Těsnění pod hlavu Z12045
Příspěvků: 38
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Těsnění pod hlavu Z12045
Měl bych dotaz. Ví někdo které vodní kanály se mají prostřihnou na novém těsnění?
80ky mají prostřinutý jeden kanál:
Ale těsnění na šestiválce nemají prostřihnutý žádný kanál:
Když jsem se dotazoval, který kanál mám prostřihnout,tak mi řekli,že prý který chci a to si myslím,že je blbost.
Když jsem se díval na stará těsnění z jiných motorů,tak to na každém bylo jinak.
Ani v dílenské příručce jsem nenašel nic jednoznačného.
Ví někdo jak to teda má být správně?
Dík za vaše postřehy.
80ky mají prostřinutý jeden kanál:
Ale těsnění na šestiválce nemají prostřihnutý žádný kanál:
Když jsem se dotazoval, který kanál mám prostřihnout,tak mi řekli,že prý který chci a to si myslím,že je blbost.
Když jsem se díval na stará těsnění z jiných motorů,tak to na každém bylo jinak.
Ani v dílenské příručce jsem nenašel nic jednoznačného.
Ví někdo jak to teda má být správně?
Dík za vaše postřehy.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
nic neprostřihávej, nech to jak to je
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
standais píše:nic neprostřihávej, nech to jak to je
http://standais.rajce.idnes.cz/Go_motor ... _nazvu.jpg
tady je kdyžtak fotka těsnění, mám ho tak na 161 a v naprostém pořádku, když bylo prostříhaný, tak se to hřálo jak prase
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
My jsme s tím měli opačný problém na Z12045.
Když nebylo prostřihlé, tak to začalo i v nezatíženém stavu za chvíli vařit.
Nový chladič, vodní pumpa i termostat atd.
Pak jsme na radu prostřihli jeden první válec a poslední dva a pak OK.
I na starých motorech co tam má na ND měly všechny nějaké díry prostřihlé, ale každý jinou, tak fakt už nevím, kde je zakopaný pes.
Logicky ta voda proudí přes blok dozadu a nahoru a pak přes hlavu dopředu k termostatu a do chladiče.
Tak mne napadlo, že to musí být někde dané jak to má být.
Když nebylo prostřihlé, tak to začalo i v nezatíženém stavu za chvíli vařit.
Nový chladič, vodní pumpa i termostat atd.
Pak jsme na radu prostřihli jeden první válec a poslední dva a pak OK.
I na starých motorech co tam má na ND měly všechny nějaké díry prostřihlé, ale každý jinou, tak fakt už nevím, kde je zakopaný pes.
Logicky ta voda proudí přes blok dozadu a nahoru a pak přes hlavu dopředu k termostatu a do chladiče.
Tak mne napadlo, že to musí být někde dané jak to má být.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
poulm píše:My jsme s tím měli opačný problém na Z12045.
Když nebylo prostřihlé, tak to začalo i v nezatíženém stavu za chvíli vařit.
Nový chladič, vodní pumpa i termostat atd.
Pak jsme na radu prostřihli jeden první válec a poslední dva a pak OK.
I na starých motorech co tam má na ND měly všechny nějaké díry prostřihlé, ale každý jinou, tak fakt už nevím, kde je zakopaný pes.
Logicky ta voda proudí přes blok dozadu a nahoru a pak přes hlavu dopředu k termostatu a do chladiče.
Tak mne napadlo, že to musí být někde dané jak to má být.
v příručce právě nic nepíšou, ale ptal jsem u pana kuchaře ve velimi (autorizovaný prodejce nd na zetory) a ten mi říkal: těsnění origo od temacu nikde neprosekávat, naruší se tím právě cirkulace vody, jak jsi tady popsal, možná proseknout u 5 a 6 válce, protože na 161 jsem měl prosekaný všechno a chladily se akorát první válce, k těm zadním se už nedostávala čerstvá voda. když jsem jel po silnici, tak dobrý, ale stačilo jezdit s 3m diskem (na 161 jak prd) a už se to vařilo, o pluhu ani nemluvím... někde už tady to vlákno je, ale týkalo se to 161, zkus pohledat
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
tady: viewtopic.php?f=158&t=1638
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
OK, dík.
Ono to asi pořád zůstává na metodu pokus-omyl
Řekl bych, že to asi závisí na typu vodního čerpadla, pokud jsou teda nějaké rozdílné mezi Z120 a Z161
Ještě to zkusím pozjišťovat na fundovanějších místech.
Ono to asi pořád zůstává na metodu pokus-omyl
Řekl bych, že to asi závisí na typu vodního čerpadla, pokud jsou teda nějaké rozdílné mezi Z120 a Z161
Ještě to zkusím pozjišťovat na fundovanějších místech.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
Taky jsem to řešil a prosekaljsem to vždy tak jak to bylo při demontáži a bez problémů. Tyhle těsnění se právě dělají neprosekaný, protože se tyto motory dávaly do kompresorů, bagru atd. a u každýho je jiná zátěž, takže jiný chlazení. Jenže pak dáš z kompresoru motor do traktoru a je to hned jinak a nikde není nic kale napsaný jak to má bejt Důležitý je aby se chladily poslední 2 (3) válce tam se totiž dostává už ohrátá voda od prvních.
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
válce bych až tak neřešil, základ je uchladit hlavu
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
tak mi to nedalo a zeptal jsem se motorare ktery ma stim zkusenosti urcite musi byt proseknuty na poslednim valci a pokud prevlada vetsi zatez tak i na 4 aby se hlava stejnomerne chladila bez proseknuteho se pouziva do severnich zemi a naopak s vice proseknutymi otvory do tropu ale tam je i jina vrtule na chlazeni a mozna i vykonnejsi pumpa
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
Tak to jsou všechno všeliaké informace z druhé ruky. Nechápu, proč takovou životně důležitou věc pro motor, jako je chlazení, není někde jednoznačně napsané, jak to který typ má mít namontované a v jaké kombinaci různými čerpadly a vrtulemi. To tu máme tak málo Inženýrů, kteří by to mohli změřit, odskoušet, či jinak stanovit jak to má být? Takové laborování v domácích podmínkách metodou pokus omyl je celkem drahé a pracné, zvlášť když je to potřeba rychle řešit uprostřed rozdělané práce na poli..
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
poulm píše:Tak to jsou všechno všeliaké informace z druhé ruky. Nechápu, proč takovou životně důležitou věc pro motor, jako je chlazení, není někde jednoznačně napsané, jak to který typ má mít namontované a v jaké kombinaci různými čerpadly a vrtulemi. To tu máme tak málo Inženýrů, kteří by to mohli změřit, odskoušet, či jinak stanovit jak to má být? Takové laborování v domácích podmínkách metodou pokus omyl je celkem drahé a pracné, zvlášť když je to potřeba rychle řešit uprostřed rozdělané práce na poli..
ono se totiž dřív asi dělaly různé těsnění pro různé motory, teď dělají jedno a nezdar....někdo mi říkal, že i v meziříčí mu řekli neprosekavat....nechal bych to jak to je....
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
tak určité zkušenosti mám, ale takováhle laborace jest mně úplně cizí. asi budu muset zavolat do zetoru, páč až sundám hlavu tak ať vím co a jak. i když mrknu na původní páč to chladí dobře.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
Mně to taky štvě,nikdy u žádného motoru se nic neprostřihuje,tedy pokud není těsnění zmetek,ale u těch Krystalů mně to úplně udivuje,že se to musí u některých střihnout a to ještě kdekoli jak se komu chce.
Čím víc se poptávám,tím zjišťuji čím dál horší věci, opravdu si to každý stříhá jak si zrovna namyslí a výsledky jsou různé.
Čím víc se poptávám,tím zjišťuji čím dál horší věci, opravdu si to každý stříhá jak si zrovna namyslí a výsledky jsou různé.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
poulm píše:Mně to taky štvě,nikdy u žádného motoru se nic neprostřihuje,tedy pokud není těsnění zmetek,ale u těch Krystalů mně to úplně udivuje,že se to musí u některých střihnout a to ještě kdekoli jak se komu chce.
Čím víc se poptávám,tím zjišťuji čím dál horší věci, opravdu si to každý stříhá jak si zrovna namyslí a výsledky jsou různé.
kup origo od temacu, ty by měly být prostříhaný tak jak mají být, nikdy jsem s ním problém neměl a nic jsem neprostřihával....
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
zakoupil jsem těsnění a navíc nebylo prosekané nikde na těch větších dírách. Původní co jsem tam měl bylo proseklé na 4,5,6 válci, ať pátrám jak pátrám, tak jsem se nikde nedobral konce kraje jestli prosekávat či ne.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
nic neprosekávej. uvidíš, že to bude bez problému fungovat
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
Tak jsem včera zkoumal blok. Cílem bylo pochopit konstruktéra jak mínil postavit cestu vodě. Dle mých skromných zkušeností jsem došel k závěru nic neprosekávat. Pokud se ta velká díra prosekne tak se vodě nebude chtít kolem vložek ale vleze rovnou do hlavy. Tudíž za mně- Nic neprosekávat (u 6 válců).
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
Těžko říct,motor máš celý zalitý vodou,resp. chladící kapalinou a je potřeba snížit odpor proudění stoupající teplé vodě směrem do chladiče.
Když tedy nemáš proseklý žádný otvor,tak kudy ti odtéhá teplá voda nahoru do hlavy?
Možná se ty bloky liší mezi starým Z12045 a 16145.
Každopádně se s tím můj kolega hodně pral.Když to neměl proseklé,tak to prostě pořád vařilo a voda stála,takže prosekl zadní otvry,aby voda lépe cirkulovala směrem dozadu kolem válců a zpět dopředu přes hlavu.No,nějakou logiku to má,ale je divné,že se o tom v dílenských příručkách nikde nepíše
Když tedy nemáš proseklý žádný otvor,tak kudy ti odtéhá teplá voda nahoru do hlavy?
Možná se ty bloky liší mezi starým Z12045 a 16145.
Každopádně se s tím můj kolega hodně pral.Když to neměl proseklé,tak to prostě pořád vařilo a voda stála,takže prosekl zadní otvry,aby voda lépe cirkulovala směrem dozadu kolem válců a zpět dopředu přes hlavu.No,nějakou logiku to má,ale je divné,že se o tom v dílenských příručkách nikde nepíše
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
je možný, že je tam rozdíl, nevím-píšu zkušenosti na 161. v příručkách se o tom psát nebude, protože dřív se třeba dělalo víc typů těsnění, podle použití motoru. dnes aby ušetřili, tak valej jedno těsnění a šmitec.... každopádně nechápu, když voda tam týct nemá, proč tam vůbec jsou ty díry?
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
hromada dír jsou technologické otvory na lití bloku. Ohledně toho prosekávání a cesty kterou voda jde. pokud nejsou proseklé ty velké díry a zůstanou jen ty malé tak jde voda chladícím kanálem musí jít na spodní stranu vložky pak kolem a větší dírou chladí hlavu u výfuku a menší dírou chladí hlavu u sacího potrubí. pokud se prosekne někde ta větší díra tak jde voda z chladícího kanálu přímo do hlavy (předpokládám že voda půjde nejmenším odporem a pokud se to proseká tak se budou blbě dochlazovat válce. Další otázka je odvzdušnění právě kanálu který jde od vodního čerpadla pokud není těsnění prosekané tak v horní části zůstanou prostory kde se může zdržovat vzduch. Takže osobně proseknu prostor nad vyhřívacím tělískem aby mohla teplá voda stoupat a ohřívat hlavu ale žádná radikální díra 8mm musí stačit. Jinak prosekávat nebudu
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
Možná by se to chtělo zeptat tam kde ty motory dělají ve velkém GO výměnným fondem,třeba ve Velkém Meziříčí,tam to snad vědět musí.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
ve velkém meziříčí říkali nic neprosekávat, ptal jsem u kuchaře-dealera nd zetor a taky říkal nic neprosekávat
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
taky bych neprosekával, ale selský rozum a fyzika mně říká nad tělískem proseknout aby ohřál rychlej hlavu. Pokud by tam nebylo ohřívací tělísko tak bych neprosekával,ale ono je v horním prostoru kanálu a tam je "kapsa" a prohřívat tu hromadu litiny nebude to pravé ořechové, páč teplo jde nahoru a tady nemá kam. Každopádně brutální zásah jak byl původně si odpustím.To někdo vyhlodal 3 díry od konce na plný rozměr.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
Takže těsnění na tvé hlavě už taky někdo prosekával?
A jak ti to chladil v zátěži?
Teď otázka,aby se ti to po montáži nepřehřívalo,kolegovi se to tak stalo na dvou 120kách,tak prosekl poslední díru a půlku předposlední a bylo to v pohodě.Akorát musel znovu sundávat palici,což nepotěší.
A jak ti to chladil v zátěži?
Teď otázka,aby se ti to po montáži nepřehřívalo,kolegovi se to tak stalo na dvou 120kách,tak prosekl poslední díru a půlku předposlední a bylo to v pohodě.Akorát musel znovu sundávat palici,což nepotěší.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
původně byly prosekané 3 poslední otvory, já je prosekat na plný profil nechci, maximálně tam udělám 8 nebo 10 díru.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
bold píše:původně byly prosekané 3 poslední otvory, já je prosekat na plný profil nechci, maximálně tam udělám 8 nebo 10 díru.
pokud to těsnění ještě máš, mohl bys ho prosím vyfotit?
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
- claas celtis 456
- Příspěvky: 138
- Registrován: 18 pro 2006 15:32
- Bydliště: Liptákov
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
Na jaře jsme měnili těsní pod hlavou na 161. Koupili jsme od temcu nic neprosekávali, a s novým chladičem a termostatem neohřejemě traktor víc jak na 70 supňů. Předtím tam bylo prosekaný těsnění na pátým a šestým válci, hřálo se to jakmile to přišlo trochu do hicu, teď se teplota ani nehne. Takže za mě neprosekávat. Ale samozřejmn každej má jinou zkušenost.
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
něco je špatně, 70 stupňů je podchlazený motor. Pracovní teplota je kolem 90. Termostat otevírá buď u 79 nebo u 83.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Těsnění pod hlavu Z12045
tak jsem si vzpoměl že mám cosi vyfotit
- Přílohy
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Příspěvků: 38
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník