Forschritt ZT 300, 303, 323
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
Já to čerpadlo i s tím regulátorem předvstřiku nastavil stejně jako to předchozí bez regulátoru a jede to úplně v pohodě,nekouří,dobře startuje a dobře akceleruje a v zátěži v poli mi to bere 8-9l/h.
Taky jsem se již několikrát setkal s názorem,že pro traktor tam ten regulátor nemá být,ale nikdo mi neuměl říct proč.
Motory jsou to stejné,tak nevidím důvod proč by tam nemohl být. Možná je u traktoru nebo E512 trochu jiný způsob zatížení motoru, ale nevím,v čem by to mělo vadit.
Možná někdy někdo přijde s nějakým rozumným vysvětlením.
To statické nastavování předvstřiku podle příručky jsem už z větší části zavrhl. Já vždy předvstřik nastavím přibližně na střed a pak zkouším,jak to startuje,jak to akceleruje,jak to táhne v zátěži a jakou to má kouřivost v celém režimu otáčem,podle toho přidávám nebo ubírám. Každý motor to má trochu jinak,záleží jaké vůle má v rozvodech,jak dobře dává čerpadlo s regulátorem otáček,jak dobré má kompresní tlaky atd. a to vše má vliv na předvstřik. V podstatě se jedná částečně o dynamické nastavování předvstřiku. Je to alchymie,nic víc.
Taky jsem se již několikrát setkal s názorem,že pro traktor tam ten regulátor nemá být,ale nikdo mi neuměl říct proč.
Motory jsou to stejné,tak nevidím důvod proč by tam nemohl být. Možná je u traktoru nebo E512 trochu jiný způsob zatížení motoru, ale nevím,v čem by to mělo vadit.
Možná někdy někdo přijde s nějakým rozumným vysvětlením.
To statické nastavování předvstřiku podle příručky jsem už z větší části zavrhl. Já vždy předvstřik nastavím přibližně na střed a pak zkouším,jak to startuje,jak to akceleruje,jak to táhne v zátěži a jakou to má kouřivost v celém režimu otáčem,podle toho přidávám nebo ubírám. Každý motor to má trochu jinak,záleží jaké vůle má v rozvodech,jak dobře dává čerpadlo s regulátorem otáček,jak dobré má kompresní tlaky atd. a to vše má vliv na předvstřik. V podstatě se jedná částečně o dynamické nastavování předvstřiku. Je to alchymie,nic víc.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
prosím tě s čeho že maš to turbo ze 160 45 z liazu se mně zda na ten motor moc velke dekuji
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
Já tam mám turbo s Liazu K36.
Pro tento motor je samozřejmě ideální turbo K27 ze Z16145,protože je mu objemově nejblýže.
Já jsem to turbo z Liazu použil,protože jsem ho sehnal za pakatel a dodnes je seženeš.Aby mi však pracovalo v otimálním režimu,tak jsem na něm provedl dvě malé jednoduché úpravy. Nejdřív jsem zaslepil jeden vstupní kanál pro výfukové plyny vstupující do turba,nechal jsem otevřený ten blýže turbíny.Tímto krokem jsem nuceně zvýšil rychlost výfukových plynů potřebnou pro točení turbíny. Jako druhý krok jsem si vysoustružil vložku s osazením,kterou jsem vložil do výstupního kanálu pro výfukové plyny z turbíny,který má průměr 82mm a já jej snížil na 62mm.Vložku jsem uděla tak,aby šla až cca 0,5-1mm od turbíny. Tím jsem docílil urychlení výfukových proudící po lopatkách turbíny směrem k jejímu středu a zvýšil tak tlak na lopatky za účelem zvýšení její otáček.
Výsledek je takový,že mi i tak veliké turbo pracuje i na motoru s polovičním objemem,než na které bylo stavěné,nepracuje v kritických otáčkách,nepřehřívá se a bude mít dlouhou životnost. Sice mi tlačí jen nějakých 0,5-0,85 Baru,což je nízkotlaké přeplňování,ale na starý motor je to akorát,mám lepší spalování,nižší spotřebu a lepší krouťák při zachování původní dávky paliva.
Chci si stavět nový motor,celkovou GO a na něj už chci dát turbo K27,k němu optimálně navýšit i dávku paliva,plus dalších pár úprav na motoru,které mne napadly a tím bych chtěl dostat výkon motoru až na 150k aniž by mu to nějak dlouhodobě vadilo.
Snad se zadaří.
Pro tento motor je samozřejmě ideální turbo K27 ze Z16145,protože je mu objemově nejblýže.
Já jsem to turbo z Liazu použil,protože jsem ho sehnal za pakatel a dodnes je seženeš.Aby mi však pracovalo v otimálním režimu,tak jsem na něm provedl dvě malé jednoduché úpravy. Nejdřív jsem zaslepil jeden vstupní kanál pro výfukové plyny vstupující do turba,nechal jsem otevřený ten blýže turbíny.Tímto krokem jsem nuceně zvýšil rychlost výfukových plynů potřebnou pro točení turbíny. Jako druhý krok jsem si vysoustružil vložku s osazením,kterou jsem vložil do výstupního kanálu pro výfukové plyny z turbíny,který má průměr 82mm a já jej snížil na 62mm.Vložku jsem uděla tak,aby šla až cca 0,5-1mm od turbíny. Tím jsem docílil urychlení výfukových proudící po lopatkách turbíny směrem k jejímu středu a zvýšil tak tlak na lopatky za účelem zvýšení její otáček.
Výsledek je takový,že mi i tak veliké turbo pracuje i na motoru s polovičním objemem,než na které bylo stavěné,nepracuje v kritických otáčkách,nepřehřívá se a bude mít dlouhou životnost. Sice mi tlačí jen nějakých 0,5-0,85 Baru,což je nízkotlaké přeplňování,ale na starý motor je to akorát,mám lepší spalování,nižší spotřebu a lepší krouťák při zachování původní dávky paliva.
Chci si stavět nový motor,celkovou GO a na něj už chci dát turbo K27,k němu optimálně navýšit i dávku paliva,plus dalších pár úprav na motoru,které mne napadly a tím bych chtěl dostat výkon motoru až na 150k aniž by mu to nějak dlouhodobě vadilo.
Snad se zadaří.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
zdar panové,
potřeboval bych poradit. sehnal jsem na inzerát vrak ZT303 bez motoru. mohl jsem si z toho vzit přídavnou převodovku na přední pohon. tu jsem zdemontoval a mam ji doma. cthtel jsem vyndat hnaci hřídel, dostal jsem ji jen kus a dal mi už nejde. potřeboval bych poradit postup, jakým způsobem bych měl postupovat při vyndání tý hřídele. předem děkuji
potřeboval bych poradit. sehnal jsem na inzerát vrak ZT303 bez motoru. mohl jsem si z toho vzit přídavnou převodovku na přední pohon. tu jsem zdemontoval a mam ji doma. cthtel jsem vyndat hnaci hřídel, dostal jsem ji jen kus a dal mi už nejde. potřeboval bych poradit postup, jakým způsobem bych měl postupovat při vyndání tý hřídele. předem děkuji
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
Rozhodl jsem s eudělat malou sérií snímků ke vstřikovacím čerpadlům.
Na obrázcích jsou vedle sebe dvě čerpadla,to s tou menší skříní má výkonnostní regulátor a to s tou větší má omezovací regulátor,které je z nákladního auta. Rozdíl funkce mezi těmito regulátory snad nemusím vysvětlovat.
Pokud si někdo budete chtít zvednout maximální otáčky na svém ZT třeba na 2200ot,tak jak je to třeba na mlátičkách,tak se to provede jednoduchým způsobem. Na jedné fotce ukazuji prstem na takový dlouhý dorazový šroub M8,který je třeba zkrátit cca 3-5mm,tím se zvednou maximální otáčky,ale tím se hodně posune regulační tyč a hodně přidá na dávce paliva,tak je potřeba ji přitáhnout zpátky,což se provede zkrácením stavěcího šroubu na táhle regulační tyče cca o 8-10mm.Je třeba to provést na několikrát podle toho,jak to kouří při akceleraci.Přitom seřizování by bylo dobré mít funkční otáčkoměr,ať to nepřeženete třeba na 2500ot,to by už ten motor nemusel vydržet. Jinak jsem ještě pro zlepšení startování kousek(cca 4mm) vyšrouboval šroub,co je z venku na levé straně vstřikovacího čerpadla,ten slouží jako doraz regulační tyče při startu,je tím vlastně určená startovací dávka a jelikož ty Ifácké motory s tím mají trochu potíže,tak to hodně pomůže,většinou tyto šroubky jsou vyšroubené cca 1cm,já jsem ho vyšroubil na 1,5cm a už startuji na poprvé a ne na dvakrát nebo třikrát.
Vstřikovací čerpadla je rozsáhlá problematika,takže případné nejasnosti budeme řešit průběžně.
Na obrázcích jsou vedle sebe dvě čerpadla,to s tou menší skříní má výkonnostní regulátor a to s tou větší má omezovací regulátor,které je z nákladního auta. Rozdíl funkce mezi těmito regulátory snad nemusím vysvětlovat.
Pokud si někdo budete chtít zvednout maximální otáčky na svém ZT třeba na 2200ot,tak jak je to třeba na mlátičkách,tak se to provede jednoduchým způsobem. Na jedné fotce ukazuji prstem na takový dlouhý dorazový šroub M8,který je třeba zkrátit cca 3-5mm,tím se zvednou maximální otáčky,ale tím se hodně posune regulační tyč a hodně přidá na dávce paliva,tak je potřeba ji přitáhnout zpátky,což se provede zkrácením stavěcího šroubu na táhle regulační tyče cca o 8-10mm.Je třeba to provést na několikrát podle toho,jak to kouří při akceleraci.Přitom seřizování by bylo dobré mít funkční otáčkoměr,ať to nepřeženete třeba na 2500ot,to by už ten motor nemusel vydržet. Jinak jsem ještě pro zlepšení startování kousek(cca 4mm) vyšrouboval šroub,co je z venku na levé straně vstřikovacího čerpadla,ten slouží jako doraz regulační tyče při startu,je tím vlastně určená startovací dávka a jelikož ty Ifácké motory s tím mají trochu potíže,tak to hodně pomůže,většinou tyto šroubky jsou vyšroubené cca 1cm,já jsem ho vyšroubil na 1,5cm a už startuji na poprvé a ne na dvakrát nebo třikrát.
Vstřikovací čerpadla je rozsáhlá problematika,takže případné nejasnosti budeme řešit průběžně.
- Přílohy
-
- P7290132b.gif (138.13 KiB) Zobrazeno 18468 krát
-
- P7290133b.gif (136.16 KiB) Zobrazeno 18468 krát
-
- P7290134b.gif (125.86 KiB) Zobrazeno 18468 krát
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
Další:
- Přílohy
-
- P7290129b.gif (118.97 KiB) Zobrazeno 18467 krát
-
- P7290130b.gif (99.87 KiB) Zobrazeno 18467 krát
-
- P7290131b.gif (106.26 KiB) Zobrazeno 18467 krát
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
další
- Přílohy
-
- P7290126b.gif (148.73 KiB) Zobrazeno 18467 krát
-
- P7290127b.gif (147.2 KiB) Zobrazeno 18467 krát
-
- P7290128b.gif (133.64 KiB) Zobrazeno 18467 krát
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
a
- Přílohy
-
- P7290124b.gif (160.9 KiB) Zobrazeno 18467 krát
-
- P7290125b.gif (134.6 KiB) Zobrazeno 18467 krát
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
přidávat palivo otáčkama není moc dobré, lepší je přidat max dodávku paliva na regulační tyči-někde se to seřizuje
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
Jenže já jsem nechtěl zvednout dávku paliva,ale zvýšit maximální otáčky,nicméně to navýšení dávky je jenom relativní,protože ji stále upravuje výkonnostní regulátor podle potřeby,to navýšení se projeví pouze při prudké akceleraci.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
tady pravdepodobne nejde o pridani paliva otáčkama, ale o proste zvysení otaček, protože jak známo motory v ZT, točí cca do 1800 otacek, pri kterych pusobi motor jako mala sbijecka nebo vibrator....pridanim otaček se toto eliminuje, nehlede na to, že jede o dost rychleji
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
přesně tak
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
- karelmelounek
- Příspěvky: 1
- Registrován: 25 srp 2011 18:42
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
Zdar ZTčkáři, vlastním dva traktory ZT 303, jeden má převodovku mazanou čerpadlem, jede přes 40km/h, druhý má převodovku nemazanou a jede něco před 30km/h. Oba motory jsou osazeny čerpadlem z E 514, 2150 otáček/min. Mám prosbu, zda někdo ví, kde soudruzi z NDR změnili převodovej poměr. Zda je to převodovkou, diferenciálem nebo portálama???
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
Dle mého názoru to mohou být pouze dvě věci,pokud je máš oba s hnaným předkem.
Aby ti zůstal zachovaný stejný převodový poměr mezi zadními a předními koly, tak převod může být změněný na výstupním redukčním soukolí ještě před zadním diferenciálem,z kterého je vytažený přední náhon,nebo je jednoduše na třetí rychlosti jiný převod.
Já osobně bych to tipoval na tu jinou trojku,ale přesně to nevím.
Aby ti zůstal zachovaný stejný převodový poměr mezi zadními a předními koly, tak převod může být změněný na výstupním redukčním soukolí ještě před zadním diferenciálem,z kterého je vytažený přední náhon,nebo je jednoduše na třetí rychlosti jiný převod.
Já osobně bych to tipoval na tu jinou trojku,ale přesně to nevím.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
Záleží na financích,od těch nejlevnějších traktorových devítitun,nebo autovleky BSS 10.10 nebo 16.12,návěsy NS 900H,kontejnerový náveš a nebál bych se za to zapojit i nějaký novější návěs s nosností okolo 15t, třeba BIG20 atp. Je to jen na fantazii. Ale pokud chceš dodržet vyhlášku,tak vlek by měl mít celkovou hmotnost 2,5násobku okamžité hmotnosti traktoru,u návěsu trochu víc,protože přenášíš část váhy na traktor.ZTéčko má okolo 6t,podle závaží,popř. dotížit. Dříve za ZTéčka běžně zapojovali ty desetikubíkové fekály , tuším s označením HTS 100,ten bude mít celkovou oklo 14-15t, takže lze i z toho vycházet.
Já jsem teď například nedávno vezl dva vleky za sebou plné štěrku,užitečný náklad byl 21t,po rovině to šlo rozjet bez problémů,ale mám tam turbo,což v dopravě tomu dost pomůže.
Já jsem teď například nedávno vezl dva vleky za sebou plné štěrku,užitečný náklad byl 21t,po rovině to šlo rozjet bez problémů,ale mám tam turbo,což v dopravě tomu dost pomůže.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
karelmelounek píše:Zdar ZTčkáři, vlastním dva traktory ZT 303, jeden má převodovku mazanou čerpadlem, jede přes 40km/h, druhý má převodovku nemazanou a jede něco před 30km/h. Oba motory jsou osazeny čerpadlem z E 514, 2150 otáček/min. Mám prosbu, zda někdo ví, kde soudruzi z NDR změnili převodovej poměr. Zda je to převodovkou, diferenciálem nebo portálama???
Nemáš jedno z tých ZT na väčších pneu, prípadne máš tie čerpadlá obe nastavené rovnako? Lebo nie sú žiadne sériovo vyrábané kolesá do prevodovky, ktoré by umožňovali vzájomnú zámenu za cieľom zmeny rýchlosti. Zmena trojkového súkolia by znamenala ešte priepastnejší rozdiel medzi 2 a 3, keby sa niekto do takej úpravi pustil, musel by upraviť aj 2 rýchlosť. Relatívne by sa dal zmeniť prevod v planétovom reduktore v zadu a zámenou kolies v reduktore prednej nápravy z Ify. No neviem, či by sa niekto púšťal so takýchto úprav. ZT s pneu 18,4 - 30 ide na 1800ot/min okolo 30 km/h, pri 2150 ot/min okolo 35km/h. S pneu 18,4 - 34 je rýchlosť pri 1800 ot/min okolo 40 km/h. S pneu 18,4 - 34 (predné 16 - 20) a čerpadlom z autožeriavu (výkonnostný regulátor, 2300 ot/mit) sa dostaneš na rýchlosť okolo 50 km/h.
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
No,ono se to ZTéčko nad 40km/h už chová na cestě dost nebezpečně,tuto rychlost 40-50km/se dá dosáhnout jen na pěkném rovném asfaltě bez děr,jinak v tom traktoře nejde sedět,protože tam není nic odpružené.O hodně se to zlepší na balonových kolech z kombajnů E516-517,ale stejně jde většina rázů do přední nápravy.Pro takové velké rychlosti by pomohlo ji dát na listová péra,tak jak je to na Ifě,ale nevím,jestli by taková přestavba měla vůbec smysl do pole a do lesa.
Ty kola z kombajnu jsou průměrově jako 18,4-34
Ty kola z kombajnu jsou průměrově jako 18,4-34
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
Tak jsem si dnes dovezl z kovošrotu motor z E281,je to šestiválec 170koní,likvidovaly se některé stroje z bývalého učiliště,takže to nemá nic naběhané, neodolal jsem a bylo mi líto to nechat jít do hutí.
Olej v motoru je ještě čistý bez karbonu a fachmani přy řezání sutogenem zapálily vytékající olej přímo pod motorem,proto je tak očouzený a málem uhořel
Olej v motoru je ještě čistý bez karbonu a fachmani přy řezání sutogenem zapálily vytékající olej přímo pod motorem,proto je tak očouzený a málem uhořel
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
takže prodloužení rámu a balastění na ZTčko? Před lety kdy jsem rozpaloval vlastní E280 do šrotu si jeden maník vzal motor za stejným učelem a udajně už vesele jezdí
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
No,pojem balastění se mi moc nelíbí,ale budiž,už se to pomalu plánuje.
Tak nějak bych si to představoval:
Tak nějak bych si to představoval:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
http://stroje.bazos.cz/inzerat/13028077/TRAKTOR-ZT-323.php
TRAKTOR ZT 323, RV 1987,4X4,VE VYBORNEM STAVU BEZ INVESTIC, S DOKLADY K PŘIHLAŠENI NA ČESKE SPZ, DOVOZ NEMECKO
Jméno:
Telefon:
petr
774586786
Lokalita: 438 01 Louny
Cena:
125 000 Kč
TRAKTOR ZT 323, RV 1987,4X4,VE VYBORNEM STAVU BEZ INVESTIC, S DOKLADY K PŘIHLAŠENI NA ČESKE SPZ, DOVOZ NEMECKO
Jméno:
Telefon:
petr
774586786
Lokalita: 438 01 Louny
Cena:
125 000 Kč
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
Oživení uloženky, motor Ifa 6VD z řezačky E281 (170Hp):
http://www.stream.cz/uservideo/636754-motor-ifa-6vd-ze-rezacky-e281
http://www.stream.cz/uservideo/636839-motor-ifa-6vd-ze-rezacky-e281-2
http://www.stream.cz/uservideo/636754-motor-ifa-6vd-ze-rezacky-e281
http://www.stream.cz/uservideo/636839-motor-ifa-6vd-ze-rezacky-e281-2
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
Dobrý den, mám prosbu: Již delší čas sháním fotky nebo jakoukoliv dokumentaci ke stohaři, který se dříve používal jako nástavba na traktor ZT 300/303. Na internetu je jen několik černobílých fotek a v provozu už asi žádný nebude. Nemá někdo z vás cokoliv k tomuto zařízení, popř. nevíte, kde sehnat informace? Děkuji. Petr
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
Bobeš píše:http://www.traktorpool.de/cs/details/Traktoren/Fortschritt-ZT-300-GB/1362557/
Keď dá zľavu 90% tak ho beriem
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
Na německém foru jsem našel tuto zajímavost:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli by jste někdo věděl jaký je rozdíl v modifikacích ZTéček např. ZT 300 C,D,E. Mě ty traktory přijdou stejné, ale něco tam bude. Z praktické stránky nemám se ZTéčky zkušenost u nás už dávno nejsou a jsem jen fanda a obdivovatel takovéhle techniky mého mládí.
Také se mi líbí dvoucesté provedení silnice-železnice pro posun s vagony, ale u nás nebyl asi žádný exemplář, no kdyby jste měl někdo fotky ZTečka se stohařem jedině to uvítám. Přeji Vám všem at vám traktory k plné spokojenosti jezdí.
Také se mi líbí dvoucesté provedení silnice-železnice pro posun s vagony, ale u nás nebyl asi žádný exemplář, no kdyby jste měl někdo fotky ZTečka se stohařem jedině to uvítám. Přeji Vám všem at vám traktory k plné spokojenosti jezdí.
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
362-1 píše:Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli by jste někdo věděl jaký je rozdíl v modifikacích ZTéček např. ZT 300 C,D,E. Mě ty traktory přijdou stejné, ale něco tam bude. Z praktické stránky nemám se ZTéčky zkušenost u nás už dávno nejsou a jsem jen fanda a obdivovatel takovéhle techniky mého mládí.
Také se mi líbí dvoucesté provedení silnice-železnice pro posun s vagony, ale u nás nebyl asi žádný exemplář, no kdyby jste měl někdo fotky ZTečka se stohařem jedině to uvítám. Přeji Vám všem at vám traktory k plné spokojenosti jezdí.
Ahoj, mešlo celkom o modifikácie, ale skôr o inovácie, typy 300 a 303 sa vyrábali približne 20 rokov, počas ktorých nastali drobné úpravy, ako zmena výkonu motorov z 90 na 100 PS, zmeny olejovej vane motora, vstrevovacie čerpadlo a kompresor prešli na centrálne mazanie, prešlo sa z mokreho na suchý filter vzduchu, dynamo nahradil alternátor, z núteného mazania prevodovky sa prešlo len na mazanie rozstrekom, menil sa pohon čerapdla servoriadenia z prevodovky na motor, starčie ZT mali iba posiľňovač riadenia, novšie mali hydrostaticé. Séria D mala elektrický palivomer a ostrekovač celného skla. posledné D mali pneu 16 - 20 a 18,4 - 34. Séria E - export mala byť "luxusnejšia"
Ešte bola séria 305 A ktorá sa vyznačovala pneumatickým posilňovačom bŕzd a zrzdenou prednou nápravou.
Tieto série boli +/- oddelené farbami, klasické 300 a 303 boli červené, posledné modré,
C boli iba modré, D boli modré a tmavozelené. Všetky ZT mali bielu kabínu a siví podvozok, okrem tmavozelených, ktoré mali podvozok čierny s nádychom zelenej.
Re: Forschritt ZT 300, 303, 323
Díky za vyčerpávající odpověd, jsem rád, že to tu někdo ví a netají se tím. Takže ty věci popsané v prvním odstavci by měla mít verze C ? ta mě zajímá nejvíc protože mám alespon model. Jo ještě otázka má tato verze už topení? z hlediska roku výroby doufám, že jo. U nás byly první ZTčka v roce 1969 červené ZT 300 a pak už s tím nechtěli jezdit o řepách ani brigádníci právě kvůli tomu topení.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Seznam.cz [Bot] a 2 návštevníků