fortschritt e 512
Re: fortschritt e 512
Njn, ale to je snad trochu něco jinýho, ne? Ta dodělávaná vrtulka jen malinko prodloužila ten interval udržby. Tady se nezřídka stávalo, že jsme to museli třeba v pet odpoledne vyfoukat. A ejhle, po montáži vrtulek to vydrželo celej den...
Re: fortschritt e 512
som presvedceny že to niesu špatne stroje na zahumenky ked ho poriadne pripravim tak ide celu sezonu bez problemou ale ked sa naskytne kupiť niečo novšie tak určite sa nebudem branit jeho največia vyhoda je cenova dostupnosť nahradnych dielou
Re: fortschritt e 512
Chlapi mam moznost koupit 512 s drticem za 55 tis po generalni oprave.Co se tyce oprav je to narocne ty opravy kolem neho?diky
Re: fortschritt e 512
sed.mat píše:Chlapi mam moznost koupit 512 s drticem za 55 tis po generalni oprave.Co se tyce oprav je to narocne ty opravy kolem neho?diky
No jo, to je otázka co je myšleno Generální opravou. Takové generálky jako se dělávaly dřív v STS, kdy se kombajn rozebral že z něho zbyly akorát boční plechy, už asi těžko někdo dělá. Ale řekněme že je připravený na sezonu, má nové mlatky, šikmák řetězy, kosu, prstovnicu, palcovku, má v cajku vytřasadla,síta, šnekovice na dopravu zrna klásků. Je v pořádku motor, který nekouří a nežere olej, tak potom by se to dalo za těch 55 tis. koupit, ale viděl bych to tak na model od roku 1980 a novější. Ty ostatní už jsou dobré už jen na náhradní díly.
Každý člověk má právo na můj názor.
- rakosniklubomir
- Příspěvky: 67
- Registrován: 16 zář 2009 23:58
Re: fortschritt e 512
Pro fandy značky: zde odkaz na fotky modernizace kombajnu E-512:
http://psejsekalik.rajce.idnes.cz/kombajn_E-512_M2/
http://psejsekalik.rajce.idnes.cz/kombajn_E-512_M2/
Re: fortschritt e 512
Měl bych dotaz, loni, se mi stalo ,že mi padalo obilí při mlácení do spodku větráku, během chvíle ho byl plný větrák až to braly lopatky. Nepřišel jsem na to jak se tam obilí sype. Docházel ok tomu, když jsem jezdil rychleji.
Re: fortschritt e 512
HonzaCB píše:Měl bych dotaz, loni, se mi stalo ,že mi padalo obilí při mlácení do spodku větráku, během chvíle ho byl plný větrák až to braly lopatky. Nepřišel jsem na to jak se tam obilí sype. Docházel ok tomu, když jsem jezdil rychleji.
vyšší rychlost=víc zrna= zanesese síto nebo prostor pod nim a pak to logicky pada prave do ventilatoru
Re: fortschritt e 512
Zdravím. Chtěl jsem se zeptat jestli někdo náhodou nevíte k čemu je u 12ky ten elektromagnetickej rozváděč jak k němu vedou ty kabely od takové elektronické krabičky, která je pod přístrojovkou.
Re: fortschritt e 512
ahoj píše:Zdravím. Chtěl jsem se zeptat jestli někdo náhodou nevíte k čemu je u 12ky ten elektromagnetickej rozváděč jak k němu vedou ty kabely od takové elektronické krabičky, která je pod přístrojovkou.
Asi jsi nejspíš narazil na zbytky komponentů které měly za ůčel udržovat automatickou výšku strniště. Možná že máš ještě pod kabinou pod podlahou koncový spínač, který vypínal automatiku při zvednutí lišty na souvrati.
Každý člověk má právo na můj názor.
Re: fortschritt e 512
Zdravím. Koupil jsem si nedávno E-512 r.v. 1984. Chtěl jsem se zeptat máte někdo zkušenosti s drtičem na tomhle kombajnu? Ta moje drtič má výroba strakonice. Slyšel jsem že to prý dost ubírá na výkonu motoru a hodně zvedá spotřebu. Původní majitel s ní jezdil jen na rovinkách jenže já mám dost polí v kopcách a mám strach aby to ten motor zvládal. V podstatě ten drtič nepotřebuju, mám drtič za traktor.
Re: fortschritt e 512
Toto je ona
- Přílohy
-
- kl2.JPG (60.66 KiB) Zobrazeno 17263 krát
-
- kl.JPG (63.43 KiB) Zobrazeno 17263 krát
Re: fortschritt e 512
Tento problém jsme řešili tuto sezónu, koupili jsme také strakonický drtič, originál poháněný přes elektormagnetickou spojku od motoru. Zajímali jsme se také o výkon motoru a zjistili jsme, že ti co mají drtič poháněný od motoru mají problémy s výkonem motoru. Bavili jsme se s jedním pánem, který si koupil drtič z Polska, který byl poháněný z ploché řemenice na mlátičku a nemohl si to vynachválit. Předělali jsme to také od tohoto kola a navýšili jsme otáčky drtiče a nemůžeme si to vynachválit. Fotky si můžete prohlédnout http://ladislavmuzik.rajce.idnes.cz/Kombajn/.
Re: fortschritt e 512
na 512tce jsme měli strakonickej drtič mnoho let, originál pres elektromagnet, a nikdy nebyl s výkonem problém a to máme vetsinu polí na svazích...ovšem měli jsme tak 14kovej pohon mlátičky a motor osazen 14kovym čepradlem a vstřikama....
Re: fortschritt e 512
No uvidím, vyzkouším to jak bude sezona. Ještě sní budu mít hromadu práce. Nechápu jak sní ten původní majitel mohl síct 40ha ročně. Motor je jediná věc do které investoval je udělanej komplet novej v roce 2010 protože původní zadřel. Má nasečených přibližně 80ha a má nádhernej zvuk a krásně chytá. Jinak eletrika je K.O. ,kabina no humus a spousta dalších věcí.
Re: fortschritt e 512
Ale ten pohon od mlátičky se mi zdá lepší už jen proto že ta mlátička setrvačností pohltí líp ty kopance od toho drtiče když tam vlítne víc slámy nebo nějaký zelenisko. Supr fotky dobrá inspirace.
Re: fortschritt e 512
Zdravim mohl by mi nekdo rict zda se delali nebo provozuji se tyto kombajny s nezakrytym bunkrem?. zajima me hlavne jak bylo provedeno sypani obili do bunkru.
Dale shanim nejake fotky prave bunkru, a nikde nic nemuzu najit. Dekuji
Dale shanim nejake fotky prave bunkru, a nikde nic nemuzu najit. Dekuji
Re: fortschritt e 512
E 512 měly vždy zakrytý zásobník zrní. Nahoře je takový vyklápěcí dekl asi metr krát metr a ten se otvíral před započetím práce aby bylo do bunkru při mlácení vidět. Na tom deklu byl ještě spínač na signalizaci naplnění zásobníku a spínání majáku, který samozřejmě fungoval pouze v zavřené poloze deklu. Systém plnění zásobníku je úplně stejný jako u E 514- výtah-kabelky až nahoru a potom příčný šnek.
Každý člověk má právo na můj názor.
Re: fortschritt e 512
Prosím vás potřeboval bych vědět k čemu slouží taková páka pod volantem je na právé straně krku pod volantem. Je to taková páka z plocháče.
Re: fortschritt e 512
Co si máme představit po pojmeme výměna? Kazdopádně se musi vyndat obě poloosy s přírubama, povolit zajistovací matky, odšroubovat unašeče a sundat bubny. Stačí k tomu rozvěrací segerovkový kleště, 13-14 klíč, na zajistovací matky tušim 24 nebo 27 ořech a něco na odklepnutí plechové podložky která jistí matku. A samosebou nějaký lehčí poklepáváč neklepat do bubnu rad praska
Re: fortschritt e 512
výměna toho brzdového válečku jak se tomu říka předpokládám že jsou tam čelisti diky za odpověd a ještě co je ta přiruba to je to na čem drží kola ?
Re: fortschritt e 512
mcachmed píše:výměna toho brzdového válečku jak se tomu říka předpokládám že jsou tam čelisti diky za odpověd a ještě co je ta přiruba to je to na čem drží kola ?
nene kola neni potřeba sundavat. Myslel sem přírubu, zkr kterou drží poloosa na bubnu. Až vlezete pod kombajn, tak se rychle zorientujete
Re: fortschritt e 512
Příruba je to na čem drží brzdový buben a do válečku se většinou kupují jen gumičky.
Re: fortschritt e 512
na 514 jsem to dělal taky, stejně to brzdí nějak podivně, ale hlavně že to brzdí, už nemusím mít pr*el staženou, když jedu po silnici dělal jsem to tak, že jsem vyhodil ven převodovku (drží na 4šroubech) sundal jsem celej variátor i se zvonem a krásně jsem se na všechno dostal, než abych se mlátil někde pod kombajnem
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků