Hydraulický rozvaděč Forterra 135
Příspěvků: 5
• Stránka 1 z 1
Hydraulický rozvaděč Forterra 135
Zajímalo by mě, do kterých rychlospojek by se správně měl zapojovat jednočinný hydraulický válec (vlek, návěs, nahrabovák). V návodu se píše, že by to měly být rychlospojky 2,4,6, protože jsou opatřeny zpětným ventilem. Když to ale zapojím do těchto rychlospojek, jak potom ten vlek nebo větev nahrabováku spustím dolů? Podle mě musím páku rozvaděče posunout úplně dolů, to znamená do volné polohy kde jsou obě rychlospojky v sekci spojeny s odpadem. To ale znamená, že musím pustit i tlak do rychlospojek 1,3,5, abych se dostal s pákou rozvaděče až dolů. Uvažuji správně? To potom ale tlačím olej do nezapojených rychlospojek, sice krátkodobě, ale nepřijde mi to moc dobré. Jak to řešíte vy? Díky za info.
Re: Hydraulický rozvaděč Forterra 135
Tak tohle jsem nikdy neřešil. Ale zapojuji to do vrchní úplně vlevo (nevím,jestli je to jednička,nebo pětka),nebo tak,jak se mi to z hlediska ovládání zrovna hodí.
A)je to nejblíž k sedačce řidiče
B)pohybem rozvaděče nahoru dávám tlak a logicky se tak něco zvedá
A)je to nejblíž k sedačce řidiče
B)pohybem rozvaděče nahoru dávám tlak a logicky se tak něco zvedá
Re: Hydraulický rozvaděč Forterra 135
A když to chceš pustit dolů,tak musíš s pákou taky až na úplně dolní polohu rozvaděče?
Re: Hydraulický rozvaděč Forterra 135
Aleš S píše:Zajímalo by mě, do kterých rychlospojek by se správně měl zapojovat jednočinný hydraulický válec (vlek, návěs, nahrabovák). V návodu se píše, že by to měly být rychlospojky 2,4,6, protože jsou opatřeny zpětným ventilem. Když to ale zapojím do těchto rychlospojek, jak potom ten vlek nebo větev nahrabováku spustím dolů? Podle mě musím páku rozvaděče posunout úplně dolů, to znamená do volné polohy kde jsou obě rychlospojky v sekci spojeny s odpadem. To ale znamená, že musím pustit i tlak do rychlospojek 1,3,5, abych se dostal s pákou rozvaděče až dolů. Uvažuji správně? To potom ale tlačím olej do nezapojených rychlospojek, sice krátkodobě, ale nepřijde mi to moc dobré. Jak to řešíte vy? Díky za info.
Asi trochu pozdě,ale jen pro vysvětlení.
Zpětný ventil znamená ,že pokud do dané rychlospojky zapojíš např.vlek a zvedneš korbu,tak ti v prostřední poloze rozvaděče tj.blokaci ta korba nespadne ani o milimetr(samozřejmě pokud bude v pořádku pístnice) a to ani při zhasnutém motoru.
V rychlospojkách bez zp.ventilu by ti po čase o něco klesla,je to dáno určitou vůlí šoupátka,které něco propustí.
Spouštění jednočiných pístnic se u všech rychlospojek řeší přesunutím páky do plovoucí polohy,v ní jsou vždy obě rychlospojky v páru spojeny s odpadem,tudíž žádný tlak.je to poloha páky úplně vepředu a drží jí aretace.
Příspěvků: 5
• Stránka 1 z 1
Zpět na UŘ III - Proxima, Forterra, Maxterra......
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník