fortschritt K 453 , K 454
Příspěvků: 128
• Stránka 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: fortschritt K 453 , K 454
Pazdera píše:Ctěl bych se zeptat jestly je normální že se tak jednou až dvakrát do roka utrhne středový šroub v setrvačníku ,ten když se utrhne tak mi začne prokluzovat ta spojka .Nevíte co stím?nebo je to normální?
to je střižný šroub. Jde o to že když se přetíží lis, tak by měla klouznout spojka v setrvačníku, pokud je to nárazově tak se většinou střihne právě ten šroub. Spojka se seřizuje na nějakých 700Nm.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: fortschritt K 453 , K 454
Když dáš nový střižný šroub je třeba před roztočením vyčistit kanál u nožů může tam být nějaký žvachol který nůž neuřeže potom dochází k prokluzu spojky a taky podívat se na nůž a proti nůž jak jsou ostré a seřízené u mojeho lisu vím když mi začne střihat šroub tak je třeba nabrousit nože.
Re: fortschritt K 453 , K 454
bývají vymačkané i vodící lišty a tak se nože oddalují
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- honzak 1986
- Příspěvky: 26
- Registrován: 19 pro 2011 17:25
Re: fortschritt K 453 , K 454
Zdravím, chci se jen zeptat, jaký je rozdíl mezi K 453 a K 454? Kromě roku výroby. Díky
Re: fortschritt K 453 , K 454
maličkosti, prostě 454 je modernější, má vychytané nějaké mouchy.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: fortschritt K 453 , K 454
Zdravim všechny, mám tři vázací jehly na fortschritt K 453, kdo bude mít zájem, cena dohodou. Tel: 775 649595.
Pepa H.
Pepa H.
- honzak 1986
- Příspěvky: 26
- Registrován: 19 pro 2011 17:25
Re: fortschritt K 453 , K 454
Zdravím, nevíte někdo jestli se dá lis K-454 přepravit na vagonu (vlakem)? Nebo nějakým nakladním autem aby se z něj dalo sjet a jakou má výšku ten lis s tobogánem, šířku a váhu? díky
Re: fortschritt K 453 , K 454
Zdarec,takže zde máš uvedené hodnoty:hmotnost bez lyžin 2320kg,s lyžinami 2620kg,
délka 6000 mm 7000mm
šířka přepravní 2900 mm
výška 1700 mm s lyžinami 3700 mm
Za mých mladých let jsem pracoval na dráze a tyto lisy se normálně přepravovaly na vagónech bez dráhy ta byla uložena vedle.Na nákladní auto by to šlo přes rampu nebo jeřábem.
délka 6000 mm 7000mm
šířka přepravní 2900 mm
výška 1700 mm s lyžinami 3700 mm
Za mých mladých let jsem pracoval na dráze a tyto lisy se normálně přepravovaly na vagónech bez dráhy ta byla uložena vedle.Na nákladní auto by to šlo přes rampu nebo jeřábem.
Re: fortschritt K 453 , K 454
Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat zda má smysl tento lis pořizovat ? Jak je to se spolehlivostí a kvalitou balíku ? Použití ve větších svazích,traktor 6945.
chtěl jsem se zeptat zda má smysl tento lis pořizovat ? Jak je to se spolehlivostí a kvalitou balíku ? Použití ve větších svazích,traktor 6945.
Re: fortschritt K 453 , K 454
Zdarec,to záleží jaké máš využití pro tento lis ,pokud máš skladovací prostory na kulaté balíky ,tak si kup na kulaté,jelikož já uvedené skladovací prostory nemám skladuji seno a slámu na hůrách ,sice je to pracnější ,ale krmení je v suchu nejsem zastánce venkovních stohů, tak využívám tento lis s kterým jsem plně spokojen.Traktor by ti měl stačit,nevím co si mám představit pod pojmem větší svah ,ale lisoval jsem na 10seti procentách,balíky jsou takové jaké si jich nastavíš,nemám snimi problémy.
Re: fortschritt K 453 , K 454
10st. považuju za rovinku...,na kulaté balíky nemám prostor pro manipulaci technikou,chovám ovce a v zimě jsou ustájené. tyto balíky se mi osvědčily.
mám i krystala 80, ale bez předku a do těch svahů to není
mám i krystala 80, ale bez předku a do těch svahů to není
Re: fortschritt K 453 , K 454
Nazdar chlapi potrebujem pomoc ak by niekto vedel prečo mi na tomto lise robí také klbko motúzu dole na uzlovači ?Čí alebo kde by sa to dalo naštelovať dakujem za každú radu
Re: fortschritt K 453 , K 454
máš na uzlovači nerovnosti na ktorých sa ti zachitáva špagat buť to jemne
ošmírgluj alebo kúp nový uzlovač ma ho česká firma nerez
ošmírgluj alebo kúp nový uzlovač ma ho česká firma nerez
Re: fortschritt K 453 , K 454
zetorr1 píše:Nazdar chlapi potrebujem pomoc ak by niekto vedel prečo mi na tomto lise robí také klbko motúzu dole na uzlovači ?Čí alebo kde by sa to dalo naštelovať dakujem za každú radu
Může být také chyba ve stahovači uzlů, který musí chodit těsně po uzlovači a tak stahuje uzly z uzlovače, případně tupý nůž, který špatně přeřízně provázek. Nůž má chodi max 4mm od přidržovače provázků. Dále by mohla být chyba jak psal kolega v příspěvku nade mnou a nebo ještě mě napadá málo napnutý provázek vycházející od zásobníku motouzů. V příručce píší napnutí 5-10N, ale u starších lisů je vyběhaná a vydřená přítlačná destička tlačící přes pružiny na sevření provázku. Motouz by mě lít ztuha, pokud je vydření velké, tak vyvařit na destičce rýhu a přebrousit do roviny a potom seřídit napnutí motouzu. Při velkém napnutí se bude motouz někde trhat, potom povolit. Víc mě zatím nenapadá.Pepino963
- zdenek krejsa
- Příspěvky: 4
- Registrován: 16 zář 2012 10:27
Re: fortschritt K 453 , K 454
kdyby jste cokoliv potrebovali mam tu na lisy 453 a 454 skoro vsecko vetsina nove me cislo 731103250
Re: fortschritt K 453 , K 454
Chlapi potřeboval bych pomoct lisuju seno stojim a házim to vidlemi normálně pod sběrák a dělámi ot někdy krátkej balík a někdy dlouhej a neni to pořádně utažený a myslel jsem si ,že tam asi něco chyby viz foto
Budu straššně rád za vaši pomoc když mi odepišete díky moc
Budu straššně rád za vaši pomoc když mi odepišete díky moc
Re: fortschritt K 453 , K 454
Synu, taky jsem řešil kdysi dávno takový problém a výsledek ja takový ,lis musíš stejnoměrně krmit ,jinak jsou balíky jak popisuješ a když lisuješ seno i otavu tak doporučuji jedině přes dráhu jinak se stím taky nedomluvíš , takže pěkný pásek a krmit stejnoměrně ale taky si uvědom ,že ten lis byl konstruhován na slámu ,tak se nediv ,že když lisuješ seno ti vypadne nějaký mrzák .
Re: fortschritt K 453 , K 454
nechci se tu nějak hádat, ale cituji: Stroj je vhodný k lisování zavadlé píce,sena a slámy. Toliko brožura. Bohužel složitost tohoto stroje jest podobná kombajnu. Množství seřizovacích hodnot je až zázračné, stačí malá odchylka a už to dělá bordel.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: fortschritt K 453 , K 454
Re Bold,překvapuje mne u tebe jak tady hážeš moudra a řekneš ,že kombajn a lis je stroj složitý ,je asi vidět ,že těnto stojům moc nerozumíš jinak bys asi něco takového neřekl ,pokud jsi samouk tak se není co divit ,kdyby jsi měl někoho kdo by tě zaškolil a řádně vysvětlil tak bys asi něco takového nenapsal ,ale nic ve zlém ,toliko můj názor ,každý nemusí rozumnět všemu .
Re: fortschritt K 453 , K 454
.Co se týče citátu ,že stroj je určen k lisování zavadlé píce tak by mne zajímalo kolik jsi zavadlé píce polisoval ,pokud není hmota dostatečně suchá tak moc nenalisuješ ,když je hmota jemná taky dělá paseku ,nevím já lisuji jenom 10 000tis balíků ročně ,tak se nechám rád poučit.bigbul píše:Re Bold,překvapuje mne u tebe jak tady hážeš moudra a řekneš ,že kombajn a lis je stroj složitý ,je asi vidět ,že těnto stojům moc nerozumíš jinak bys asi něco takového neřekl ,pokud jsi samouk tak se není co divit ,kdyby jsi měl někoho kdo by tě zaškolil a řádně vysvětlil tak bys asi něco takového nenapsal ,ale nic ve zlém ,toliko můj názor ,každý nemusí rozumnět všemu i když se tak tváří.
Re: fortschritt K 453 , K 454
čím to lisuješ? 453,454 nebo něčím jiným? Jojo kdysi jsem dělával ročně tak 5000 balíků, pak to upadalo. Seno jsme lisovali cca 1000balíků ročně. Zavadlou píci jsem nelisoval, pouze jsem si dovolil citovat brožuru, páč tady bylo tvrzeno že je ten stroj konstruován na slámu. A ohledně zaškolení.....stroj k nám přišel v roce 1993 a napřed s tím jezdil samozřejmě strýček který s tímhle strojem lisoval cca 1000ha v bývalém JZD. Pak postupně jsme to začali obsluhovat všichni, nyní jsem na to sám. A jelikož jsem spíše mechoš než traktorista tak mně čekali opravy s pomocí brožury, když nevázala jedna strana tak jsme to holt museli dát dohromady. když to začalo lámat jehly tak opět proč...... a když jsem zjistil co všechno je potřeba nastavovat a měřit tak jsem holt konstatoval že je to složité jak troják žebř. Než dávat dohromady jeden rozhašený forschrit tak radši GO traktoru. Je to i z toho důvodu že je tento stroj specifický a ne každý ho zná dopodrobna. V žádném případě nejsem znalec tohoto stroje, a určitě jsem se tu nechtěl na někoho povyšovat. Snažím se pomoct s problémem (což řeším spíše v SZ) HOWG
P.S.kombajn a lis jsou stroje jednoduché?
P.S.kombajn a lis jsou stroje jednoduché?
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: fortschritt K 453 , K 454
kombajn a lis jsou opravdu jednoduché jenom mujsíš pochopit návaznosti co a jak dělá a pak už je to jenom klasika co znáš ložiska ,hřídele ,šneky atd.
Re: fortschritt K 453 , K 454
ještě bych přidal zadržovače hmoty (pokud jsou opotřebované tak se lámou jehly) seřízení brzd jehel a vázání (pak to dělá bordel a špatně to váže) a dalších XXX nastavení jinak to prostě nefunguje. No nevím...u traktoru kontroluju olej a a nastavení je tam daleko míň. Bral jsem to z hlediska někoho kdo si pořídí stroj. Starý zetor je o hodně jednodužší ohledně údržby než lis. Rozhodně jsem to nechtěl porovnávat s NC strojem
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: fortschritt K 453 , K 454
Lisuji byl to původně K 453 a po go v roce 1995 je omlazený díly z 454 takže takové skladaniko z toho nejlepšího.S nastavením opravdu nemám problémy je pravda ,že musíš sem tam něco poměřit ale není to nic složitého (když děláš go motoru taky to tam do bloku nenáhážeš jak ti to přijde pod ruku )ale opravdu když si ho hledíš tak nemám problémy . S tím ,že ti váže jedná strana to jsou věci které spravíš bez jakehokoliv měření chce jen sledovat vázání a znát jeho funkci .Nevím ,ale opravdu nepřijde mi to jako něko složitého ,to samé musím říct i u kombajnu v první chvílí mne ohromila velké řemenice ale jinak zase je to jednoduchý stroj o kterém je potřeba něco vědět v každém případě to chce ať ti vysvětlí kdo tomu rozumí .
Re: fortschritt K 453 , K 454
no jo, ale když skládám motor tak to jednou změřím a už na to nešáhnu (až teda na vůle ventilů a seřízení vstřikovačů) ovšem na lisu je toho víc co je potřeba měřit.Ovšem já neřešil GO ale běžnou údržbu ta je dle mého názoru opravdu složitější. Navíc kvalita dílů z NDR jest poněkud zavádějící, kupříkladu jehly neskutečný problém aby byly jedna jak druhá, možná mám nějaké zmetky, ale jsou prohlé (myslím boční prohyb ) dělené taky nic moc. Jedno je ale pravda, dokud se s tím lisovalo aspoň 3000 balíků, tak to bylo v pohodě, jakmile jsme zrušili živočišnou a lisovaly se jen záhumenky tak to začalo zlobit a chtělo to víc času to nachystat než poběhat ty záhumenky. Ovšem jelikož si pohrávám s myšlenkou opět vzít hovězí tak to budu muset vytáhnout z kopřiv a dát to opět dohromady.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: fortschritt K 453 , K 454
S jehlami jsem si užil svoje ,proto jsem se potom rozhodl pro dělené ,ty bych řekl ,že jsou celkem bez problému na těch celých nepasujou sedla (mám jich doma ještě 30) jinjak před sezonou postavím do zakládního nastavení skouknu jak co sedí a jezdím celou sezónu bez problému ,dvakrát denně mažu a vyčistím kolem vázání ,po patnácti letech jsem měnil uzlovače už byly vydřené jinak nic .
Re: fortschritt K 453 , K 454
ale je to o lisování, pokud jedeš celou sezónu tak je to OK, pokud polisuješ za rok 100 balíků tak je to opravdu o ničem.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: fortschritt K 453 , K 454
dnes jsem se vrhnul na lis- děs a hrůza obcházela..... nelisovalo se cca 6let. Seřídit píst znamenalo několikrát ven, rozchodit kladky, demontovat lišty páč vlhko dokázalo svoje. Povařit praskliny na pístu a pod. Jakmile to rozchodím tak musím namazat a seřídit vázání páč jedna strana odmítala vázat......Zlatej zetor
Někdo tady nabízel ND potřeboval bych ty lišty po kterých chodí kladky pístu, keramické vložky (ve kterých jde špagát) a jehly, stačí ty horní litinové díly.
Někdo tady nabízel ND potřeboval bych ty lišty po kterých chodí kladky pístu, keramické vložky (ve kterých jde špagát) a jehly, stačí ty horní litinové díly.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Příspěvků: 128
• Stránka 2 z 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků