Nová kovová korba na 9t vlečku
Příspěvků: 29
• Stránka 1 z 1
Nová kovová korba na 9t vlečku
Zdravím.Neporadil by někdo,kde nechat udělat kovovou korbu na vlečku? Ideálně okres Svitavy,Blansko,Prostějov. Hledal jsem po internetu výrobu koreb,ale BSS vlečkami se skoro nikdo nezabývá.Našel jsem 1 kus a to za cca 140 000,-,což je šílenost. Neřešil toto někdo v poslední době?
Moje představa je buďto klasický plecháč s automatickými bočnicemi,sklopný na 2 strany,nebo ideálně kovová vana sklopná do leva,s 1 velkou bočnicí výkyvnou.
Moje představa je buďto klasický plecháč s automatickými bočnicemi,sklopný na 2 strany,nebo ideálně kovová vana sklopná do leva,s 1 velkou bočnicí výkyvnou.
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
Molčík měl jeden čas nabídku za 59tis podmínka je dodat klopný rám. V nabočanech byla vystavená od http://www.zamecnictvi-prace.cz/fotogalerie-a11 a taky nevypadala špatně.
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
V roce 2006 jsem nechával předělat korbu od Molčíka. Sloužila dobře, cenu si již nepamatuju. Nevýhoda je při přetěžování o žních prohýbání bočnic a následné netěsnosti. Praskaly ráfky, tak se to vyřešilo jiným rozměrem pneumatik
- AGportal.cz
- Příspěvky: 198
- Registrován: 01 dub 2014 15:37
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
Kdysi jsem kupoval pluh a dělali tam i korby, ale je to už asi 5 let, je to takové malé zámečnictví, web: http://ztvrdy.wz.cz/
http://www.AGportal.cz - Seznam manuálů, novinky ze zemědělství, vyhledávání a zadávání agroslužeb, jednoduchý agrobazar - vše ZDARMA a BEZ REGISTRACE
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
Tak pokud se u Molčíka prohýbají bočnice,tak to oproti klasickým dřevěným nic neřeší Nejde mi ani tak o velký překládání,ve pšenici bych tam stejně vozil max 10 tun,ale potřebuju vyšší korbu hlavně kvůli řepce a ječmeni.kolik jste na té vlečce vozili,že praskaly ráfky?
Na to zámečnictví ve Vrdech jsem koukal,ale to mám skoro přes půl republiky
Na to zámečnictví ve Vrdech jsem koukal,ale to mám skoro přes půl republiky
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
skacel99 píše:Díky,to zámečnictví ve Chrudimi vypadá velice dobře.
Ahoj, já mám korbu na 9 t z Chrudimi od pana Proroka a můžu doporučit. Dělá korby komplet nové, oproti Molčíkovi, který dělá pouze novou nástavbu na původní plato. Mám celokovové bočnice o výšce 120 cm a objemově se do ní vejde 12 t pšenice. Objednával jsem ji před žněmi a během týdne byla hotová a za naftu mi ji dovezl až na farmu.
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
A můžu se zeptat na cenu? Máš ji sklopnou na 2 strany,nebo pouze na 1? Už jsem tam psal na mail,tak uvidíme.
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
medulin píše:Molčík měl jeden čas nabídku za 59tis podmínka je dodat klopný rám. V nabočanech byla vystavená od http://www.zamecnictvi-prace.cz/fotogalerie-a11 a taky nevypadala špatně.
v panu Prorokovi se chystám možná ještě letos, jen ještě nevím jestli bdu brát 1 či dvě korby na autovlek. Co jsem se poptával, tak cena 70-80 nová stavba včetně plachty ( samozřejmě dle výbavy, případně ostatních požadavků)
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
kurnik že bych to dělal na kšeft???? mně stál matroš na 8t cca 20 tisíc.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
skacel99 píše:A můžu se zeptat na cenu? Máš ji sklopnou na 2 strany,nebo pouze na 1? Už jsem tam psal na mail,tak uvidíme.
Postaví ti jí podle požadavků, já mám dvoustraně sklopnou, pevná čela, jednu stranu dělenou (abych mohl sundat horní nástavku) a jednu stranu v celku s panty až nahoře. Stála 70 tis. plus doprava cca 60 litrů nafty. Napiš mail a pošlu ti fotku.
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
bold píše:kurnik že bych to dělal na kšeft???? mně stál matroš na 8t cca 20 tisíc.
Na celou korbu nebo jenom na bočnice a nástavby?!
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
Nenechaval si v te chrudimi nekdo delat novou korbu na naves opavsky MV 2-027 a nevite na kolik to vyslo
Naposledy upravil buchyn dne 09 pro 2014 12:12, celkově upraveno 2
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
dělal jsem nové bočnice.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
Tak přesně takto mají udělanou vlečku v nedalekém družstvu.Přesně i s tím zakulacením bočnic. To se prodává jako díl ta bočnice,nebo se 2 lidi trefili přesně do stejnýho designu??
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
pěkná práce Bolde. Bohužel s novým klopným rámem, cena oproti novým bočnicím dost naskočí
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
nenaskočí, obě čela jsou pevná, výklopná jen na jednu stranu -jedna bočnice na čepech.(druhá drží v "zámku"dole a nahoře 4x 14 šroub. Lze celou bočnici vyjmout do 5ti minut.)
Koupeny jekly, nechal jsem nastříhat a naohýbat plech a doma povařil. Kdyby to někdo chtěl dělat tak nutno počítat s pnutím a následným prohnutí bočnic (dva špalky a pojezdit traktorem )
Koupeny jekly, nechal jsem nastříhat a naohýbat plech a doma povařil. Kdyby to někdo chtěl dělat tak nutno počítat s pnutím a následným prohnutí bočnic (dva špalky a pojezdit traktorem )
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
kolega z vedlejší vesnice dělal komplet nádstavbu. Já osobně ji mám z I a U profilu takže ta byla pouze mírně okvetlá (stará dobrá poctivá práce) Podlahu jsme dělali před několika lety. Takže pouze dodělání vrchu.
Bohužel je to stará vzduchová vlečka ze 73 roku, vyměněné disky s pneu a udělaná nádstavba.
Bohužel je to stará vzduchová vlečka ze 73 roku, vyměněné disky s pneu a udělaná nádstavba.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
Už také začínám uvažovat o nových bočnicích na jedné mé vlečce,protože ty klasické dřevěné už mi pomalu a jistě dodělávají a čím dál víc se mi líbí konstrukce bočnice z toho naradlovaného plechu do oblouku na velkém ohraňováku. Už se poptávám tady vokolí,zda někde nemájí velký 6ti metrový ohraňovák, že bych udělal celou bočnici z jednoho kusu plechu,přece jenom plech je pořád levnější než nějaké různé profily jako jekly,učka či ička.
Co si o tom myslíte?
Podobně bych to chtěl udělat, jak je to tady:
Co si o tom myslíte?
Podobně bych to chtěl udělat, jak je to tady:
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
já to udělal na 3 díly z důvodu ohýbačky 2m, je to i pevnější.
Ať to skládám jak to skládám pokaždé je z toho kulomet
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
Nakonec se ukázalo,že nejjednodušší řešení je většinou nejlepší - taťku napadlo jít za zámečníkem,co má dílnu cca 10 km od nás. Vlečka se dovezla a za týden bylo hotovo i s barvou.
Ceník má jednoduchý - materiál + jednou tolik za práci. Celková cena je 48 000,- bez daně,což je zhruba půlka toho,co jsem zjistil že je běžná cena. Zpracovaný je to parádně,jsem nadšen.
Čela jsou pevná,obě bočnice jsou v celku. Pravá strana klasicky na pant dole,kdyby bylo potřeba ti oddělat,v rozích sešroubovaná s čely,levá je pak houpačka,nahoře demontovatelná,zajištění dole na háky + pro jistotu i karháky. Nechali jsme si udělat i lávku,protože teď plánuju ještě dořešit plachtu. Výška bočnic je 120 cm. Ještě stříknu šasi,nově se obuje a je to prakticky nová vlečka
Ceník má jednoduchý - materiál + jednou tolik za práci. Celková cena je 48 000,- bez daně,což je zhruba půlka toho,co jsem zjistil že je běžná cena. Zpracovaný je to parádně,jsem nadšen.
Čela jsou pevná,obě bočnice jsou v celku. Pravá strana klasicky na pant dole,kdyby bylo potřeba ti oddělat,v rozích sešroubovaná s čely,levá je pak houpačka,nahoře demontovatelná,zajištění dole na háky + pro jistotu i karháky. Nechali jsme si udělat i lávku,protože teď plánuju ještě dořešit plachtu. Výška bočnic je 120 cm. Ještě stříknu šasi,nově se obuje a je to prakticky nová vlečka
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
Vypadá to velmi pěkně, ale já jsem zastáncem dřevěných bočnic, když s touto korbou o něco zavadím, tak je na výměnu, u dřevěné vyměním pár prken a jede se dál , ale je fakt, že se mi to zatím nestalo. Tak potřebuji mnohokrát nižší bočnice - svoz balíků a jiné věci. Ale pokud je jen rostlinná výroba a slouží to hlavně na odvoz zrnin, tak je to dobré. Taky u té výšky 120cm, to už je na překládání nosnosti a trpí jak rám tak péra a i z hlediska provozu na silnici je to špatně.
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
Vlečka bude čistě na obilí,případně pokud bude potřeba,při setí se shodí bočnice a budou se vozit vaky s osivem.Nic víc
K výšce a materiálu bočnic - původní dřevěné byly v dezolátním stavu.Dřevo se kroutí,bočnice se vyboulují,praskají a musí se neustále těsnit. Tady to objedu montážní pěnou a je hotovo.Vyklápění je taky lepší,člověk se nemusí tahat s bočnocí. Výška 120 cm se volila z důvodu,že plá tonáž se dá při původních bočnicích docílit jenom ve pšenici. Takhle odvezu 8-9 tun i v řepce a ječmeni. Je jasný,že pšenice se to po vrch navalit nemůže,to by tam bylo tak 12 tun.
Ještě dodám,že tohle je 8t vlečka,ale 9t budeme příští rok řešit taky u tohoto člověka,ale tam se půjde cestou klasicky dělených bočnic,ale výška bude stejná.
K výšce a materiálu bočnic - původní dřevěné byly v dezolátním stavu.Dřevo se kroutí,bočnice se vyboulují,praskají a musí se neustále těsnit. Tady to objedu montážní pěnou a je hotovo.Vyklápění je taky lepší,člověk se nemusí tahat s bočnocí. Výška 120 cm se volila z důvodu,že plá tonáž se dá při původních bočnicích docílit jenom ve pšenici. Takhle odvezu 8-9 tun i v řepce a ječmeni. Je jasný,že pšenice se to po vrch navalit nemůže,to by tam bylo tak 12 tun.
Ještě dodám,že tohle je 8t vlečka,ale 9t budeme příští rok řešit taky u tohoto člověka,ale tam se půjde cestou klasicky dělených bočnic,ale výška bude stejná.
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
K těm diskům na 9tunách jsou dva typy disků, na pneu 12,5x18- ty jsou užší a na 14,5x18 jsou širší. Když se obují na úzký disky 14,5x18 tak se stává že ty disky praskají. A co se týče korby,dá se to udělat i doma, taky se na to chystám a kdyby se mi chtělo, jak se mi nechce už mám dávno hotovo
Teorie je, když všechno víme, ale nic nefunguje.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Praxe je, když všechno funguje, ale nikdo neví proč.
My jsme spojili teorii s praxí: nic nefunguje a nikdo neví proč.
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
Jasně že se to dá udělat i doma,ale musí na to mít člověk vybavení a hlavě um. Když je někdo šikovnej se železem,nebude to problém. Bohužel já svářet neumím,ohýbačku na plech taky nemám a když si vezmu,že člověk od fochu to měl za týden i s demontáží bočnic a lakem,je to myslím za ty prachy OK.
Už na tom mám i plachtu - nechal jsem si ji ušít v nedaleké firmě a vyšla při rozměrech 310x500 cm s oky po 50 cm na 3800,- i s daní
Jinak jsem počítal objem korby a je to zhruba 12 m3,takže ve pšenici to bude cca 10 tun,takže ideál.
Už na tom mám i plachtu - nechal jsem si ji ušít v nedaleké firmě a vyšla při rozměrech 310x500 cm s oky po 50 cm na 3800,- i s daní
Jinak jsem počítal objem korby a je to zhruba 12 m3,takže ve pšenici to bude cca 10 tun,takže ideál.
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
Pěkná práce,kvalitní korba je základ,jinak je celá vlečka k ničemu.
Ty 8mi tunky taky snesou 10 a někdy i 12t,ale pak je potřeba to nehonit velkou rychlostí,jinak to rychle odnesou pneumatiky a náboje.
Doporučuji ti se zdokonalit ve svařování,pokud si člověk tyhle věci poradí sám udělat, tak se ušetří strašně moc peněz.
Ani si neumím představit provozovat zemědělské stroje,aniž bych uměl svařovat a byl levý na zámečnické práce.
Momentálně si generálkuji opavský návěs NS900 z totál šrotu a kdybych si to nechal někde dělat,tak by to nešlo zaplatit.
Ty 8mi tunky taky snesou 10 a někdy i 12t,ale pak je potřeba to nehonit velkou rychlostí,jinak to rychle odnesou pneumatiky a náboje.
Doporučuji ti se zdokonalit ve svařování,pokud si člověk tyhle věci poradí sám udělat, tak se ušetří strašně moc peněz.
Ani si neumím představit provozovat zemědělské stroje,aniž bych uměl svařovat a byl levý na zámečnické práce.
Momentálně si generálkuji opavský návěs NS900 z totál šrotu a kdybych si to nechal někde dělat,tak by to nešlo zaplatit.
V určitém okamžiku se z každého nářadí stává kladivo
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Všechno lze udělat snáz s kladivem
Nevěř na zázraky,spoléhej na kladivo
Optimista je pesimista s kladivem
Když se věci nedaří, každá snaha o zlepšení vede ke kladivu
Jedno kladivo vydá za tunu nářadí
Re: Nová kovová korba na 9t vlečku
Mám v plánu si svářečku pořídit už několik let,i papíry jsem si na to chtěl dělat,ale pořát to oddaluju. Na lehký zámečnický práce máme známýho a těch složitějších věcí,jako třeba tahle vlečka moc není.
Vlečku bude tahat Z10540,kterej jede 38 km/h. To se ale s plnou fůrou stejně moc nedá,takže by to mělo být v pořádku.
9t vlečka jezdila asi 5 let ve Forteře,kde se jelo furt 40 km/h a gumy i náboje drží bez problémů. Ale je pravda,že se nepřekládala. Uvidíme,co to bude dělat.
Vlečku bude tahat Z10540,kterej jede 38 km/h. To se ale s plnou fůrou stejně moc nedá,takže by to mělo být v pořádku.
9t vlečka jezdila asi 5 let ve Forteře,kde se jelo furt 40 km/h a gumy i náboje drží bez problémů. Ale je pravda,že se nepřekládala. Uvidíme,co to bude dělat.
Příspěvků: 29
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků