nasazení př. vozů

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod OŤAS » 12 úno 2009 22:27

pro bobra2 , ideální by to bylo v každém případě, ale těžko se najde podnik, který by k 6. kombajnům pořídil 3 vyvážečky. Rozhodně bych dal na pole dvě skupiny kombajnů po 3. kusech a určitě k té výkonnější skupině dal vyvážečku. Pokud máte 6 kombajnů o stejném výkonu, tak by bylo hodně zajimavé porovnat poměr výkonů u skupiny s vyvážečkou a u skupiny bez, a potom by se po zvážení výsledků,třeba pořídila další.
Každý člověk má právo na můj názor.

Příspěvky: 54
Registrován: 11 dub 2006 21:29

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod bobr2 » 13 úno 2009 00:31

Máme 2x Lexion, a 2 x Case další dva jsem bral jako službaře.Řepku mlátí Lexy a Case společně potom jedou lexy do pšenice a case do ječmene, službaři dle potřeby. Vytvořit skupinu 3 a více strojů na jednom pozemku se podaří když zaprší a kombajny se přeženou tam kde nepršelo nebo ke konci žní kdy se jede už aby byl konec. Jinak to není třeba - s ohledem na velikost pozemků, mlátí se současně pšenice a ječmen, každá plodina má několik odrůd a ještě děláme osiva.Výmlat se řídí dle zralosti a dle odrůd. Máme 2 poskl. linky - jedna dělá řepku a potom pšenici, druhá pouze ječmen.Denní výkonnost kombajnů i tak převyšuje výkon PL, osiva se přitom skladují v halách a čistí se později.Dopravní vzdálenost je v průměru do 6 km. Překládací vůz by zvedl výkon mlátiček, ale k čemu by to bylo když nestíhá následné zpracování na PL. Z tohoto pohledu se mi překládací vůz jeví vhodný u velkých výměr a velkých podniků, které mají vyřešeny i následné zpracování zrna. Protože nestačí jenom zrno vymlátit, je ho třeba vyčistit a uskladnit

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod Martin Hruška » 14 úno 2009 12:47

Dost často slyším tento názor, že překládací vůz je pro velké podniky na velkých plochách. Co kdyby jste se zamysleli na jiné organizaci sklizně, na vizi dopravy a sklizně v průběhu příštích 5 letech.
Jedině tak se dá něco dělat. Pokud nechceš zvyšovat stávající výkon lze omezit jednu mlátičku . Služba i nákup mlátičky něco stojí . Znám několik podniků, který mají podobný názor a mají o 1-2 mlátičky navíc a přitom doprava vázne.

Argument, že nestíhá příjmová linka se dá vzit, ale vše se dá v průběhu let změnit. Základ je kolik mlátiček podnik potřebuje, jaký denní výkon a s jakou kvlaitou chce sklízet. Kvalita konečného produktu bude b budoucnosti rozhodovat o ekonomice.

Z mojeho pohledu je překládací vůz to pravé pro asi 10% chytrých farmářů(ředitelů podniků), ostatní to prostě nechápou a nepochopí. Něco podobného je s aplikací kejdy. Někdo to vyveze na pole, druhý kejdu používá jako hnojivo. Je to dost podobné z hlediska pochopení z praxe.

Příspěvky: 54
Registrován: 11 dub 2006 21:29

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod bobr2 » 14 úno 2009 21:53

Martin Hruška píše:Základ je kolik mlátiček podnik potřebuje, jaký denní výkon a s jakou kvlaitou chce sklízet. Kvalita konečného produktu bude b budoucnosti rozhodovat o ekonomice.

Toto jsme u nás udělali a dospěli jsme do současného stavu, který u nás funguje i bez př. vozu.Brala se v potaz velikost pozemků, odrůdová skladba i dopravní vzdálenosti. Sype se u nás za jízdy do tr. návěsů.

Když to přenesu tak existují podniky které provádějí minimalizaci, a podniky které ořou a jimi zvolený postup u nich funguje a podnik prosperuje. Chci tím pouze říct že neexistuje obecně použitelný postup pro všechny podniky a podmínky , v kterých hospodaří. Vždy se musí vycházet z místních podmínek a možností. Někde se překládací vůz vyplatí a někde zase ne - nelze to zevšeobecňovat. A nebudu si kupovat překladač jen proto že podle prodejce bez něj nemohu být.
V podniku zůstaneme mezi 90 % nechytrých, ačkoli vše chápeme a jsou nám výhody překladače jasné.

A aniž bych se chtěl kohokoliv dotknout - prodejce se vždy bude snažit prodat .

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod Martin Hruška » 15 úno 2009 21:00

Bobr 2: Nechtěl jsem nikoho urazit s tím 10% podílem "chytrých farmářů". To je pojem, který se v zahraničí dost používá (slovo Clever).

Holt to v praxi tak je, že je skupina 5-10% farmářů, kteří kupují novinky a jsou nositeli pokroku. Potom přichází další, až když okolo nich už techniku mají.

Nejde o názory prodejce. Překládací vozy jsou v e východním Německu vidět čím dál tím více, zatímco před lety to taky bylo jako u nás. Tlak na půdu, logistika pomocí nákladních vozů na delší vzdálenosti, omezení počtu lidí v podnku, a optimalizace počtu mlátiček v podniku jsou jen některé důvody.

Znám několik podniků, které mi taky vysvětlují proč to u nich nejde. Respektuju to, ještě nedozrál čas.

Příspěvky: 114
Registrován: 27 dub 2007 12:52

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod Staňa » 15 úno 2009 21:20

Souhlasím s bobr2 prodejce prostě bude mlet svou pořád dokola až je to trapny,ale od toho je holt placenej

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod Martin Hruška » 15 úno 2009 21:31

Kolegové nesouhlasím s váma. Už více jak 6 let dělám u nás osvětu za překládací vozy, píšu články, předvádím vozy. Problém je to, že je to dost problematická věc a mravenčí práce vysvětlit mase, že to není reklamní trik.

S překládacím vozem souvisí i další odvoz obilí. Dost často je problém právě zde nebo na čističce. jsou věci, které neřeším ,můžete si o mně myslet co chcete, tady nejde o značku ,ale o osvětu zajeímavé věci, která podniku přináší efekt. pokud chcete přes SZ vám pošlu pár kontaktů na lidi, kteří taky nevěřili a naní jsou spokojeni.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 244
Registrován: 14 lis 2005 22:00
Bydliště: Praha

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod Zetor » 16 úno 2009 03:02

bobr2 píše:Překládací vůz by zvedl výkon mlátiček, ale k čemu by to bylo když nestíhá následné zpracování na PL.


To asi poznáte při prvním dobře načasovaném krupobití.

Za velký projev nízké inteligence považuji hlášku typu "děláme to tím nejlepším možným způsobem". To je blbost, vždy je místo ke zlepšení... Neříkám, že to tu někdo prohlásil. Myslím, že překladače nejsou jediný stroj, který to má u farmářů těžké. Například s pásovými nebo jinými výkonnými traktory je to také tak. To lidé nevědí, na co se vymluvit, malé pole, malé silnice a já nevím co ještě.

To bobr2: Máš oproti nám výhodu ve větší znalosti domácích podmínek, chtěl jsem reagovat trochu jinak, ale zas bych chtěl zachovat tuto diskuzi trochu konstruktivnější. Takže abychom tvou výhodu trochu eliminovali, tak napiš více informací o tom podniku. Aby se ostatní členové mohli vyjádřit přímo k dané situaci. Jaké jsou to ty mlátičky, jaký typ (=výkon), jaké návěsy vám ve většině případů odvážejí, kolik jich je? Jakou máte výměru obilovin, jak dlouho vám trvají žně? A alespoň v jakém okrese se nacházíte, jestli máte svahy... Je rozdíl jestli se bavíme o okrese Liberec či Brno-venkov...

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod Petrrrr » 16 úno 2009 12:12

Přesně, jak říká Zetor. Někteří lidé fakt neví, na co se mají dříve vymluvit. Mám uplně tu samou zkušenost. Měl jsem několikrát možnost vidět pásáka s 15 m Swifterem či s 20 m bránama na 10 ha kouscích, překladač nám též jezdil pod 5 kombajnů (z toho 3x 600kila) na ani né 10 ha poli a šlo to. Je to jen o vůli minimálně si to vyzkoušet a pak něco tvrdit!

Příspěvky: 54
Registrován: 11 dub 2006 21:29

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod bobr2 » 16 úno 2009 15:11

Takže postupně :
- nemám nic proti překládacím vozům
- jsou mi jasné jejich výhody
- nepřemlouvám nikoho že si je nemá pořizovat
- dovolil jsem si pouze prezentovat svůj názor na podmínky jejich použití, bohužel odlišný od naprosté většiny zde
- z diskuse mám pocit " kdo nejde s námi , jde proti nám "


Petrrrr píše:Přesně, jak říká Zetor. Někteří lidé fakt neví, na co se mají dříve vymluvit. Mám uplně tu samou zkušenost. Měl jsem několikrát možnost vidět pásáka s 15 m Swifterem či s 20 m bránama na 10 ha kouscích, překladač nám též jezdil pod 5 kombajnů (z toho 3x 600kila) na ani né 10 ha poli a šlo to. Je to jen o vůli minimálně si to vyzkoušet a pak něco tvrdit!

Ano toto všechno jde, ale má to k ekonomickému provozu šíleně daleko !

Howg , domluvil jsem .

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod Petrrrr » 16 úno 2009 15:55

To bobr2: K ekonomickému provozu šíleně daleko rozhodně ne, ba naopak! Beru, že 5 kombajnů na poli z toho tři 600kila s překladačem je extrém a ještě na takovém malém poli, ale vem si, že ani jeden kombajn nestál vše se sypalo za jízdy do překladače. Když si vezměš, že se sypáním za jízdy zvedneš výkon mlátičky až o 25 %, což je realné a když u 600 kila jsme měli celkový hektarový průměr 3,3 ha/h v sezoně --> spočítej si tak výkon za den --> za sezonu u jedné mlátičky. Samozřejmě je nutné odečíst náklady na provoz překladače, ale nemít včas a kvalitně sklizeno je docela drahý luxus v dnešní době - jak už dříve poznamenal Zetor - a to je to hlavní, oč tu jde!!. Ještě poznámka k pásovým traktorům apod. příklad z praxe: Case Steiger STX 530 + 12 m Terrano - výkon za směnu 120 ha, spotřeba 6 l/ha, za směnu i tři přejezdy mezi pozemky. Vedlejší podnik JD 8420 + 7 m Preciser - výkon za směnu 60 ha, spotřeba přes 8 litrů/ha. Oba dva podniky spolu sousedí. Jen srovnávám, nic nepočítám. Chceš mi říct, že i tohle má k ekonomice provozu šíleně daleko?

K tomu, že vám nestíhá posklizňovka. Uvedu opět příklad z praxe. V tom samém podniku sklízí o žních až 22 kombajnů na 4000 ha obilovin a řepky. Sklizeno je za 10 až 12 dní. Jede se od rána od 8 - 9 hod do noci, dokud to jde. Když nestíhá posklizňovka - jakože se velmi čato stává - vše se sype na středisku na hromady a po nocích vozí na koš.

Nikdo není pro tobě. Je dobře, že jsi prezentoval svůj názor, ale chce to jen vyzkoušet a uvidíš sám!

Uživatelský avatar
Příspěvky: 21
Registrován: 18 bře 2008 20:25

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod alda » 16 úno 2009 17:37

Velice zajímavá diskuze i já se přidám.
Uvedu příklad:
Naše společnost asi 1200ha. průměrná výměra honu 20ha.
Dva Lex 550: odvoz F930+Fligel, T815Agro a F615+autovlek sype se samozřejmě za jízdy. F933+Siga odvoz do výkupu a jelikoš tam čeká i tři hodiny tak výkon veškerý žádný linka se k večeru začíná plnit všichni se tedy naplní večer na poli i se Sigou a Tatra si ještě zapojí svůj vlek tak, aby byli všichni brzo ráno ve výkupu a pokud přijedou v rozumný čas tak to do výjezdu kombajnů stihnou ještě jednou. Utužení půdy u T815 a F615+autovlek je strašné, ale v tom hektickém kolotoči nějaké utužení půdy vůbec neřeším. Tady by šel překladač strčit sice by jsem nic neušetřil, protože ta Tatra a F615+autovlek by musel jezdit jelikoš Tatra z vlekem nesloží na poskl. lince, ale neměl bych utužené pole.
Horší varianta je ta, že děláme asi 5 druhů osiva a to situace je následující:
Lex 550 v osivu: odvoz F930+Fliegl a 16245+návěs 9t jelikoš osiva skládáme do různých garáží a stodol je podmínkou klopení dozadu.
Lex 550 v potravině: odvoz T815 a F615+autovlek. F933+ Siga točí opět výkup příležitostně dle potřeby na noční podmítá. A proč moříme osiva když je to na organizaci horší? Ono je rozdíl prodávat pšenku za 250kč anebo osivo za 950kč.
Můj názor je, že v každém podniku jsou rezervy( a co jsem slyšel tak určitě i v Roštěnicích) a znám spoustu zemědělců na Opavsku a někde dokonce vůbec nepočítají "náklady" na svoje plodiny však ono to nakonec roku nějak vyjde a vychází přijedtě se podívat na nějaký polní den to je samé Audi, Pasat,Tuareg atd.
Lepší je mít vidle v ruce nežli v zádech.

Příspěvky: 54
Registrován: 11 dub 2006 21:29

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod bobr2 » 16 úno 2009 23:58

Takže ještě jednou :
Nechápu smysl některých příspěvků vzhledem k mým. Je mi upřímně jedno jestli mlátí 5 kombajnů na 10 ha, nebo 22 kombajnů na 4000 ha. Na nic se zde nevymlouvám a na nic si nestěžuji. Pouze jsem prohlásil že se dá mlátit i bez překladače a že to u nás funguje. Což se do budoucna může změnit, ale zatím nevidíme reálnou potřebu si ho pořizovat.
Máme 2 x Lexion 550, 2 x Case 2188 a dle potřeby 2 - 3 službaře což se nám osvědčilo. Odvoz 4 x mega 18 a dle potřeby soupravy traktor + přívěs. Pěstujeme zhruba 150 ha řepky, do 600 ha ječmene, 800 ha pšenice a 150 ha máku. Ječmene 9 odrůd z toho 5 x osivo, pšenice asi 10 odrůd z toho 5 x osivo - s tím souvisí problémy s výmlatem i se skladováním i to že by linka nestíhala při navýšení výkonu kombajnů. Z celkové výměry je 30 % pozemků nad 30 ha. Poskl. linky + sušičky jsou jedna na ječmen, druhá má 2 příjmové koše a dělá řepku a potom pšenici.Je samozřejmé že přes žně jedou 24 hodin nonstop.Provozujeme i mořičku. Nejsme nuceni prodávat hned do výkupu máme kapacitu na uskladnění celé produkce obilovin v silech. Délka žní se pohybuje poslední roky kolem 14 dní. Čili si troufám říct že neprovozujeme zemědělství jako amatéři
Samozřejmě není všechno dokonalé a pořád je co zlepšovat, hlavně snižovat náklady - v tomto máme určitě rezervy.

A aldovi do Štěpánkovic bych podle některých přispívajících doporučil nejlépe překladač na tridemu tažený alespoň Steigerem 530

Howg, domluvil jsem. Teď už definitivně !

Uživatelský avatar
Příspěvky: 806
Registrován: 17 lis 2005 10:49
Bydliště: Blansko

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod Petrrrr » 17 úno 2009 00:42

Tak jasně, že jde mlátit i bez překladače a v drtivé většině případů se tomu tak děje a nikde není napsané, že jste nějací amatéři! Celou dobu se vám akorát snažíme na příkladech dokázat, že některé nové věci - viz. překládací vůz - stojí za to si minimálně vyzkoušet a ne o nich pouze mluvit! Fakt nevím, jak vám to ještě lépe za těchto podmínek napsat. Vím že, každý podnik má svá specifika, ale zkrátka nejdřív zkuste a pak mluvte - nic víc, nic míň.

Pokud jde o Rostěnice, je to zase jen podnik, který je řízen taky jen lidmi. V žádném případě ho nechci nijak vyzdvihovat do nebe, což ani nejde. Důvod, proč ho zde zmiňuji je, že v některých prvcích a postupech by se mohli ostatní ledacos naučit a v některých naopak poučit.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 21
Registrován: 18 bře 2008 20:25

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod alda » 17 úno 2009 13:25

Petře tady nikdo neznevažuje přínos překladače!
Snaž se pochopit, že na to musíš mít taky podmínky. Proč každý nekupuje Steigery a širokozáběrové stroje jako máte vy, proč se dělají kombajny, secí stroje atd. z menším záběrem. U nás by Lex 600 s 9metrovou lištou měl ztrátové časy v přejezdech a vagonováním asi 4hod=12ha tak mi kombajn z menší lištou přejede aniž by vagonoval.
Uvedu ti příklad:
1.Budu mít skupinu dvou středních kombajnů a jako odvoz dva tandemy na flotačních gumách sypeme za jízdy a vozíme na posklizňovku na vzdálenost 2km každý bude mít za den 10 obratů=360t=50ha. Strč mi tam překladač tak abych ušetřil ?
Ale třeba pro pana Polcara si myslím, že to ná obrovský přínos. On jako službař si udělá o 20% větší výkon a to už stojí za to.
Lepší je mít vidle v ruce nežli v zádech.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 612
Registrován: 15 led 2007 09:04
Bydliště: Opava

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod VonVagel » 17 úno 2009 15:01

Dovolim si trosku teorie: Zdroj- Doprava v zemědělství Ing. Otakar Syrový Csc

Z porovnání jednotkových přímých nákladů pro různé způsoby dopravy zrnin je patrné že nejnižších nákladů se dosahuje použitím dopravních souprav o vysoké celkové užitečné hmotnosti.
Rozdíl mezi jednotlivými dopravními prostředky se zvyšuje s rostoucí přepravní vzdáleností. Při přepravní vzdálenosti 15 km představuje odvoz nákladním automobilem o užitečné hmotnosti 8t náklady zhruba ve výši 91Kč/t, zatímco odvoz automobilovou soupravou o celkové hmotnosti 20t 57Kč/t.
Dělený způsob dopravy pomocí překládacího návěsu (14t) a traktorové soupravy se 14tunovým návěsem vykazuje vyšší náklady oproti přímé dopravě traktorovou soupravou s návěsem o stejné užitečné hmotnosti.
Také v tomto případě lze říci, že zvýšené náklady na dopravu jsou opodstatněné, vzhledem ke sníženým prostojům sklízecích mlátiček.
Nezanedbatelné je také přizpůsobení překládacího návěsu pro jízdu po poli, nižší utužení půdy, což přinese menší náklady na následné zpracování půdy.

Několik údajů vytažených z grafu:
11.32. Závislost jednotkových přímých nákladů na přepravní vzdálenost při dopravě zrnin
Vzdálenost 15km
traktor 80kW, návěs 7t(nakládaný za jízdy) cca. 81Kč
traktor 132kW, návěs 14t(nakládaný za jízdy) cca. 70Kč
traktor 132kW, návěs 14t + traktor 132kW, překládací návěs 14t cca.71Kč
traktor 132kW,překládací návěs 14t + nákladní automobil 8t cca.90Kč
traktor 132kW,překládací návěs 14t + nákladní souprava 20t cca.58Kč
Když CLAAS tak jedině LEXION 595R s C516-30...

Víte o tom, že se díky svému počítači můžete přímo účastnit skutečných vědeckých výzkumů?
http://www.czechnationalteam.cz/

Příspěvky: 592
Registrován: 04 bře 2006 22:09
Bydliště: Jižní Morava- Vysočina

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod OŤAS » 17 úno 2009 22:00

Pro nasazení překládacích vozů jsou 3 dobré důvody, které jsou navzájem propojené. Tím prvním je zlepšení logistiky pole-silnice, druhým- menší utužení půdy díky omezením přejezdů s nevhodnou technikou a třetím je zvýšení výkonnosti sklizňové techniky.O tom se tady píše prakticky ve všech příspěvcích. Jako praktik - kombajnér oceňuji když se na poli objeví vyvážečka, protože sám pokud to jde sypu raději za jízdy. Na Slovensku v jednom podniku k nám posílali vyvážečku která obsluhovala 5 kombajnů a stíhala docela slušně, taky možná díky menšímu výnosu a pokud byl výnos vyšší,tak byl porost polehlý a kombajny jely pomaleji. Věřím že by nám stíhali odvážet z pole i ty 3 samotné traktorové soupravy, ale přece jenom když ten člověk s náma na tom poli jezdí a není blbec, tak už si hlídá kdo je na řadě a nedělá zbytečné pohyby a vždycky se snaží být poblíž.Ti co přijedou ze silnice to neví a potom se dějí zmatky že kolikrát jsou rozsypané 2 i 3 fůry zaráz a to je špatně. Všeobecně jsem vysledoval že vyvážečky nejvíc používají službaři, začal s nima např.i pan Hejtmánek na Znojemsku (Horsch) a potom ty podniky které se během několika let zpátky rozrostly o několik stovek i tisíc hektarů a mají svá střediska na několika okresech, ale produkty sváží třeba jen na jedno místo a k tomu jim hodně pomůže silniční doprava NA tahač-velkoobjemový návěs, viz Rostěnice, Višňové aj.
Každý člověk má právo na můj názor.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 21
Registrován: 18 bře 2008 20:25

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod alda » 18 úno 2009 08:59

Jak píše pan Hruška "ještě nedozrál čas". Až bude pracovní síla a nafta ještě dražší až se bude počítat z utužením půdy až bude málo "zapálených zaměstnanců" až se bude obracet "každá koruna" tak potom bude mít překladač zelenou.
Lepší je mít vidle v ruce nežli v zádech.

Příspěvky: 114
Registrován: 27 dub 2007 12:52

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod Staňa » 18 úno 2009 09:02

To Oťas: že začali používat vyvážečky první službaři je logicky,čím víc posečou tím víc vydělají :) .Že má vyvážečka opodstatnění tam kde se vozí na větší dálku není pochyb,ale teď tady dám kacířský názor.Když si najímám kombajny tak je mi celkem jedno jestli si najmu čtyři kombajny nebo pět,když je platím od hektara,takže když budou sypat na souvratích bez vyvážečky,stihnu sklidit v termínu v poho a vyvážečku nepotřebuju.

Příspěvky: 6
Registrován: 26 led 2009 21:17

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod koudelka81 » 19 úno 2009 21:05

Stím že vyvážečka zvyšuje výkon kombajnu nesouhlasím sekam ve službách už přes 10 let a vše je to jenom o organizaci a možnostech podniku. Vyvážečka má u mě opodstatnění akorát v tom když se obilí přepravuje z pole pomocí kamionů!!A co se týká počtu vyvážecích vozů na kombajn tak co kombajn to vyvážečka! Mluvim ze skušenosti uz sem se stím setkal a to co se děje na poli je pak hrůza!!

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod Polci » 20 úno 2009 08:22

Je to přesně o organizaci a možnostech podniku. Také o chuti lidí a možnosti sypat za jízdy, o tom, jak se do těch vleků co má onen podnik sype, jak dovedou jezdit odvozci sypat za jízdy, kolik jim zabere, než "doskotačí" z pole na silnici, zda raději nepřijedou sypat zpředu, aby nemuseli jezdit...Vyvážák si mohu srovnat třeba pomocí vysílačky.
Co kombajn, to vyvážečka - zajímavá, ale nákladná myšlenka.
Také už jsem s vyvážecím vozem sekal a nemyslím si, že by byla hrůza, co se pak na poli děje.... Většinou, pokud si vysýpání organizují kombajnéři společně s řidičem vyvážecího vozu, a jsou sehraní, je to lepší, než s nějakým řidičem od toho podniku...
Asi těch 10 let jezdíte ve službách ve špičkových podnicích, kde to vše funguje a tudíž vám vyvážecí vůz výkon nezvyšuje... Já za sebe mohu říci, že u nás je situace jiná :idea:

Příspěvky: 6
Registrován: 18 črc 2008 09:49
Bydliště: Středočeský kraj víc se neříká...

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod Fendt » 21 úno 2009 23:35

Ahoj všem . Tak sem si tady četl všechno o těch překládacích vozech a jen bych chtě+l říct že sice ještě nejezdím s ničím pač sem student zamědělky ale když ste se tu bavili o těch podnicích bydlím u Rakovníka což je na západ od Prahy asi 40 km a máme tu podnik školní zemědělský podnik Lány a tady se překladák vyplatí a je tady vidět annaburger službař agroslužby Polcar. Celé léto sem se na ně jezdil koukat a zvládal 2 lexiony 480 myslim. Navíc u tohoto podniku je to rachot protože je to veliký podnik a za žně jězdí najednou okolo 7 kombajnů. Co si pamatuji tak od Polcíka jezdili dva lexioni spolu s překládacím vozem a to byla jedna skupinka. Pak jezdila další a tam byly dva New Holandí tx 68 plus a třetí skupinka byly john deere 2264, MDW. Dřív snima jezdil ještě Massey zklízecí mlátička. Tak tady si myslím že se překladák vyplatí celkově. Pak jestli znáte agrořisuty u Slaného. Tam měli letos taky překládací vůz. Mám tam babču takže sem na ně jezdil koukat. Tam jezdilo na poli Lexion 440, 460, 560 myslim nebo 550, lexík 600 kterýho si řisuty nedávno koupili a ještě CRko tak si to spočtěte 5 kombajnů na jednom poli. A byl tam jen jeden překladák a to byla chyba protože právě jak ste psali sice to stíhali v pohodě protože měli to pole hned za statkem ale kraktoristí ttam čuměli i 15 minut i víc možná kdy tam ztáli stroje zbytečně, myslim že by se ten traktor dal využít jinak než tam stát na poli a čekat až ho někdo nasype. Tím chci říct že sinchronizace byla špatná a autáky tam stáli na poli dlouhou dobu. Bylo jich tam zbytečně hodně. A jelilož byl jen jeden překladák který nestíhal tak ty tatry jezdili po poli a ne jen oni. Taky sem si tam chvilkama připadal jak na dálnici. Ne to zas ne ale pořád po tom poli kromě kombajnů jezdilo i něco navíc. Což je hrozný tlak na půdu jak ste psali. Měl tam být jen kombajn a překladák a ne aby se tam s... víc strojů. A poslední podnik co znám je agrokačice ty nevim co maji za stroje ani překladáky to sice ne ale vím a vozil sem se u nich že je to obrovskej podnik a tam se taky překladák musí vyplatit zrovna když sem jel od babči tak v kačici přímo kousek od jejich statku zklízeli řepku nebo obilí já nevim už a tam byly 4 mlátičky na jednom poli. Jedna mega snad a pak už jen lexioni. Tak by se překladák taky vyplatil. u nás tu máme v celku veliký podniky si myslím.

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod Martin Hruška » 25 úno 2009 15:44

Pro Fendta: Posledně jmenovaný příklad ze Slánska je přesně o tom, že je třeba brát v úvahu velikost překládacího vozu a k tomu napasovat počet kombajnů a odvozů.
Pokud jsem informován, tak tam jezdí jednonápravový vůz s objemem kolem 21m3 . To je velmi dobré ke skupině 2 max.3 kombajnů, né k 5 kombajnům. To je opět nepochopení věci.

Počet odvozů je závislý na délce transportu po silnici. Pokud byli u farmy, takstačí menší počet. to je ale logistika a ta se musí plánovat.

Velké rozdíly jsou taky mezi vozy v průměru šneku a překládacím výkonu. Od toho se odvíjí taky počet mlátiček a odvozců.

Příspěvky: 6
Registrován: 26 led 2009 21:17

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod koudelka81 » 26 úno 2009 23:54

Pro Martin Hruška: Mam takovou otázku je pěkné jak se tady píše jak objemový překládací vůz dokáže stihnout odvoz od určitého počtu kombajnů to jsou ideální podmínky! Ale to je jedna stránka věci taky záleží po jak velké vzdálenosti se pohubuje po poli! Protože když bude pole dlouhé 1 km tak ten jeden vůz nemůže stihnout odvoz ani od dvou kombajnů aniž by je nebrzdil ve výkonu! To by ty kombajny musely jezdit za sebou jak vlaková souprava a to nejde protože by se navzájem brzdily ve výkonu!

Uživatelský avatar
Příspěvky: 516
Registrován: 29 pro 2005 17:04
Bydliště: Louny

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod Polci » 27 úno 2009 18:38

Bylo to pro Martina Hrušku, ale jen takovou připomínku. Pokud tedy jezdíte ve službách to když jede někdo před Vámi pomaleji, tak ho obsekáváte?
Nebo si každý načínáte svoji líchu? To pak jezdíte vysypat k odvozcům na souvrati třeba 400 m? Nebo jezdí odvozci k vám a pak se motají zase líchou k výjezdu? Když jsou nedosypaní, tak jedou k tomu pomalejšímu do vedleší líchy?
Beru to brždění, polud by jezdila na poli třeba 512 s JD STS, ale to už se moc často nevidí. U službařů se povětšinou snaží podniky vyhnout jejich "hemžení" na jednom poli. Alespoň se předejde dohadům o hektary atd.
Při práci s překládacím vozem je právě důležité, aby se ty stroje, pokud je to možné, držely za sebou - jako onen vlak . Pokud jsou stejně výkonné a mají stejné lišty, tak by to neměl být problém. I kombinace (550 7,5 m a 580 9 m se dá v obilí udělat).Pak může vůz o odjemu cca 25 m2 zvládnout 3-4 kombajny (kubatury Lexion 460) při výnosu 6 t/ha. A je poměrně jedno, zda je to pole dlouhé 1 km. Dá se to i domluvit po vysílačkách. Vždy se sype zhruba ve stejném místě, takže už tam poblíž "číhá" a jede u prvního, když má 70%. U 3. je plný a musí rychle frčet vysypat. Takže ne, že se bude courat po poli 5 km/h a dojede na konec stejně jako kombajn. Je důležité, aby u toho i ti lidé přemýšleli a nejdůležitější článek je u toho řidič překládáku. U nás jsme měli velké štěstí.
Proto jsme i zastánci silnějšího traktoru do překládáku. Prodejci říkají, že to utáhne 160 koní, ale pokud to potřebuje rychle odjet, je lepší nějaký koník navíc...
Máme poměrně výhodu, že většinou jezdíme na poli sami a nikdo se nám tam neplete. U jednoho podniku je logistika z 90 % přes kamióny, takže tam si nedovedu představit, že bych je jezdil nasýpat k silnici třeba 1,5 km...Každý však má jiné podmínky a je jasné, že někomu se překládák nevyplatí či pro něj není potřebný.

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod Martin Hruška » 27 úno 2009 19:38

Nejlepší je odpověď praktika, za což Polcimu děkuju. Někdy je opravdu dobré si to vyzkoušet, nebo se jet do nějakého podobného podniku podívat. Řada z kolegů bere tyto diskuze tak, že jsem prodejce a ten si bude pořád "mlét tu svou".
Pokusím se přidat něco z dnešního dne. Byl jsem na dnu otevřených dveří firmy Agroservis Jas vKOlíně a potkal dva zákazníky Annaburgeru. Firma Agropodnik Mstětice má výměnný systém HTS 20.79 se zadním šnekem, dva vlastní Lexiony a několik sedlových alu van za náklaďáky Volvo, V loňském roce poprvé použily tento typ překládání, což je určitá alternativa překládacího vozu. Maximální spokojenost s výkonem u dvou kombajnů, jen je korba Annaburgeru o objemu 24 m3 a oni mají náklaďáky s objemem 35 m3. Vše je v pořádku jen nesedí objem na jedno vysýpání, Do budoucna to vyřešíme jinak ,ale taky praktický poznatek o tom, že je ideální z 25 m3 vozu vypraždňovat do 50 m3 vany.

Druhý příklad je man Starý, který má překládací nástavbu HTS 20.79 na podvozku Multi Land Plus (podobná verze o stejném objemu jako má Polci) dříve jezdil pro výkup. Speciálně v zrnové kukuřici byl rozdíl ve výkonu dvou kombajnů a překládacího vozu a dvou kombajnů jezdících na kraj pole. To se pak odrazilo ve výdělku kombajnérů, protože výkon v kukuřici je enormní s překládacím vozem.
Pan Starý mi ppotvrdil, že zvýšení výkonu o 25% sedí. Nyní dělá služby s jedním kombajnem a vyvážecím vozem.

Ještě jedna poznámka k citaci Doc.Syrového. Řada těchto nosností neodpovídá realitě ,protože na poli občas nakládá například Annaburger o objemu 25 m3 20 tun a model 22 t (28 m3) plných 23 t. V propozicích je uvedeno 14 t, to možná myslel jednonápravový vůz, ale i ten o objemu 21 m3 má nosnost 16-17 t. Pak jsou ale ta čísla hrubě zkreslená.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 29
Registrován: 31 led 2009 23:32
Bydliště: Okrouhlice (Havlíčko Brodsko)

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod frr-82 » 27 úno 2009 22:53

Neobvyklé/zbytečné použití překládacích vozů:
http://www.farmweb.cz/index.php?page=view_image&id=NTIzWDE0MTRYMTU4MDU=#skok

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod Martin Hruška » 28 úno 2009 09:50

Jednak již tady proběhla k této fotce diskuze jak to bylo. Právě toto je kouzelné, že z fotky nevidíš jaké podmínky byly při odvozu a při organizaci linky. Fotky jsou z Chomutovska,ktede firma Agroslužby Polcar sklízela obilí na "klíč" ( léto 2007),ale překládací vůz byl v majetku anglického farmáře se sídlem v Německu. Zrovna v ten den přijel na kontrolu, navíc nás tenkrát zlobila váha, takže jsme hodně stáli a "vážili" a k tomu ještě obilí vozili těmito kamiony z Chomutova až do Děčína.Kdo to zná, je to minimálně obrátka 2,5 hodiny. Proto kombajn dojel na kraj a doplnil obilí.

Fotka je to netradiční, ale bez znalosti toho co se tenkrát stalo to vypadá opravdu neprakticky a komicky, to uznávám.

Uživatelský avatar
Příspěvky: 29
Registrován: 31 led 2009 23:32
Bydliště: Okrouhlice (Havlíčko Brodsko)

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod frr-82 » 28 úno 2009 14:02

To je mi jasný že se to takhle normálně nepoužívá.....

Příspěvky: 208
Registrován: 02 pro 2006 15:53
Bydliště: Čížkovice 83

Re: nasazení př. vozů

Příspěvekod Martin Hruška » 01 bře 2009 21:06

Tak proč jsi dal odkaz na tuto fotku, když to víš, že se to takto nepoužívá?

PředchozíDalší

Zpět na Překládací vozy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků