky výrobce a tam dohledat konkrétní pneu- kde jsou uvedeny všechny potřebné údaje. Navíc se dá sehnat i pěkná brožurka třeba od mitasu- kde je kompletní sortiment pneumatik, včetně značení, převodů jednotek, rozdělení do skupin a přehled huštění.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Trocha teorie o huštění pneu
Snažim se pbčas s tlakama pracovat, ale vědu v tom většinou nehledám. Zatížení náprav beru pohotovostní hmotnost v tp rozdělim 40:60, plus závaží vpředu a nářadí vzadu. Na tažené stroje-secí mašina dávám na zadek kolem 1 bar, na nesené stroje-terrano kolem 1,5. Na předku mám 0,8-1,2 max. Michelin Multibib. Na druhem srovnatelnem traktoru Dneproshiny na zadku foukam o 0,5 a Mitasky na predku tak o 0,3 víc, ty gumy sou k nicemu, nejradsi bych je vyhodil....
Re: Trocha teorie o huštění pneu
ja z toho také zadnou vedu nedelam dofoukam je když prestanou byt kulaty
Re: Trocha teorie o huštění pneu
A co záda,zatím slouží? Ono se když kvůli ničemu jinému, tak jen kvůli nim občas stojí zato se s těma tlaky pohrát.
Re: Trocha teorie o huštění pneu
Tak kulaty pneu jsem už dlouho neměl, vždy to dělá dole lavor. Hlavně trajdám po poli, takže je mám na spodní hranici tlaků.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: Trocha teorie o huštění pneu
Mě řikali, že by se měli dotýkat 3šípy podložky. Jinak se taky radši snažim foukat co nejmíň, aby to tolik nedrncalo.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
Re: Trocha teorie o huštění pneu
jasne ze je nenafoukam az do uplne kulatého tvaru chtěl jsem jen rict ze se ridim pohledem na kolo a ne pohledem na pneumeric když něco těžkého dam do zavesu a kola se vice zmacknou tak je proste dofouknu ty tri sipy to je takova pomucka a tu taky dodržuju
Příspěvků: 45
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků