bss 5tuna
Příspěvků: 16
• Stránka 1 z 1
- vasek.proutek
- Příspěvky: 1
- Registrován: 25 říj 2011 19:38
bss 5tuna
Čau nemát odkaz na nějakou dílenskou příručku ? Dělám teď GO a nevím jak dát dohromady brzdy koupil sem vrak a nebylo na něm nic krom vzduchojemu a jedno brdovýho pístu
- nabocklish
- Příspěvky: 102
- Registrován: 09 led 2014 22:57
Re: bss 5tuna
Ahoj! Měl bych dotaz ohledně mailerů na BSS P 53 S.
Na vlečce jsou dvoupístové, kolébkové mailery. Úhel sklopení v reálu odhaduji na slabých 45°. V příručce uvádí vlevo 42°, vpravo 45°. Takže to zhruba sedí.
Můj problém je ten, že na tuto vlečku potřebuji dát vanu na hrozny, která nemá otevírací bočnice, ale jednu stranu zešikmenou. Jako na potvoru je ta šikmina taky zhruba 45°. Takže při úplném sklopení je rovnoběžně se zemí. Navíc potřebuji sklápět doleva (42°). Někde jsem zahlédl, že mailerů je více typů - jsou kolébkové na dva písty, jsou s koulí na tři písty, ale já bych potřeboval nějaký kolébkový na tři písty. A dotaz zní: je nějaká možnost, jak zvětšit úhel sklopení u této vlečky, tzn. například za použití jiných mailerů? A pokud ano, co na to stabilita vlečky?
Pokud by možnost použití jiných mailerů nebyla, nebo byly nesmyslně drahé (nechce se mi investovat 15 tisíc do vlečky, která se používá týden v roce), uvažoval jsem o posunutí mailerů více k levé straně, to bych udělal převařením úchytů na kolíbky. Co si o tom myslíte?
Předem děkuji za odpovědi...
Na vlečce jsou dvoupístové, kolébkové mailery. Úhel sklopení v reálu odhaduji na slabých 45°. V příručce uvádí vlevo 42°, vpravo 45°. Takže to zhruba sedí.
Můj problém je ten, že na tuto vlečku potřebuji dát vanu na hrozny, která nemá otevírací bočnice, ale jednu stranu zešikmenou. Jako na potvoru je ta šikmina taky zhruba 45°. Takže při úplném sklopení je rovnoběžně se zemí. Navíc potřebuji sklápět doleva (42°). Někde jsem zahlédl, že mailerů je více typů - jsou kolébkové na dva písty, jsou s koulí na tři písty, ale já bych potřeboval nějaký kolébkový na tři písty. A dotaz zní: je nějaká možnost, jak zvětšit úhel sklopení u této vlečky, tzn. například za použití jiných mailerů? A pokud ano, co na to stabilita vlečky?
Pokud by možnost použití jiných mailerů nebyla, nebo byly nesmyslně drahé (nechce se mi investovat 15 tisíc do vlečky, která se používá týden v roce), uvažoval jsem o posunutí mailerů více k levé straně, to bych udělal převařením úchytů na kolíbky. Co si o tom myslíte?
Předem děkuji za odpovědi...
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: bss 5tuna
Jen lajckej názor. co předělat uložení majlerů, aby se mohly více vyklonit?
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
- nabocklish
- Příspěvky: 102
- Registrován: 09 led 2014 22:57
Re: bss 5tuna
Equable, díky za reakci. Pokud myslíme oba to samé, tak právě na to se ptám v posledním odstavci. Je možné buď posunout mailery více doleva, nebo posunout uložení koule na korbě více doleva. Dosáhne se stejného výsledku...
Re: bss 5tuna
a co si sebou vzit dva šikovny špalky a najet jednou stranou opatrně ,,jednoduchy
když to nejde vem kladivo
- Mr.Equable
- Příspěvky: 636
- Registrován: 24 bře 2011 12:18
- Bydliště: Mrtník
Re: bss 5tuna
buď posunout a nebo naklonit v nějakém úhlu, který by vyhovoval. Zkus si to nakreslit a přeměřit.
Práce je to těžká, namáhavá a nikdy nekončící. Všichni jsme se pro ni rozhodli dobrovolně. Alespoň já jsem se rozhodl dobře. Do "fabriky" bych se nechtěl vrátit.
- nabocklish
- Příspěvky: 102
- Registrován: 09 led 2014 22:57
Re: bss 5tuna
Špalky jsou celkem k ničemu, zkoušel jsem najíždět na 15cm vysoký, úhel to moc nezvětšilo, ale stabilita šla do háje.
Předělání mailerů je asi nejjednodušším rešením, otázkou je, co na to řekne stabilita vlečky. Ty hrozny jsou takové "médium", že to vylítne všechno najednou. Vozí se na tom tak tři tuny, dostane to švunk a s vlečkou to celkem zacvičí (musí se sklápět rychle). Už se mi stalo, že jsem sklápěl s půjčenou vlečkou a obě pravé kola jsem měl v luftu 15 cm nad zemí. Celkem se mi tenkrát stáhnul otvor, protože se sklápí do košů, které jsou z tenkých nerezových plechů...
Ještě by samozřejmě byla možnost zatížit pravou stranu vlečky, ale připadá mi to trochu přitažený za vlasy...
Předělání mailerů je asi nejjednodušším rešením, otázkou je, co na to řekne stabilita vlečky. Ty hrozny jsou takové "médium", že to vylítne všechno najednou. Vozí se na tom tak tři tuny, dostane to švunk a s vlečkou to celkem zacvičí (musí se sklápět rychle). Už se mi stalo, že jsem sklápěl s půjčenou vlečkou a obě pravé kola jsem měl v luftu 15 cm nad zemí. Celkem se mi tenkrát stáhnul otvor, protože se sklápí do košů, které jsou z tenkých nerezových plechů...
Ještě by samozřejmě byla možnost zatížit pravou stranu vlečky, ale připadá mi to trochu přitažený za vlasy...
Re: bss 5tuna
vzduchová vlečka má kratší držáky "kloubů" na kterých se nádstavba otáčí, pokud je posuneš blíž ke středu tak se zvedne náklon a spodní stranu (při vyklopení) dostaneš níž. důrazně doporučuju pojistit mailery buď řetězem či lanem.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
- nabocklish
- Příspěvky: 102
- Registrován: 09 led 2014 22:57
Re: bss 5tuna
Ty závěsy nebo klouby nebo panty či jak to nazvat, znamenají hodně předělávání. Na druhou stranu zase čím více se panty posunou do středu, tím větší stabilitu bude vlečka mít. Uvidíme co nakonec vytvořím. Mám do podzimu čas.
Jen se zeptám, vám těch 45° stačí? Chápu, že na obilí asi jo, protože vyteče vždy... ale co třeba suť či nějaký lepivý materiál (hlína)? Nikdy jste tento problém neřešili? Já to totiž až do teď používal jen třístranné sklopky (návěs ZDT a 5t STS Humenné), které i do boku umí sklápět pod velkým úhlem.
Řetězy tam dám, díky za připomínku. Na mých vlečkách ty lana zatáhnou koncáky, které zastaví přísun oleje do maileru, ale to se u těchto vleček nepoužívá, že?
Jen se zeptám, vám těch 45° stačí? Chápu, že na obilí asi jo, protože vyteče vždy... ale co třeba suť či nějaký lepivý materiál (hlína)? Nikdy jste tento problém neřešili? Já to totiž až do teď používal jen třístranné sklopky (návěs ZDT a 5t STS Humenné), které i do boku umí sklápět pod velkým úhlem.
Řetězy tam dám, díky za připomínku. Na mých vlečkách ty lana zatáhnou koncáky, které zastaví přísun oleje do maileru, ale to se u těchto vleček nepoužívá, že?
Re: bss 5tuna
tam nejde o zastavení oleje, ale o možnost "překlopení" nádstavby a vytržení mailerů.
Zkrácení o cca 15cm vyřeší tvůj problém. Osobně bych si nechal vypálit nové úchyty (na vrchní část)a pouze zkrátil spodní rameno
Zkrácení o cca 15cm vyřeší tvůj problém. Osobně bych si nechal vypálit nové úchyty (na vrchní část)a pouze zkrátil spodní rameno
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: bss 5tuna
tak to jo...... zkusit tedy posunout mailery na jednu stranu
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: bss 5tuna
Tohle uchycení mám na své sedmitunce, která původně byla vzduchová a automobilní..
Mám tam klasické třípístové mailery a vyklopit to jde dost, až se mi opře korba o kola, ale chtělo by to občas ještě víc, záleží jaký je materiál.
Co tak sehnat třípístové kolébkové mailery? Do boku je to přece jedno, do boku se mailer vyklápí s celou kolíbkou.
Mám tam klasické třípístové mailery a vyklopit to jde dost, až se mi opře korba o kola, ale chtělo by to občas ještě víc, záleží jaký je materiál.
Co tak sehnat třípístové kolébkové mailery? Do boku je to přece jedno, do boku se mailer vyklápí s celou kolíbkou.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
- nabocklish
- Příspěvky: 102
- Registrován: 09 led 2014 22:57
Re: bss 5tuna
Jojo, přesně na to jsem se ptal, jestli to vůbec existuje a jestli to na některé pětituně bylo. Já jsem to nikdy neviděl, ale možná jen proto, že jsem se o vleky nikdy nezajímal. Ale asi to není originál, když mi dvoupístové kolébkové mailery dají takový úhel, jaký je psaný v návodu... nebo?
Jaký je tam pak zhruba úhel sklopení? Fotka by potěšila...
Jinak ta vlečka fakt nevím co je zač. Já ji dostal darem. Je bez značek a zřejmě někdo tahal uvízlý traktor dozadu za vlečku nebo byla převrácená, každopádně měla natáhlé šasi. Tak jsme jí srovnali, dali nové olejové vedení a pak jsem zjistil, že nesklápí úplně tak, jak potřebuji. Ale mailery se zdají originál. Bude to jednoúčelvka na vinobraní, odveze 50 tun za rok, takže se jí nehodlám nějak extra zabývat...
Jaký je tam pak zhruba úhel sklopení? Fotka by potěšila...
Jinak ta vlečka fakt nevím co je zač. Já ji dostal darem. Je bez značek a zřejmě někdo tahal uvízlý traktor dozadu za vlečku nebo byla převrácená, každopádně měla natáhlé šasi. Tak jsme jí srovnali, dali nové olejové vedení a pak jsem zjistil, že nesklápí úplně tak, jak potřebuji. Ale mailery se zdají originál. Bude to jednoúčelvka na vinobraní, odveze 50 tun za rok, takže se jí nehodlám nějak extra zabývat...
Příspěvků: 16
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník